به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا بهروزرسانی زیادی را تجربه کردهاند با یکدیگر مقایسه شدهاند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفهای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شدهاند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدیای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریتهای خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.
خودروهای معدودی میتوانند ویژگیهای خوب زیادی را یکجا داشته باشند و یکی از آنها آئودی Q7 است. در کلاس شاسی بلندهای میانسایز و لوکس، هیچ رقیبی به این خودرو نزدیک نمیشود. برخی رقبا عمده تمرکز خود را روی کاربردی بودن گذاشته و برخی نیز به پرفورمنس فکر میکنند. مورد مشترک بین آنها قربانی کردن یک فاکتور برای دستیابی به ویژگیای دیگر است.
آئودی اینگونه نبوده و دست مردم را باز گذاشته است. پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۲۵۲ اسب بخاری بصورت استاندارد وجود داشته و البته قدرت آن نسبت به وزن خودرو چربش بیشتری دارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار Q7 که قدرت ۳۳۳ اسبی دارد بدون زحمت این شاسیبلند را در ۶ ثانیه از زمین کنده و به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند که از این حیث در رتبههای بالای کلاس قرار میگیرد. ظرفیت یدک کشی این شاسیبلند نیز بسته به مدل انتخابی از ۱۹۹۹ تا ۳۴۹ کیلوگرم متغیر است. تمامی نسخههای Q7 دارای سیستم چهار چرخ محرک میباشند.
در جادههای پر پیچ و خم که کراس اوورها راننده را ناامید میکنند، Q7 با خوی قهرمانی خود را متمایز نشان میدهد. این خودرو که از فنرهای فولادی یا بصورت سفارشی از فنرهای بادی استفاده میکند تکانهای بدنه محدودی داشته و فرمان دقیق آن با سواری لذتبخش در بزرگراهها ترکیب شده است. شاسی نیز رضایتبخش هندلینگ ممکن را فراهم آورده و در سر پیچها نیز بهترین چسبندگی را دارد. رقبای اصلی Q7 یعنی ب ام و X5 M، مرسدس-ای ام جی GLE63 و پورشه کاین هزینه بیشتری داشته و از نسخههای لوکس ردهبالا محسوب میشوند. با این وجود آئودی سواری استثناییای داشته و با شناوری خاصی که در یک محصول لوکس دیده میشود ناهمواریها را پشت سر میگذارد.
تکمیل کننده این سختافزار عالی بدنهای با طراحی مدرن و لوکس است. ولوو XC90 اگرچه فضای بار بیشتر و صندلیهای ردیف دوم و سوم با قابلیت تاشوندگی داشته اما در دیگر فاکتورها Q7 تطبیقپذیرتر است. فضاسازی صندلیهای ردیف دوم آئودی درجهیک بوده و به گونهای طراحی شدهاند که دسترسی به صندلیهای ردیف سوم به آسانی صورت میگیرد. البته باید گفت این صندلیها بیشتر برای کودکان و استفاده موقت مناسب بوده و افرادی که میخواهند همیشه ۷ نفر را حمل کنند بهتر است به دنبال یک شاسیبلند فول سایز یا یک مینی ون باشند.
خودروهای معدودی یارای رقابت با کابین آئودی Q7 را دارند. در جای جای این کابین متریال نرم و با کیفیت به چشم میخورند. مدل پایه نیز دارای ویژگیهای اشرافی بوده و در صورت سفارش نسخههای گرانتر شاهد افزایش فوقالعاده تجهیزات و خوبیهای این کابین خواهید بود. در تریم های بالاتر شاهد کاکیپت مجازیای خواهید بود که جایگزین پشت آمپرهای آنالوگ شده و هر چیزی را میتواند نشان دهد.
مشخصات آئودی Q7
- نوع خودرو: پیشرانه در جلو، سیستم چهار چرخ محرک، ۷ نفره، چهار درب هاچبک
- قیمت پایه: 50875 تا ۵۷۳۷۵ دلار
- پیشرانهها: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسب بخاری، ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار ۳۳۳ اسب بخاری
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی
- وزن خالص: 2177 تا ۲۳۱۳ کیلوگرم
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6 تا ۷ ثانیه
- مسافت ۴۰۰ متر: 14.۵ تا ۱۵.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.۳/۹.۴/۱۱.۲
Amir
۱۶ بهمن ۱۳۹۶همیشه طراحی داخلی ایودی برام جذاب بوده..
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۶از طرفداران ژاپنیام ولی برای آلمانیها بخصوص بنز S و محصولات آئودی بخصوص Q7 وA8 و A7 و سری RS این خودروها بشدت احترام قائلم .
این Q7 ماشینه باوقاریه
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۶به هر حال آلمانی در کلاس خودروهای لوکس تولید انبوه بی رقیب هستند
X1 و ماکان و Q7 در کلاس خودشون برتر شدن
امیرمحمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۶اعودی یعنی تکنولوژی و استایل ناب یه خودروی المانی
M
۱۶ بهمن ۱۳۹۶قیمت عالیه
آرمان
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ببخشیدا اما من از ظاهرش اصلا خوشم نمیاد
عرفان
۱۶ بهمن ۱۳۹۶آئودی عالیه اما مانیتور وسطش خوب نیست و حس پرمیوم منتقل نمیکنه
برخلاف کاین جدید و x3 جدید و…
net
۱۷ بهمن ۱۳۹۶این ماشین ایودی شبیه ماشین استیشن هست تا کراس اور.کراس اور باید یکم بزرگتر باشه.نکته جالب این ماشین فقط ال سی دی رو داشبوردش هست که حاشیه اش خیلی کم هست نسبت به ال سی دی ماشینای دیگه و ضخامتش هم نازکه
net
۱۷ بهمن ۱۳۹۶۳ ردیف صندلی یه چیز الکی و بیخودی هست و فضا رو اشغال میکنه .کراس اور باید دو ردیف صندلی داشته باشه