تسلا مدل S به لطف عملکردی باورنکردنی در درگها طی سالهای اخیر، به یک هیولای اینترنتی تبدیل شده است. این خودرو همچنین بهتنهایی افکار عمومی نسبت به خودروهای الکتریکی را از خودروهایی کسلکننده به نمونههایی لوکس و سریع تغییر داد؛ اما حالا پورشه و آئودی سهمی از بازار مدل S را میخواهند ولی آیا میتوانند حریف این سوپرسدان کهنهکار آمریکایی شوند؟
پورشه و آئودی هردو بخشی از گروه فولکسواگن هستند که یک امپراطوری با مالکیت تعدادی از معتبرترین برندهای خودرویی روی کرهٔ زمین محسوب میشود. یکی از مزایای داشتن چندین برند مختلف این است که میتوان هزینهٔ توسعهٔ محصولات جدید را سرشکن کرده و کاهش داد. یکی از مصادیق این کار، اشتراک قوای محرکه و تکنولوژی میان پورشه تایکان و آئودی E-Tron GT است. البته بین این دو خودرو چندین تفاوت ظریف وجود دارد که تجربهٔ رانندگی آنها را هرچند اندک، تغییر میدهد اما در زیر پوست، بیشتر از آنچه فکر کنید شبیه به هم هستند. البته این موضوع اشکال چندانی ندارد زیرا تفاوتهای ظاهری بهتنهایی کافی است تا وجود هردوی آنها را توجیه کند.
تایکان توربو و RS E-Tron GT هردو از موتورهای الکتریکی و باطریهای یکسانی استفاده میکنند اما خروجی موتورهای آنها برابر نیست. تایکان مجموعاً ۶۸۷ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه این موتورها در آئودی ۶۴۷ اسب بخار قدرت تولید میکنند که این اختلاف قدرت به سلسهمراتب برندها در گروه فولکسواگن بازمیگردد. از سوی دیگر، مدل S پرفورمنس تا پیش از آمدن پلاد، قویترین محصول تسلا محسوب میشود و نیروی عظیم ۷۷۸ اسب بخاری را در اختیار راننده قرار میدهد تا قویترین خودروی این جمع لقب گیرد. حال با همهٔ اینها، کدام سوپرسدان الکتریکی پادشاه ۴۰۰ متر خواهد بود؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
آئودی RS E-Tron GT | پورشه تایکان توربو | تسلا مدل S پرفورمنس | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۶۴۶ اسب بخار | ۶۸۷ اسب بخار | ۷۷۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۱۴۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
گیربکس | دو سرعته | دو سرعته | تک سرعته |
وزن | ۲۳۴۰ کیلوگرم | ۲۳۸۰ کیلوگرم | ۲۳۱۶ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۱,۹۰۰ پوند | ۱۱۵,۸۶۰ پوند | ۷۰,۰۰۰ پوند |
Milad
۶ خرداد ۱۴۰۰آئودی پرچمت همیشه بالاست
آرِزو کنمت ، برآورده شدن بلدی؟
۶ خرداد ۱۴۰۰سلام به همه دوستان .
من دیگه از کامنت دادن خسته شدم!
تصمیم گرفتم دیگهکامنت ندم و مدتی هم هست که کمتر کامنت میدم!.
بنابراین شاید دیگه از من کمتر کامنت ببینید!
ولی پدال رو هستم و هر ساعت چک میکنم (فقط دیگه کامنت نمیدم)
همین!
اگر هم کسی کاری داشت در خدمت هستم ، از دستم بر اومد انجام میدم!.
با همین حساب هم هستم ، پس اگه کسی پیام شخصی فرستاد هستم ..
شاد و پیروز باشید.❤
ممد ژانگولر
۶ خرداد ۱۴۰۰ممد داداش حالا که رفتی کی میری؟!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰آقا محمد چرا به این زودی!؟
parsa_ashgh.mashine
۶ خرداد ۱۴۰۰راست میگی داداش زیاد کامنت میدی میگن بیکاری
اگرم اصلا ندی میگن دلم برات تنگ شده وای کجایی خود شما بسیار دشمن داشتی و الان تو کامنتا میگن چرا داداش؟
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۶ خرداد ۱۴۰۰دشمن داشتیم?
ولی دشمن خونی که نداشتیم?
