برق یا بنزین؟ این سؤالی است که این روزها بسیاری از خریداران پیش از خرید خودروی بعدی خود میپرسند. البته ما نمیخواهیم در اینجا قضاوت یا جانبداری کنیم اما پاسخ این سؤال کاملاً به کاربرد خودرو بستگی دارد. درهرحال، بحث انتخاب بین برق و بنزین که در اینجا مطرح شد از جدیدترین درگ کارواو ناشی میشود که تصمیم گرفته سریعترین محصولات حال حاضر آئودی را در برابر هم قرار دهد.
در یک سمت میدان، RS E-Tron GT با دو موتور الکتریکی و مجموع خروجی ۶۴۶ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. در سمت دیگر، آئودی R8 در نسخهٔ پرفورمنس پیش از فیسلیفت دیده میشود که نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد به میزان قابلتوجهی از RS E-Tron GT کمتر هستند اما R8 با ۱۶۴۰ کیلوگرم وزن، بسیار از رقیب الکتریکی ۲۳۵۰ کیلوگرمی سبکتر است.
اما آیا برتری وزنی R8 برای پیروزی آن کافی است؟ فکر میکنید کدام خودرو برندهٔ میدان باشد؟ در این ویدئو سه درگ از حالت ایستاده برگزار میشود که در هر سه درگ، یک خودرو پیروز میشود هرچند که در آخری اختلاف تنها ۰.۱ ثانیه بود. خب بااینهمه، پیشرانهٔ درونسوز پیروز است یا الکتریکی؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
مشخصات فنی
آئودی RS E-Tron GT | آئودی R8 پرفورمنس | |
پیشرانه | ۲ عدد الکتریکی | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۴۶ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۲ سرعته | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۴۷ کیلوگرم | ۱۶۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۱,۹۰۰ پوند | ۱۴۱,۹۹۰ پوند |
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰″البته ما نمیخواهیم در اینجا قضاوت یا جانبداری کنیم اما پاسخ این سؤال کاملاً به کاربرد خودرو بستگی دارد.″
خب دیگه من عاشق موتور درونسوزم پس بنزینی انتخابمه،برقی رو ولش…
ناخدا
۹ مرداد ۱۴۰۰میگم آبتین در حدود ۳۰۰۰ تا کامنت گذاشته بودی !! پس چرا شده ۱۱۴ تا ؟؟!!
نوید محمد
۹ مرداد ۱۴۰۰دو تا پروفایل داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰برادر من دو تا اکانت دارم این جدیده رو هنوز به هفته ست زدم، اون قبلیه یه مقدار اختلال داره توی کامنت دادن البته با اونم کامنت میدم…
ممد ژانگولر
۹ مرداد ۱۴۰۰یک نکته فوق العاده جالب و جذاب خودروهای الکتریکی به علت نداشتن موتور بنزینی اینه که اصطحلاک پایینی دارن و درگیری قطعات مکانیکی بطور چشمگیری در این خودرها به حداقل رسیده و این خودش خبر خوب برای مالک خودرو و خبر بد برای مکانیکه 😎
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰R8 انتخاب اول و آخرم
جناب ایکس
۹ مرداد ۱۴۰۰صدا آر 8 کافیه تا برقیا رو کنار زد (صدای گوشنواز V10) خستگی آدم در میره واقعا
Ninja
۹ مرداد ۱۴۰۰هردو عالی درگ باحالی بود تو برقی ها عاشق ای ترون هستم ولی ای کاش تی تی هم تو درک بود یا حتی کیو 8
من براش ار 8 بودم ولی ای ترون دوست داشت
تی تی بودم ولی ار 8 دوست داشت
کیو 8 بودم ولی تی تی دوست داشت
راستی بزودی باید یه درگ خانوادگی ببینیم بین لامبورگینی الکتریکی سدان اوروس مدل جدید و جانشین اوراکان و اونتادور
Ninja
۹ مرداد ۱۴۰۰فقط لحظه دریفت و مقایسه صدا
Ninja
۹ مرداد ۱۴۰۰اها ار اس 6 هم باس تو درگ میبود
Amin
۹ مرداد ۱۴۰۰R8 قدیمی ترمز گیری و رولینگ ها برتر بود و در درگ دوم با لانچ خوب شونه به شونه رفت ، واقعا پرفورمنس بسیار خوبی هست برای موتور های بنزینی، اگر پرفورمانته یا هوراکان ایو بود خیلی راحت تر درگ رو هم میبرد
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ مرداد ۱۴۰۰R8 واقا با اون موتور اوراکان آدمو دیوونه میکنه ، یه جورایی من ترجیح میدم اوراکان رو توی بدنه ی آئودی بخرم
امیرحسین
۹ مرداد ۱۴۰۰من R8 خیلی دوست دارم ولی RS7 ²⁰²² c8 دوست دارم
JANGI
۹ مرداد ۱۴۰۰امیر دهقان عزیز قبل از این دو تا درگی که از این مجله گذاشتی یه درگی هم بود بین c63 black series و m3 که اونو نزاشتی
دلیل خاصی داشت؟
Ninja
۹ مرداد ۱۴۰۰کی برد حالا
MAHDI
۹ مرداد ۱۴۰۰نسل های قبل تیون شده هستن. پدال آپارات هستش میتونید ببینید
Ninja
۹ مرداد ۱۴۰۰ممنون مهدی جان
امین
۹ مرداد ۱۴۰۰آقای جنگی پروفایلتون بدجور گنگ و خفنه مدلش چیه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰خدا وکیلی نمیدونی؟ همون بنز اس کلاس ۲۰۱۰هست البته نسخه ای ام جی فکر کنم باشه….
