آئودی

تجربه رانندگی با آئودی تی‌تی رودستر

ما رانندگی با مدل‌های جدید روباز آئودی TT را تجربه می‌کنیم: آیا رانندگی با مدل بدون سقف سرگرم‌کننده و مفرح‌تر است؟

2015 Audi TT Roadster
۲۰۱۵ Audi TT Roadster
آخرین مدل از آئودی TT بدون سقف، تنها برای فصل بهار و تابستان در کنار مدل TTS کوپه ساخته شد. نسل دوم رودستر دو نفره آئودی تا ماه می (اردیبهشت) برای بازار بریتانیا، هم با موتور بنزینی و هم دیزلی عرضه خواهد شد. شما می‌توانید از بین یک موتور ۲ لیتری بنزینی مدل TFSI با توان ۲۲۷ اسب بخار و یک موتور دیزل ۲ لیتری TDI با توان ۱۸۲ اسب بخار، یکی را انتخاب کنید. سیستم چهارچرخ فرمان کواترو و نیز جعبه‌دنده دوکلاچه اس ترونیک، تنها در مدل‌های بنزینی به‌صورت انتخابی در حال عرضه شدن است. طراحی نوین رودستر یک انقلاب بزرگ در شکل شناخته شده مدل TT است، که در آن متمایزترین تغییرات شامل جلوپنجره ۶ ضلعی بزرگ در جلو و چراغ‌های جدید در جلو و عقب ماشین می‌شود. اکنون وزن سقف فابریک ۳ کیلوگرم کمتر از سقف قبلی است و وزن کل آن ۳۹ کیلوگرم شده، که می‌توان حتی در حین رانندگی با سرعت ۳۱ مایل (۴۹ کیلومتر) بر ساعت هم آن را باز و بسته کرد.
2015 Audi TT Roadster
۲۰۱۵ Audi TT Roadster
همان‌طور که در مدل‌های کانورتیبل (سقف متحرک) با سقف فلزی مرسوم است، قاب شاسی بدنه مدل رودستر TT در نواحی حساس و کلیدی تقویت شده تا نبود سقف ثابت را جبران نماید. این نواحی شامل ستون‌های جانبی، ستون‌های A شکل و بعضی از قسمت‌های شاسی کف اتاق می‌شود. مدل رودستر TT، حتی با بسته اختیاری اس-لینک که رینگ‌های ۱۹ اینچی را زیر ماشین قرار داده و تا ۱۰ میلی‌متر ارتفاع ماشین را کم می‌کند، بر روی جاده دارای پایداری بسیار زیاد و بدون لرزش است.
2015 Audi TT Roadster
۲۰۱۵ Audi TT Roadster
با نشستن پشت فرمان مدل رودستر TT، در یکی از بهترین شرایط رانندگی قرار گرفته که دلیل آن پایداری و فرمان‌پذیری خوب خودرو می‌باشد. در مدل ۲ لیتری بنزینی کواترو اس ترونیک شیرجه زدن خودرو در سر پیچ‌ها و زوایا رضایت‌بخش بوده، و موتور خطی خودرو تقریباً بدون کندی و وقفه شما را به جلو می‌برد، همچنین یک جعبه‌دنده دوکلاچه سریع دنده‌ها را چشم‌بسته هم عوض می‌کند. سرعت این مدل رودستر ۱۵۵ مایل (۲۵۰ کیلومتر) بر ساعت با صفرتاصد کیلومتر تنها برابر با ۵.۶ ثانیه بوده، در عین حال این عملکرد خودرو به‌اندازه‌ای دست و دل بازانه در اختیار راننده قرار می‌گیرد که کاملاً به چشم می‌آید. فرمان را محکم بچرخانید تا به شما بگوید چقدر سر به راه و قابل کنترل بوده و تا آنجا که بتواند فرمان‌برداری می‌کند. فرمان برقی خودرو دقیق و سریع بوده، به شما کمک می‌کند تا جلوپنجره و دماغه خودرو را بهتر بکار بگیرید. اما فیدبک ماشین خیلی عالی نیست وعدم توزیع مناسب وزن می‌تواند این انتظار و توقع از رانندگی با یک خودروی سطح بالا را مخدوش نماید.
2015 Audi TT Roadster Interior
۲۰۱۵ Audi TT Roadster Interior
2015 Audi TT Roadster Interior
۲۰۱۵ Audi TT Roadster Interior
2015 Audi TT Roadster Interior
۲۰۱۵ Audi TT Roadster Interior
فضای داخل اتاق خودرو همواره یکی از قوی‌ترین نقاط قوت مدل TT بود، که مواد با کیفیت را با اشکال و فرم‌های ساده‌ای از جزئیات در هم می‌آمیزد. سیستم پیشرفته نمایش اطلاعات و تصاویر سربالا (مانند هواپیما) که در مورد آن خیلی بحث شده، حتی زمانی که سقف خودرو برداشته می‌شود و نور خورشید به درون خودرو می‌تابد، هنوز هم شفاف و قابل خواندن است. همچنین آئودی سیستم تهویه مطبوعی اضافی برای صندلی سرنشینان تعبیه کرده تا حتی در زمان‌هایی که دمای هوا کمتر از حد مطلوب است، آن‌ها را گرم نگاه دارد، و نیز میکروفن‌هایی را بر روی کمربند ایمنی قرار داده تا کیفیت تماس را در هنگام باز کردن و جمع کردن سقف، بهبود پیدا کند. شاید مدل دیزل این خودرو فریبنده‌ترین مدل آن باشد، که صرفه‌جویی اقتصادی در خرید خودرو را با ماهیت احساسی آن در هم می‌آمیزد. شاید این حرف برای بعضی از هواداران پر و پا قرص ماشین‌های اسپرت به‌منزله فحش و ناسزا باشد، اما نتایج به دست آمده خیلی خوشایندتر از آنچه به نظر می‌آید، است. و در مورد صدای داخل خودرو باید بگوییم این موتور ۲ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری TDI (توربو دیزل انژکتوری) صدای آزاردهنده تالاق تولوق موتورهای شناخته شده دیزلی را در گوش شما طنین‌انداز نمی‌کند. در عوض صدای آن خیلی اسپرتی‌تر از آنچه انتظار می‌رود است، که صدای خرخر موتور دیزل را در بیشتر اوقات محو می‌کند، و این خبر خیلی خوبی است. گشتاوری که در دورهای پائین موتور در اختیار شما قرار می‌گیرد، به شما این حس را می‌دهد که این مدل رودستر (دیزل) کندتر از مدل‌های بنزینی که در آن موتور به دلیل عملکرد روان خودش خوب گاز می‌خورد، نیست. آئودی رودستر با موتور ۲ لیتری توربو دیزل انژکتوری که تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو و با جعبه‌دنده دستی ارائه می‌شود، همان دست و فرمان و کنترل خودرو با موتورهای بنزینی را حفظ کرده و جعبه‌دنده دقیق ۶ سرعته دستی آن، علیرغم آنکه بعضی وقت‌ها در معکوس کشیدن سریع سه به دو افت ناخوشایندی دارد، می‌تواند موجبات تفریح و سرگرمی شما را فراهم سازد، اما همیشه باید بدانید که موتور بنزینی تحت این شرایط بهتر عمل می‌کند. گزینه اصلی برای مدل رودستر آئودی کماکان همان موتور بنزینی باقی می‌ماند، اما موتور دیزل می‌تواند یک جایگزین بسیار خوب‌تر نسبت به گذشته، در پله‌ای پائین تر باشد، علی‌الخصوص برای کسانی که مسافت‌های طولانی را رانندگی می‌کنند و می‌خواهند تا از مزیت آلایندگی ناچیز دی‌اکسید کربن ۱۱۴ گرم بر کیلومتر و مصرف ۴.۱۸ لیتر در موتور دیزل این خودرو استفاده نمایند. همچنین انتظار می‌رود قوی‌ترین موتور آئودی رودستر با قدرت ۳۰۶ اسب بخار در تابستان عرضه شود. قیمت پایه برای مدل دیزلی از ۳۱,۹۵۵ پاوند انگلستان شروع می‌شود، و ارزان‌ترین مدل بنزینی این خودرو قیمتی برابر با ۳۲,۰۴۵ پاوند دارد. ترجمه: سیامک غفاری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین (Lion26)

