این روزها خودروهای کامپکت در اندازهها و فرمهای بسیار متنوعی تولید میشوند بهگونهای که از سدانهای معمولی گرفته تا هاچبکها در بین آنها دیده میشود. علاوه بر این، امروزه در بازار میتوان استیشنهای کامپکت و حتی اخیراً خودروهای الکتریکی کامپکت را هم پیدا کرد. در همین حال، نسخههای اسپرت و عملکردی این خودروها نیز تولید میشود که بعضاً تا بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند.
اما کدامیک از این خودروهای کامپکت اسپرت سریعتر است؟ خوشبختانه وبسایت CarWow با برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان سه کامپکت سریع شامل آئودی RS4 (استیشن)، بامو M3 (سدان) و تسلا مدل ۳ پرفورمنس (الکتریکی) پاسخ این سؤال را داده است؛ اما پیش از آنکه به سراغ تماشای ویدئوی این درگ برویم بهتر است بر مشخصات این سه خودرو مروری داشته باشیم.
آئودی RS4 به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این قدرت از طریق سیستم مشهور کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. از سوی دیگر، در زیر کاپوت بامو M3 یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف RS4، نیروی موتور در M3 به چرخهای عقب منتقل میشود که این میتواند در کشش خودرو مشکل ایجاد کند. البته بامو با ۱۶۴۷ کیلوگرم وزن به میزان قابلتوجهی از استیشن ۱۷۹۰ کیلوگرمی آئودی سبکتر است.
و نهایتاً در سمت دیگر میدان نبرد تسلا مدل ۳ پرفورمنس قرار گرفته است. این سدان آمریکایی به دو موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک را پدید آوردهاند. این دو موتور مجموعاً ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور دارند. از سوی دیگر اما مدل ۳ با ۱۸۴۷ کیلوگرم وزن سنگینترین شرکتکنندهٔ این رقابت است. بااینحال آیا تسلا با نیرو و گشتاور فوری خود میتواند بر پیشرانههای توربوشارژ آلمانیها غلبه کند؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
بامو M3 | آئودی RS4 | تسلا مدل ۳ پرفورمنس | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | دو عدد الکتریکی |
قدرت | ۴۳۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه | ۴.۱ ثانیه | ۳.۲ ثانیه |
طول | ۴,۶۷۱ میلیمتر | ۴,۷۸۱ میلیمتر | ۴,۶۹۴ میلیمتر |
وزن | ۱۶۴۷ کیلوگرم | ۱۷۹۰ کیلوگرم | ۱۸۴۷ کیلوگرم |
[دانلود ویدئو]
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸تسلا باز هم برنده شد
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸پیروزی های تسلا دیگه خیلی زیاد شده
همش اول میشه
یکبار هم شده تسلا جان دوم شو و به بقیه فرصت عرض اندام بده
AMIR / ARMI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸مشکل همیشگی بی ام و ( باگ در سیستم لانچ کنترل )
فکر کنم یه 15 الی 20 بار دیدم توی درگ ها که همش مشکل داره
گشتاور انی تسلا و برنده شدن در درگ 400 متر
و برنده شدن m3 در درگ رولینگ به خاطر گشتاور ثانویه
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸درسته
در درگ تاریخی carwow که تسلا 3 سدان پرفورمنس المانی رو شکست داد بی ام وm5 مثل همیشه مشکل باگ نرم افزاریش ظاهر شد و براش مشکل افرین شد
تو اون مقاله به مشکل باگ بی ام و اشاره کاملی شده
.
۱۵ خرداد ۱۳۹۸تسلا فقط درگ اول رو برد دوتای دیگه رو ب ام و برد که
ساسان
۱۵ خرداد ۱۳۹۸4تا تست برگذارشد و فقط1مورد رو برنده شد…3بار BMWبرنده شد..درمجموع عملکرد بیمر بهتر بود.سعی کنیدنمیه ی خالی لیوان تسلا در فیلم رو هم ببینی…ازلحاظ زیبایی در طراحی و پرفورمنس درپیست هم اون دوتا نزدیک BMWهم نیستن
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸اصل درگ اول بود که تسلا عالی بود
همیشه اولین بودن مهم هستش که تسلا اول هست چه تو این مسابقه که اولین درگ رو برد
چه تو فروش
چه تو فناوری
چه …………………
ساسان
۱۵ خرداد ۱۳۹۸کی تعیین کرده که اهمیت درگ اول بیشتره.چون تسلا برده؟اوسکولن تستهای بی اهمیت انجام بدن؟تست ترمز که بحث ایمنیه تست کم اهمیتیه؟
دوتا رولینگو باخت.سعی کن باهاش کنار بیای!
