خودروهای آلمانی که معمولاً در درگها میبینیم از نوع پرفورمنس و قدرتمند هستند اما در درگ جدید کارواو بین یک بامو سری ۴ سفیدرنگ و یک آئودی A5 سفیدرنگ، هیچ نشان M یا RS وجود ندارد و هرچند هردو کوپه از توربوشارژر برخوردار هستند اما قدرت هیچکدام از ۲۰۰ اسب بخار فراتر نمیرود. اینها فقط دو کوپهٔ لوکس ۵۰ هزار دلاری هستند و صادقانه بگوییم بسیار کسلکننده و البته گران به نظر میرسند.
درهرحال، بامو 420i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت مجهز است که از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک چرخهای عقب را به حرکت درمیآورد. از سوی دیگر، آئودی A5 40 TFSI هم از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند اما با تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت کمی قویتر است. در این مدل اما خبری از سیستم کواترو نیست و موتور نیروی خود را توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میکند. بااینحال آئودی کمی از رقیب باواریایی سبکتر است.
به نظر میرسد این نسخهٔ آئودی A5 خودروی چندان لذتبخشی برای رانندگی نیست زیرا علاوه بر اینکه نیروی موتور را صرفاً به چرخهای جلو منتقل میکند، از لانچ کنترل هم بیبهره است. پیش از اینکه بگویید یک خودروی ۱۹۰ اسب بخاری چه نیازی به لانچ کنترل دارد بهتر است درگ اول کارواو را تماشا کنید که در آن A5 خیلی بد حرکت را آغاز میکند. در درگ مجدد، آئودی برای جبران لانچ ضعیف خود کمی جامپ استارت میکند اما در پایان مشخص میشود که برتری آشکاری بر بامو دارد.
همین موضوع در دو مسابقهٔ رولینگ هم وجود دارد. در رولینگ اول تعویض دندهها به گیربکس اتوماتیک خودروها واگذار میشود و به دلیل اینکه اینها نسخههای پرفورمنس نیستند، معکوس دادن بهکُندی صورت میگیرد. در رولینگ دوم اما رانندگان با استفاده از حالت دستی دندهها را عوض میکنند که این کار نزدیکترین مسابقهٔ روز را به دنبال دارد. پروندهٔ این رقابت هم با آزمایش ترمز بسته میشود که به همین نزدیکی است. در این ویدئو مجموعاً چهار مسابقه برگزار میشود که در سه تا از آنها یک خودرو به پیروزی میرسد.
مشخصات فنی
بامو 420i | آئودی A5 40 TFSI | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۱۸۴ اسب بخار | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر | ۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | جلو |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۵۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۰,۴۶۰ پوند | ۳۷,۹۰۰ پوند |
MR.JD
۱ بهمن ۱۳۹۹کسی که برایش پرفورمنس مهم باشد سراغ RS5 , M4 میرود
این نسخه ها برای دریفت ها تاپ اسپید نیستند حتی شتاب 0 تا 100 هم زیاد مهم نیست
چون فلسفه این طور ماشینا اینه که یک ماشین کابریولت (کانورتیبل) داشته باشی برای آخر هفته
آنهم برای لذت بردن از طبیعت بوی جنگل و درخت و گل و حتی صدای وز وز زنبور !!! (نه رانندگی)
MOHAMMAD
۱ بهمن ۱۳۹۹اینا هیبریدی هستن ؟؟؟ یا برقی چون خیلی کند بودن
جدای از اون ولی من از طراحی M4 و M3 جدید خوشم میاد بهشون اومده
سلیقه ایه
Reza
۱ بهمن ۱۳۹۹مگه برقی ها کندن؟؟؟
MOHAMMAD
۱ بهمن ۱۳۹۹نه رضا جان اشتباه کردم چون اینا اصلا نشان M و RS ندارن
متن و نخوندم ???
Hadi
۱ بهمن ۱۳۹۹آئودی A5 رو بیشتر میپسندم…
Sina
۱ بهمن ۱۳۹۹نمی دونم چرا باید یکی از 420i بخره؟؟؟؟
زشت که هست ، اگه هم زشت نباشه ماشینیه که خیلیا ازش بدشون میاد ، با این حال این رنگ سفید ظاهر بهتری بهش داده ، شاید هم من اینجوری فکر میکنم
ضعیف هم که هست، ۴۰ هزار پوند واسه ماشین مثلا اسپرتی که فقط ۱۸۰ اسب بخار قدرت داره!!!
تازه از آئودی هم سنگین تره
۴۰ هزار پوند فکر کنم حدودا ۴۸ هزار دلار باشه!!!
اگه هم نباشه و کمتر باشه باز هم زیاده
حداقل آئودی یکم طراحی جذابی داره ، یکم قوی تره اما دیفرانسیل جلو هستش!! که خوب نیست
در کل دو تا کوپه لوکس الکی گرون هستن و ارزش خرید ندارن. باز هم A5 یکم بهتره ولی 420i به هیچ وجه
حالا M4 حداقل پرفورمنسش خوبه ولی این 420i به هیچ دردی نمیخوره
با پول اینا میشه یه فورد موستانگ GT خرید خیلی پرفورمنس بهتری داره ، هر چند کوپه لوکس نیست ولی باز هم خیلی با ارزش تره
اگه نسخه کانورتیبل سری ۴ بود میشد گفت ارزش خرید داره ولی این 420i نداره
MR.JD
۱ بهمن ۱۳۹۹متاسفانه فورد موستانگ غیر از آمریکا در اروپا و آسیا بشدت کمیاب و گرانه
مثلا در ترکیه قیمت یک کامارو (2.0) با موتور دو لیتری 2018 حدود 1.100.000 TL هست (آن هم کمی کارکرده زیر 30.000)
در حالی که قیمت 420i 2020 (بله نسل جدید) حدود 850.000TL است و حتی در برخی کشور ها مثل بریتانیا اصلا ماستنگ وجود ندارد و یادتان باشد ریچارد هموند در گرند تور اولین ماستانگ وارد شده به بریتانیا را تست کرد
MAHDI
۱ بهمن ۱۳۹۹درسته که این نسخه قدرت و گشتاور کمتری داره و وزن بیشتری داره. اما همین نسخه در رقابتی که بین همین سری 4 و آئودی A5 و مرسدس C کلاس کوپه انجام داده CARWOW سری 4 رو بعنوان بهترین کلاس خودش انتخاب کرد. که میتونید اون رقابت رو تماشا کنید.
