آئودیتسلا

درگ تسلا مدل 3 پرفورمنس و آئودی RS6، بازهم نبرد برق و بنزین

نمی‌توان برشمرد که تسلا مدل ۳ تاکنون در مسابقات درگ چند بار در برابر خودروهایی بسیار قوی‌تر قرار گرفته است. به همین دلیل، این سدان الکتریکی خصوصاً در نسخهٔ پرفورمنس دیگر نیازی برای اثبات خود ندارد زیرا واقعاً خودروی سریعی است. البته پیش‌ازاین دیده‌ایم که مدل ۳ پرفورمنس به آئودی RS6 باخت پس تسلا در برابر این سوپراستیشن آلمانی هنوز یک‌چیز برای اثبات کردن دارد. خب حالا با رانندگان مختلف آیا مدل ۳ می‌تواند در برابر آئودی پیروز شود؟

مثل بسیاری از درگ‌هایی که در بریتانیا برگزار می‌شود، این درگ کارواو هم روی آسفالت نسبتاً خیش برگزار شده اما جای نگرانی نیست زیرا هم RS6 و هم مدل ۳ پرفورمنس به ترتیب به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو و دو موتور الکتریکی، در هر دو محور خود نیرو دارند و بنابراین مشکل کشش در اینجا وجود نخواهد داشت. در سینهٔ آئودی نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و از سوی دیگر، موتورهای الکتریکی مدل ۳ مجموعاً ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

بنابراین اختلاف قدرت زیادی بین دو خودرو وجود دارد اما از سوی دیگر، استیشن آلمانی با ۲۰۷۵ کیلوگرم وزن، بسیار سنگین‌تر از سدان الکتریکی ۱۸۵۰ کیلوگرمی است که این موضوع تأثیر زیادی در نتیجهٔ مسابقه داشت. با همهٔ این‌ها، آیا تسلا با مزیت وزنی خود می‌تواند بر رقیب درون‌سوز چیره شود؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا متوجه شوید آیا نهایتاً مدل ۳ در بازی برگشت می‌تواند رقیب را مغلوب کند یا نه.

مشخصات فنی

آئودی RS6

تسلا مدل ۳ پرفورمنس

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۲ عدد الکتریکی
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۴۹۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۶۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۸۵۰ کیلوگرم
قیمت ۹۴,۵۰۰ پوند ۵۵,۴۹۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    به نظر من درگ بین برق و بنزین اشتباست !

    چون درونسوز‌ها هرکاری هم بکنند باز مثل برق نمیتوانند نیروشون یکجا به چرخ‌ها منتقل کنند !

    خودرویی مثل تسلا S با حدود ۱۰۰هزار دلار پول ، میتونه یه بوگاتی شیرون ۳ میلیون دلاری را در درگ شکست بده یا پابه‌پای هم حرکت کنند !

    موافقم 24
    مخالفم 113
    1. AMG/// که الان EQ شده

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      دقیقا
      مثلا حتی اگه e tron شاسی بلند هم بود rs6 می باخت

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. Hadi

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2197 ديدگاه)

        عملکرد تسلا جلو آئودی و خوب بود
        پا به پای آئودی میرفت و حتی یه جاهایی بخاطر شتاب اولیش جلو افتاد که این نکته مثبت برا تسلا محسوب میشه چون با قیمت کمتر شتاب تقریباً یکسانی رو ارائه میده…
        ولی یک ضعف بزرگ تسلا ها اینه که تنوع عملکرد نداره و روح نداره ماشیناش فقط شتاب داره بنظرم تو عصر مدرن شتاب خیلی بیشتر از رفتن از صفر تا صده…
        در صورتی که تایکان با اینکه مثل تسلا یک الکتریکیه همه اینا رو داره…

        موافقم 19
        مخالفم 23
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      درست میگی اما یه مشکلی که دارن نمیتونن دوتا درگ پشت سر هم شرکت کنن چون افت عملکرد دارن

      موافقم 19
      مخالفم 52
      1. Ahmedreza2002

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        و از یه جایی به بعد دیگه نقطه میشن توسط درونسوز ها

        موافقم 23
        مخالفم 44
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          این دیس های نوید مشکوکه

          موافقم 8
          مخالفم 45
        2. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          من هنوز ۳ ساعت هم نشده کامنتمو گذاشتم این همه دیس براچیه؟؟؟
          نوید ۱۰۵ تا دیس!!!!!
          کدوم بیکاری این مسخره باز هارو درمیاره

          موافقم 2
          مخالفم 4
    3. ??Amin_sto??

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (292 ديدگاه)

      چی داری میگی تسلا در برابر بوگاتی شیرون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من یه لاستیک بوگاتی رو با 1000 تسلا عوض نمیکنم
      ماشین های الکتریکی به دلیل گشتاور فوری شتاب اولیه خوبی دارن اما به دلیل نداشتن گیربکس که قدرت موتور رو
      در ضرایب دنده تقسیم کنه هرچقدر سرعتشون بیشتر میشه بازدهی و توان نشون هم ضعیف تر و ضعیف تر میشه
      اما ماشین های درون سوز مدام در حال شتاب گیری هستند و تاپ اسپید خیلی بیشتری نسبت به الکتریکی ها دارن
      و در آخر کی گفته تسلا مدل s سریع تر از بوگاتی شیرون هست !!!!!؟؟؟؟؟؟

      موافقم 22
      مخالفم 24
    4. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      افرادی که به نوید دیسلایک دادن حالشون خوبه ؟؟

      صد در صد s plaid بوگاتی رو شکست میده.

      بوگاتی شیرون 400 متر رو تنها تو 9.412 میره ( این بهترین تایمی هست که من دیدم)

      در صورتی که s plaid زیر 9 ثانیه هست. بعد 108 دیسلایک برای اینکه نوید گفت واقعیت اینه که مدل s از بوگاتی سریع تره!!!!!

      بعضی ها واقعا تعصب الکی رو بوگاتی دارن.

      اشکال نداره. برید 3.5 میلیون دلار پول شیرون بدید یا 7.5 میلیون دلار برید پول دیوو بدید که از مدل s plaid که سهله از x plaid هم شکست میخوره !!!! ???

      ( هنوز x plaid رونمایی نشده ولی ایلان ماسک تو تویتر گفته بود x plaid را جوری رونمایی میکنیم که همه حیرت زده شوند! )

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. amg 63

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    لطفا پدال میخای فیلم بزاری از درگ ها . همون تیکه از درگ رو بزار . ازین مردک خوشم نمیاد هی ور ور میکنه کل فیلم رو

    موافقم 20
    مخالفم 12
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      ?????????

      موافقم 12
      مخالفم 9
    2. OMID

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      نصف با حالی درگ هاش به خاطر باحال بودن مجری هاشه حالا همون تیکه هارو حذف کنن؟:/

      موافقم 12
  3. مهرداد كمال

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    ممکنه نوادگان ما در اینده ، با اسم تسلا بیشتر از بنز و بی ام و اشنا باشن?

    موافقم 48
    مخالفم 9
  4. MAHDI

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تسلا 3 پرفومنس قبلا با آئودی ‌RS6 هم درگ داشته البته در Lovecars
    و البته تسلا 3 پرفومنس هم در CARWOW یک بار با مرسدس E63S و ب ام و سری M850 هم درگ داشتن ?

    موافقم 9
    مخالفم 9
  5. Elmiraj

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    خب به نسبت قدرت بر وزن دو ماشین نگاه کنیم می‌بینیم اختلاف زیاده چون تسلا به ازای هر تُن از وزنش ۲۶۵ اسب بخار قدرت داره در حالی که آئودی به ازای هر تُن ۲۸۹ اسب بخار قدرت داره….

    علاوه بر این تایم ایده آل model 3 به طور متوسط ۱۱.۵ ثانیه هست در حالی که اینجا ۱۱.۸ شد…
    .
    .
    Model 3 باید به مصاف رقبای خودش بره نه رقبای model S….

    موافقم 22
    مخالفم 16
  6. محمد ب

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    آئودی هم شده یه بازنده ، یه مسابقه رو نتونسته ببره

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. فرشاد

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      یه تست تو برف و یکیم یخ بین ایودی بنز و بی ام و بود ایودی ترکوندشون

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. Hadi

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      اصلاً درگ رو دیدی؟
      که اومدی الکی کامنت نوشتی؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
  7. امیر

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    عملکرد بسیار خوبی داشت تسلا
    رقیب بسیار سرسختی برای ائودی بود(البته ک درواقع رقیب محسوب نمیشن بنظرم)
    اما…
    موشک زمانه ات (آئودی) را بشناس?
    چه لانچ خفنی…

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اختلاف 40 هزار پوندی نباید زیاد از نتیجه شاخ در آورد.

    ولی یه سوال.

    تو درگ رولینگ چرا تو سرعت 121 مایل آئودی عقب بود یهو تو سرعت 125 مایل جلو زد ؟؟؟؟؟ اونم یهو!!! تنها تو 1 ثاینه.

    ولی انتخاب من تسلا هست.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  9. سامورایی از قله فوجی

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    تسلا ۳ با اون قیافش به درد سطل آشغال میخوره

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا