به مسابقهٔ درگ بین خودروهای پرفورمنس کوچک آلمانی خوش آمدید. در اینجا مدلهای متنوعی از خودروهای اسپرت آلمانی حضور دارند که این یعنی برای هر سلیقهای گزینهٔ مناسب وجود خواهد داشت. امروز میتوانیم ببینیم در بین هاچبکهای داغ و کوپههای کامپکت آلمانی کدام خودرو از همه سریعتر است. تیم کارواو این پنج ماشین را در باند فرودگاه آشنای خود گرد هم جمع کرده تا سلطان ۴۰۰ متر در این بخش را پیدا کند.
ضعیفترین و ارزانترین عضو این جمع فولکسواگن گلف R است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل میشود که در اینجا نسخهٔ اتوماتیک حضور دارد. همخانوادهٔ گلف در این رقابت آئودی RS3 است که با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۴۰۰ اسب بخاری خود، قویترین هاچبک کل گروه فولکسواگن محسوب میشود. این خودرو هم مثل گلف به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است تا بتواند در شتاب اولیه حتی برخی از سوپرکارها را هم شرمنده کند.
اما RS3 در این درگ بیرقیب نیست زیرا در آن سوی میدان مرسدس A45 S AMG با قویترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی دنیا ایستاده است. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا از طریق یک گیربکس ۸ سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم 4Matic به هر چهارچرخ میرساند. از هاچبکها که عبور کنیم، به کوپهها میرسیم که اولی بامو M2 کامپتیشن با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است. این موتور با تولید ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، بامو را به قویترین عضو جمع تبدیل میکند. البته برخلاف هاچبکها، در M2 نیروی موتور فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
و نهایتاً به پورشه کیمن GTS میرسیم که تنها خودروی تنفس طبیعی این رقابت مهیج محسوب میشود. این کوپهٔ اسپرت از یک موتور شش سیلندر تخت استفاده میکند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برخلاف دیگر رقبای این جمع در میانهٔ خودرو نصب شده است. همچنین کیمن تنها خودروی این درگ با گیربکس دستی محسوب میشود که میتواند روی پرفورمنس آن تأثیر منفی بگذارد. خب توضیحات کافی است و بهتر است زودتر سراغ تماشای ویدئو برویم و از رقابت این پنج ژرمن قدرتمند لذت ببریم.
مشخصات فنی
آئودی RS3 | مرسدس A45 | بامو M2 | پورشه کیمن GTS | گلف R | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I5 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توربو | ۴ لیتری H6 | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۱۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰ هزار پوند | ۵۸ هزار پوند | ۵۲ هزار پوند | ۶۷ هزار پوند | ۴۰ هزار پوند |
Wolfsßurg
۸ آذر ۱۴۰۰خیلی شوکه شدم از اینکه پدال به زومیت ملحق شد و واقعا ناراحت شدم پدال خودش یه سایت مستقل و عالی بود و حتی داخل یه سری جاها قدم ها از زومیت جلوتر بود
ولی با این خبر که به هم ملحق شدن واقعا نا امید شدم چون زومیت خودش بار سنگینی بر دوش داره دیگه بخواد پدال هم مدیریت کنه قطعا مقاله های افت شدیدی از نظر کیفیت میکنن
همین تخت گاز با نیسان GTR r32 رو قبلا گذاشته بودین تا حالا دو مورد شده که مقاله تکراری گذاشتین امیدوارم که پدال سر پا بمونه و افت نکنه
عرفان
۸ آذر ۱۴۰۰بعدا رو نمیدونم
ولی فعلا چند وقته که پدال واقعا پیشرفت کرده
مثل زیر نویس داشتن فیلما
یا دوبله داشتن بعضی فیلما به لطف آقای اشتری
محمد امین
۸ آذر ۱۴۰۰خب بین rs3 و a45 ، پرفورمنس ها خیلی نزدیک بود …ولی به طور کلی rs3 بهتره با اینکه ارزان تره ، هرچند توی پیست فکرمیکنم a45 چابک تر باشه
بین m2 و کیمن، نظر من اینه که m2c همه جوره بهتر بود … من طراحیش رو بیشتر دوست دارم و به نظرم بهتره… قیمتش ۱۵ هزار پوند کمتره، یعنی حدود ۳۰ درصد گرون تر از bmw هست که اختلاف خیلی زیای محسوب میشه
با اینکه ۱۰۰کیلوگرم سنگین تر بود ، توی درگ بهتر بودو رولینگ بهتر بود ، هرچند گیربکس دستی پورشه هم تاثیر گزار هست…. توی ترمز گیری هم بااینکه ۱۰۰ کیلوگرم سنگین تر بود ، دقیقا کنار پورشه ایستاد ، حتی به نظر من صندوق عقب ماشین m2c یکمی عقب تر از پورشه بود …
صداش هم بهتر بود …
گیربکس bmw خیلی بهتر از rs3 و a45 واکنش میداد. ..
