بارها رقابت خودروهای الکتریکی با نمونههای درونسوز را دیدهایم اما چنین رقابتهایی همیشه میتواند جذاب باشد و به همین دلیل، کارواو در جدیدترین درگ خود، سوپر سدان مرسدس E63 S AMG را در برابر آئودی RS E-Tron GT قرار داده است. علیرغم اینکه قوای محرکهٔ این دو خودرو کاملاً باهم متفاوت است، مشخصات آنها شباهت زیادی به هم دارد ولی بااینوجود هرکدام در مقایسه با دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارند.
مرسدس یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو زیر کاپوت خود دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، آئودی از ۶۴۶ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد که توسط دو موتور الکتریکی تولید میشود و کل آن بلافاصله پس از فشردن پدال گاز در دسترس قرار میگیرد. هردو خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردارند اما رقیب الکتریکی نزدیک به ۳۴۰ کیلوگرم از همتای بنزینی سنگینتر است که رقم قابلتوجهی بهحساب میآید.
البته در پرفورمنس واقعی فقط قدرت و وزن دخیل نیست بلکه نحوهٔ استفاده از قدرت نیز بسیار اهمیت دارد. این در حالی است که در قوای محرکهٔ بنزینی و الکتریکی نحوهٔ استفاده از قدرت کاملاً متفاوت است و این موضوعی است که بهخوبی در این ویدئو نشان داده میشود. در درگ اول، آئودی با وجود وزن بسیار سنگینتر و برتری جزئی در قدرت، بهطور پیوسته از مرسدس دور میشود و بهراحتی پیروزی را از آن خود میکند. همین موضوع در مسابقهٔ رولینگ هم تکرار میشود و درحالیکه گیربکس E63 S در حال معکوس دادن است، E-Tron GT فوراً دور میشود.
اما در مسابقهٔ رولینگ دوم داستان کمی متفاوت است. در این رقابت، مرسدس در دنده سه قفل میشود و بدون از دست دادن زمان برای معکوس دادن، پابهپای آئودی پیش میرود. این حرکت شانهبهشانه تا انتها ادامه دارد و دو خودرو همزمان از خط پایان عبور میکنند. نتیجهٔ این مسابقه آنقدر نزدیک است که برای مشخص کردن برندهٔ واقعی بحث زیادی بین مت و یانی ایجاد میشود. درهرحال، شاید در پیروزی مرسدس در رولینگ دوم تردید باشد اما در تشخیص برندهٔ آزمایش ترمز هیچ شک و شبههای وجود ندارد زیرا رقیب اشتوتگارتی در اینجا به لطف وزن سبکتر خود زودتر متوقف میشود.
مشخصات فنی
RS E-Tron GT | مرسدس E63 S AMG | |
پیشرانه | ۲ عدد الکتریکی | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۴۶ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۴۷ کیلوگرم | ۲۰۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۱,۹۰۰ پوند | ۹۹,۵۶۵ پوند |
Ninja
۲۹ مرداد ۱۴۰۰بجز شتابش چیز دیگه ای نداره بخوایم انتخابش کنیم آئودی رو
Porsche 911
۲۹ مرداد ۱۴۰۰درسته که برقیه
ولی جدای از شتاب و ….
طراحی داخلی و خارجیش و کیفیت ساختش بی نظیره و تو کمتر ماشینی پیدا میشه
خودم اگه باشم E63 بر میدارم ولی جدای از الکتریکی بودن آئودی کلی جذابیت دیکه هم داره
Ninja
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا خودمم نطرم خیلی مثل شماست
ولی طراحی و کیفیت بنز هم خیلی عالیه و ارزونترم هست یه وی 8 هم داره توپیست هم بهتره برا همین گفتم بجز شتاب برتری با بنز هست هرچند طراحی ائودی رو برتر میدونم
در کل من همه جا گفتم که این ائودی بهترین خودروی برقیه (البته شاید شما تایکان رو برتر از ای ترون بدونید که اونم ….) یعنی بخوام یه سدان برقی بخرم حتما اینو میخرم کیفت ساخت عالی داره شتاب خوب داره طراحی خیلی عالی داره
قبلا گفتم الانم میگم ائودی از نظر من بهترین ماشین برقیه
Porsche 911
۲۹ مرداد ۱۴۰۰دقیقا درسته👌
من هم تایکان و etron gt رو برترین برقی ها میدونم
طراحی عالی
پرفورمنس خوب و کیفیت فوق العاده بالا
ولی اینجا مرسدس خیلی بهتره
یه V8 ۴ لیتری و لوکس بودن و پرستیژ بنز رو داره که عالی هست
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰مرسدس کلی ارزون تره ، پرفورمنس آئودی رو در خط مستقیم تقریبا داره، حداکثر سرعتش بیشتره , ترمز هاش قوی تره ، خوش صدا تره ، و کلی هم لوکس تر و باشکوه تر هست ، پس e63 sرو انتخواب میکنم
Philipp
۲۹ مرداد ۱۴۰۰بهترین درگی که در این مورد دیدم درگ CLA S تیون شده با مدل 3 پرفورمنس بود
جفتشون 490 اسب
و 660 گشتاور داشتن
و نتیجه؟
توی درگ با هم از خط رد شدن (تسلا یه 5 سانتی جلوتر بود)
توی رولینگ هم تسلا له شد
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۹ مرداد ۱۴۰۰مرسدس
حسین
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ای خدا چقدر از این بنز e کلاس بدم میاد.
Sina10
۲۹ مرداد ۱۴۰۰فکر میکنم این درگ همه چیز رو درباره برقیا توضیح بده
و چرا توی هر پیستی که میرن ، ۹۵ درصدشون یا تقریبا همشون نسبت به رقبا رکورد ضعیف تری میزنن یا بهتر بگم بسیاری از آنها رکورد های فاجعه و ضعیفی میزنن ،
ترمز گیری بخوبی نشون میده این تفاوت ها رو
و توی خط مستقیم رقبای بنزینی رو تحقیر میکنن
من اینجا هر دو رو دوست داشتم ، ولی خب جذابیت اون V8 یه چیز دیگه است
قیمتش هم کلی گرونتره ائودی
آئودی توی این عکس قیافه اش کمی ساده تر از مرسدس دیده میشه ، البته طراحی هر دو عالیه
datsun
۲۹ مرداد ۱۴۰۰یکی از ناعادلانه ترین کاری های که میشه انجام داد همین برگزاری مسابقه درگ بین برقی و درون سوزه
AMG GT R
۲۹ مرداد ۱۴۰۰من مرسدس رو بیشتر دوست دارم ولی انصافا آئودی طراحیش خیلی تو دل برو هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ مرداد ۱۴۰۰بدون شک مرسدس ، من عاشق موتور و طراحی داخلیشم ، نمونه کامل یک ماشین لوکسه
سهند
۲۹ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من مرسدس است.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ مرداد ۱۴۰۰عجیبه چه کسایی سمت این آئودی میرن وقتی ای 63 با قیمت پایین تر در دسترسه!
Amir Machine
۲۹ مرداد ۱۴۰۰تازه از خود آئودی هم میشه RS7 رو با قیمت 97 هزار پوند خرید!
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۰مت واتسون تو رولینگ تا کره ماه هم ادامه میداد تا بالاخره از ائودی رد بشه
مهدی
۲۹ مرداد ۱۴۰۰رینگ های ای ترون خیلی جذابن
ارشیاsvj
۲۹ مرداد ۱۴۰۰تنها دفعه ای که برقی رو به بنزینی ترجیح میدم.
آریا ماشین
۲ شهریور ۱۴۰۰آئودی از بهترین برقی های بازاره ولی فکر نکنم کسی باشه که صدا و لذت خودروی بنزینی رو ول کنه و برای ۰.۲ ثانیه بره آئودی بخره اونم با ۱۲ هزار پوند قیمت بیشتر برا همین انتخاب من بنزه