سه سال پیش آئودی یک نسخه هیبریدی از سدان A6 خود را معرفی و روانه بازار کرد. آئودی این امید را داشت که فروش این خودرو مخصوصاً در بازار ایالاتمتحده قابل توجه باشد. اما این برنامه در حد یک آرزو باقی ماند و اکنون پس از تولید تنها ۴۰۰۰ دستگاه از این خودرو، باید روی آن نماز میت خواند! زیرا دیگر کسی آن را نمیخرد.
خودرویی که در سال ۲۰۱۱ با امید بسیار معرفی شد، از یک موتور چهار سیلندر توربوی TFSI با حجم ۲.۰ لیتر و قدرت ۲۱۱ اسب بخار در کنار یک موتور الکتریکی ۵۴ اسبی بهره میبرد. البته قدرت مفید در حالت استفاده ترکیبی تنها ۲۴۵ اسب بخار بود. با کمک باتریها و موتور الکتریکی به تنهایی میشد نهایتاً به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. در حالی که در حالت ترکیبی نهایت سرعت بیشینه به ۲۳۸ کیلومتر بر ساعت نیز میرسید. شتاب صفر تا صد این خودرو هم ۷.۳ ثانیه بود که آن را سریع و در عین حال راحت جلوه میداد. موضوع فروش پایین A6 هیبریدی نباید این سوءبرداشت را ایجاد نماید که این سدان از محبوبیت پایینی برخوردار است. برعکس، A6 پرفروشترین محصول آئودی در جهان است. آئودی بعد از فروش ۴۰۰۰ دستگاه از مدل هیبریدی که ۸۰ درصد آنها نیز در آسیا فروخته شدند، از ادامه تولید آن دست کشید. به نظر میرسد که در این کلاس مدلهای دیزلی بسیار مقرون به صرفهتر باشند. فعلاً تولید مدلهای هیبریدی سدان لوکس A8 و کراس آور Q5 ادامه مییابد. آئودی همچنین روی مدلهای الکتریکی تمرکز بیشتری نسبت به مدلهای هیبریدی خواهد داشت.۱۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
فرید458
۵ آبان ۱۳۹۳باید روی آن نماز میت خواند!
این قسمتش خیلی خلاقانه بود ☺
ASADI
۵ آبان ۱۳۹۳میگم پدال
کاش یه مقایسه بین هیوندای آزرا2011 و تویوتا آریون 2011 میذاشتی.
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳از پدال درخواست میکنم یه مقایسه بین خود ازرا وهمکلاسهاش بذاره مثلا مقایسه ازرا با تویوتا اریون یا با کیا کادنزا
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳چون کلاس پر طرفداریه…
ASADI
۶ آبان ۱۳۹۳داری مسخره میکنی؟
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳خیلی خیلی خلاقانه بود!!!!!!!!!!!
یه پسر
۵ آبان ۱۳۹۳شاید قیمتش نسبت به اون چیزی که ارائه می داده بالا بوده
اما به هر حال خیلی سخته این همه پول بابت ساخت و طراحی یک موتور داد بعد با شکست رو برو باشه
طراحی چراغ سمند که نیست بگیم پروژه اش بر فرض محال با شکست رو برو شد
کار درست رو ایرانخودرو و سایپا می کنن که تمام تمرکزشون رو طراحی و ساخت انواع اشکال چراغ در رنگ ها و طرح های مختلف می کنن
اینجوری هم بازار جدید بدست می آرن هم تنوع
حالا اگه شکست هم خورد از جاهای دیگه ماشین کم می کنن تا جبران بشه
این آلمانی ها کی می خوان به ما برسن خدا می دونه؟!!
I love Germany and Porsche
۵ آبان ۱۳۹۳من همیشه درباره ای اینکه آئودی رو دوست دارم یا نه. دو به شک بودم. و هنوز هم همین طور است.
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳من هم همینطور!
HUMMER
۷ آبان ۱۳۹۳شما کلا داری مسخره میکنی
ASADI
۵ آبان ۱۳۹۳داخلش خیلی خوشگله.
ماشین خوبیه
REZA . JUST HYUNDAI
۵ آبان ۱۳۹۳از ماشین های هیبریدی و الکتریکی بدم میاد
سعید
۵ آبان ۱۳۹۳مدل A8 L آئودی فوق العاده س.
اسماعیل
۶ آبان ۱۳۹۳موافقم از نظر من این خودرو بسیار دینامیک هست
پوری پوریا!
۵ آبان ۱۳۹۳فک کنم وجود رقبا دلیل فروش کم این ماشین هست.
مرتضی
۵ آبان ۱۳۹۳عجب داشبورد و کابین شیک و دوستداشتنی!!
mamad
۶ آبان ۱۳۹۳حیف این ماشین نیست…اگه ایران بود تا پوست مردم نمیکندن فقط تولید میکردن و مینداختن به مردم میومدن ورود همه ماشینا رو قطع میکردن و فقط اینو تولید میرکدن با اانحصار کامل این ماشین مثلا :D
parseh net30
۶ آبان ۱۳۹۳عمرا اگه من با پراید خداحافظی کنم!!!
یاسین
۸ آبان ۱۳۹۳حیف شد خیلی عالی بود !