پیشرانه دیزلی و تستهای سرعت در اتوبان ترکیب عجیبی محسوب میشود. البته قلب آهنین کراس اوور اسپورت آئودی یعنی SQ5 اسپورت بک ۲۰۲۱ حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این خودروساز آلمانی محصول پرقدرت خود را اواخر سال پیش و با استایل بدنه کوپه مانند معرفی کرد. در ویدئوی جدید منتشر شده میتوانیم تست سرعت و شتاب SQ5 را تماشا کنیم.
آئودی برخلاف مدلهای بزرگتر SQ7 و SQ8 در SQ5 اسپورت بک از نیروگاه دیزلی استفاده کرده است. این نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژر قدرت ۳۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه همچنین به سیستم هیبریدی ملایم مجهز بوده و توانایی ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی را میسر میسازد.
در این ویدئو شاهد ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۴۸ ثانیهای هستیم. این خودرو از لاستیکهای زمستانی استفاده کرده و در آبوهوای سرد تست میشود و به همین خاطر عملکرد قابلاحترامی را تماشا میکنیم. در این ویدئو همچنین شاهد ثبت شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۵.۳۹ ثانیهای هستیم. البته این خودرو برای شتاب گیری های سنگین ساخته نشده است. راننده با اندکی سختی به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد که رکورد خیلی چشمگیری محسوب نمیشود.
افرادی که خواهان پرفورمنس قابلتوجه در خانواده Q5 هستند بهتر است با همین مدل سر کنند زیرا فعلاً برنامهای برای تولید نسخه داغتر RS Q5 وجود ندارد. مشتریان البته میتوانند نسخه بنزینی TSFI را انتخاب کنند که به پیشرانه ۳ لیتری مجهز بوده و قدرت ۳۴۹ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. پیشرانههای دیزلی آینده روشنی ندارند اما ارباب حلقهها همچنان از آن استفاده میکند تا نشان دهد که دیزلیها نفس میکشند.
[دانلود ویدئو]
Ramin
۹ بهمن ۱۳۹۹دوستان یه سوال….
این ماشین 0تا 100 تو 5.5 ثانیه هست
بعد پدال نوشته 100 تا 200 تو 15.5 ثانیه
خب یه سوال ؟؟
این یعنی 0 تا 200 حدودا 21 ثانیه میشه ؟؟؟
اصلا فرمولی هست که بشه مثلا 0 تا 100 رو داری بعد بخواهی 0تا 200 رو حدودا محاسبه کنیم ؟؟ داریم همچین فرمولی ؟؟ تو اینترنت اصلا هرچی میزنم چه فارسی چه انگلیسی چیزی نمیاره…
فرمولی داره برای محاسبه یا نه ؟؟؟
اگه میدونید بگید … خیلی ممنون…
OMID
۹ بهمن ۱۳۹۹فرمول لازم نداره دیگه
جمعش میکنی
Cadillac
۹ بهمن ۱۳۹۹پدال خبر تسلا مدل x و s جدید رو بزار
حسین
۹ بهمن ۱۳۹۹طبق فیلم خیلی نرم و کم صدا و پرجوون بود و رانندگی لذت بخشی داشت!
تا حالا تجربه رانندگی با خودرو دیزلی را نداشتم ، کاش در ایران ممنوع نبود!
بنظرم مجلس خودروهای تاکسی بین شهری را باید از این قانون (که از قبل انقلاب اجرایی است) معاف کند تا با پیشرانه دیزلی عرضه شوند.
اینطوری وابستگی کشور به بنزین کمتر میشه و امکان صادرات خودرو های سواری دیزل هم فراهم میشه!
البته کیفیت گازوئیل ما خیییییییلییییییی بد است !
فرشاد
۹ بهمن ۱۳۹۹دیزل و lpg رو ب بنزین ترجیه میدم
?Ali Hossein?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ائودی فقط R8???????