گلف r هم اینجا نقش خاصی نداشت ، ولی عملکرد خوب بود
ABOLFAZL.RAHMANI
۸ آذر ۱۴۰۰مثل همیشه پورشه برنده میشه توی مسابقه اول و دوم بقیه زود تر از پورشه شروع کردن حالا بزار پورشه کیمن جدیده که بیاد غوغا میشه غوغا
تورو خدا من رو به شوتی و ماشین باز نشناسید من رو یک کاربر تازه وارد بشناسید و اگر حتی یک بدی از من دیدید بهم بگید تا دیگه کامنت نزارم
حلالیت میطلبم ولی خدایی بعضی از مطالب علمی رو که مینویسم شما هم لایک میکنید
ممنون میشم گذشته رو فراموش کنید
ABOLFAZL.RAHMANI
۸ آذر ۱۴۰۰چرا الآن دیس بارون کردید مگه ببخشید ببخشید کینه ای هستید؟ خوب معذرت خواستم دیگه ببخشید دیگه
Ninja
۹ آذر ۱۴۰۰اگه باعث شدی وقعا یکی پدال رو ترک کنه باید رو راست بگم دیگه کامنت نزار
از یه طرفم پدال جای این حرفا کینه ها نیست و فضا باید دوستانه باشه
Wolfsßurg
۸ آذر ۱۴۰۰بین اینا قطعا انتخابم پورشه هست!
دلیلی نمیبینم فقط و قطر برای فاکتور (سریعتر بودن) از خیلی دیگه از پارامتر ها بگذرم
کیمن تجربه ی خالص لذت رانندگی هست
فکر کنید انجین چهار لیتری شش سیلندر تخت اونم از نوع تنفس طبیعی پورشه با سفارش گیربکس دستی و به طور سنتی دیفرانسیل عقب چی میشه
هوش از سر آدم میپرونه!
بعد کیمن انتخابم M2 BMW هست که اونم مثل کیمن عالیه و یه اسپرت کوچک و وحشیه
بعد از اونها به نوبت آئودی و مرسدس و فولکس واگن رو میپسندم
هر چند همشون عالین…
پارسا
۸ آذر ۱۴۰۰A45s
Ninja
۸ آذر ۱۴۰۰دوست دارم سریع نیسان زد نیسمو جدید و ام 2 جدید معرفی شن و با اینا رقابت کنن
راستش اصلا از قیافه پورشه خوشم نمیاد زیاد هم به این مسئله نپردازم بهتره تا مشکلی با پورشه فن ها بوجود نیاد
iman
۸ آذر ۱۴۰۰قطعا انتخاب من آئودی هست حتا اگه تو این مسابقه نتیجه نمیگرفت
پارسا
۸ آذر ۱۴۰۰Rs3 sedan از همش جذاب تر کاربردی تره ، کلا با هاچبک حال نمیکنم
Philipp
۹ آذر ۱۴۰۰انتخاب برام بین ب ام و و بنز خیلی سخته
جفتشون طراحیشون خیلی خوبه (از عجایب!)
موتور جفتشونم که عالیه
Philipp
۹ آذر ۱۴۰۰سوالی که پیش میاد اینه که چرا این هاچبک ها با موتور های 4 سیلند اندازه سوپر اسپورت های 8 سیلندر وزن دارند؟
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۹ آذر ۱۴۰۰حفظ تعادل و تناسب بین وزن و قدرت ، هاچبک ها مرکز ثقل بالاتری نسبت به خودروهای کوپه دارن پس باید یجوری وزن داشته باشن که تعادلشون بهم نخوره و بتونه توی پیست هم یه خودنمایی بکنه
Pejman
۱۰ آذر ۱۴۰۰کم لطفی شد در حق پورشه و فولکس
اول از پورشه اون چهار اتومبیل پیشرانه توربو مجهز بودن به غیر پورشه دوم اینکه اون چهارتا گیربکس اتومات اما پورشه دستی
حالا فولکس320 اسب با چهار اتومبیل 400 اسب به بالا منطقیه این مقایسه آیا