دربحث ایمنی و ترمز هم که باخت.با اینم کنار بیا!
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸تفاوت ایست بی ام و و تسلا اصلا اونقدری نبود که بخواد مهم باشه
ولی جلو افتادن تسلا در درگ کاملا مشهود بود
تو درگ قبلیcarwow هم تسلا 3 سدان پرفورمنس المانی رو شکست داد
اینها نشونه برتری تسلا هستش
انکار کردن برتریهای متعدد تسلا فقط 1 چیز رو بهم ثابت میکنه و اونم اینکه تسلا اونقدر بالا رفته که خیلی ها نمیتونن برتریهاش رو ببینن البته من منظورم به شما نیست ساسان
تویوتا
۱۵ خرداد ۱۳۹۸تا سه نشه بازی نشه
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸عزیزم بورو یه سر به نتایج تسلا3پرفومنس وتسلاs در پیست های معروف بزن در مقابل رقبای آلمانی بعد بیا بگو کدوم سریعه کدوم نیست
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸لازم به سر زدن نیست تسلا از تمام رقبای المانیش سر تره و بارها ثابت کرده برتری رو بخصوص در درگهای carwow
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸قبل این درگ سایت carwow تسلا رو با 3 سدان پرفورمنس المانی حدود 3 ماه پیش تو پست برد و تو اون درگ هم تسلا بسیار با افتخار برنده میدان شد
mazda-MX5
۱۵ خرداد ۱۳۹۸یکی از گودزیلاهای ژاپنی اگر حضور داشتند هیچکدوم از اینا جرات عرض اندام نداشتند
amin
۱۵ خرداد ۱۳۹۸درود بر تسلای یکه تاز همیشه پیروز
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸کلا تسلا استاد فیتیله پیچ کردن و ضربه فنی کردن رقبا هستش و بارها هم ثابت کرده این واقعیت رو
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸فعلا که در دومسابقه اش شکست خورد وفقط در یکی پیروز
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸اصل کاری هم درگ بود که تسلا مقتدرانه برنده شد تازه بهتر از ائودی هست که هیچکدوم رو نبرد
Hosseinbimmer
۱۵ خرداد ۱۳۹۸چیش انقدر عجیبه خو تسلا الکتریکیه با گشتاور آنی مشخصا درگ رو میبره اما بنظرم همه چیز درگ نیس. استایل و ظاهر m3 و حتی صداش می ارزه به کل تسلا. گرچه آینده دست تسلاست
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸پبروز مسابقه درگ= تسلا3 پرفومنس
پیروز مسابقه رولینگ=BMW M3
پیروز مسابقه تست ترمز=BMW M3
دوپیروزی برای M3 ویک پیروزی برای تسلا3 پرفومنس. پس پیروز این درگM3هستش. چون نتیجه درگ های این مجله اینطوره که بارها بهش اشاره کردن
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸جالب اینه مجله CARWOW که همیشه از مدل کامپتیشن M3 استفاده میکرد اینبار از مدلمعمولی M3 استفاده کرده.هرچند به نظرمن باید مدلM3CS رو میاورد چون M3CS سریع ترین ماشین M3هستش.
هرچند در پایان رقابت M3 پیروز شد. همونطور که گفت رقابت رولینگ پیروزM3. رقابت ترمز پیروزM3. ورقابت درگ پیروز تسلا 3
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸کانال was bisher geschar که قبلا پدال یکی از درگ هاشو گذاشت که درگ تسلا3پرفومنس وآیودیtt معمولی وتسلا 3 معمولی بود.
اما اینبار در درگ جدیدش تسلا3 پرفومنس رو مقابق مرسدسE63 وجیپ SRT گ «اشته که نتیجه درگ هم پیروزی E63 هستش با اختلاف زیادی.
مجله THROTTLE HOUSE که قبلا رقابت های زیادی ازش رو پدال گذاشته مثل درگM5 و دوج دیمن. وهمینطور درگM2 و هوندا سویک تایپR.
اما در رقابت بعدتسلا3 رو مقابل M2 گذاشتن که با اختلاف کمی تسلا3 پیروز شد.
اماآخرین رقابتش رقابت تسلا3 وآیودی RS3 سدان هستش که نتیجه پیروزی RS3هستش.