مجله auto express هم همیت اواخر رقابت باز همین سری4 و آئودی A5 و لکسوس RC رو انجام داد که سری 4 در جایگاه اول و آئودی A5 در جایگاه دوم و لکسوس RC هم در جایگاه آخر قرار گرفت.
جالب اینجاست که در تست تکی سری 4 توسط مجله اتواکسپرس که پدال هم مطلبش رو گذاشت این مجله در پایان گفت که سری 4 پیروزی راحتی در مقابل رقبای خودش خواهد داشت که بعد اون رقابت رو انجام دادن که نتیجه اینطور بود
******************
لینک رقابت auto express که بین سری4 جدید و لکسوس RC و آئودی A5 انجام شده رو میفرستم مطالعه اش کن. مال CARWOW بصورت کلیپ هستش که اونجا بجای لکسوس مرسدس C کلاس هستس
Sina
۱ بهمن ۱۳۹۹خب اون مقایسه رو دیدم ، در کل اره قبول دارم بامو بهتره ولی در کل ماشین جذابی نیست ، یا بهتر بگم کلا کلاس کوپه لوکس نسخه پایه زیاد جذاب نیست ، نه سی کلاس ، A5 و سری ۴، حالا نسخه های بالاترشون مثل S5 و M440i خیلی بهترن
MAHDI
۱ بهمن ۱۳۹۹از اون نظر درسته. یه کوپه سنگین با 180 اسب بخار هیچ معنی نداره، حتی اگه وزنشون 1200 کیلو بود بازم با 180 اسب یا 190 اسب ضعیف هستش واسه یه کوپه اسپرت.
اما واسه نسخه سدان کاملا قابل قبول هستش.?
نسخه M440 شتاب 3.7 تا 3.8 ثانیه ای داره
مهرداد كمال
۱ بهمن ۱۳۹۹این اقا مهدی واقعا یکی از مفیدترین کاربرای پدال هست من یکی از کامنتاش واقعا لذت میبرم
سرش سلامت?
MAHDI
۱ بهمن ۱۳۹۹https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/353692/bmw-4-series-vs-audi-a5-vs-lexus-rc
رقابت سری4 جدید و لکسوس RC و آئودی A5 از مجله اتواکسپرس
بهزاد
۱ بهمن ۱۳۹۹این انجینا دیگه بدرد نمیخوره…!
180 اسب بخار آخه ؟
AMG///
۱ بهمن ۱۳۹۹خسته کننده بود ?
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱ بهمن ۱۳۹۹انتخاب من آئودی
هم طراحیش بهتره
هم پرفورمنسش بهتره
ولی صداشون بدجور تو ذوقم زد
درکل نسخه های پایشون اصلا جالب نیستند
۱۹۰ اسب آخه؟؟!؟!!؟!!!!!!؟!؟!!!!
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱ بهمن ۱۳۹۹ای بابا!!!!!
نه به درگ آئودی RS6 با لامبورگینی اوروس که نتیجه حدودا نانو متری بود…
نه به درگ اینا!!!
180 اسب بخار آخه؟؟؟?
واقعا که!!!
خیلی کسل کننده س!!!??????
تازه بی ام و که خیلییی زشته!!!!??????????
حداقل اگه می خواین جلو پنجره بزرگ باشه مثل رولزرویس یک جلو پنجره ی بزرگِ زیبا و موزون در بیارن نه مثل این جلو پنجره!!!!??
?porsche?
۱ بهمن ۱۳۹۹سورن توربوی تقویت میگیردشون??
علی
۱ بهمن ۱۳۹۹از این کسل کننده ها لطفا =D
MOHAMMAD
۱ بهمن ۱۳۹۹کسل کننده بود ولی به نظر من اتفاقا خیلی خوش ساخت خوش شکل و شمایله ب ام و
R@m!n
۱ بهمن ۱۳۹۹الان مهدی میاد میگه بی ام و 420 رکورد فراری SF90 و مک لارن 765 و لامبورگینیو تو تمام پیستا شکونده اصلن یه چیزیه این سری 4 جدید (شوخی) ??
MAHDI
۱ بهمن ۱۳۹۹من اینجام نخیرم درگ کاملا درست بود. آیودی هم وزن سبک تری داره و هم قدرت و گشتاور بیشتری، پس نتیجه کاملا درست و قابل قبول بود.
در عوض در رقابت خودروی برتر که مت واتسون انجام داده بین همین 2 ماشین و مرسدس C کلاس کوپه، سری 4 رو خودروی کامل تر و برتر انتخاب کرد?
Benz
۱ بهمن ۱۳۹۹پس ماشینایی که ما سوار میشیم کسل کننده نیست؟