آئودی هم دقیقاً مثل رقبای آلمانی خود طیف گستردهای از محصولات را دارد که این طیف از مدلهای معمولی برای استفادههای روزانه گرفته تا نسخههای عملکرد بالا برای آتشبازی در پیستها را شامل میشود. البته آئودی با نسخههای S و RS از محصولات خود هم خریداران عادی و هم کسانی که به سرعت نیاز دارند را در نظر گرفته است. هرکدام از این محصولات ارباب حلقهها بسته بهاندازه شایستگیهای خاص خود و البته برچسب قیمتی مطابق با اسبهای بخار زیر کاپوت را دارند.
اما این محصولات اسپرت آئودی در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم چگونه عمل میکنند؟ CarWow در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود تعدادی از این خودروها را رودرروی یکدیگر قرار داده است. در این درگ مدلهای RS3، S4 و RS5 به همراه یک RS4 قدیمی نسل B7 شرکت کردهاند؛ اما قبل از آنکه به سراغ تماشای ویدئوی این درگ برویم بهتر است در ابتدا این چهار آئودی را در دنیای اعداد باهم مقایسه کنیم.
ضعیفترین عضو این جمع سدان S4 است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۳۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این خودرو همچنین با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن، سنگینترین خودروی این درگ هم محسوب میشود. از سوی دیگر، RS4 نسل B7 تفاوتهای زیادی با همتای کنونی خود دارد. زیر کاپوت این استیشن قدیمی یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار دارد که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ماشین ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن داشته و تنها خودرویی در این رقابت است که از گیربکس دستی استفاده میکند.
قویترین و بزرگترین عضو این جمع RS5 اسپرتبک است که زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است که باید وزن ۱۷۲۰ کیلوگرمی آنرا جابجا کند؛ و نهایتاً به RS3 میرسیم که کوچکترین و سبکترین شرکتکنندهٔ این درگ محسوب میشود. این هاچبک اسپرت با تنها ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن، از یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو استفاده میکند که خروجی قابلتوجهی برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن دارد؛ بنابراین از روی این اعداد میتوان نتیجهٔ این درگ را پیشبینی کرد اما خودروها در واقعیت بسیار نزدیک به هم عمل میکنند. برای فهمیدن نتیجهٔ این درگ جالب ویدئوی زیر را تماشا کنید.
آئودی RS3 | آئودی S4 | آئودی RS4 B7 | آئودی RS5 | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I5 | ۳ لیتری V6 | ۴.۲ لیتری V8 | ۲.۹ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توربودیزل | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۴۷ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه | ۴.۸ ثانیه | ۴.۹ ثانیه | |
وزن | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۸۲۵ کیلوگرم | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۷۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۶ هزار پوند | ۴۸ هزار پوند | ۲۰ هزار پوند | ۶۷ هزار پوند |
MAHDI
۲۸ دی ۱۳۹۸درگ قبلیش جذاب تر بود که بین آئودی RS5 و مرسدس GLC63s فیس لیفت و تسلا3 پرفومنس انجام شده بود.
Enzo
۲۸ دی ۱۳۹۸فقط RS5,??????