لکسس LFA به لطف برخورداری از یک نیروگاه V10 تنفس طبیعی با دورگیری سریع و مهندسی یاماها، یکی از خوشصداترین خودروهای تاریخ محسوب میشود؛ اما این سوپراسپرت ژاپنی خودرویی تولید محدود بود که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ تنها ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد؛ بنابراین کسانی که هماکنون خواهان یک سوپراسپرت دَه سیلندر تنفس طبیعی جذاب و خوشصدا هستند میتوانند سراغ آئودی R8 بروند. حال LoveCars این دو سوپراسپرت V10 را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است.
در این رقابت بیست سیلندری، آئودی خودروی قویتری است زیرا پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته نسخهای که در این ویدئو حضور دارد، از نوع روباز یا اسپایدر R8 است که کمی سنگینتر بوده و ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. از سوی دیگر، در سینهٔ LFA یک قلب ۴.۸ لیتری V10 قرار گرفته که ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند سوپراسپرت لکسس قدرت کمتری نسبت به رقیب آلمانی دارد اما از مزیت وزن کمتر هم برخوردار است که به آن شانس پیروزی در درگ را میدهد.
با پایین آمدن پرچم آغاز درگ، LFA جلو میافتد زیرا R8 علیرغم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، با کمی تأخیر حرکت را آغاز میکند؛ اما در ادامه آئودی خود را به رقیب ژاپنی میرساند و تقریباً هنگام رسیدن به نیمهٔ مسیر، پیشتاز میشود و هنگامیکه خودروها از خط پایان عبور میکنند، R8 تقریباً بهاندازهٔ یک خودرو جلوتر است. بااینحال، هرچند LFA پیروز رقابت نمیشود اما باید توجه داشت که تاریخ مهندسی آن به حدود یک دهه قبل بازمیگردد و با توجه به این سن و سال، عملکرد بسیار خوبی را نسبت به آئودی مدرنتر به نمایش میگذارد.
مشخصات فنی
لکسس LFA | آئودی R8 اسپایدر | |
پیشرانه | ۴.۸ لیتری V10 | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۵۶۰ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته AMT | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۷۷۰ کیلوگرم |
nikzad
۱۶ شهریور ۱۳۹۹Lfaیک شاهکار بود چقدر زیبا و قوی بود این ماشین البته r8هم یکی از بهترین ماشین های من هست و هردو ماشین صدای خاص ۱۰سیلندر رو برخوردار هستند
M.A.S
۱۶ شهریور ۱۳۹۹شما آئودی R8 داری؟
nikzad
۱۶ شهریور ۱۳۹۹نه داداش ما که دستمون به پرایدم نمیرسه منظورم اینکه مورد علاقمه.
Hadi
۱۷ شهریور ۱۳۹۹LFA……
تعریف کامل یک خودرو اسپرت ??
ممد ژانگولر
۱۶ شهریور ۱۳۹۹R8 با اینکه دیرتر استارت زد با وزن بیشتر لکسوس LFA یک لقمه چپش کرد ?
حسین دهمرد
۱۶ شهریور ۱۳۹۹گیربکس amt چجوریه؟
امیر
۱۶ شهریور ۱۳۹۹هم اتومات هس هم دستی
یعنی هم کامپیوتر ماشین میتونه تعویض کنه هم راننده هروقت دلش خواست میتونه تغییر بده دنده رو
کلاچ از زیر پا حذف شده اما مث اتومات های دیگه مبدل نداره و همون سیستم قدیمی کلاچ رو داره فقط کامپیوتر تعویض رو انجام میده(تقریبا مث تیپ ترونیک اما با تکنولوژی قدیمی تر و ساده تر)
برلیانس و بعضی محصولات چری و ام وی ام ازش استفاده میکنن
حسین دهمرد
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ممنون چون من قبلا درباره ی این گیربکس خوندم فک کنم یه مطلبی درباره ی ۲۰۶ بود انتظار نداشتم تو یه سوپر اسپورت همچین چیزی باشه. البته که طرفدار راحت ترین و سرراست ترین راه حلها هستم.نه خیلی ساده و ابتدایی نه اونقدر پیچیده که نشه دستکاری و تعمیرش کرد.ولی واسه لکسوس دیدم تعجب کردم گفتم بپرسم .