Ninja
۶ خرداد ۱۴۰۰عه تو ام شدی مث من ?
mahan
۷ خرداد ۱۴۰۰محمد داداش داشتیم لوطی؟رفیق نیمه راه نبودی تو که!داماد من باید پرررو قرنیه مشکی باشه،??این حرفارو ولش کن امروز مطلب نذاشتی سایت بدون تو زیادی خلوت و خالی از لطف بود.دیگه نگیا ما از کامنتات لذت میبریم چون رس اکشن خالص و بی ریاه یک عشق ماشینه.از فردا کلمنتتو نبینم آدم میفرستم جنوب.افتاد??
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۷ خرداد ۱۴۰۰چشم ماهان جان❤
به خاطر روی گل شماافتاد??❤….
parsa_ashgh.mashine
۶ خرداد ۱۴۰۰چه درگ عالیی بود و افرین ائودی
Reza
۷ خرداد ۱۴۰۰من که به الکتریکی ها ایمان آوردم شما رو نمیدونم
Amirreza
۶ خرداد ۱۴۰۰تایکان رخش خیلی قشنگه و بالاخره پورشس ولی ای ترون یه هیولاس تو لباسی خیلی شیک و مجلسی من عاشق خودروهای آئودیم و یه بار پشت یه کیو ۵ نشستم و یه حس اطمینان خاصی به آدم میداد ، کلا برند مورد علاقه من بعد از مرسدس ، آئودیه ، و با اینکه مرسدسو بیشتر دوست دارم اینو میگم که هیچ شرکتی تو دنیا به خوبی آئودی نمیدونخ چجوری از یه استیشن که یه خودروی خانوادکی باید باشه هیولا بسازه واقعا استیشناش هیولان
hssn
۶ خرداد ۱۴۰۰دوباره تسلا فنا : نه این درست نیس باید صبر کنید S Plaid بیاد…:/
Philipp
۶ خرداد ۱۴۰۰تازه همین مدل یک و نیم برابر پورشه و آئودی گشتاور داشت…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰تازه کلی دلیل بی مورد هم میارن مثل اینکه باتری ضعیفه یا کارکردش بالاست و از این حرفا…
Elmiraj
۶ خرداد ۱۴۰۰البته که جهت برابری با دو رقیب ، نه نسخه Raven بود نه به حالت cheetah stance مجهز بود…
تنها یک S performance مونتاژ قبل نوامبر ۲۰۱۹ بود که اوج تکنولوژی سخت افزارش به سال ۲۰۱۵ برمیگرده !!! ولی همچنان درخشید و تازه نفس های مجهز به گیربکس دو سرعته را در درگ شکست داد….
و جالبتر اینکه در مسابقه رولینگ در حالت range mode بود ولی بازم مساوی کرد…
.
اسم S plaid را هم اینجا نیارید ، چون تنها رقیبش لوسید air هست .
.
.
(( از نظر تسلا فن ها درگ مشکلی نداشت و نتیجه همان طور بود که انتظار میرفت ))
SF90 STRADALE
۶ خرداد ۱۴۰۰جناب Elmiraj
در همین سایت می بینیم که اکثر دوستان دل خوشی از تسلا ندارن و از این برند خوششون نمیاد و همین تعداد رو در جامعه آماری بیشتر در نظر بگیرین
چرا اینجوریه ؟؟ چون جناب ایلان ماسک در اعلام آمار و ارقام خیلی خوب عمل میکنه ولی در عمل کمی به مشکل میخوره
سلطان وعده دادن هم هست ایشون در صورتیکه این وعده ها یا عملی نمیشن یا خیلی دیر عملی میشن
به نظرم ایلان ماسک باید واقع گرایانه حرف بزنه و مردم رو با حرف های دور از ذهن و نمایش های الکی سرگرم نکنه
تسلا خوبه ، نه به اندازه ای که ایلان ماسک بزرگش کرده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰ماسمالی بهتر از این آخه!
خیلیم عالی ?
تا ببینیم تسلا رودستر کی به سیاره قنطورس میرسه!