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۹ مرداد ۱۴۰۰benz s65 amg
امیر دهقان
۹ مرداد ۱۴۰۰سلام
در اون درگ ماشینها تیونینگ و تقویت شده بودن و نظر شخصی من اینه که درگ بین ماشینهایی که تا این حد تیون شدن خیلی ارزشی نداره
JANGI
۹ مرداد ۱۴۰۰اونوقت چطوریه که درگ ماشین فرمول وان با سوپر اسپرت و سدان خانوادگی یا درگ ماشین سوپر کارت با فراری 488 یا درگ دو تا احمق که با 765lt تایم بالای 11 میزنن و با ماشین دنده دستی نمیتونن لانچ کنن ارزش داره؟ولی درگ دو تا ماشین هم کلاس تیون شده با قدرت یکسان بی ارزشه؟؟؟؟
امیر دهقان
۹ مرداد ۱۴۰۰همونطور که گفتم این نظر شخصی منه و ممکنه خیلیها باهاش مخالف باشن
من سعی میکنم بیشتر درگهای ماشینهای استاندارد رو کار کنم، حالا یه سری درگها مثل بوگاتی با ماشین F1 هم چون جذابیت بالایی داشت کار کردم ولی معمولاً درگهای اصولی رو بیشتر میپسندم، یعنی درگهایی که هرچند شاید ماشینها در یک سطح نباشن اما استاندارد کارخانهای باشن تا به خوبی اختلاف ماشینها رو نشون بده
در پدال حجم کار زیاد و تعداد مترجم که هست و به همین دلیل ترجیح میدم وقتم رو بجای درگ ماشینهای تیونینگ، صرف مطالب ارزشمندتری کنم
همین الان جدیدترین درگ CarWow بین ماشین F1 و اوراکان و GT-R تیونینگ منتشر شده که من علاقهای به کار کردنش ندارم، شاید دوستان دیگه کار کنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰منم درگ فابریک رو بیشتر میپسندم، به هرحال بعضی ماشین ها به شدت غیر اصولی تیون میشن نمونه شم توی مسابقات درگستر ها که میان پلیموت رودرانر ۱۰۰۰اسبی رو به جون هر چی ماشینه میندازن! خلاصه چیز تقلبی جذابیتی نداره…
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰دقیقاً درگ تیونینگا اصلا ارزش دیدن نداره
AMG GT R
۹ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من R8 چون در اصل همون موتور داخل هوراکان هم هست و صدای اون V10 کافیه که E-tron آب شه بره داخل زمین
Kf
۹ مرداد ۱۴۰۰نمیدونم چرا نمیتونم R8 رو دوست داشته باشم درباره اون آرمیچر هم نظری ندارم
" Swedish Arrogant Tiger "
۹ مرداد ۱۴۰۰فکر کنم تنها دلیلی که کسی بتونه این رو به R8 ترجیح بده قیمت کمتر باشه!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰هزینه باتری رو هم درنظر بگیره از اونم پشیمون میشه:)
Mf1
۹ مرداد ۱۴۰۰ویدئوی در کار نیست که نظر بدیم
مهدی
۹ مرداد ۱۴۰۰ای ترون این جوریه ببینید پلاد عجب هیولاییه
البته که من یه خودرو ی درون سوز رو به صد تا خودرو ی برقی عوض نمیکنم
آریا ماشین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰بنزینی تا ابد