خودروسازانی مانند آئودی به توجه ویژه به مشتریان و هوادارانشان مشهور هستند. این کیفیت وسایل نقلیه است که میتواند اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده یا آنها را از برند دور کند؛ چیزی که به راحتی نیز بهدست نمیآید. بر این اساس جای تعجبی هم ندارد که بخش «کنترل کیفیت آئودی» یک سری تستهای موسوم به IKKA را درنظر میگیرد که ۱۲ سال کارکرد یک اتومبیل را در طول ۱۹ هفته به یک وسیله نقلیه اِعمال میکند.
آئودی اخیراً صدمین تست INKA را بر روی یک A4 انجام داده است. «تست خوردگی و فرسودگی اینگولشتات» یکی از سختترین ارزیابیهایی است که در مورد یک وسیله نقلیه در آئودی انجام میشود.
تست INKA معیاری از مقاومت در برابر خوردگی و استقامت کلی یک خودرو محسوب میشود. این تست که تاکنون ۱۰۰ مرتبه در بخش کنترل کیفیت آئودی انجام شده، زمانی برابر ۳۲۲ هزار و ۵۰۰ ساعت و مسافتی به طول ۶۲۱۰۰۰ مایل یا یک میلیون کیلومتر را شامل میشود. همچنین ۴۵۰۰ کیلومتر از این تست در گل و لای و حدود ۳ هزار کیلومتر نیز در یک حمام نمک صورت میگیرد. آزمایشهای سختی مانند این، یکی از موارد حیاتی در آئودی به شمار میروند. سیلیویا درول (Sylvia Droll)، رئیس بخش مهندسی مواد در آئودی AG در این زمینه میگوید:
تست INKA یکی از ابزارهای اساسی ما در ارزیابی کیفیت مدلها و بهینهسازی بیشتر روشهای تولید است.
موجهای گرما
سه بخش اول آزمایشهای INKA شامل قرار دادن خودرو در یک شرایط سخت حرارتی و رطوبت است. در اولین مرحله، یک ابر نمکی خودرو را در محفظه هوای بسته با درجه حرارت ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) در بر میگیرد. در مرحله بعد، دمای محفظه به روی ۱۲۲ درجه فارنهایت یا ۵۰ درجه سانتیگراد و رطوبت نیز به صورت ۱۰۰ درصد تنظیم میشود. سپس ۸۰ لامپ هالوژنی، هر یک با خروجیای برابر ۱۲۰۰ وات، بدنه خودرو را تا ۹۰ درجه سانتیگراد داغ میکنند.
در طول این ۳ مرحله از تست INKA، بخش کنترل کیفیت آئودی، رنگ طراحی کابین و دیگر متریالها را مانیتور میکند. اگر رنگها مقاومت نشان دادند و مصالح نیز حالت ترد و شکننده به خود نگیرند، نیمی از تست با موفقیت پشتسر گذاشته است. امّا این تست هنوز هم ادامه خواهد داشت.
هجوم سرما
فاز چهارم INKA در یک شرایط سخت زمستانی در دمای منفی ۳۱ درجه فارنهایت یا منفی ۳۵ درجه سانتیگراد انجام میشود. سپس یک ماشین هیدروپالس (ابزاری برای ایجاد موج آبی) با ۴ بازو فعال میشود و بر روی خودرو ضربه ایجاد میکند. این تست بر روی مقاومت پیچشی خودرو صورت میگیرد و شرایط فشار مسیرهای سخت و ناهموار را شبیهسازی میکند. در نهایت، در مرحله پنجم، خودروها به مسیرهایی در آزمایشگاه آئودی هدایت میشوند که پوشیده از آب نمک و گل و لای است.
آئودی به کیفیت فوقالعاده در تولید، استفاده از متریالهای با کیفیت بالا و استقامت زیاد، حتی سالها پس از خروج یک خودرو از کارخانه، اهمیت میدهد.
منبع: automoblog
مجید
۱۶ مرداد ۱۳۹۵چه قدر جالب!!!!!!اصلا نمیدونستم که یه همچین شرایطی هم در نظر میگیرن. بی خود نیست ک محصولاتش تو J.D.power هم رتبه ش بالاست حالا مقایسه کنید با ماشینای وطنی!!!!!
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ماشینایه ایرانی هم اینطوری میشن دیگه فقط فرقشون اینه که ماشینایه ایرانی رو میدن خوده مشتری امتحان کنه که خدایی نکرده خودشون صدمه نبینن
کامیاب(هیتلر سابق)
۱۷ مرداد ۱۳۹۵عین این سیستم کنترل کیفیت در کشور عزیزمان هم اجرا میشه ولی با چن تا تفاوت:
اولا مالک تست کنندس نه کارخونه.
ثانیا تو تست اول که شامل شوک حرارتی هست ماشین و صاحبش به دیدار محبوب میشتابند و ویران خودرو و سایبان با تیراژ بیشتری تولید میکنند.
خرید خودرو وطنی،توهین به شعور خود،خیانت به ملت
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۶ مرداد ۱۳۹۵دوستان خوب میدونین منظورم از “ما “خودروسازان بی وجدان هستن. در هر جای دنیا که باشن. به کسی بر نخوره.
Archi KHAN
۱۶ مرداد ۱۳۹۵نه داداش مجید ، اتفاقا از اون لحاظ هم که حساب کنی درست گفتی …
مصطفی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵نور به قبرشون بباره.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵درود به شرف این کمپانی توپ و بی نظیر
احمد باقری
۱۶ مرداد ۱۳۹۵چه کارایی می کنن اینا.
Archi KHAN
۱۶ مرداد ۱۳۹۵چه کارایی احمِد ؟!
maha
۱۶ مرداد ۱۳۹۵احمد باقری کامنتاتو کتاب کن.
حميد
۱۶ مرداد ۱۳۹۵خدا خیرشون بده به فکر مشتری. هستند
این تستهای حرارتی برودتی خیلی مهمه
من یادمه بک پیکان موتور پژو داشتم یک روز تو افتاب موند تمام عقربهای کیلومتر شمار کج شدنند رو به بالا ?
audi sq7
۱۶ مرداد ۱۳۹۵اینجوریه که یک ماشین به کلاس جهانی وارد می شود.وگرنه صرفاً فقط ساخت ماشین که مهم نیست. چون ایران و چین هم ماشین می سازند.آلمان و ژاپن هم ماشین می سازند
Archi KHAN
۱۶ مرداد ۱۳۹۵اگه اینا وجدان دارن ، اون چیزی که مدیران ایرانی دارن قطعا یه چیز دیگه اس …
احسان
۱۷ مرداد ۱۳۹۵اینا مسلمون نه ما
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵درود. اولین شرکتی که تست ایمنی رو انجام داد ائودی بود. 77 سال پیش یه ماشینو از بالای تپه پرت کردن پایین تا بررسیش کنن. توجه داشته باشید توی مطلبی که توی همین پدال منتشر شد گفته شده بود که هزینه نگهداری آئودی از بنز و ب ام و بیشتره. باز هم تاکید میکنم هزینه نگهداری بالا به معنی دوام پایین ماشین و زود از کار افتادنش نیست. آلمانیها واقعا خیلی مقاوم هستن
Hamed Ferrari
۱۸ مرداد ۱۳۹۵عینه ایرانه