Amirreza
۶ خرداد ۱۴۰۰بله حالا که تسلا با اسب بخار بیشتر از آئودی و گشتاور هزار و خورده ای از آئودی عقب میمونه نتیجه قابل پیشبینی شد ، تازه شانس اوردین توربو اس نبود وگرنه تسلا فنای بیشتری میومدن کامنت میزاشتن و از ماشین آخر شدشون دفاع میکردن
محمد امین
۶ خرداد ۱۴۰۰E tron gt واقعا با وجود قدرت کمتر در سال های مختلف بهتر بود و این ارزش خریدش روبالا میبره، و ظاهرش هم فوقولاده بود
بد ترین ماشین از نظر عددی تسلا بود اما قیمتش خیلی بهتره به نسبت ولی انتخواب من اول etron gt هست
محمد امین
۶ خرداد ۱۴۰۰ولی هر سه تاشون در مقابل ماشین هایی مثل turbo s و پرفورمانته و f8 و 812 و 720s و gt2rs کم میارن درک هاشون رو ببینید مخصوصا مدل اس که درگ زیاده این ماشین ها داده (این رو گفتم چون اول متن نوشته بود مدل اس غول درک هست، رقیباش وزن کنار دارن ولی این قدرت و گشتاور بیشتر داره )
البته مدل اس از کارهای موفق تسلا بوده اینم بگم که بعد برام دردسر نشه
محمد امین
۶ خرداد ۱۴۰۰*تست های مختلف
علیturbo s
۶ خرداد ۱۴۰۰در تایید کامنت اقا ایمان
از پست های یه سال پیش تا به حال رو نگاه کنید .درپست هایی که اصلا به تسلا مربوط نمیشه یه از تسلا فن ها اومده و فقط کامنت میده s pladفردا به دست مشتریان خاهد رسید .
درحال حاضر که من دارم کامنت مینویسم هنوز هم تولید نشده.
اخه با احساسات بازی کردن تا کی؟!
•Mohamad•
۶ خرداد ۱۴۰۰با این عملکردی که من از آئودی دیدم قطعا آینده خوبی در الکتریکی سازی داره حتی بهتر از بنز و بی ام و
Philipp
۶ خرداد ۱۴۰۰بخش AMG مرسدس که فعلا از یک روش دیگه داره کار میکنه (هیبریدی)
ب ام و هم که هنوز واکنشی نشون نداده
اما ب ام و همیشه توی موتورهاش ترسناک ظاهر شده . میشه و خواهد شد
و آئودی به نظر من آیندش خیلی روشنه توی الکتریکی ها به این دلیل که گروه فولکس نصف سهام ریمک رو داره
و ریمک هم فعلا توی الکتریکی ها عالی عمل کرده
ولی هنوز برای مقایسه آئودی با بخش های الکتریکی بنز و ب ام و زوده چون هنوز هیچکدومشون یک سوپرکار الکتریکی هم ندادن بیرون
•Mohamad•
۶ خرداد ۱۴۰۰آره هنوز کمی زوده برای مقایسه ولی از نظر طراحی فعلا که بنظرم آئودی و همچنین پورشه عملکرد بهتری نسبت به بنز و بی ام و داشتن
Amirreza
۶ خرداد ۱۴۰۰آئودی فعلا از همه خیلی خودروهای برقی خوبی معرفی کرده ولی من بی صبرانه منتظر ارائه پکیج آامگ برای خودروهای مرسدسم که میتونن ورقو کامل برگردونن
RezaRs
۶ خرداد ۱۴۰۰لاگن اما مرسدس انقدر چیپ نیست که ترمز عقب را کاسه ای بدهد ✌
Amirreza
۶ خرداد ۱۴۰۰موافقم
Amirreza
۶ خرداد ۱۴۰۰انتظار خیلی بیشتری از تسلا داشتم با این مشخصات ولی ………… گروه فولکس همیشه شگفتی سازه
akrh78
۶ خرداد ۱۴۰۰اسب بخار و گشتاور تسلا پلاستیکی بود؟ تازه تایکان توربو بود
تسلا فنا اون ماله رو بیارن که کار بیخ پیدا کرده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰تسلا یه طبل توخالیه،بعضیا هم جوری تعصبشو میکشن انگار که باقی شرکتا اقدامی نمیکنن….
تسلا فنا،ههه:)
علیturbo s
۶ خرداد ۱۴۰۰ببینید من کاری به نتیجه درگ ندارم.
چرا یه عده تسلا فن میان میگن الکتریکی ها نباید لوکس وراحت باشه؟!مگه راحتی بده؟!
تسلا ۳رونگاه کنید (درز داره اندازه دروازه ٬)
درکل الکتریکی ها حالاحالا انتخاب درستی نیست.
چندروز پیش کریس هریس یه مقایسه بین همین ائودی e-tron gt و bmw m5 cs انجام داد ٬درسته الکتریکی ها به خاطر گشتاور انی میتونن تو مسیر مستقیم سریع باشن اما به خاطر وزن بالا هندلینگشون درپیچ ها مشکل داره.
M5cs پیچ ها رو راحت وبا لذت میپیچید خود کریس هریس هم حال میکرد.
اما e-tron gt تو پیچ ها خیلی خوب عمل نمیکرد.
درنهایت هم هریس csرو انتخاب کرد.
