امروزه خودروهای پرفورمنس در شکلها و اندازههای مختلفی تولید میشوند؛ بنابراین، در حال حاضر آسانتر از همیشه خریداران میتوانند خودرویی مناسب با شیوهٔ زندگی خود که مقدار زیادی اسب بخار زیر کاپوت خود داشته باشد را پیدا کنند. هماکنون فاصلهٔ پرفورمنس بین کوپههای اسپرت با کراساوورها و استیشنهای قدرتمند بسیار کمتر شده و کارواو در ویدئوی جدید خود با ترتیب دادن رقابتی بین بامو M4 با آلفارومئو استلویو کوادیفولیو و آئودی RS6 قصد دارد همین موضوع را نشان دهد.
هرچند این سه خودرو بهعنوان یک کوپه، یک کراساوور و یک استیشن بسیار باهم متفاوت هستند اما در مشخصات روی کاغذ شباهت زیادی به هم دارند. M4 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا هم قدرتی مشابه این دارد اما گشتاور آن با ۶۰۰ نیوتن متر، کمتر است. قویترین خودروی این جمع هم آئودی RS6 است که نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخها میدهد. البته آئودی با ۲۰۷۵ کیلوگرم وزن، سنگینتر عضو گروه هم هست.
اولین مسابقه بین این سه ماشین بهطور شوکهکنندهای نزدیک است. البته در ابتدا آلفا شروع بسیار خوبی دارد و جلو میافتد اما در ادامه این آئودی است که به لطف قدرت خود از همه پیشی گرفته و زودتر از خط پایان عبور میکند. البته اختلاف سه خودرو در پایان مسیر بسیار اندک است بهگونهای که آئودی طرف ۱۱.۷ ثانیه، آلفارومئو ظرف ۱۱.۸ ثانیه و بامو ظرف ۱۱.۹ ثانیه ۴۰۰ متر را به انتها میرسانند. در مسابقهٔ رولینگ اما اوضاع متفاوت است. در رولینگ اول که خودروها در حالت رانندگی راحت قرار میگیرند، بامو و آئودی آلفارومئو را در گردوغبار خود رها میکنند و درنهایت M4 پیروز میشود. مسابقهٔ دوم نزدیکتر بود اما نتایج تفاوتی نداشت. سه خودرو در آزمایش ترمز نیز نزدیک به هم عمل کردند.
مشخصات فنی
آئودی RS6 | بامو M4 | آلفارومئو استلویو QV | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۷۵ کیلوگرم | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۸۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۵ هزار پوند | ۷۶ هزار پوند | ۷۰ هزار پوند |
محمد
۲۶ مرداد ۱۴۰۰دوستان کانال suv battle مقایسه افرود لندکروز جدید و قدیم رو انجام داده. قراره تو قسمت بعدی با شاخ های افرود هم سری 300 رو مقایسه کنه.
Reza Waffen SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۰آئودی RS6
IMAN
۲۶ مرداد ۱۴۰۰آلفارومئو گزینه معقولتری هست بین این سه تا
Amin
۲۶ مرداد ۱۴۰۰الفا خیلی خوشکله ، حرف نداره
آرین
۲۶ مرداد ۱۴۰۰چه میکنه شش سیلندر سه لیتری!
اگر awd بود چکار میکرد
MAHDI
۲۶ مرداد ۱۴۰۰البته M3 و M4 محرک عقب سریع ترین زمانی که ثبت کردن در این مجله با سریع ترین زمان RS6 یکی بوده یعنی 11.4 ثانیه، اونم نسخه محرک عقب نه چهار چرخ محور.
احتمالا نسخه چهار چرخ محور در سطح M5 کامپتیشن سریع باشه.
در درگ رولینگ که M4 و M3 جدید در کلاس خودشون هیچ رقیبی ندارن.
امیر
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ب ام و پرفورمنس خوبی داره ولی نمی تونم با ظاهرش ارتباط برقرار کنم.
آئودی هم شتاب و ظاهر خیلی خوبی داره.
آلفا هم یه حس مردونه و قدرتمند میده.
ولی در کل به نظرم باید هر کدوم توی سگمنت خودشون و رقبای اصل مسابقه بدن.
MAHDI
۲۶ مرداد ۱۴۰۰M3 و M4 کامپتیشن جدید به شکل عجیبی سریع هستن.
M3 در carwow زمان 11.4 رو ثبت کرده با نسخه محرک عقب که این زمانی هستش که آئودی RS7 و RS6 چهار چرخ محور با قدرت و گشتاور بسیار بیشتر ثبت کردن👍
akrh78
۲۶ مرداد ۱۴۰۰وزناشون چطور؟ آیرودینامیک؟
البته نسخه کامپتیشن حدود 30-40 اسب بخار بیشتر از اعداد اعلامی دارن
MAHDI
۲۶ مرداد ۱۴۰۰دوست عزیز از وزن و آیرودینامیک گفتی:: چرا آئودی RS5 و RS4 با وجود چهار چرخ محور بودن و با همین وزن تا الان زمان زیر 11.9 و 12 رو نداشتن، یا آلفارومئو جولیا QV و مرسدس C63s
عملکرد M3 و M4 جدید واقعا خیره کننده است، چه در پیست و چه در خط مستقیم،اینو قبول کنید.اینجا هم اگه M4 شروع حرکت بهتری داشت تو رقابت درگ هم پیروز میشد همونطور که دیدی با سرعت عجیبی فاصله رو داشت کم میکرد که زمان 11.9 رو ثبت کرد در حالی که در درگ قبلی carwow همین M4 زمان 11.6 رو ثبت کرد و M3 زمان 11.4
(( در درگ رولینگ که کوروت C8 Z51 و پورشه 911 کررا S و آئودی RS6 هم از M4 شکست خوردن اونم با اختلاف زیاد))
I need laughter from the bottom of my heart
۲۶ مرداد ۱۴۰۰به نظرم این خوب بودن نسل های M4 وM3 اصلا اینقدر عجیب نیست که شما اینقدر ازش صحبت میکنی خب تغیر نسل اتفاق افتاده و نسل هاشون عوض شدن پس طبیعیه پرفورمنس شون هم ارتقا پیدا بکنه !
خیلی عجیب نیست!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مرداد ۱۴۰۰انتخابم آئودیه
ماکسیمیلیان
۲۶ مرداد ۱۴۰۰درود!
با وجود ظاهر دلنشین تر آئودی RS6 و مشخصات بهتر آن ، دلیلی برای انتخاب مابقی نمینِگَرَم!
با سپاس ، یاعلی🌷
ماکان
۲۶ مرداد ۱۴۰۰سلام . خدا کنه تا جایی که امکان داره ، بیشتر از طریق نسخه چهارچرخ محرک بی ام و M4 جدید با دیگر خودروها درگ بگذارند .
پارسا
۲۶ مرداد ۱۴۰۰M4 رو بیشتر از بقیه میپسندم
مهدی
۲۶ مرداد ۱۴۰۰بی ام دبلیو حذف به خاطر ظاهرش
ائودی به خاظر وزن و قیمت بالا حذف
پس الفا انتخاب منه چون هم یه شاسی بلنده و زیبا هست و قیمت به صرفه ای هم داره
MAHDI
۲۶ مرداد ۱۴۰۰آقای دهقان لطفا بررسی و تست ب ام و IX رو ترجمه کنیدکه auto express انجام داد🙏❤️
آریا ماشین
۲۷ مرداد ۱۴۰۰فکر نمیکردم کار به جایی برسه که این جمله رو بگم
” به طراحی زشت سری ۳ و ۴ جدید عادت! کردم “
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مرداد ۱۴۰۰نه درگ جذابی بود نه ماشینای هم رقیبو آوردن،اون استیشنه هم که دیگه واسه هردرگی حاضره!😂
علی
۲۸ مرداد ۱۴۰۰آئودی همیشه بهترین با ۴۰۰ کیلو وزن بیشتر بازم برنده رقابت هست این یعنی عاشقتم کواترو چقدر دقیق هست لامصب
علی
۲۸ مرداد ۱۴۰۰با اینکه استیشن هست با اینکه ۳۵۰ کیلو سنگین هست بازم برنده هست ۳۵۰ کیلو شوخی نیست توی مسابقه ۱۰ کیلو هم تاثیر داره چه برسه به ۳۵۰ کیلو آئودی بهترین انتخاب ممکن هست همیشه