XLE
۱۷ شهریور ۱۳۹۹۲۰۶ که گیربکس۴۰۵ روشه??
OMID
۱۶ شهریور ۱۳۹۹مخفف automated manual transmission
همون گیربکس دستی که اتوماتیک شده
دیگه مبدل گشتاور نداره
مکانیسمش کامل مشابه گیربکس دستیه ولی اتوماتیک شده
نمونش لامبورگینی اونتادور
بهش robotized manual transmission هم گفته میشه
Amir Machine
۱۶ شهریور ۱۳۹۹درسته
به AMT گیربکس دستی بدون کلاچ هم گفته میشه
همونطور که گفته شد، ساختار این گیربکسها کاملاً مشابه گیربکس دستیه با این تفاوت که کلاچ گیری بصورت خودکار انجام میشه و راننده بدون کلاچ گرفتن فقط دندهها رو عوض میکنه
البته نسخه تمام اتوماتیک AMT هم هست که تعویض دنده رو هم بصورت خودکار انجام میده
حسین دهمرد
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ممنون. گرفتم چندتا ربات کار تعویض دنده رو به جای دست انجام میدن.
M2F....GHI
۱۶ شهریور ۱۳۹۹Amt مخفف automated manual transmission یا گیربکس دستی اتومات شده یا گیربکس نیمه اتوماتیکه.بدین منظور که شیفت کردن باهاش دستیه ولی با استفاده از قطعات هیدرولیکی مث فراری انزو یا قطعات الکترونیکی مث لامبورگینی آونتادور.کلاچ نداره ولی شیفت اتومات هم نداره و خودت دائما باید از پشت فرمون شیفت کنی
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۹چه درک مسخره ای انگار آئودی نمی خواست پدال گاز رو فشار بده با تاخیر هم شروع کرد با مدل روباز هم مسابقه داد مگه مجبورین ماشینی که مشخصات فنیش متعلق به یه دهه پیشه رو با یه سوپر اسپرت روز مقایسه کنین که اینقدر تخفیف بدین؟!..
مازیار
۱۶ شهریور ۱۳۹۹LFA عشقه بهترین اسپرت آسیایی تا به امروز
Me
۱۶ شهریور ۱۳۹۹Deutschland
??
NISSAN GTR SOLTAN
۱۶ شهریور ۱۳۹۹عشق است LFA
یه دونه LFA رو به صد تا R8 نمیدم
نمیدونم چرا ولی هیچوقت از ماشین های AUDI مخصوصا R8 خوشم نیومده
F¹
۱۷ شهریور ۱۳۹۹Lfa و gtr بزاری سر هم انگشت کوچیکه r8 هم نمیشن اونا اگه مهندسی داشتن خوشون موتور و گیربکس و شاسی رو تولید میکردن مثل پورشه که گیربکسش به تنهایی یه شاهکاره واسه خودش نه اینکه موتور از یه جا گیربکس از یه جای دیگه بیاد همین جی تی آر خودت گیربکسش امریکاییه حالا بماند بقیه موارد که واسه موتور و شاسی هم کمک گرفتن ولی نخواستن عموم توجه شن البته طراحی بدنه بیرونی و داخل کابین رو خودشون انجام دادن خاستی لینک منبع معتبر هم میدم
M2F....GHI
۱۶ شهریور ۱۳۹۹صدای موتور v10 آئودی و لامبو خیلی زیاده مگه نه
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹آر8 602 اسب بخار اشتباه نوشتن دوما لاستیک های آر8 کم باد بود وگرنه خیلی بیشتر جلو میفتاد
M.A.S
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ای کاش یه بار ائودی ار هشت رو کنار وایپر TA تو درگ ببینیم
R8 قبلی کنار وایپر و لکسوس رقابت جذاب تری میشه
ارشیاsvj
۱۶ شهریور ۱۳۹۹وااااای
چه صداهایی!!!?????