وحید امیری: امروز قراری که دارم با یکی از پرطرفدارترینها در گروه خودش هست، سالهای اول که اومده بود، تو نوبت ۶ ماهه واسه دیدنش باید مینشستی، به سرعت تبدیل شد به شاخص اندازهگیری بهترینها در گروه کراساوورهای متوسط القامت، حالا بعد از ۸ سال نوبت نسل جدید هست که با من قرار ملاقات داره.
مثل همیشه قبل از پارک کردن ماشین یه دوری تو پارکینگ میزنم و چشمم به آئودی A۵ جدید میخوره، یک لحظه تمام چیزهای تو مغزم در مورد Q۵ چیده بودم، دود شد رفت هوا. این A۵ هم که نسل جدیدش هست و باعث شد کلی ما در مورد ظاهرش روضه بخونیم که آئودی خراب کرده و شبیه هیوندای شده ولی حالا که از نزدیک دیدمش، نمیتونم چشم ازش بردارم و حسابی به…
منشی آئودی مدارک رو آماده کرده، با یک حس خیانت به Q۵ ازش میپرسم اون A۵ رو نمیشه به جاش بهم بدی.
لمس دستگیره در، باز شدن قفلها، چرخش آروم آینهها، در بدون فریم، هجوم بوی چرم داخل ماشین، صندلی اسپرتی که منو محکم بغل کرده، فشار دکمه استارت، روشن شدن مانیتور ۱۴ اینچی مثل کنترلهای هواپیما، Head`s up Display که انگار از خود F-۱۸ گرفتن، لمس دسته دنده چرمی که شبیه دسته پرواز سفینه هست، چرم نرم و دوخته شده دور فرمون و غرش موتور ۲ لیتری با توربو شارژ دو مرحلهای که منو از روی عرشه ناو هواپیمابر به داخل پارکینگ برمیگردونه، ولی نه …من دوباره میخوام پرواز کنم هرچند که بال ندارم ولی بازم میدونم که میشه!
بدون شک سیستم ترکشن کنترل خاموش باید باشه، من میخوام خودم وقتی ماشین رو میبرم به مرز تواناییهای فنیش همه چی زیر دستهای خودم تحت کنترل باشه. درایو مود به حالت اسپورت، فرمون تا آخرین جای که بیرون میاد و بالاترین حالت، صندلی به پائینترین حالت، همه چیز آماده پرواز هست!
از خروجی پارکینگ تا اولین چراغ قرمز فقط ۲۰۰ متر هست، ولی من حتی از این ۲۰۰ متر هم نمیگذرم، وقتی پدال گاز رو تو فرش کف ماشین فرو میبرم، صدای زوزههای توربو رو کاملاً میشنوم که خیلی هم لذتبخش هست. وضعیت نشستن پشت فرمون و تسلط به همه چیز واقعاً بدون ایراد هست.
گیربکس هفت دنده دو کلاچه داره غوغا میکنه. دندهها چنان سریع عوض میشن که افت دور موتور بسیار کم هست، فرمون درحالیکه بسیار خوشدست هست بسیار هم دقیق هست. کم کردن دنده به صدای بسیار گوشنواز موتور طوری شده که من به اختیار با پدل شیفترهای روی فرمون دنده عوض میکنم. تورک بیشتر به همراه قدرت بیشتر و سبکتر شدن ماشین، اوضاع رانندگی این مدل نسبت به نسل قبلیش به طرز حیرتآوری تغییر داده، جاده تست درایو مخفی من که وسط جنگل ساکتی هست، حالا پر از صدای فریاد موتور آئودی در دوره ۶۰۰۰ شده. چسبندگی ماشین به جاده، هر لحظه خیاله منو راحتتر میکنه و عقربه سرعت هم بالاتر میره!
سختترین کار اینه که یه ماشین خوب و زیبا رو دوباره بخوای از اول بسازی و همون جور موفق باشی. جداً کار سختیه، ولی مهندسهای آئودی چنان این کارو آسون نشون دادن که من اصلاً دلم نمیخواد از این ماشین پیاده بشم، جالبه اینکه این لذت به میزان خیلی کمتر در برادر دوقلوش A۴ بود. یهچیزی تو این ماشین هست که منو حسابی عاشق خودش کرده. همه چیز دقیقاً همونطوری هست که میخوای باشه. هیچ ایرادی به هیچ جایی ماشین نشد بگیرم، ساعتها زیر و روش کردم، از چراغهای تمام LED جلو گرفته تا رینگهای ۲۰ اینچی، همه همون چیزی هستن که یک نفر دلش میخواد تو ماشین دو درش داشته باشه، هم شیک و مدرن هم اسپرتی و وحشی.
موقع برگردوندن ماشین، فهمیدم که من دیروز تا حالا ۱۰۰ کیلومتری ۲۴ لیتر بنزین سوزندم!! پس اگر مثل من از شنیدم صدای موتور تو دورهای بالا خیلی لذت میبرید، اگر دلتون میخواد وقتی رانندگی میکنید همیشه ماشینتونو روی لبه تیغ برونید، این ماشین رو نخرید چون اصلاً دلتون نمیاد یواش برید باهاش.
s ๏ я ๏ u s h
۱۳ مهر ۱۳۹۷دو کلمه اول متن رو که خوندم فکر کردم با وحید امیری ، بازیکن تیم ملیه ??
