در بخش سدانهای پرفورمنس بهواقع بامو M5، مرسدس E63 AMG و آئودی RS6 حکمرانی میکنند. البته آئودی سدان نیست اما این نمیتواند مانعی برای مقایسهٔ آن با رقبای سنتیاش باشد. به همین دلیل حالا کارواو در جدیدترین ویدئوی خود این سه تفنگدار ژرمن که همگی بهتازگی بروز شدهاند را به رقابت جذاب دعوت کرده است. البته این رقابت زیر بارش شدید باران برگزار شده و مت واتسون توضیح میدهد که به دلیل تدارکات مجبور شده با وجود لغزنده بودن مسیر درگ را برگزار کند.
البته برگزاری درگ در این شرایط هم میتواند مزیتهای خاص خود را داشته باشد زیرا عملکرد خودروهای را روی مسیر خیس و لغزنده بهخوبی نشان میدهد. در این شرایط، مهمترین موضوع انتقال بدون مشکل قدرت به زمین است که از این نظر آئودی و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی آن بهتر عمل میکند زیرا علیرغم قدرت کمتر و وزن بیشتر میتواند در درگهای اول رقبای هموطن را مغلوب کند؛ اما این رقابت صرفاً به درگهای ایستاده محدود نمیشود و مسابقههای رولینگ هم وجود دارد.
در رولینگ شاهد رقابت تنگاتنگی بین M5 کامپتیشن و E63 S هستیم اما نهایتاً با انجام چند تغییر در زمانبندی تعویض دنده، این مرسدس بود که بهتر عمل کرد و رقیب باواریایی را پشت سر گذاشت. استیشن آئودی هم در اینجا فقط نظارهگر بود و جلو افتادن رقبا را تماشا میکرد. آخرین رقابتی که بین این سه خودرو برگزار شد هم آزمایش ترمز بود که میتوانید نتیجهٔ آنرا در ویدئوی زیر مشاهده کنید. این ویدئو نشان میدهد که در مسابقات ماشینی فقط اعداد مهم نیستند، خصوصاً در درگ که عوامل زیادی میتواند روی نتیجه تأثیرگذار باشد.
مشخصات فنی
آئودی RS6 | بامو M5 کامپتیشن | مرسدس E63 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۷۵ کیلوگرم | ۱۹۴۰ کیلوگرم | ۱۹۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۵,۴۴۰ پوند | ۱۰۲,۳۲۵ پوند | ۹۹,۴۹۵ پوند |
?Ali Hossein?
۳ اسفند ۱۳۹۹با اینکه M5 باخت ولی هنوز من اونو انتخاب میکنم?
پدر خودرو سازی جهان
۳ اسفند ۱۳۹۹در زمین خشک، بی ام و و مرسدس دقیقا با هم از خط پایان رد خواهند شد و آئودی هم با بیشتر از نیم ثانیه اختلاف خواهد باخت. نتیجه درگ در اینجا کاملا برعکس بود
پدر خودرو سازی جهان
۳ اسفند ۱۳۹۹نظر خودتون را بگید
مرسدس E کلاس?
بی ام و M 5 ?
ماشین باز
۹ اسفند ۱۳۹۹ولی هرچی هم بود زمین خیس بود فلان بود و چی بنز خیلی بد بی ام و رو سوسک کرد ولی آئودی هم همشون رو سوسک کرد ولی درکل آئودی با شتابش مسابقه رو برد ولی درسته بنز بازم ولی من به شتاب آئودی ها ایمان آوردم خیلی پرشتاب هستن موشک زمین هستن آئودی ها ولی بازم هم بیمر و هم بنز خوب بودن
ツSAMURAIツ
۳ اسفند ۱۳۹۹اگه زمین خشک بود M5 برنده می شد
اما تو زمین خیس آئودی بخاطر سیستم AWD بهتر عملکرد بهتری داره
MAHDI
۳ اسفند ۱۳۹۹البته مشکل از راننده مرسدس و ب ام و بود، چون در حال درگ گاز رو ول هم میکردن. چون چه مرسدس و چه ب ام و اولین بار که نیست در پیست خیس درگ داشتن.
حتی X6M که همین قدرت M5 رو داره با نیم تن وزن بیشتر در پیست خیس خیس زمان 11.7 رو ثبت کرد.
آئودی RS6 و RS7 همیشه زمان 11.4 و 11.6 رو ثبت کردن در پیست خیس و خشک، اما زمان بالای 12 برای M5 و E63 دیگه مضحکه، حتی A45 زمان 12.1 ثانیه رو ثبت میکنه در پیست خشک و خیس و M2CS با محور عقب زمان 12 رو در این مجله ثبت کرده.?
درکل جالب بود، واسه یه بار آئودی پیروز شد☺️
OMID
۳ اسفند ۱۳۹۹البته دمای هوا خیلی تاثیر داره و توی زمین خیس ولی گرم چسبندگی بهتره از زمین خیس و سرد
نوع لاستیک هم خیلی مهمه
Amir
۳ اسفند ۱۳۹۹درگ مسخره ای بود بخاطر شرایط آب و هوا
اگر زمین خشک بود قضیه فرق میکرد
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۹ماشین باس تو شرایط سخت بهکار بیاد.ههههههههه من M5را خیلی دوست دارم
R@m!n
۳ اسفند ۱۳۹۹M5 بدون شک بهترینه این کلاسه
محمدهادی
۴ اسفند ۱۳۹۹جالبه همه به بالا مقام بودن بی ام و تو این کلاس اذعان دارن
اونوقت یه مردم آزار با رای فیک هزارتا منفی داده به انتخاب بی ام و ها
بابا نکنید این کارارو
بدتره
تابلوتره بخاطر دشمنی تون با بیمره
R@m!n
۴ اسفند ۱۳۹۹داداش لایک و دیسلایک اصن مهم نیست
Hadi
۳ اسفند ۱۳۹۹انتخاب m5 هستش…
با اینکه گرون تره ولی قدرتمند تر و جذاب تر هم هستش ?
واقعاً معرکست این ماشین…
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۹مت واتسون بخاطر اسمش منو یاد پتومت میاندازه.دوستش دارم.
چهارچرخ محرک آءودی یکی از بهترینهاست.
MAHDI
۳ اسفند ۱۳۹۹عجب!!!
در هرصورت مجله auto bild sportscars با مرسدس E63s جدید و M5 کامپتیشن جدید در پیست SACHSENRING زمان گیری کرده و البته شتاب 0 تا 100 و شتاب 0 تا 200 کیلومتر رو هم براشون ثبت کرده که این عملکرد رو داشتن
ب ام و M5 کامپتیشن فیس لیفت
*شتاب 0 تا 100 کیلومتر* 2.9 ثانیه
*شتاب 0 تا 200 کیلومتر * 10.1 ثانیه
*زمان در پیست زاکسنرینگ * 1:33.77
مرسدس AMG E63s فیس لیفت
*شتاب 0 تا 100 کیلومتر * 3.2 ثانیه
*شتاب 0 تا 200 کیلومتر * 11.2 ثانیه
*زمان در پیست زاکسنرینگ * 1:35.36
آئودی RS6 رو هم تست کرده اما در پیست LAUSITZRING پس نمیشه زمان اونو گذاشت.
MAHDI
۳ اسفند ۱۳۹۹این رقابت رو از دست ندید. به امید پدال نباشید چون یکی دو هفته است برگزار شده اونم برای اولین بار این دو خودرو کنار هم. این مجله تمام خودروهای پرفومنس رو باهاشون زمان گیری میکنه.
راستی درگ مکلارن 765 و فراری SF90 هم برگزار میشه در درگ تامز
سهند
۳ اسفند ۱۳۹۹چرا اینقدر دیسلایک زدند؟
R@m!n
۳ اسفند ۱۳۹۹ادمین یه ذره سر کیسرو شل کنه یه دستی به سایت بکشه این مشکلاتم درست میشه
2646
۳ اسفند ۱۳۹۹بیشتر شبیه مسابقه شنا بود تا درگ 400 متر!
هر 3 تاشون خوب هستن و انتخاب بین شون بستگی به علاقه خریدار به برند داره.
البته من استیشن ها رو بیشتر دوست دارم، چون خیلی کاربردی ترن:
* تا وقتی زنت جوونه، می شونی رو صندلی جلو و از دیدنش لذت می بری.
* وقتی پیر شد، می گذاری صندلی عقب که نبینی.
* وقتی هم مرد، صندلی های عقب رو می خوابونی و تابوت اش رو میذاری پشت ماشین!
پس یه مرد خانواده دوست واقعی، انتخاب اش استیشن هست.
RezaRs
۳ اسفند ۱۳۹۹مهر و محبت داخلت موج میزنه لعنتی خو تو داری از سایت بی ام وی یه نش کش سفارش بده ?
مهدی
۳ اسفند ۱۳۹۹فقط و فقط M5 و تنها دلیل باخت M5 این بود که زمین خیس بود تو درگ های قبلی carwow زمین اینقدر خیس نبود ولی این دفعه خیلی خیس بود چون تو زمین خشک خودش هم نشون داد که M5 زمان 11.1 رو زد
امیررضا
۳ اسفند ۱۳۹۹هر سه عالی هستن ولی کاش رو زمین خشک مسابقه برگزار میشد چون این نتیجه کاملا سابجکتیوه و کواترو رو زمین خیس و برفی صد شرف داره به فورماتیک و ایکسدرایو.
محمد رستمی نژاد
۳ اسفند ۱۳۹۹نمیدونم چرا احساس میکنم این اروپا یی ها خیلی حال نمیدن
صداشون خیلی مزخرف هست
یا ایتالیایی یا امریکایی
اروپایی ها با توربو خراب کردن
MOHAMMAD
۳ اسفند ۱۳۹۹بهترین این کلاس بی شک M5 هستش دلیل باختش هم واضحه زمین خیس
وگرنه هم مرسدس و هم آئودی رو محو میکرد
ولی خداییش RS6 هم عالی کار کرد
کوشا
۳ اسفند ۱۳۹۹اگه زمین خیس بوده برا هر سه تا ماشین خیس بوده نه فقط BMW! در کل باید دلیل باخت m5 رو ضعیف بودن اکس درایو ( نسبت به کواترو و فورماتیک) و همچنین شیوه ی تعویض دنده دونست.. ضمنا برا دوستانی که به هر طریق دوست دارن آئودی رو تحقیر کنن بگم که آئودی قدرت کمتر وزن بیشتر و قیمت کمتر داشت ولی پیروز قاطع این درگ ها بود. ضمن اینکه RS6 به جرئت میشه گفت بهترین استیشن دنیاست و هیچ رقیبی تا به حال نداشته:))))
پدر خودرو سازی جهان
۳ اسفند ۱۳۹۹البته منظورش بعد از پانامرا اسپورت توریسمو و مرسدس E کلاس استیت هست
نوید جهرمی
۳ اسفند ۱۳۹۹رولینگ ریسشون جالب بود.
•Mohamad•
۳ اسفند ۱۳۹۹نمی دونم چرا برای بعضی از دوستان سخته که قبول کنن آئودی تو بعضی از کلاس ها بهتر از بنز و بی ام و هستش
تا آئودی تو یه درگ میبره میان میگن راننده خوب نبود ، زمین خیس بود یا راننده خوب لانچ نکرد لطفا تعصب رو کنار بزارید حالا هی بیان دیسلایک بدین
Ahmedreza2002
۳ اسفند ۱۳۹۹کاملا بر خلاف پیش بینی های من
فک میکردم بیمر حداقل رولینگ رو ببره
علی
۳ اسفند ۱۳۹۹فقط المانی باشه .
Tommy
۳ اسفند ۱۳۹۹کواترو اکثر قریب به اتفاق تو مسیر های لغزنده برتر از xdrive و 4matic بوده اما ترکشن آئودی و سامانه 4 چرخش تو مسیر های ناهموار و آفرود پایین تر از رقباست
اما تا اونجا که من دیدم تو رولینگ m5 قشنگ داشت e63 رو میگرفت
تو تست ترمز هم خدا وکیلی قبل از ترمز به فاصله e63 با m5 دقت کنید که مرسدس چقدر عقب تر ترمز کرد?
البته تمام نتایج تو مسیر خشک میتونست متفاوت باشه
Sina
۴ اسفند ۱۳۹۹سه تا ماشین باحال ، که شاید بهترین ماشینای دنیا باشن
اما همونطور که دیدین زمین مناسب نبود ، در غیر این صورت M5 پیروز میشد مثل بقیه درگ ها
هر کدومشون یه ویژگی مثبت دارن
بنز : سرعت و لوکس بودن بیشتر
بامو : سرعت بعلاوه اسپرت بودن و هندلینگ بهتر
آئودی : بسیار کاربردی
من اینجا M5 رو انتخاب کردم بابت سرعت خیزه کننده اش ( هر چند اینجا موفق نبود) اما قطعا همه اشون بهترینن ، انتخاب هر کدومشون هیچ مشکلی نداره ، چه E63 S چه RS6 چه M5
فرشاد
۴ اسفند ۱۳۹۹اینا قبل از اینکه تست بگیرن نمیتونن برن سایت هوا شناسیو چک کنن؟
این چندمین باره تو بارون دارن تست میگیرن
Porsche
۵ اسفند ۱۳۹۹ولی غیر از برند محبوب
هر سه تاشون خیلی خوشگلن و ناب ?