اگر این گزارش حقیقت داشته باشد، رسوایی آلودگی فولکسواگن موسوم به «دیزلگیت» به زمانی فراتر از چیزی که قبلاً به آن اشاره میشد، برمیگردد. بنابر گزارشی که در رویترز به نقل از روزنامه آلمانی Handelsblatt منتشر شده، تولید ابزار تقلب برای خودروهای دیزلی به سال ۱۹۹۹ و کمپانی آئودی برمیگردد. امّا در عین حال، ۶ سال طول کشیده که مهندسان فولکسواگن در ولفسبورگ این نرمافزار ساخت آئودی را در خودروها نصب کنند.
البته آئودی به دلیل شروع تحقیقات داخلی در این زمینه، ترجیح داده که در این رابطه فعلاً صحبت نکند. فولکسواگن در حال حاضر، در حال ارائه یک اصلاح برای خودروهای دیزلیاش است که برای آن ضربالاجلهای مختلفی تاکنون تعیین شده و آخرین آنها به ۲۱ آوریل سال جاری میلادی برمیگردد. همچنین به زودی هیئت مدیره فولکسواگن، در مورد هزینههای احتمالی دیزلگیت و درآمدهای سال ۲۰۱۵ گفتگو خواهند کرد.
منبع: automobilemag
tv
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵این خودرو سازی های بزرگ آلمانی بدجور خودشونو نابود کردن … در حد ایران فرغون خودشونو پایین آوردن … دمشون گرم که اشتباهشونو قبول کردن و می خوان جبرانش کنن
نوید جهرمی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آئودی که همین امسال شد برترین برند خودرویی.نابود کجا بود؟
tv
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵نوید جان این چیزیکه شما میگی قبل از این خبر عنوان شده … اگه این تحقیقات به نتیجه برسه سقوط سهام شدیدی به همراه داره… و همچنین اعتماد به برند کمتر میشه …
خسته شده
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بازم فلاسفه های قرن بیست و یکم برای خودشون تز افتخاری دادن بیرون در حد ایران فرغون! کاهش شدید سهام !کاهش اعتماد به برند! آخی سازمان های جهانی اقتصادی و برندینگ هنوز درخواستی برای ریاست این سازمان ها ندادن بهتون خیلی حرفه
tv
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست من بروهر وقت خستگیت در رفت بیا باهم صحبت میکنیم … کاهش شدید سهام دیگه یعنی چی؟! اگه منظورت ارزششه نمونه ی بارزش وولکس وگن و میتسو هستن که کاهش ارزش رو تجربه کردن…
اختیار داری دوست عزیز شما تو زمینه تزینگ از ما سالیان دراز جلوتری پس اجهاف به حق شماست به بنده پیشنهاد بدن …
شایان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵کسی که خودروسازان بزرگ آلمانی و با فرغون سازای ایرانی مقایسه میکنه و حد تعیین میکنه نباید بیشتر از پراید گیرش بیاد و نمیاد ایرانی ها اینجور آدمهاین کسانی که هیچی نیستن بودنو و نبودنشون فرقی نمیکنه در دنیا ادعاشون فلکو پر میکنه
asa
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بابا این المانی ها هم خوب با هم دست به یکی کردن که سر مردم کلاه بزارن ها . حالا هی بگین شیطان بزرگ در هالی که اگه نبود هیچ فرشته ای نمی تونست از این حیله مطلع بشه.
بهنام طیبی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵اون از فولکس واگن و مینسوپیشی حالا نوبت بقیه است.
جدیدا چه خبر شده؟؟؟؟؟
ali
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بازم صدرحمت به کره ای ها.حداقل با دروغ و دغل و اماره دروغی کارشونو پیش نمیبرن .با پیشرفت و تلاش خودشونو بالا میبرن
sina
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵نمیدونی بدون هیوندای و کیا هم باید تست بشن بهشون شک کردن !!!
me84
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵اتفاقا علی جان هم هیوندای و هم کیا همچین رسوایی رو در مورد مصرف سوخت خودروهاشون تجربه کردن و مصرف سوخت خودروهاشون رو کمتر اعلام کرده بودن. تو سایت پدال در بخش خودروهای کره ای مراجعه کنین مطلبش هست
محمد ب
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آئودی دروغ گو ی دزد در شرکتشو باید بست
great britain
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵میگفتن آلمانی ها به دوزو کلک و کلاه برداری معروفن من باور نمیکردم انگار واقعا درست هستش.