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (256 ديدگاه)

    دریچه کولراش مثل موتور هواپیماست،وقتی از جلو نگاه می کنی.

    Just France.

  2. (((RETOLEX(((REZA

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    چرا هیچکس طرفدار ائودی نیست !؟!
    چند سال پیش یه بند خدا تو همین سایت پیدا شد عاشق ائودی بود که اونم نیومده رفت
    مگه چشه ماشین به این باحالی

    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (256 ديدگاه)

      جذابیت نداره.

      Just France.

      1. MOHAMAD TBAG

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (146 ديدگاه)

        احتمالا تا حالا به r8 spyder نگاه نکردی …….

      2. Arash66

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (433 ديدگاه)

        نه لابد سیتروئن ها جذابیت دارن !

        1. امیرحسین (Lion26)

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (256 ديدگاه)

          شما که اینجوری نظر می دید که انگار مدیرعامل Audi هستید، اصلا درباره خودرو های فرانسوی و طراحی وکیفیت آنها اطلاع دارید؟

          تا حالا خودرو یی که بتونه رو سه چرخ حرکت کنه دیدی؟
          یا ژیان که اصلا چپ نمیکنه تازه تو اون زمانی که تولید شده؟

          اگر می دونید، بگید ما هم بدانیم.

          https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=0CAQQjBw&url=http%3A%2F%2Fwww.buntycars.com%2Fcontents%2Fmember%2Fbphotos%2Fphotos%2FBest-Citroen-Car-Photo-1003b49.jpg&ei=4nNKVcymA4OBU9DXgNAK&psig=AFQjCNGhrTvzRxh3FGpr6t56fQFN_xGuGA&ust=1431029015707375&rct=j

          Just France.

      3. آرماااان

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        برعکس به نظر من جذابیتش خیلی بالاست،نمیدونم چرا بیشتر از بقیه لوکسای المانی دوستش دارم،مدلای rs و aواقعا خفنن

    2. جواد

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      بیا من روانی آئودیم
      دیوونه خوشگلیشم

    3. امیرحسین

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      من طرفدار آئودی ام…. به طرز 2 آتیشه
      فقط کم می رسم به سایت سر بزنم

  3. ali

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    آئودی ماشیناش از نظر فنی فوق العاده هستند چون هرچی باشه موتورا لامبورگینی آ داره تولید میکنه ولی هیچ وقت طراحی بدنه ماشیناش نتونسته به ماندگاری بنز و بی او و برسه واسه نمونه از معدود A4 وارد شده مدل ۲۰۰۵ مثال میزنم با اینکه کم ولی بازم جذابیت سری ۳ بی ام و ۲۰۰۵ بیشتر، البته این نظر شخصی منه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. جواد

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      چی ی ی میگی ی ی !!!!
      طراحی bmw قشنگتره!!!؟
      دیگه از این خوشگلتر!!؟

  4. امین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آئودی واقعا ماشینای با کیفیتی میسازه و الانم قیافه مدلاش خیلی خاص شده

  5. (((RETOLEX(((REZA

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    عاشق اون دریچه های تهویه گردن ماشین های المانی هستم

  6. رهگذر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ار 8 ائودی در عین تکراری بودن فوقالعاده تحسین برانگیزه سنگ تموم گذاشته ائودی ماشینای خوبی میسازه

  7. امیر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بچها من عاشق Audi هستم چون ماشینهاش در کنار راحتی و سدان بودنش هیچ وقت اصالت اسپورت بودنش را فراموش نمیکنه از نظر قیافه هم خوبه (البته از نظر من)

  8. ShoMpeT

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    این نسخه جدید TT رو هنوز از نزدیک ندیدم، اما نسخه های قبل رو از نزدیک که آدم میبینه حالش بهم میخوره از بس زشت هست طراحیش. سایر مدلهای آئودی هم چنگی به دل نمیزنند از بس طراحی بیخودی دارند. البته غیر از R8

    1. Arash66

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (433 ديدگاه)

      اتفاقا از نظر طراحی نسل قبلی حرف نداشت !
      شما 100 درصد بد سلیقه هستید، شما بهتره اینجا نظر ندی اینجا واس ائودی بازاس

      1. ShoMpeT

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (271 ديدگاه)

        عزیزم،
        متاسفانه به شما ربطی نداره کی کجا نظر میده. بهتره مقداری بزرگ بشید تا بتونید درک کنید که هر کسی یکجور سلیقه ای داره. دلیل نمیشه حالا شما از طرح های سخیف خوشتون میاد همه مثل شما کج سلیقه باشند.

        1. Arash66

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (433 ديدگاه)

          عمو جون من میدونم سلیقه یعنی چی این شما هستی که نمیدونی چی رو باید کجا بگی !
          طراحی خارجی و داخلی آئودی اول نباشه دومِ در جهان این رو من نمیگم دادا

        2. رسول

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (26 ديدگاه)

          میشه بفرمائید کجای طرح سخیف است آقای شومپت من قصد نظر دادن ندارم و واگذار میکنم به سایر دوستان ولی فکر کنم سلیقه شما از انتخاب آواتار و نام کاربری مشخص باشه

  9. سعید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    از مدل کوپه تی تی خوشم نمیاد ولی عاشق این مدل رودسترم،خیلی شیک و قشنگه

  10. علي رضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    عاشق طراحی داخلیش شدم…

  11. فرید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    جلوپنجرش تقلیدی از دناس نا مردا از ما کپی کردن

  12. fluid

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    ایودی ttلایک
    بی ام و z4 دیسلایک

  13. سیاوش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اینایی که از آئودی ایراد میگیرن فازشون چیه !!

  14. احمد باقری

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اتفاقا آئودی ماشینهای خیلی خوبی تولیدمی کنه. البته خب ظاهرش رو کمتر تغییر میده ولی همینجوری هم ظاهرش گیراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا