این روزها بازار شاسیبلندهای عملکردی بسیار داغ است و بسیاری از خودروسازان نماینده یا نمایندههایی را راهی این بخش از بازار کردهاند. بهزودی اما به این جمع دو رقیب قدرتمند و تازهنفس یعنی آئودی RS Q8 و نسل جدید بامو X6 M هم اضافه خواهند شد. بامو بهتازگی نسل سوم X6 را معرفی کرده و حالا یک نسخهٔ نزدیک به تولید از X6 M در پیست نوربرگرینگ دیده شده است.
این کراساوور کوپهٔ اسپرت که باید با خودروهایی مثل لامبورگینی اوروس و پورشه کاین کوپه توربو به رقابت بپردازد، به همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی مورداستفاده در بامو M5 و M8 مجهز خواهد بود. این موتور در نسخهٔ استاندارد ۶۰۰ اسب بخار قدرت و در نسخهٔ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند تا به X6 M جدید توان کافی برای رقابت با رقبا را هدیه کند.
در همین حال، پروتوتایپی از آئودی RS Q8 با پوششهای استتاری بسیار کم نیز در نوربرگرینگ دیده شده است. گزارشهایی ادعا کردهاند پرچمدار خانوادهٔ Q8 به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی مجهز خواهد بود که در حال حاضر در محصولات مختلف گروه فولکسواگن مورداستفاده قرار میگیرد. قویترین نسخهٔ این موتور با ۶۵۰ اسب بخار قدرت در لامبورگینی اوروس ارائه شده است اما بعید به نظر میرسد آئودی مجاز به ورود به محدودهٔ لامبورگینی باشد.
بنابراین احتمالاً RS Q8 به نسخهٔ تضعیفشدهای از این پیشرانه مجهز خواهد بود که قدرتی در حدود ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت. البته جای نگرانی نیست چون RS Q8 همچنان خودروی بسیار سریعی خواهد بود و علاوه بر این قیمت بسیار کمتری هم از پسرعموی ایتالیایی خود خواهد داشت. از سوی دیگر، شایعاتی هم به احتمال استفاده از قوای محرکهٔ پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در RS Q8 اشاره کردهاند. این سیستم ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد و در این صورت RS Q8 به قویترین محصول آئودی تبدیل میشود.
این در حالی است که مرسدس بنز هم در حال توسعهٔ نسل آیندهٔ GLE63 است که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با قدرتی در حدود ۶۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود تا بخش شاسیبلندهای عملکردی از همیشه داغتر و رقابتیتر گردد. علاوه بر خودروهای مذکور، هماکنون در این بخش مازراتی لوانته تروفئو و بنتلی بنتایگا اسپید هم حضور دارند درحالیکه بهزودی آستونمارتین DBX و چندی بعد شاسیبلند فراری (با نام Purosangue) نیز به آنها اضافه خواهند شد.
آئودی بهتازگی نسخهٔ میان عملکردی Q8 یعنی SQ8 را معرفی کرده و انتظار میرود تا پیش از پایان سال جاری RQ Q8 هم معرفی گردد اما برای دیدن نسل جدید بامو X6 M و همینطور مرسدس GLE63 AMG باید کمی بیشتر صبر کنیم.
MAHDI
۲۴ تیر ۱۳۹۸نسل قبلX6M در پیست خیره کننده بود عملکردش.تاجایی که درچند پیست که با رقباش زمان گیری داشته این زمان هارو ثبت کردن!!!
(مجله موتور ترند رقابت X6M و GLE63S کوپه در پیست)
X6M زمان ثبت شده_ 1:32.36
GLE63S زمان ثبت شده_1:36.00
(مجله آلمانی AUTOVISIE بازهم رقابت GLE63S کوپه وX6M در پیست وبازهم توسط یک راننده)
X6M زمان ثبت شده _ 2:10.6
GLE63S زمان ثبت شده_2:16.08
(مجله the fast lan car یا همون TFL رقابت بین جیپ ترک هاوک 2018 و ب ام وX6M مدل 2015در پیست)
ب ام وX6M ثبت زمان _ 1:04.37
جیپ ترک هاوک ثبت زمان_ 1:05.69
برای مقایسه زمان چندخودرو در همین پیست!!!
آلفا رومئو جولیا ثبت زمان_ 1:04.45
شورولت کاماروSS ثبت زمان _1:04.89
جگوار F-TYEP r ثبت زمان _ 1:05.25
MAHDI
۲۴ تیر ۱۳۹۸پیشنهاد میکنم فیلم تست این خودروها در پیست نوربرینگ رو از یوتیوب تماشا کنید.من چندتا از تست های X5M رو دانلود کردم اما جدید ترینش دیوانه وار پیچ هارو طی میکرد. فکرکنم GLE63 نسل جدید عملکردبهتری نسبت به نسل قبل داره در پیست. اما تست های آئودی Q8 RS رو ندیدم.
L-H-P-TT
۲۴ تیر ۱۳۹۸نسل اول X6 واقعا بینظیر بود …..
چند وقت پیش این ۳ ،۴ سال پیش ای شانسو پیداکردم پشت یکیشون بشینم ، خیلی تیز و بز بود ، مدل ۶ سیلندر ۳۰۰ اسبی و چهار چرخ متحرک ، ماشین واقعا نرم و خیلی خوبی بود ، اما صاحبش فقط از دو چیز مینالید یکی ناسازگاریش با بنزین بیکیفت ایران و یکی هم هزینه نگهداری …..
ولی در مجموع فراتر از چیزی که انتظار داشتم ظاهرشد ، از هیبت و گولاخ بودنش هم نگم که عکساش همه چیزو توضیح میده …..