با حقه بازی به هیچ کجا نمیرسن چه میخواد آلمانی ها باشن چه هر کشوره دیگه ای دیر یا زود به ضرر خودشون تموم میشه.
هی واقعا که…
محمد حسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵کی می گفت ؟!
شایان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آلمانی ها دوز و کلک! دقیقا اینو کی گفته اونوقت؟ حتما انگلیسی ها خود انگلیسی معروفن در دنیا به دوز و کلک و دزدی و حقه
احسان ایودی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز بد نیست یه سری حقایق رو با هم مرور کنیم
رولز رویز زیر مجموعه بی ام و هست
بنتلی زیر مجموعه فولکس
مینی زیر مجموعه بی ام و
استون مارتین اینقدر بدبخت شده بود که به بنز التماس کرد کمی تو موارد تکنولوژی بهش کمک کنه
لذا حسادت شما نسبت به دوستان المانی قابل درک هست چرا که ثابت کردن صنعت کشور متبوع شما یعنی بریتانیا صغیر در برابر صنعت المان به زانو در امده و بهش احتیاج داره .
موفق باشید
شایان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵باور کن احسان جان من آلمان بودم انگلیس هم بودم خودشون اقرار میکنن که ماشین های آلمانی فوق العادن و خودشونم خیلی قبولشون دارن و فروشش اونجا عالیه تویه شهراشون برید میفهمی چقدر نفوذ کردن برند های آلمانی اونوقت این نمیفههم چی میگه کلا تویه خیالش فکر کنم سیر میکنه باور کن در حد حسودی هم نیستن خیلی عقب افتاده تر هستن از آلمان تویه این صنعت تکنولوژی آلمانی فوق العادست و به کارگیریش که از اون هم میتونه سخت تر و با ارزش تر باشه
mehran911
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی وقته جز برای پورشه کامنت نمی گذارم
great britain
شاید بیشترین کسی که از موضوع دروغ بزرگ فولکس واگن ناراحت من بودم
این کار فولکس از نظر من به هیچ وجه قابل کتمان نیست و با این که این برند رو خیلی دوست دارم ازش دفاع نمی کنم
اما
اما اگر طرفدار هر برندی یا کشور دیگه ای جز انگلیس بودی جوابتو نمی دادم
دوست من ( اگر کمک آلمان نبود اونوقت انگلیسی ها باید هنوز موتورسیکلتهای سایدکار
می ساختن و انوقت شما تو این سایت با این اسم نمی آمدی )
این حرف من همیشه یادت باشه همیشه
و همیشه پای این حرفم هستم که خودرو سازی انگلیس مدیون آلمان بوده هست وخواهد بود
great britain
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵چند دوسته عزیزی که بالای من کامنت ضده بریتانیایی گذاشتن:
خب در مورده خودروسازی بریتانیا که میگین مدیونه آلمانه
دوستان تا قبل از دولت تاچر خودروسازی بریتانیا رقابت سختی با آلمانی ها داشت و با روی کارآمدن تاچر بود که خودروسازی بریتانیا تقریبا ورشکست شد به خاطر خصوصی سازی و خیلی چیزهای دیگه.
اگه دقت کرده باشین دولت آلمان صنعت اصلیش خودرسازیه و تویه این بخش سرمایه گذاری کردن طبیعی هم هست که برتر از بریتانیا باشه تو این بخش(فعلا)
و اما در مورده چیزهای دیگه مثلا میگین چون اقتصاده آلمان برتر از بریتانیاس پس آلمان کلا صنعتش برتر از بریتانیاس که حرفه کاملا خنده داریه.
لابد چین که اقتصاده دومه از ژاپن که سومه پیشرفته تره دوستان؟
خب در مورده چیزهای دیگه که بریتانیا تقریبا تو اکثرشون قوی تر از آلمانی ها هستن اینو من نمیگم تحقیق کنین میفهمین:کامپیوتر-مراکز علمی و دانشگاهی-نظامی-هوافضا-صنعت بازی های کامپیوتری -موسیقی-جوایز نوبل و خیلی چیزهای دیگه
(که البته تعجب آوره با توجه به تقریبا 25 میلیون بیشتر از بریتانیا جمعیت داشتن جوایز نوبله کمتری دارن!!!)
در مورده اختراعات بیشماره بریتانیا که نگم بهتره چون به یک کتاب نیاز داره!!
همونطور که گفتم آلمان فقط تویه خودروسازی پیشرفته تر و باتجربه تر از بریتانیاس
نه در بخش های دیگه.
بریتانیا کاملا میدونه داره چی کار میکنه چون تعداد جایزه نوبله اقتصادی که گرفتن اگه جوایز نوبل اقتصاده تمامه کشورهایه اروپایی رو روهم بزارین باز به بریتانیا نمیرسه!!!
دوستان دلیل نمیشه چون شما از بریتانیا بدتون میاد و باهاش مشکل دارین بیاین اینجا آرزوهاتون رو بگین.
واقعیت با چیزی که شما فکر میکنین زمین تا کهکشانه دیگه فرق میکنه!!!
به عنوان حرفه آخر به یکی جملات از کاربرهای سایت(سام کاویانی)اشاره کنم.
کشورهای برتر با دانشگاه هاش و مراکز علمیشون به همه جا میرسن نه با صنعت خودروسازیشون(که البته دانشگاه های بریتانیا با فاصله ی زیادی از آلمان جلوتره که تعجبی هم نداره از آلمان پیشرفته تر باشه اینو من نمیگم دنیا میگه خودتون مطالعه کنین بینه ده دانشگاه برتر تو دنیا واقعا چندتاشون آلمانیه؟ و واقعا چه تعداد از افرادی که در راس خودروسازیه آلمان هست و در صنایعه دیگه از یکی از دانشگاه های بریتانیا فارغ التحصیل شدن؟ )
احسان ایودی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵المان فقط تو خودرو پیشرفته تره ؟؟
بله حرف شما درسته
فقط نمیدونم چرا تو همه رنکینگا المان قطب تکنولوژی اروپا شناخته میشه و بعد اون سوییس
احتمالا چون مراکز رده بندی از وجود مشاور همه فن حریفی چون شما که طرفدار بریتانیا صغیر هستی بی بهره هستن
شایان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعیت اینکه شما زیادی به انگلیس دل بستی و نمیخوای دست از این کارت برداری مثل ورطه هولناک میمونه برای شما آقای کاویانی هم اگر این حرفو زده باشن دلیل بر درست بودنه این حرف نیست دانشگاههای انگلستان از آلمان بالاتر نیستن میدونی چرا چون سندی وجود نداره که این حرفو اثبات کنه یه سری شاخصه که واقعا عجیب و غریبه چون این یکی با بعدی تفاوتش آسمون تا زمینه پس بهتره شما وقته خودتو مشغول پیدا کردن دانشگاه نکنی چون در اقتصاد کلان و صنایع سنگین شرکت های بزرگ دانشگاه نمیتونه ارزش داشته باشه چون متر نیست و نبود صرف اینکه کمبریج یا آکسفورد قدیمی هستن و چون به زبانه انگلیسی تدریس میکنن پس همیشه باید بالا باشن و یه سری شاخص همیشه اینارو خوب میدونن مثل بستن قرارداد کاملا غلطه این طرز فکر انگلستان تا چند وقت بعد میخواد انتخاباتی در مورد جدایی از اتحادیه اروپا برگزار کنه خیلی ها هشدار دادن که این کار درست نیست خیلی ها هم گفتن درسته اتحادیه دانشگاهی اونا هم هشدار داد اگر این کار انجام بشه بودجه دانشگاهی قطع و یا کم میشه و دانشگاهها اعتبارشون از دست میره خب اگر این امر صورت بگیره واقعا انگلستان نابود میشه و اقتصادش نابود میشه اینا هیچکدومش صرف نیست ضمن اینکه این دانشگاهها نیستن که اقتصاد و صنعت دستشونه این موسسات علمی و آزمایشگاهی های مستقل هستن که اعتبار و درجشو خیلی بالاتر از دانشگاهه که آکادمیک میخواد آموزش بده در اصل اونا یه شخصی که از آموزش آکادمیک اومده و آماده جذب و اختراع و یا رشد علمیه و جذب میکنن و بعد از آماده کردنشون وارد شرکت های بزرگ میشن که در این زمینه موسسات آلمانی در دنیا بعد از آمریکا قرار میگیرن برای همینکه در رشد علمی و ثبت اختراع همیشه در اروپا حرف نخست و میزنن و سوئیس هم در این زمینه فوق العادست که باید اقرار کرد
