میدانید که این روزها مسابقات درگ بین خودروهای مختلف، دنیای خبرهای ماشینی را تسخیر کردهاند و تقریباً هرروز در پدال لااقل یک مسابقهٔ درگ داریم. حال موتور وان ترکیه اقدام به برگزاری رقابت سرعت در مسیر مستقیم میان کراساوورهای الکتریکی تسلا مدل X، آئودی E-Tron و جگوار I-Pace کرده است. تسلایی که در این رقابت حضور دارد از نوع P90D است که قویترین نسخهٔ مدل X نیست ولی بااینحال با برخورداری از حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت، هنوز هم از جگوار و آئودی قویتر است زیرا آنها هردو حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند. بااینحال مهارت راننده هنوز هم میتواند نقش مهمی در مسابقات درگ داشته باشد.
این رقابت شامل یک مسابقهٔ درگ ۱۰۰۰ متر از حالت سکون و رولینگ به همراه آزمایش ترمز میشود. پس از چند استارت مشکلدار، در اولین درگ سالم، تسلا و جگوارها (در این درگ دو I-Pace حضور دارند که یکی از تیپ SE و دیگر HSE است. این دو تیپ از لحاظ قدرت باهم تفاوتی ندارند) تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند و آئودی حدود سه طول خودرو از آنها عقبتر است. سپس با جابجایی راننده، تسلا پیروزی قانعکنندهای کسب کرد. در مسابقهٔ رولینگ اما داستان کاملاً متفاوت بود زیرا تسلا بدون کمک سیستم لانچ کنترل پیچیدهٔ خود، مغلوب یکی از جگوارها شد اما با جگوار دیگر تقریباً در یک سطح بود. پایانبخش این رقابت هم آزمایش ترمز بود که جگوار و آئودی تقریباً مشابه هم عمل کردند اما تسلا در مسافت بیشتری متوقف شد.
این ویدئو نشان میدهد که برخلاف تصور عموم، خودروهای الکتریکی هم میتوانند مسابقاتی عالی ایجاد کنند. البته میدانیم که هنوز فاصلهٔ زیادی با زمان خداحافظی با پیشرانههای درونسوز داریم اما وقتی سوختهای فسیلی به آخر خط برسند، الکتریکیها میتوانند لبخند را بر لبان شما بنشانند.
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۱۵ دی ۱۳۹۹جگوار عملکرد خیلی خوبی داشت
Hadi
۱۵ دی ۱۳۹۹ای ترون خیلی ضعیف عملکرد و بخاطر وزن بالاشه…
جگوار هم عملکردش خوب بود البته تسلا هم مدل معمولیش بود و بایدم باشه چون بقیه هم مدل پایه بودن
پدر خودروسازی جهان
۱۵ دی ۱۳۹۹شاید الان الکتریکی ها اکثرا کسل کننده به نظر برسند اما تا ده سال دیگه جذابیت خودشون را به دست میارن و قطعا برای این سکوت محض هم راه حل پیدا میشه
فقط نیاز به زمان داره.
Ramin
۱۵ دی ۱۳۹۹واقعا کی ?
نسخه xp90d رو آوردن. اگه مرد بودن xp100d رو می آوردن
و اینکه زرنگی کردن. تو درگ رولینگ تسلا با 1 متر عقب تر از جگوار شروع کرد!!!
تو ترمز هم جگوار ihs برد
تو درگ 400 متر و 1000 متر هم xp90d برد
ولی چرا تایماشونو نگفتن ؟؟ ?????
کلا همه میخوان تسلا رو بکوبن… ولی هنوز عشقی… فقط برو … به کوری چشم حسودان!!
JUST TESLA
???
MAHDI
۱۵ دی ۱۳۹۹مثل اینکه تسلا 100 اسب بخار هم قوی تر بود ها!!! بعد شما شاکی هستید!!
Ramin
۱۵ دی ۱۳۹۹اشکال نداره اقای مهدی
بگو چرا تو رولینگ تسلا از 1 متر عقب تر شروع کرد ؟؟؟
هر چقدر هم قوی باشه باید عدالت بین شون باشه. تسلا قوی اره پس از عقب تر رولینگ رو بره… الان این منطقی هست ؟؟
$Ãbţìň$
۱۵ دی ۱۳۹۹هییییی….
از وقتی یه سوال از ادمین پدال پرسیدم و کامنتمو از قصد پاک کردن دیگه خوشم از این سایت نمیاد…
اینجا سانسور حرف اول رو میزنه،خبری از عدالت نیست…
الان بازم اینو پاک کنید،باشه؟
mahdi-abdi
۱۵ دی ۱۳۹۹دوستان کسی هم مثل بنده نمیتونه لایک یا دیسلایک بده؟ برای من نمیشه
مازیار
۱۵ دی ۱۳۹۹برای من هم همینطوره
یکی دوبار تلاش کردم اما نشد حالا بخاطر فراموش کردن رمز عبور بود یا چیز دیگه نمیدونم
اما زیاد مهم نیست تایید یا رد نظرات دیگران
بیشتر دیدن نظرات مختلف برام مهمه
امیرحسین
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اره منم نمیتونم
Mohammad
۱۵ دی ۱۳۹۹تسلا عالی بود
آئودی چرا انقد عقب می مونه؟! خیلی ضعیفه