صدای متمایز پیشرانهی ۱۰ سیلندر… خودروهای شاخصی در دنیا وجود دارد که از چنین نیروگاهی استفاده میکنند و در این ویدئو ما شاهد دو نمونه از برجستهترین آنها خواهیم بود. داج وایپر در طول عمر حدود ۳۰ ساله خود فقط از چنین پیشرانهای استفاده کرده است. آئودی R8 نیز به سلاح مخوف لامبورگینی مجهز بوده و حالا زمان آن فرا رسیده تا این دو خودرو در یک مسابقه هیجانانگیز داشتههای خود را به رخ یکدیگر بکشند.
هر دو خودرو از پیشرانههای ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده و ظرفیت حمل ۲ نفر را دارند. کانال یوتیوب تراک دی اخیراً برخی ویدئوی های درگ از خودروهای متنوع را منتشر کرده است و نهایتاً دو خودرو به فینال راه یافتهاند که یکی پیشرانه جلو و دیگری پیشرانه وسط بوده است.
البته این دو خودرو خیلی هم شبیه هم نیستند. جدای از مکان جاگذاری پیشرانه، وایپر اندکی اصلاح شده و دارای هدرز و تنظیمات پیشرانه بهتر است. در ویدئو گفته میشود که پیشرانه ۸.۴ لیتری این خودرو قدرت حدود ۷۰۰ اسبی تولید میکند که در مقایسه با قدرت ۵۳۲ اسبی نسل دوم R8 بسیار ناعادلانه به نظر میرسد. البته R8 خودرویی چهار چرخ محرک بوده و از گیربکس دوکلاچه سود میبرد. البته پیشرانه این خودرو نیز استوک نیست و از تیون مرحله ۲ استفاده کرده و قدرت ۶۷۰ اسبی دارد. در کل این مسابقه میتواند جذاب باشد.
شکل برگزاری مسابقه هم کمی متفاوت است. بجای لانچ دو خودرو از حالت سکون و طی مسافت ۴۰۰ متر، این درگ بهصورت رولینگ انجام میشود. باید اذعان کرد راننده آئودی به نظر میرسد کمی زودتر لانچ کرده و اوضاع را تحت کنترل دارد.
در مسابقه دوم وایپر احتمالاً کمی دست برتر را داشته است. مزیت این خودرو از همان ابتدا دیده شده و وایپر پیروز میدان میشود. درگ رولینگ از سرعت پایینتر هم انجام میشود ولی مشخص نیست که سرعت پایینتر برای وایپر مزیت بوده است یا خیر.
با پیروزیای که دو خودرو به دست میآورند مسابقه سوم تعیین کننده برنده نهایی خواهد بود اما متأسفانه مشکلات فنی مانع از برگزاری آن میشود. به همین خاطر مسابقه با سؤالاتی به پایان میرسد. به نظر میرسد وایپر مزیت محسوسی داشته اما آئودی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. شاید برنده واقعی این مسابقه ما هستیم که میتوانیم از سمفونی گوشنواز دو سوپرکار ۱۰ سیلندر لذت ببریم!
[دانلود ویدئو]
رها
۲۵ تیر ۱۳۹۹خیلی برای وایپر دلم تنگ شده بود ، شاید یک روزی دوباره بیایید شاید.
Reza
۲۵ تیر ۱۳۹۹R8
تنها
۲۵ تیر ۱۳۹۹به احتمال زیاد مثل برانکو برمیگرده
Mad.z.Max
۲۵ تیر ۱۳۹۹متاسفانه چیزی رو نمیشه برداشت کرد از نظر فنی، چون هردوشون تیونینگ شدن..
فقط به قول نویسنده میشه از شنیدن و دیدن لذت برد
(وایپر خیلی مخوفه
این تضاد رنگ طلایی طور و آبی آر اِیت هم خیلی خوب درومده )
ارشیاsvj
۲۵ تیر ۱۳۹۹اصلا نمی شه فهمید عملکرد کی بهتره ولی برای اولین بار نمیدونم از کدوم بیشتر خوشم میاد!!!
امیر
۲۵ تیر ۱۳۹۹با اینکه بنظرم هیچ اعتباری این ویدیو نداشت ولی بازم دیدن دوتا اسطوره خوش صدا خیلی جذاب بود
ای کاش قویترین نسخه هردو به صورت استوک در حال رقابت باشن
البته اگه نگاهی به تایم هردو در جهنم سبز بندازیم ، بهترین مشخص میشه!
وایپر یه اسطورس
وایپر مثل دیمن یه راننده واقعی رو میطلبه چون دنده دستیه!
خدای گشتاور!!!!
Solid Snake
۲۵ تیر ۱۳۹۹وایپر تایم اتک یکی از بهترین نسخه های وایپر بود این ماشین بعد از این هم سال هنوز یه همچین شتاب ثانویه خفنی داره اصن فکرشم نمیکردم بتونه آر8 رو بزنه
افعی هنوز افعیه
Dayan5775
۲۵ تیر ۱۳۹۹R8 فوق العادس واقعا،به احتمال زیاد اگه هر دو استوک بودن آئودی برنده بود تو دو حالت درگ،وایپر هم قابل احترام ترین خودروی امریکایی هست از نظر من
Dna
۲۵ تیر ۱۳۹۹چ سر و صدایی داخل وایپر نسبت به R8دقیقه 4 ثانیه تقریبا 25
حمید
۲۵ تیر ۱۳۹۹کیفیت کابین وایپر در حد ال ممد خودمونه !
hadi
۲۵ تیر ۱۳۹۹وایپر باید نارنجی باشه نه آبی یک بخش ابهت ماشین به رنگشه
حسین دهمرد
۲۵ تیر ۱۳۹۹حیف
مهرداد
۲۵ تیر ۱۳۹۹این ترکیب رنگ R8 چقدر خوب شده بود. صدای موتور لامبورگینی هم فوق العاده. وایپر هم ازون ماشینای خاصه
Mahdi
۲۵ تیر ۱۳۹۹هر دو اسطورن و نمیشه بینشون انتخاب کرد ولی به نظر من R8 بهتره
جواد
۲۵ تیر ۱۳۹۹وایپر …فقط وایپر… این اتومبیل به هیچ وجه از ذهنم نمیره…همه اتومبیل های دنیا هم باشن.. فقط وایپر….این تیون شده ها تو قطر و امارات مبینی.. دلت می خواد همه شو داشته باشی
OMID
۲۵ تیر ۱۳۹۹جالبه جفت موتورها ساخته لامبورگینی هستن:)
موتور وایپر رو لامبورگینی زمانی که زیرمجموعه کرایسلر بود طراحی کرد بر اساس موتور پیکاپ
موتورr8 هم به سفارش ائودی توسط لامبورگینی ساخته شد
شاهین
۲۵ تیر ۱۳۹۹سنگین بود
دوستانی که دیس دادن با دنده سبک حرکت کنید
حسن
۲۵ تیر ۱۳۹۹سال ۱۹۸۶کرایسلر کمپانی را خرید و با تولید و طراحی دیابلو پایه گذار فلسفه ی جدید تولید و طراحی برای لامبورگینی شد همچنین نامگذاری جدید برخلاف مخالفت اعضای قدیمی به اصرار مدیران کرایسلر بود .
دیابلو بهتنهایی توانست روند تولیدات شرکت را تغییر دهد. در حقیقت با ظهور این محصول بود که ابرخودروهای عظیم لامبورگینی با فلسفه کوپههای سایز بزرگ موتور وسط تولید شدند.این خودرو زیرساخت اصلی ظاهری و باطنی دیگر تولیدات شرکت شد.
Farzad
۲۵ تیر ۱۳۹۹وایپر یه گنده لات واقعیه ، امیدوارم دوباره ظهور کنه .
SRT
۲۵ تیر ۱۳۹۹SRT10 کبیر!
انتخاب من تا ابد.
حسن
۲۵ تیر ۱۳۹۹طراحی بیرونی وایپر واقعا برای اینده بوده بعد اینهمه سال هنوزم رخ وایپر از R8 زیباتره . ائودی R8 در طراحی جلو پنجره برای یک خودروی اسپرت ضعیف عمل کرده.
کاملا واضحه که وایپر خیلی سرتره اینا میشه از جبران فاصله در تست اول با وجود حرکت زودتر ائودی و ایجاد فاصله زیاد در تایم دوم به وضوح دید
محمدهادی
۲۶ تیر ۱۳۹۹من اینجا اومدم این بحثو عنوان کنم برم
تنها چیزی که نظرمو تو این پست به خودش جلب کرد،احترام تمام کاربرا به جناب وایپر اعظم بود
واقعا ازون اسماست که قلب هیچ ماشین بازی نمیتونه حس بد بهش داشته باشه
این ویژگی ناااب و منحصر بفرد وایپر بوده درطول تاریخ حیاتش
امیدوارم همین روزا سروکلش مجدد پیداشه
آرش
۹ مرداد ۱۳۹۹ردلاین وایپر ۶۲۰۰ هست ولی ردلاین آئودی ۹۰۰۰.
کسی دلیل این تفاوت زیادو میدونه؟