مجله TFL CAR معروف هم که رقابت خودروهای آمریکایی رو انجام میده تسلا 3پرفومنس رو در مقابل BMW M2 و BMW M850 قرار میده اونم درخط درگ. که نتیجه اونم پیروزی تسلا3 پرفومنس در مقابل M2 هستش و شکست تسلا3 پرفومنس با اختلاف قابل توجهی در مقابل M850
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸BMW دوستان عزیز دیشب همM8 هم معرفی شد
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸طرف میگه نتیجه تست طرمز مهم نیست چون تسلا درش آخر شد.اگه سدان پرفومنسه که یکی از مهم ترین دلایل هستش.
درمسابقه رولینگ هم که شکست خورد.
اگه تست ترمز مهم نیست چرا این مجله در رقابت هاش همیشه انجامش میده.
خدایا تسلا رو از دوستان آمریکایی نگیر.چون اینا که از کادیلاک وشورولت وفوردیا تمام شرکت های دیگه شون امیدی ندارن. حداقل این خودروی برقی خوبه براشون گاهی یه امیدی میده. البته اونم فقط وفقط تو مسیر400متر!!!!!!
چون تسلا هم همیشه جزو غیرقابل اعتمادترین خودروسازان بوده.
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ببخشیدترمز
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸دوستان دقیقت کردید تسلا3 پرفومنس مسیر400متر رودر چندثانیه رفت!!!!
بله 11:8 حالا ببینیدماشینی که مسیر 400متر رودر 11:8ثانیه میره توسته توی یه درگ پورشه 911GT2 که مسیر400متر رو معمولا زیر10:5میره رو شکست بده!!!!!! عجب
بعد همین تسلا3 در رقبابت های معتبر دیگه از مرسدس E63 و ب ام و M850 و آئودی RS3 شکست میخوره!!!
پس دوستان E63 وM850 و آئودی RS3 از پورشه 911GT2 خیلی سریع ترین؟؟؟؟ خدایا من دیگه گیج شدم. توب ه دادم برس
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸10 تا کامنت گذاشتی که شکست بی ام و رو بپوشونی ولی بی ام وه باخت
البته باخت بی ام و تازه نی چون قبلا هم از تسلا باخته بود
پورشه هم که با اون همه ادعا با رانندگی نیکو روزبرگ از تسلا باخت
تسلا خدای ماشینهای برقی و پرفورمنس که نفس رقبای اروپاییش رو گرفته
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸هههههه BMWکه برد.خوبه در پایان فیلم هم گفت کع دوپیروزی برای BMW و فقط یکی برای تسلا.اگه تا حالا درگ های این مجله رو دیدی باشی که دیدی باید بدونی هرماشینی دوتا رقابت رو ببره پیروز هستش.
بعدشم درگ تسلا3 وآیودیRS3 رو نگاه کن که چطور شکست خورد. ویا با E63 و یا با M850
کوروش
۱۵ خرداد ۱۳۹۸پیروزی بیمر که طبیعی بود در تست درگ هم اگر تسلا نمی برد باید تعجب کرد کلا برتری خودرو های برقی بخاطر گشتاور انی بر درون سوز ها کاملا طبیعیه
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸دوستان شاید مدتی باشه متوجه عجیب بودن دیسلایک ها شده باشید. نوع کامنت ها.که تعدادی چقدر شبیهن بهم. بله همه چی خوبه. همه چی عادیه!!!
کوروش
۱۵ خرداد ۱۳۹۸مگر اهمیتی هم داره قبلا اینجا درباره خودرو و مسائل فنی طراحی و … بحث می شد الان فقط یک مشت مزخرف مثل اینکه تسلا مثل همیشه ( حالا کدوم همیشه؟؟؟) اوله و … که حتی در این پست معلوم شد شمردن هم بلد نیستن
مثبت و منفی های فله هم قبلا بوده بازم هست و نه نشان دهنده درستی و نه غلطی حرف است بلکه عده ای یا موافق هستند یا مخالف
شما هم سعی کنید جدا کمتر بحث کنید قبلا حتی متعصبین مثل شوی نوا و خود من و … بحث می کردیم تیکه همامون هم می گفتیم اما یادم نمی اید گفته باشم بیمر بهترین خودرو جهانه و پر افتخارترینه (که البته در خیلی از موارد هست) حالا بعضی چون فقط مثل بچه ها دنبال تمجید هستند ولی چون چیزی برای تمجید کردن وجود نداره سعی می کنند از تخیلاتشان استفاده کنند پس بحث کردن باهاشون واقعا عقلانی نیست
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸کوروش جان واقعا زشته که شخصی با چنداکانت مطلب بزاره.واقعا کاره درستی نیست.من قبل ها دوستان میگفتن باورم نمیشد. اما یه روز دیدم یه مطلب رو به اشتباهی با دو اکانت فرستادن.البته نوع نوشتن هرشخص هم کاملا مشخصه. اما درمجموع کاملا حرف شما درسته.