در زمینه جایزه نوبل هم آلمانی ها خیلی عالی هستن بعد از آمریکا هستن در شاخص علمی شاید در صلح نباشن ولی در بقیه بعد از آمریکا هستن گرچه جنگ های جهانی هم تاثیر گذار بود وکلا اینم به نظر نمیتونه ملاک باشه
دیگه کم لطفی نکن فقط در خودروسازی هم قوی نیستن در مورد ثبت اختراع هم خیلی بی انصافی آلمان در تاریخ بیشترین اختراعات و مهمتریناشو داشته با یه سرچ کوچیک در گوگل به دست میاد اون اتکلنی که میزنید به خودتون آلمانیه(شوخی)
در مورد مدیران و یا سران شرکت ها هم حرفت کاملا اشتباهه چون تموم مدیران شرکت های بزرگ و خودروسازیشون آلمانین و در دانشگاههای آلمان درس خوندن و همشون تقریبا در موسسات آموزشی معتبری مثل آخن و ماکس پلانک و یا کارلسروهه و یا مونیخ بودن و حتی مدیران برخی از برندهای انگلستانی هم آلمانین نمیتونن جای دیگه درس خونده باشن چون در مکتب آموزشی آلمانی رشد کردن شما هم زیادی داری حرص انگلیسی هارو میخوری آنچنان هم قوی نیستن درسته بمب اتم دارن قدرت نظامی خوبی دارن و یا … که اینا واقعا در عصر جدید کارساز نیست ولی خب آلمان هم شرایطش خاصه غیر این بود الان خیلی قوی تر از این بودن خب کاریه که شده نباید میشد زیاد شد ببخشید دوستان
mehran911
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵متاسفانه اینقدر کامنتهای علمی و خوب در پدال کم شده که جناب
great britain و جناب بنتلی ( در پایین پست ) به خودشون اجازه میدن
براحتی هر حرفی بزنن
دوست عزیز این سایت مختص خودروست نه چیز دیگه پس لطف کن بجای فرافکنی کمی منطقی تر کامنت بزار
راستش مجبورم کردین وارد تاریخ بشم
از مکلارن شروع میکنم شرکتی که در سال 1989 یعنی حدود 27 سال پیش شروع به کار کرد اگه کمی در مورد این خودرو ساز مطالعه کنیم برترین مدلی که خواهیم دید F1 خواهد بود که موتور اون در بست محصول بهترین پیشرانه ساز جهان BMW است .
دلیل اصلی شهرت مکلارن نتایج خوبش در فرمول 1 بود
اما کسی از خودش نپرسید که آیا تا بحال مکلارن برای خودروی فرومل یک خود موتور تولید کرده یا همواره دست به دامان پورشه و مرسدس بوده !!!!
جناب بنتلی میگن جگوار رو انگلیسی ها تولید کردن و میکنن
در صورتی جگوار بعد از مشکلات مالی در سال 1990 توسط فورد خریداری شد و از سال 2008 زیر مجموعه شرکت تاتا موتور هند مدریت میشه
دوست من تاریخ ملال آور جگوار رو قبل از 2010 مطالعه بفرمایید
بریم سراغ بنتلی : شرکتی که مشکلات مالی و بحران ورشکستگیش
رو هیچ کس در سال 1970 تا 1980 یادش نمیره و از سال 1998 توسط فولکس واگن اداره میشه و اگر کمک های فولکس واگن نبود
اونوقت آیا شما مولسان و یا بنتایگا داشتید؟؟؟
رولزرویس : از ورشکستگیش در سال 1971 بگیر تااااااا زمانیکه تحت حمایت فولکس واگن قرار گرفت و در سال 1998 با فضاحت به BMW رسید و همواره دست به دامان BMW برای تامین پیشرانه بوده و هست
دوستمون از لندروری میگه که خودش تحت برند جگواری اداره میشه که خود جگوار زیر مجموعه تاتا موتور هند هستش !!!!
ویا استون مارتین که جدیدا محتاج مرسدس و شرکت AMG شده
راستش حوصله بیشتر از این نوشتن رو نداشتم و اگر نه حرف های زیادی داشتم
نوید جهرمی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵والا اینقدری که بچه های پدال روی ژاپن و آلمان و امریکا و کره تعصب دارن خودشون روی کشور خودشون ندارن.
