محصولات مدرن پورشه اغلب به خاطر قیمت بیشتر نسبت به رقبای مستقیمشان موردانتقاد قرار میگیرند. البته ما نمیخواهیم دراینباره قضاوت کنیم و فقط واقعیتها را بیان میکنیم. قیمت یک آئودی RS5 در ایالاتمتحده از ۷۵,۱۹۵ دلار آغاز میشود درحالیکه روی برچسب قیمتی پورشه ۹۱۱ کاررا S رقم ۱۱۳,۳۰۰ دلار به چشم میخورد. این یعنی برای عملکردی مشابه آئودی، در پورشه باید تقریباً ۴۰ هزار دلار بیشتر پرداخت کرد؛ اما آیا پرفورمنس این دو خودرو در واقعیت باهم یکسان است؟
CarWow در ویدئوی جدید خود این دو ماشین را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است تا مشخص شود کدامیک زودتر مسافت ۴۰۰ متر را طی میکند. برای مقایسه، قیمت ۹۱۱ کاررا S در کشور CarWow یعنی بریتانیا از ۹۳ هزار پوند آغاز میشود درحالیکه شروع قیمت RS5 از ۶۷ هزار پوند است. این دو کوپهٔ آلمانی در قوای محرکه هم باهم تفاوت زیادی دارند زیرا درحالیکه پورشه از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که در عقب قرار گرفته، در جلوی آئودی یک قلب ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو میتپد که قدرت یکسانی با پورشه دارد اما گشتاور بیشتری برابر با ۶۰۰ نیوتن متر تولید میکند.
انتقال نیرو در هردو خودرو توسط گیربکسهای اتوماتیک هشت سرعته صورت میگیرد با این تفاوت که گیربکس آئودی از نوع سنتی با مبدل گشتاور است درحالیکه گیربکس پورشه دوکلاچه است. همچنین در RS5 نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل میشود درحالیکه ۹۱۱ موجود در این رقابت از نوع کاررا S دیفرانسیل عقب است؛ و نهایتاً از لحاظ وزن برتری با پورشه است زیرا با ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن، حدود ۱۰۰ کیلوگرم از آئودی ۱۵۴۰ کیلوگرمی سبکتر است. این اعداد نشان میدهند که این مسابقه کاملاً نزدیک خواهد بود اما نکتهٔ مهمتر اینکه آیا ۹۱۱ ارزش پرداخت ۴۰ هزار دلار بیشتر نسبت به کوپهٔ آئودی را دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیرا را تماشا کنید.
مشخصات فنی
آئودی RS5 | پورشه ۹۱۱ کاررا S | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۵۴۰ کیلوگرم | ۱۴۵۰ کیلوگرم |
قیمت آمریکا | ۷۵,۱۹۵ دلار | ۱۱۳,۳۰۰ دلار |
قیمت بریتانیا | ۶۷ هزار پوند | ۹۳ هزار پوند |
کاوه
۱۶ بهمن ۱۳۹۸پورشه بدون هیاهو بهترین اتومبیل های لوکس را تولید می کنه. اشرافزاده های اسپرت. با قیافه خاص و یونیک خودشون. به نظرم این ۳۰ هزار دلار فاصله قیمتی کاملا منطقیه.ذ
King 918
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ائودی رو خیلی قبول دارم اما دیگه کل کل با پورشه آخه
F22RAPTOR
۱۶ بهمن ۱۳۹۸آئودی آر اس 5 کوپه،یکی از بهترین ماشینها تو کلاس خودشه،و من واقعا دوسش دارم،مثه محصولات کدیلاک.امیدوارم یه روز برسه بتونم تو پارکینگم یه آراس 5 کنار کدیct5 داشته باشم
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۸لطفا درگهای carwow روبزارید همیشه مخصوصا چندتایی هاش خیلی جالبن ، این مجریشونم خیلی باحاله ، ولی ای کاش زیرنویس داشتن ؟
MAHDI
۱۶ بهمن ۱۳۹۸پورشه 911 کرراS در درگی که مقابل M8 کامپتیشن و تسلاXP100D و آئودی R8 V10 پرفومنس ومرسدس GT4 63S داشت با اینکه در رقابت درگ آخر شد اما اونجا زمانش در مسیر 400 متر 11.4 ثانیه بود اما اینجا زمان 11.9 رو ثبت کرد که خیلی کندتر بوده،حتی در درگ 911 کرراS و تسلا3پرفومنس یکبار 911 زمان 12.4 رو ثبت کرد که نشون میده چقدر یک راننده تاثیر گذار هستش در این رقابت ها.
JDM
۱۶ بهمن ۱۳۹۸اقا کادیلاک اسکالید جدید هم رونمایی شد
لطفا مطلبش رو بذارید
محمدرضا
۱۶ بهمن ۱۳۹۸چرا این 911 انقدررررر خوبه ؟؟؟؟
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۸https://www.pedal.ir/ویژه/پیشرفت-موتورهای-پورشه-۹۱۱/
MAHDI
۱۶ بهمن ۱۳۹۸چون یک 911 اصیل هستش!!!!
علي-كيوج
۱۶ بهمن ۱۳۹۸نوشته واسه عملکرد مشابه ۴٠ هزار دلار باید بیشتر بدی،اگه اینطوره خب واسه عملکرد مشابه ٩١١ و استون مارتین dbs چرا دوبرابر پورشه پول میدین؟!
همه چی که عملکرد مشابه نیست!
بی طرف
۱۷ بهمن ۱۳۹۸فرقی نمی کنه چون هردو برند زیرمجموعه فولکسن!