من نمیدونم به چی افتخار میکنن.همین دیروز باز خبر احتمال ورشکستگی تسلا اومد توسط چند تحلیل گر. که خوده ایلان کاسک هم به کارمندانش گفته بود که حدود 10ماه دیگه شاید! البته شاید ورشکست بشیم.
ویا میان جیپ رانگلر رو با مرسدس Gکلاس مقایسه میکنن که چندروز پیش نتایج تست تصادفش اومد که ازدید اون مرجع فاجه آمیز بود چون فقط یک (((ستاره گرفته)))
ویا تسلا 3 وتسلا Xکه دوساله در لیست غیرقابل اعتمادترین خودروهای سال جایگاه یکی به آخر رو داشتن.
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ببخشید ایلان ماسک
Amir Machine
۱۵ خرداد ۱۳۹۸MAHDI
دوست عزیز، بهتره اول یه نگاهی به رفتار و کامنتهای خودت داشته باشی بعد از دیگران انتقاد کنی
البته من هرگز نمیخوام کامنتهایی که تو این پست هی از تسلا با طعنه و کنایه تعریف کردن رو تایید کنم چون اصلاً این درگها هیچ اهمیتی برام نداره، حالا یه ماشین چند دهمثانیه تو 400 متر سریعتر یا کندتر باشه که چی؟ تو استفادۀ روزانه این به چه درد میخوره؟
اما نظرات و کامنتهای خود شما یکی از عوامل ایجاد چنین فضایی تو سایت شده، شمایی که میری میگردی که نقطۀ منفی تو ماشینهای آمریکایی پیدا میکنی و صدبار تکرارش میکنی، همین رتبۀ ایمنی رانگلر، این مال چند ماه پیشه که توسط یورو انکپ تست شد و همه هم نتیجهش رو فهمیدن دیگه تکرار کردنش زیر هر مطلب مرتبط و غیرمرتبطی چه معنایی داری؟ این نشون میده که شما و امثال شما نسبت به ماشینهای آمریکایی کینه، دشمنی، عقده یا هر اسم دیگهای که میخواین روش بذارین، دارین و سعی میکنین اینطوری خودتون رو خالی کنین
از دید شما صنعت خودروسازی فقط تو بامو و نهایتاً آلمان خلاصه میشه و بقیه گاری میسازن، زیر هر پستی که به بامو مربوط باشه صدتا کامنت میذاری که بامو فلان بامو بهمان، از اون طرف صد بار همهجا تکرار میکنی رانگلر یه ستاره گرفته
ما به چی افتخار میکنیم؟ به ساخت بهترین وانتهای دنیا، به رانگلر که شاسیبلند سال موتور ترند شد، به جیپ گلادیاتور و لینکلن ناتیلوس که جایزۀ بهترین طراحی داخلی رو گرفتن، به دوج رم که پیکاپ سال آمریکا شد، به شورلت و بیوک که طبق اعلام JD پاور چهارمین و پنجمین برندهای قابلاعتماد سال 2019 شدن، به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تسلا که طبق نظرسنجی کانسومر ریپورتز بهترین شد، به سیستم سوپر کروز کادیلاک که به گفتۀ کانسومر ریپورتز بهترین سیستم رانندگی خودکار دنیا است، به لینکلن کانتیننتال که قابلاطمینانترین ماشین لوکس دنیا شد، بازم بگم؟
اما شماها اینا رو نمیبینین، فقط میگردین یه نقطۀ منفی پیدا کنین و چپوراست تکرارش کنین، وقتی شما این رفتار رو دارین توقع نداشته باشین طرف مقابل هم رفتار درستی داشته باشه، هرچند که من نه این رفتارهای بچگونه رو تایید میکنم و نه هیچ وقت خودم رو قاطی این بحثها میکنم
والا منم عاشق ماشینهای آمریکایی هستم اما هیچوقت به خودم اجازه نمیدم در مورد ماشینهای دیگه چرتوپرت بگم، دیگه خواهشاً دست بردارید از این رفتارهای مسخره، فقط هم منظورم شماها نیست، قطعاً طرف مقابل و طرفدارای متعصب آمریکاییها هم هست
حسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۸اقای امیر ماشین حرف درست رو زد
وقتی طرف میاد همش از ستاره های ایمنی جیپ میگه که البته هیچ تاثیری هم تو فروش سلطان افرود جهان رانگلر نداشته توقع نباید داشته باشه که منطقی باهاش برخورد بشه
جیپ با همون ستاره های ایمنی کمش بنز g کلاس گرون قیمت رو شکست داد در رقابت موتور ترند 2018
بقیه صحبتهای امیر ماشین هم درسته و هر زمان طرف مقابل دست از کارهای نادرستش برداشت مطمئن باشید هیچ بحثی جز صحبتهای دوستانه و جو اروم در پدال نخواهند دید
OMID
۱۵ خرداد ۱۳۹۸چه جو کامنتا مسموم شده
MAHDI
۱۵ خرداد ۱۳۹۸دمش گرم BMW M3 با وجود 20 اسب بخارقدرت نسبت به RS4 و50 اسب بخار کمتر از تسلا3پرفومنس تونست در دومسابقه از3مسابقه پیروز بشه.
قدیمی ترین خودروی این رقابت یعنیM3 باوجود قدرت خیلی کمتر وهمینطور با وجود محرک عقب بودن در مقابل چهارچرخ محرک بودن تسلا3 وآیودیRS4 اما خوب خودش رو نشون داد.
درکمتر رقابتی نسخه عادیM3 استفاده میشه. حتی در رقابت ها گذشتهcarwow همیشه مدل کامپتیشن M3 استفاده میشد که قدرت بیشتری داره.اما پادشاه M3ها از نظر جذابیت وعملکرد مدلM3CS هستش که شتاب 3/7ثانیه داره اونم با محرک عقب بودن ودر پیست بسیار عملکرد درخشانی داره.
درهرصورت مسابقه درگ رولینگ رو لااختلاف پیروز شد وتست ترمزهم بازم پیروز شد.
ZXEN
۱۵ خرداد ۱۳۹۸بیمر دوتا پیروزی داره . خب M3 در مجموع برنده اس . دیگه لایک و دیسلایک فله ای لازم نیست . مضخرف ترین بحث قضیه لایک و دیسلایک هست . به فرض 100تا دیسلایک بدن . وقتی در مجموع برنده اس نمیتونید با دیسلایک بازنده اش کنید . آئودی هم ساکت و بی ادعا کارشو انجام میده . خیلی طراحی موزونی داره . مخصوصا رینگاش
Ferrari Fxx K Evo
۱۵ خرداد ۱۳۹۸اگر الفا رومئو جولیا کوادروفولیو اگر میبود نای نفس کشیدن بهشون نمیداد به خصوص این جوجه رقبای
المانی رو
MAHDI
۱۶ خرداد ۱۳۹۸شماهم توهم داری.همین چنروز پیش رقابتی اومدبین تمام خودروهای این کلاس کهM3 اول شدC63 دوم شد وإلفا سوم. درپیست هم همیشه M3 سریع تربوده.اما آلفا ازM3 در مسابقه درگ سریع تره ولی ازM3CS کندتره. درگ آلفا با M3CS رو ببین.
M3معیار وسنگ محک این کلاسه وقتی اینو نمیدونی یعنی هیچ چیزی از صنعت خودرو نمیدونی. فقط کینه داری نسبت به این خودروساز
Behrouz. anzali????
۱۶ خرداد ۱۳۹۸نمیدونم . یا اونا احمقن این درگ رو میزارن یا اینکه ما نمیدونیم . کلا ماشین الکتریکی کل قدرتش رو انی داره موقه درگ . اصلا نباید چنین درگی بزارن . چون اصلا هم کلاس هم نیستن . خیلی مسخرس کلا خسته شدیم از این درگ های مزخرف دوستان که کلا از هر چی تعصب دارن نظر میدن. کلا هم بگم این تسلا مدل 3 خیلی زشته . و به پای اودی یا بی ام دبلیو نمیرسه خیلی راه داره که برسه . نباید مقایسه بشه با این ماشینهای اسطوره ای. وقتی تسلا رو میزاری تو پارکینگ خونت اتیش میگیره چه اعتباری بهش هست.
حسن
۱۶ خرداد ۱۳۹۸حالا که فعلا تو درگ تسلا نسخه بی ام و و ائودی رو پیچید و برنده شد