علیturbo s
۶ خرداد ۱۴۰۰متاسفانه تسلا فن ها همه چیز رو درشتاب میبینن٬ رونمایی مرسدس eqsخاطرتون هست ٬شتاب رو بهونه کرده بودن.
Eqsنسخه الکتریکی s کلاس ٬کی s500رو واسه شتاب خریده؟!
علیturbo s
۶ خرداد ۱۴۰۰انقدر به سرعت 992turbo s عادت کردیم که اینا واقعا کند بودن.
قیمت فول تایکان 215 هزار دلاره.
992turbo sهم از 204هزار شروع میشه.
که من ترجیح میدم یه 911داشته باشم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰″درکل الکتریکی ها حالا حالا انتخاب درستی نیست″
معلومه که فعلا نیست،هنوز چندسال بیشتر از ورودشون به بازار نگذشته که گندشون دراومده،یه عده از خریدارا که دارن به سمت بنزینی میرن،الان مشخص شده به خاطر همین باتری و ایناشون هم هزینه های سرسام آوری دارن،برقیا هنوز راه زیادی رو درپیش دارن تا خودشونو به بنزینی ها برسونن،۱۵۰ساله که بنزینی ها اختراع شدن و درطول این راه به شدت تغییر پیدا کردن و روز به روز بهتر شدن،تکنولوژی مناسب دو روزه که کشف نمیشه،باید زمان بگذره مشکلات مشخص بشه تا رفته رفته بهبود پیدا کنن که حداقل ارزش خرید داشته باشن،فرقی ندارن چه تسلا باشه چه هر برندی باید برای برقیا بیشتر زمان بخرن…
حمید
۶ خرداد ۱۴۰۰این سری اول از ساخته های برقی المان ، اینده برقی ها واسه گروه فلکس واگن ، بی شک ?
Amirreza
۶ خرداد ۱۴۰۰فقط فولکس نه ….. همه آلمانیا چون آامگ و m پاور هم که اضافه بشن به مرسدس و بی ام و خیلی چیزا تغییر میکنه
امیر
۶ خرداد ۱۴۰۰آئودی همیشه برترین بوده و بالاخره اون تسلا درب و داغون رو شکست داد و همیشه هم دل طرفدار هاش رو که امیدوارم همیشه زیاد تر بشن رو شاد کرد.
ولی پدال لطفا درگ هایی که واقعا چهارتا آدم حسابی هستن رو بذار نمی گم کارواو بده ولی نصف فیلم رو فقط دارن چرت و پرت میگن و میخندن خب این نشد که مثلا
یه بار یک درگ گذاشتی که قشنگ راننده که سنش هم بالا بود پشت فرمون خوابش برد و همیشه هم همین روال بود توی فیلم هاشون بعدش هم که رسیدیم به این ها
که نصف فیلم حدودا 6 دقیقه از فیلم فقط دارن مسخره بازی در میارن.
مهدی
۶ خرداد ۱۴۰۰اگه تایکان یه اس بهش اضافه میشد همرو قورت میداد
تسلا هم اگه P100D بود با تایکانی که یه اس بهش اضافه شده بود رقابت سنگینی میکرد
و اگه بخوام توی این جمع یک ماشین رو انتخاب کنم تسلا رو انتخاب میکنم چون با مشخصات بهتر قیمت ارزون تری داره
البته پورشه و ائودی هم خیلی دوست داشتنی هستن
مهدی
۶ خرداد ۱۴۰۰البته یه چیزی بگم من طرفدار تسلا نیستم و اگه من پول زیادی داشتم قطعا میرفتم تایکان توربو اس میخریدم
D.R strange
۶ خرداد ۱۴۰۰انتخاب من که صد در صد ماشینه استارک هست ?سریع ، جذاب ، عالی.
فعلا امتحان دارم ولی دیروز یه تجربه رانندگی کوتاه با لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در گیم reall racing 3 اون درگ ماشین افریقایی گذاشتم
اگه از این مدل برسی ها اونم دقیق تر خوشتون میاد بگید بازم بزارم.
البته گیم با واقعیت فرق داره ولی شبیه سازی ریل ریسینگ خیلی به واقعیت نزدیکه. اگه از این مدل برسی ها خوشتون میاد بگید باز هم بزارم. ( البته وقتی امتحانام تموم شد )
پدال سایت خودرو هست باید اطلاعاتمون رو با هم دیگه درمیون بزاریم و افزایش بدیم.
حالا از هر طریقی. پدال جای تبادل نظر و افزایش اطلاعات هست خواهشا تعصبی در هر زمینی هه برخورد نکنید.