شایان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ایرادی نداره نوید جان این علاقست ولی خب اگه تعصبی بشه و بی خردی و منطق از بین بره درسته واقعا افتضاحه همه جا گرچه نه اینقدر هم همینطوره وقتی صحبت از مرسدس یا فراری کشیده میشه وسط یکم آدم جا میخوره
ماشین های آلمانی و آمریکایی و ژاپنی و در اسپورت ایتالیایی ها خب خیلی قوی و پر طرفدار و برندهای معتبری هستن و شرکت های بزرگی دارن در زمینه خودرو و بقیه صنایع میتونم بگم از لحاظ پیشرفته بودن و تاریخی بودن در این زمینه آلمان آمریکا و ژاپن واقعا سرآمد در برندهای معتبر و پر سود و شرکت های با درآمد بالا هم میشه گفت این دو و سه کشور قبضه کردن و برترین هستن بعد از اوناهم فرانسه انگلستان ایتالیاو کره و… قرار دارن چین هم شرکت های با درآمد بالا داره ولی برندینگ ضعیفی داره
ما که نمیتونیم پورشه و یا بنز و فراری و بوگاتی و کادیلاکو ول کنیم و طرفدار پراید و پژو بشیم مشخصا نباید تعصبی داشته باشیم رویه صنعت خودوری ایران تا وقتی راه درستو پیدا کنه یا بخواد درست راه بره منظور منو فکر کنم متوجه شدید
احمد باقری
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵اصلا معلوم نیست چیکار دارن میکنن، این شرکتهای بزرگ خودروسازی نباید با این کارها، آبرو و اعتبار خودشون رو از بین ببرن.
محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه بیان ی سر تو شرکتا ایرانی بزنن میگن این کارماها که اصلا هیچ وپوچه بیخیال
ولی اونا غیرت وحساسیت دارن نسبت به لوگوی شرکت وکشورشون…مثل ماها دزد وکلاه بردار و…….نیستن
(*مهرداد*)
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵اینها را ما فقط از پشت شیشه کامپیوتر میخوانیم ،،در واقع این غولهای اتومبیل سازی خم به ابرویشان نیست و نخواهد آمد .
بنتلی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵،نمیدونم چطور بعضیا میان اینجا بازم بیخودی طرفداری میکنن!بنز و اوپل هم فراخوان دادن برا خودرو های دیزلیشون،بعضی دوستان از اخبار چیزی نمیدونن بعد میان بیخودی طرفداری میکنن،اون هم تو مطلبی ک واقعا خجالت آوره،من جاشون بودم سکوت میکردم،جالبه ک کم میارن گیر میدن ب شرکتای انگلیسی،جالب تر اونجاس ک جگوار و لندرور و مکلارنو نمیبینن!،فروخته شدن پورشه و ائودی و اوپلو نمیبینن،سهام دار بزرگ عربی فولکسو نمیبینن،پیشرفت جگوار لندرور بدون نیاز ب آلمانو نمیبینن ک نشون دهنده اینه ک اگه شرکتای انگلیسی فروخته شده ب آلمان اگه ب آلمان هم فروخته نمیشدن بازم پیشرفت میکردن
خسته شده
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵کدوم سهام دارانه بزرگ فولکس منظورت 17 درصد سهام شرکته قطریه؟!!!!!! همچین گفتی بزرگ گفتم مالکه 80 درصدشه سهام دار بزرگ و مالکه 50.07 درصدش که چیزی فراتر از نصفه تحت مالکیته پورشه اس ای هست و چون اکثریتو داره سهام دارانه کوچیک و میتونه هر وقت دلش خواست بزنه کنار در مورد برندهای انگلیسی هم اینو بدون آره بدون آلمانی ها و مدیریت و نبوغشون الان نصفه اینکی بودن هم نبودن جگوار و لندروور پیشرفتی نداشتن فقط فروششون با توجه به افزایشه فروشه جهانی خودرو افزایش داشت از دید برندینگ هم لندروور در سال 2014 97 یا 98 بود در کل الان جز صد برند هم نیست این تنها برند انگلیسی بود که جز صد تا بود و الانم دیگه نیست شما انگلیس دوست ها دو سه تا شایدم کمتر!!! هستید ولی عینه همید فقط میخواید با مغلطه گری و دروغ حرفتو پیش ببرید ولی کاربرها خوب میشناسنتون
بنتلی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵خجالت آوره این حرکت آئودی،حالا هی طرفدارای متعصبش بیان بهم دیس بدن چیزی درست نمیشه،هر شرکتی حتی انگلیسی اگه تقلب کنه دیگه هیچ ارزشی برام نداره،شماها هم خودتونو گول نزنین،کار زشتی بوده،تاکاتا ،رنو،میتسوبیشی،آئودی،بنز،اوپل دیگه هیچ ارزشی ندارن