Mohammad
۱۳ مهر ۱۳۹۷این ماشین ۵۰ هزار دلار قیمت داره حتی یکم بیشتر
با این پول میشه لینکلن کانتیننتال خرید
کسایی که نمیدونن فقط یه فیلم ازش تو یوتوبی ببینن تا بهمند دقیقا چی میگم
موتور قوی تری داره اپشن های خیلی خوب و زیادی داره مثل( صندلی هاش که بهترین های دنیا هستن یا سیستم صوتی بینظیرش ) و یکی از زیبا ترین طراحی های روز دنیا رو داره مصرفش هم حتی کمتره
ali
۱۳ مهر ۱۳۹۷اونیکه میره شصت هزار برا لینکلن میده یعنی برا لینکلن میده نه ائودی
اوکی؟
فهمیدن و درک این نکته اینقدر یعنی سخته؟
من شصت هزار دارم میخوام ائودی بخرم اوکی؟
Hamid...Audi
۱۴ مهر ۱۳۹۷نمیدونم چجوریه که تو یه سایت تخصصی خودرو یه سدان فول سایز رو با یه کوپه مقایسه میکنن…
قیمت پایه سدان فول سایز رو با قیمت فول آپشن کوپه مقایسه میکنن…
سلیقه خودشون توی طراحی رو هم مبنای زیبایی ماشین قرار میدن…
تاسف داره واقعا
Morteza
۱۴ مهر ۱۳۹۷حالا کاری به محتوای کامنتت ندارم چی گفتی، یوتوبی آخه؟
Vahid Amiri
۱۷ مهر ۱۳۹۷من متوجه نشدم چرا شما یه سدان متوسط رو با یک کوپه مقایسه کردین، نه این که لینکلن مشکلی داشته باشه، ولی قیاس ایندو اشتباه هم، چون مشتریهای این ماشین کاملا متفاوت هستن، در جای که Audi بیشتر جوان پسند هست، لینکلن ماشینی با متوسط سنی بالاتری هست!
مهدي
۲۱ آذر ۱۳۹۷به عنوان فردی که در آمریکا زندگی میکنه باید عرض کنم که دوست عزیز لینکلن یه برند خاص هست و حتی در خود آمریکا اکثر مردم تمایل به خریدش ندارن. اگر به آمار فروشش توجه کنید متوجه می شید. باید خیلی آمریکایی باشید به قول معروف که لینکلن بخرید. اکثر افراد جوان و میانسال با تحصیلات بالاتر محصولات لوکس آلمانی رو ترجیح میدن. البته سلیقه کلی افراد به ایالت محل زندگی هم بستگی داره. ماشبنهای آمریکایی در ایالات مرکزی بیشتر فروش میرن.
امیر
۱۳ مهر ۱۳۹۷چقد زیبا وخوبه وجذاب اصلا طراحی های آئودی دلنشینن
Amin
۱۳ مهر ۱۳۹۷کلا طراحی های آئودی حرف ندارن
سلطان ائودی
۱۳ مهر ۱۳۹۷ائودی a6 allroad فول اپشن
به جز این هیچی نمیخوام ترجیحا ۱۰ تا باشه. ۹ تاشو بفروشم یه خونه بخرم و قرضیامو بدم یدونشو نگهدارم
بعدم امریکایی بااز اصلا نیان اینجا حوصلشونو ندارم با اون افکار متحجرشون
me84
۱۳ مهر ۱۳۹۷.
جوری که متن رو نوشته بود، خودمو حس کردم تو این ماشین و واقعا لذت بردم. فقط خیلی کم بود. دوست داشتم بیشتر توصیفش میکرد. در هر صورت عالی بود.
sina
۱۴ مهر ۱۳۹۷از دید من a4 زیباترین سدان آئودی هستش و قیمتش هم خعلی ارزونتره. حدود 35 هزارتا
Mohammad
۱۴ مهر ۱۳۹۷خیر قیمت پایه ۴۵ هزار دلار هستش
sina
۱۴ مهر ۱۳۹۷واقعا ؟!
سایتی من چک کردم زده بود 36-50 هزار قیمتش رو
Kbb
Mohammad
۱۴ مهر ۱۳۹۷رو چک کن cars.usnews.com
بهادر
۱۴ مهر ۱۳۹۷مثل همیشه عالی ، پر از اطلاعات و پر حس و هیجان ????
Ashkanr
۱۴ مهر ۱۳۹۷وحید جان متن رو که خوندم بدون اینکه اسمت رو دقت کرده باشم حدس زدم که کار خودت باشه. امضات رو به سادگی میشه تو متن به وضوح دید، همانطور که تو مقالات قبلیت در مجلات چاپی و اینترنتی خونده بودم..