از اونجایی که ماشین استارک جون ? ( خدا بیامرزتش البته?!) در 2 درگ برنده شد
انشا الله چهار شنبه هفته دیگه امتحاناتم تموم شد تجربه رانندگی تو پیست مورد علاقم یعنی اینیداپولیس تو ریل ریسینگ براتون اشتراک میزارم از عیب و ایراداتش تو گیم میگم. و همچین پیست سوزوکی کریکوت. ( شرمنده نمیدونم درست گفتم یا نه)
البته واقعیت و گیم خیلی فرق داره. ولی ریل ریسیگ تو شبیه سازی عین واقعیت هست.
انشا الله ببینم زنده هستم یا نه چهارشنبه هفته دیگه اگه پدال در مورد آئودی مطلب گذاشت حتما براتون میزارم.
حسین
۶ خرداد ۱۴۰۰فضولی نباشه کلاس چندمید شما ؟
ولی واقعا real racing 3 بهترین بازی خودرویی
از نظر واقعیت و شبیه سازیه
پیشنهاد میکنم کاربرای پدال اگر بیکار بودن
یکبار تجربش کنن
نسخه مودش تو سایت فارسروید موجوده
با تمام خودرو ها
لذت ببرید و تجربهتون رو به اشتراک بزارید
مسعود
۶ خرداد ۱۴۰۰اینجاست که تجربه خودشو نشون میده
آئودی و پورش اون موهارو تو اسیاب سفید نکردن که ?
هرچی بیشتر میگذره بیشتر به این امر میرسم که تسلا و ایلان ماسک استاد تبلیغات و بازی با اعداد و ارقامن…
مثل همون فیلم طناب کشیش با G500 4*4 که طبق قوانین فیزیک چون لاستیکای جی کلاس بزرگ بودن بنابرین وزن کمتری رو مجبوره تحمل کنه و فشار کمتری به سطح زمین وارد میکنه تونست شکستش بده…
همونو اگه یه جی کلاس معمولی بود مث اب خوردن شکست میداد تسلارو
امین
۶ خرداد ۱۴۰۰یک نفر به تمام کامنتها دوستان منفی داده.
تسلا فن عزیز. دست بردار لطفا، بسه دیگه.
تا حالا سوار تسلا شدید؟ تجربه ای داشتید. حداقل یک تسلا از نزدیک دیدید ؟ دست روی بدنه اش کشیدید؟ کیفیت مونتاژ لمس کردید؟ مضحکه دیگران نشوید.
میدونی بهترین تجربه و نظر واقعی میشه از رانندگان تاکسی مالک تسلا پرسید. یا میشه نظراتشون خوند. فیسبوک بهترین جاست. بهترین نظرات مال رانندگان تاکسی آلمان هست بخوانید دانش تون بالاتر ببرید. واقع بین باشید.
تعصب آفت منطق و عقل هست.
ممنون از همه دوستان منطقی و بدور از تعصب
MAHDI
۶ خرداد ۱۴۰۰عملکرد آئودی واقعا عالی بود
Hamed
۶ خرداد ۱۴۰۰ایلان ماسک سلطان هایپ و اعداد ارقام
تو بازار رمز ارز هم میبینید با حلوا حلوا گفتن سرمایه مردم رو سرازیر کرد پشت یه ارز بی سر و صاحاب تا مثلا برا بیت کوین شاخ درست کنه
mm.y@rlou
۶ خرداد ۱۴۰۰من از بین این ۳تا ماشین آئودی ای ترون آر اس رو بیشتر دوست دارم به نظرم آئودی در ابتدا الکتریکی سازی هم کار رو با قدرت شروع کرده تا تو بازار الکتریکی ها هم سهمی برا خودش جور کنه ولی از حق نباید گذشت تسلا با قیمت به نسبت کم تر این برد و پر فور منس رو ارائه میده
ودر نهایت مهندسی سلطان پورشه هم جایگاه واسم رسم خودش رو داره
Rezi
۷ خرداد ۱۴۰۰دلم برا ۹۱۸ تنگ شده
Saeed
۷ خرداد ۱۴۰۰به به
آئودی عالی مینوازد
حقیقتا آئودی تنها برند آلمانیه که از ته دل دوستش دارم( بقیه برند هارو هم دوست دارم ولی بیشتر از همه آئودی)
دلیلش هم جذاب بودن محصولاتش
شیک بودنشون
کیفیت عالی و پرفومنس خوب
مثل همیشه عالی♥️