بسیاری میگویند کراساوورها در حال کشتن خودروهای سواری هستند. البته این ادعای چندان غلطی نیست ولی ما در حال حاضر کاری با این موضوع نداریم بلکه میخواهیم به این سؤال بپردازیم که آیا یک کراساوور پرفورمنس مدرن میتواند در شتاب یک هاچبک داغ را مغلوب کند؟ جواب این سؤال در درگی که بهتازگی تاپ گیر برگزار کرده است مشخص میشود و قطعاً از نتیجهٔ آن شگفتزده خواهید شد.
تاپ گیر در این درگ دو نمونه از داغترین هاچبکهای حال حاضر بازار را در برابر دو کراساوور پرفورمنس قرار داده است. هاچبکهای این رقابت جذاب فولکسواگن گلف R و مرسدس A35 AMG هستند که هردو از پیشرانههای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکنند. این دو هاچبک اسپرت با قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب بخار و وزنی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلوگرم، روی کاغذ بسیار به هم نزدیک هستند اما آیا توان مغلوب کردن کراساوورهای پرفورمنس را دارند؟
در سمت دیگر میدان، بلندقامتان اسپرت ایستادهاند و هاچبکها را به مبارزه دعوت میکنند. در این سمت نیز دو محصول دیگر از گروه فولکسواگن یعنی آئودی SQ2 و کوپرا آتکا حضور دارند. این دو خودرو از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف R استفاده میکنند که این یعنی قدرت هر سهٔ این خودروها یکسان است؛ بنابراین دراینبین تنها قدرت مرسدس A35 کمی بیشتر بوده و همچنین کمترین وزن را هم در بین شرکتکنندگان این رقابت دارد.
بااینحال مشخصات هر چهار خودرو روی کاغذ بسیار نزدیک به هم است که این موضوع پیشبینی نتیجهٔ درگ را بسیار دشوار میکند و ما هم نمیخواهیم نتیجه را لو دهیم اما بدیهی است که میزان کشش و زمان تعویض دنده نقش تعیینکنندهای درنتیجهٔ این رقابت جذاب دارد. علاوه بر این، پیست مسابقه مرطوب است اما هر چهار خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. درهرحال با تماشای ویدئوی زیر میتوانید به نتیجهٔ این درگ یکچهارم مایل پی ببرید.
مشخصات فنی
آئودی SQ2 | مرسدس A35 | فولکسواگن گلف R | کوپرا آتکا | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۰۵ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۱۰ کیلوگرم | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۶۱۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۷,۲۴۵ پوند | ۳۵,۵۹۵ پوند | ۳۶,۱۵۰ پوند | ۳۵,۹۰۰ پوند |
[دانلود ویدئو]
کوشا
۷ شهریور ۱۳۹۸یکم غیر منطقی نبود؟! هر جور حساب می کنم باید مرسدس اول می شد! دوستانی که مطلعن شفاف سازی کنن!
MAHDI
۷ شهریور ۱۳۹۸همیشه عملکرد روی کاغذ با واقعیت تفاوت داره. البته خیلی نزدیک بودن آئودی ومرسدس که عملکردی بسیارنزدیک بهم داشتن.
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۸تقریبا نزدیک بود، بنز ارتفاع کمتر
و قدرت بیشتر
و وزن کمتر
داره که قاعدتا باید اول میشد در مقایسه با آئودی و بقیه رقبا
.
ضمن اینکه جالبه بنز از گلف ارزونتر با وجود مشخصات بهتر
خب چه کاریه؟؟؟ آدم بنز میخره
مانی
۷ شهریور ۱۳۹۸پیست خیس بوده و کارایی لاستیکها تغییر میکنه که خیلی تأثیر گذاره
کوروش
۷ شهریور ۱۳۹۸چی شد؟؟؟؟!
با وزن بیشتر موتور ضعیف تر a35 رابرد ! در این معادله نتها چیزی که می تواند این نتیجه را توجیه کند در گیربکس sq2 قرار داره که باید به ائودی هزاران تبریک گفت
حسین
۷ شهریور ۱۳۹۸خیلی عجیبه. اصلا چطوری وزن SQ2 از گلف کمتر شده؟؟؟؟ اختلاف قیمتشون هم زیاد نیست. با این چرا اصلا باید گلف R تولید بشه؟؟!! من اگه پول خریدشونو داشتم واسم همه طوره آئودی قابل توجیه بود.
سروش
۸ شهریور ۱۳۹۸شاید به خاطر تجهیزات بیشتره. بنز مدل پایه س و گلف R فول.
L-H-P-TT
۷ شهریور ۱۳۹۸واقها سیستم چهار چرخ متحرک شرکتای بنز/ BMW/ AUDI / پورشه غوغا میکنه ….
حالا درسته پورش و BMW نماینده نداشتن اما نمیشد بهشون اشاره نکنم….
بین این 4 تا از دید من و بر اساس علاقه سیستم کواتروی AUDI رو انتخاب میکنم ….
حسین دهمرد
۷ شهریور ۱۳۹۸دوستانی که در جریانن بگن چه دلیلی داره که برای استفاده روزانه (و تنها یک انتخاب برای داخل پارکینگ خونه)یک کراس اور رو به یک هاچبک ترجیح بدیم.
حالا این سلیقه ایه هیچی.چه دلیلی وجود داره که در شرایط برابر فولکس از بنز بیشتر بفروشه؟
Behrouz. anzali
۷ شهریور ۱۳۹۸حالا که میبینی گلف فروشش از همه اینا بیشتره ؟ بنز ائودی برای ما گنده هست وگر نه همشون در یه سطح هستن توی این سگمنت
سلیمان
۱۹ شهریور ۱۳۹۸چرا نوشته کوپرا آتکا؟
مگه اون سئات آتکا نیست؟