آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ هاچ‌بک‌های اسپرت آلمانی، مرسدس A35، آئودی S3، ب‌ام‌و M135i

مت واتسون در جدیدترین درگ کارواو به سراغ هاچ‌بک‌های اسپرت آلمانی رفته و آن‌ها را طی رقابت‌های درگ، رولینگ و ترمز در برابر هم قرار داده است. آئودی S3، مرسدس A35 AMG و ب‌ام‌و M135i شرکت‌کنندگان این رقابت هستند. به‌رسم همیشه، پیش از آنکه سراغ رقابت و تماشای ویدئوی برویم نگاهی به اعداد و ارقام خودروها خواهیم داشت که فوق‌العاده نزدیک به هم هستند.

همهٔ این هاچ‌بک‌ها به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو، گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و صرفاً در خروجی موتورهای آن‌ها تفاوت‌های جزئی وجود دارد. آئودی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی جمع است زیرا دو رقیب دیگر هردو ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارند. البته S3 با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه هم محسوب می‌شود. در گشتاور، آئودی و مرسدس با ۴۰۰ نیوتن متر باهم برابر هستند و ب‌ام‌و با ۴۵۰ نیوتن متر بالاتر قرار می‌گیرد.

با شروع درگ مشخص می‌شود که عملکرد واقعی خودروها هم به‌اندازهٔ اعداد مشخصات آن‌ها به هم نزدیک است. بااین‌حال در درگ آئودی با استفاده از قدرت و کشش بیشتر خود پیروز شده و ب‌ام‌و مرسدس به ترتیب دوم و سوم شدند؛ اما علاوه بر سیستم کواترو که پیروزی آسانی را برای آئودی به ارمغان می‌آورد، S3 ترفند دیگری هم در آستین دارد که آن گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه با تعویض دنده‌های هوشمندانه است.

به همین دلیل، S3 حتی در رقابت رولینگ که کشش چندان مهم نیست هم برتری خود را حفظ کرد و به پیروزی رسید. در آزمایش ترمز اما اوضاع تغییر کرد زیرا ب‌ام‌و در کمترین مسافت متوقف شد و آئودی برای توقف به بیشترین مسافت نیاز داشت؛ اما بااین‌حال، درحالی‌که عادت داریم معمولاً ب‌ام‌و را پیروز این‌گونه رقابت‌ها ببینیم، در این نبرد آئودی پیروزی کلی واضحی را کسب کرد.

مشخصات فنی

آئودی S3

مرسدس A35

ب‌ام‌و M135i

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۵۵۵ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم
قیمت ۳۸,۷۶۵ پوند ۳۷,۷۴۰ پوند ۳۸,۳۶۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاSVJ

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کلا تو این کلاس از هیچ ماشینی خوشم نمیاد.
    یا به دل نمیشینن.
    یا یه مشکل بد دارن‌:
    دیفرانسیل جلو هستن!!?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    موافقم 13
    مخالفم 36
    1. behnam1012

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (994 ديدگاه)

      اینا دو دیفرانسیل بودن ?

  2. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    واقعا طراحی مرسدس بد شده

    موافقم 18
    مخالفم 40
  3. Aria

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    ی درگ چیزی از ارزش های بنز کم نمیکنه
    مگه نه!؟?

    موافقم 17
    مخالفم 21
  4. Hadi

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    انتخاب من بیمر هستش…
    پدال میشه نتیجه درگ ها رو نگی؟
    تمام هیجانشو دیدنشو نابود کردید…
    ممنون ?

    موافقم 24
    مخالفم 16
    1. SF90 STRADALE

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4056 ديدگاه)

      آقا هادی با نظرتون مخالفم
      نتیجه درگ اگه گفته بشه بهتره چون :
      ۱. وقت زیادی نمی گیره
      ۲. اگه برند مورد علاقمون باخت ، تماشا نمی کنیم ??

      موافقم 37
      مخالفم 3
      1. Hadi

        ۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        بله درسته ولی اگه پدال فقط فیلم درگ با مشخصات خودرو ها رو بذاره بسه…
        اصل کیفش اینه بشینی درگ رو با هیجان ببینی…
        مثل این که داری یه فیلم خفن ببینی بعد یکی بت بگه آخرش چی میشه دیگه دیدنش فایده نداره…
        وقت گرفته بشه بهتر از اینه که صرفا فقط نتیجه رو بدونی،(نظر شخصی)

        موافقم 7
        مخالفم 10
      2. ارشیاSVJ

        ۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        یه دلیل سوم هم داره.
        اینکه خیلیا نمیتون درگ رو ببینن!

        موافقم 17
    2. رشید

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اول فیلمو ببین بعد بخون☺

    3. Ahmadreza2002

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      خب شما توضیحات رو نخون

  5. ??Amin_sto ??

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    ماشین های جدید به دلیل استاندارد های آلایندگی سختگیرانه در اروپا صدای موتور و اگزوز خوبی ندارن
    مخصوصا ماشین های پورشه و آئودی اما بی ام و و مرسدس صدای جذاب تری دارن

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. - A M I R -

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (728 ديدگاه)

      صدای اگزوز جالبی دارن اما به خاطر سافت لیمیتری که روی اکثر محصولات گروه فولکس واگن هست تو حالت درجا راننده نمیتونه دور موتور رو تا ردلاین ببره و صرفا تا دور 4 هزار میتونه افزایش بده که خب طبیعیه صدای زیادیم از اگزوز خارج نشه.
      اما مجموعا حق با شماست، فولکس واگن تو این مسئله مراقبت بیشتری داره اما اینطوریم نیست که ماشیناش صدای هیجان انگیزی تولید نکنن.

  6. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    موتور:آئودی
    صدا:بی ام و
    طراحی:بنز
    درگ:آئودی
    وزن:بی ام و
    قیمت:بنز

    انتخاب من بنزه

    موافقم 16
    مخالفم 14
  7. ♤Angus_812♤

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    مرسدس اگه با نسخه A45 s بود دیگه حرفی برا گفتن نمیزاشت
    ولی این ۵۰ نیوتون بیشتر بی ام و خوب کمکش کرد پس میشه نتیجه گرفت گشتاور تاثیر مهمتر داره
    اونایی که میگن از دیفرانسیل جلو خوششون نمیاد
    اگه قرار باشه هاچ بک دف عقب بشه
    دیگه دلیلی برای خرید خیلی از کراس اوور ها و سدان ای کامپت وجود نداره
    دف جلو مصرف کمتری داره و به خاطر قسمت عقبی جم و جور تر بهتر میشه ماشینو مهار کرد
    هاچ بک ها اگه دف عقب بشن خیلی راحت کنترلشون تو سرعت بالا از دست میره چون جلو کشیده و عقب کوتاهه یه حساب کتاب ساده میفهمید که بهترین پرفورمنس برای هاچ بک ها در حالت دف جلو هست

    موافقم 17
    مخالفم 3
  8. Ramin

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    این مت واتسون هم داره الکی الکی معروف میشه.
    یه 4 ساله چندتا ماشین میندازه درگ میزاره کلی فالو ور داره.
    بعد موضوع اینه تایماش واقعی نیست. یا یه مقدار دروغکی هست.
    درگ تایمم چندتا درگ میزاره اصلا معلوم نیست شروع وپایانش کی هست فقط میتازن.
    درگ باید اصولی باشه.
    کی تو بارون درگ میزاره ؟؟؟ نمیگید ماشین لیز بخوره. سری پیش هم تو بارون با تسلا مسابقه گذاشته بود.
    من میگم درگ اورجینال درگی هست که تو مسابقات درگ برگذار میشه هست.
    چون حداقل توش مثلا طرف باید تا ته گاز بده. چون به هرحال پول داره اگه ببره.
    ولی اینجور درگ ها ممکنه مثلا توش سیاه نمایی بشه.

    اون سری یه نفر گذاشته بود درگ پورشه پانامرا توربو اس با تسلا مدل s p 85D

    تو شتاب اولیه پورشه جلو زد!!!!!!!!

    برای همینه من معلمولا به این مدل درگ ها زیاد اعتماد ندارم.

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      هر درگی که تسلا ببازه اعتماد نداری عادیه

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Ramin

        ۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        پورشه شتاب 0تا 100 تو 3 ثاینه هست. اونم مدل 2016 ؟؟؟؟؟؟

        تو باغ نیستی داداش
        منظورم پورشه پانامرا هست.

  9. MAHDI

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آئودی S3 عجب پوستی از M135 و A35 کندها?

    درگ قبلی CARWOW که بین ب ام و M135 و مرسدس A35 و آئودی S3 و فولکس گلف R انجام داد چنین نتیجه ای داشت.

    درگ قبلی CARWOW

    جایگاه اول :: ب ام و M135
    جایگاه دوم ::مرسدس A35
    جایگاه سوم :: فولکس گلف R
    جایگاه چهارم :: آئودی S3

    درگ رولینگ
    جایگاه اول :: ب ام و M135
    جایگاه دوم :: آئودی S3
    جایگاه سوم :: مرسدس A35
    جایگاه چهارم :: فولکس گلف R

    درگ رولینگ دوم
    جایگاه اول :: ب ام و M135
    جایگاه دوم :: فولکس گلف R
    جایگاه سوم :: آئودی S3
    جایگاه چهارم:: مرسدس A35

    (( آئودی S3 و گلف R نسل قبل))

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. MAHDI

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اما در این درگ که نسل جدید آئودی S3 هستش واقعا عالی عمل کرد و کاملا دست برتر رو داره در مقابل M135 و A35

      ب ام و که دیگه نسخه قوی تر برای سری 1 نداره، اما آئودی با رونمایی نسخه RS3 رقیب خیلی سرسختی برای مرسدس AMG A45s خواهد بود???

  10. MAHDI

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان درگ پورشه 911 توربو S و پورشه 911 GT 2 رو بزار???

  11. ارش

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هیچ معلوم نیست کدام ماشین سریعتره تو هر درکی یه ماشین برنده میشه .

  12. Sina

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    من اینجا انتخابم S3 هست ‌. واقعا این نسلش خیلی زیباست البته بنز هم عالیه ، یکم از ظاهر جلوی سری۱ خوشم نیومده
    البته عیب دیگه دیفرانسیل جلو بودنه که واقعا خوب نیست
    تنها هاچبک دیفرانسیل عقب سری ۱ نسل قبل بود ولی الان دیگه نیست?
    ولی چرا نمای پشت همشون دقیقا کپی هم دیگست?البته انصافا با اینکه شبیه هستن ولی پشتشون قشنگه
    باید تا اومدن RS3 ( مخصوصا نسخه سدانش) و M140i وایسیم ، نسل قبل M140i با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر دیفرانسیل عقب عملکرد بی نظیری داشت

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      M140 تولید نمیشه. این پرچمدار سری 1 هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا