آئودیپورشهنیسان

درگ پورشه پانامرا توربو S هیبریدی، نیسان GT-R نیسمو و آئودی RS6

آیا نیسان GT-R پیر می‌تواند حریف جدیدترین محصولات پرفورمنس آئودی و پورشه شوند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو این گودزیلای ژاپنی را در برابر آئودی RS6 و پورشه پانامرا توربو S هیبریدی قرار داده است. آیا خودرویی که زمان عرضهٔ اولین گوشی آیفون، به بازار آمده هنوز هم در درگ می‌تواند جدیدترین ساخته‌های آلمان‌ها را مغلوب کند؟ در ادامه خواهیم فهمید.

نیسان GT-R در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و از آن زمان برای سریع‌تر و راحت‌تر شدن، به‌طور مداوم پیشرفت‌هایی داشته است. این به‌روزرسانی‌ها موجب شده این سوپراسپرت ژاپنی علیرغم سن بالا همچنان خودرویی قابل‌توجه باشد و بتواند با رقبای مدرن‌تر رقابت کند. زمانی که GT-R معرفی شد، به معیار جدیدی تبدیل گشت که همهٔ سوپراسپرت‌ها با آن سنجیده می‌شدند. حال امروز که چهارده سال از آن زمان گذشته، خودروهای پرفورمنس برای اینکه خود را ثابت کنند هنوز هم در مسابقات درگ به مصاف GT-R نیسموی ۶۰۰ اسب بخاری می‌روند.

یکی از رقبای گودزیلا در این درگ یعنی آئودی RS6 هم دقیقاً مثل حریف ژاپنی ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این نیرو را از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو می‌گیرد. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو هم نیروی موتور را به هر چهارچرخ می‌رسانند تا RS6 را به یک سوپر استیشن تبدیل کنند؛ و نهایتاً قوی‌ترین خودروی این جمع هم پورشه پانامرا توربو S هیبریدی با قوای محرکهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. خب با این تفاسیر، کدام خودرو پیروز رقابت جذاب کارواو خواهد بود؟ پاسخ را در ویدئو تماشا کنید.

مشخصات فنی

آئودی RS6

نیسان GT-R نیسمو

پورشه پانامرا توربو S هیبریدی

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۸۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱,۷۴۵ کیلوگرم ۲۳۵۰ کیلوگرم
قیمت ۹۴,۵۰۰ پوند ۱۵۰,۰۰۰ پوند ۱۴۰,۱۳۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    گودزیلای پیر پاتال 😘

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Iman99

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      آره قدیمی شده با این وجود هنوز ازش خوشم میاد یه نکته هم هست این ۱۴ سال پیش بود بوگاتی ویرون از اینم قدیمی تره اون رو از قلم نندازیم ویرون از ۱۶ سال پیشه یعنی سال ۲۰۰۵ معرفی شد یعنی قبل از اولین آیفون زمانی که معرفی شد واقعا بوگاتی بود که به معیار جدیدی تبدیل شد که تمام سوپر اسپرت ها با اون سنجیده می شدن یعنی یه چیزی در سطح بالاتر و در زمانی قبل تر که مهندسی خیلی پیشرفته ای داشت. ویرون یه چیزی مثل فورد رپتور بود تو دنیای پیکاپ ها و آفرودر ها که یه جورایی پادشاهی خودشون رو ثابت کردن.

      1. porsche

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        تنها بوگاتیی که دوست دارم ویرونه

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          منم فقط ویرونو دوست دارم،بقیه شون دیگه جالب نیستن…

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        چلنجر رو هم یادمون نره که تقریبا ۱۳ سال از این نسل فعلیش گذشته 😏😉⁦❤️⁩

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          ببینید چلنجر و وایپر خط قرمز من هستن🤚🏻

          موافقم 9
          مخالفم 2
      3. AHMET 2002

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        خب اون هاییپر کار لود و این سوپر کار با قیمت مناسب

    2. Reza

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      انتخاب من گودزیلا 👍👍👍

  2. علی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    این RS6 تو تمام درگ ها هست 😂😂

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دلیل آوردنش چیه خدا می‌دونه!😂

      1. Taha Malek

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (916 ديدگاه)

        ماشین خود مته🤣🤣🤣دیگ باهاش میاد سر کار میگ حالا اینجا که هست اینم بیارید تودرگ😂

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          که اینطور 😂😂😂

  3. محمد امین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    بعد از ۱۴ سال هم هنوز در تست رولینگ از پورشه بهتره که هیبرید هستت ،این مهندسی بینظیر رو نشون میده به نظرم هر عشق ماشین باید gtr و اسکایلاین و سوپرا ،البته نسل قبلش و همچنین gt86 رو دوست داشته باشه
    یه درگ هم بین پورشه ی ماکان و الفا استلویو و x4m گذاشت به تازگی که در تست ترمز الفا بهتر از همه بود و در درگ هم x4m و در آخر پورشه آخر شد در رولینگ و درگ ، ولی در تست ترمز قوی تر از x4m بود ،و قیمتش هم نسبت به بقیه کمتر بود

  4. سهند

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (671 ديدگاه)

    لطفاً یکی زمان های درگ را بگه و همچنین نتیجه رولینگ
    من به ویدیو نگاه نکردم برای همین می پرسم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      زحمتشو بکش نگاه کن خب،پس برای چی میای دیگه،مطالبو میخونی نه چیزی…

      موافقم 3
      مخالفم 2
  5. ارش

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پورشه بی نظیره .مرسدس پورشه فراری فرمانروایان دنیای خودرو.

  6. BenzSLR

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ❤🇩🇪GTR , RS6,Panamra🇯🇵❤

  7. - A M I R -

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    با اینکه نسبت به سن پیروز این درگ GT-R بود، اما سالخوردگی رو میشد توش دید؛ یادتون نره که نیسان با یه ماشین خانوادگی داشت رقابت میکرد!
    نیسان باید GT-R جدید رو برای رقابت با 992 turbo s معرفی کنه زودتر.

  8. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    این جی تی آر الان اینجوریه وای به حال نسل جدیدش باید بترکونه
    ولی دیگه جی تی آر واقعا نسل جدیدی نیاز داره تا دوباره با پورشه رقابت کنه

  9. امیر

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    GTR هنوز هم معرکه است.
    زودتر نسل جدید بیاد که بتونه دوباره رقابت کنه.

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      البته به شرطی که طراحیشو خراب نکنن…

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ایول gtr،گودزیلا هنوزم حریف می‌طلبه!😂👌⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
    لامصب بعد این همه سال بازم حرف زیادی برای گفتن داره،البته دیگه خیلیم قدیمی شده…

  11. JANGI

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    البته باید بگم gtr اینجا لانچ پرفکتی نداشت
    توی همین مجله تایم 10.8 هم داره گرچه تایم های خیلی بهتری میتونه ثبت کنه
    لقب غول کش و سوپر اسپرت کش فقط و فقط برازنده ی R35
    این لقب حرمت داره روی هر چیزی نزارید
    بیشتر منظورم بی ام و فن ها هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. عشق ب ام و

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      چطور این حرفو میزنی؟
      #ب ام و _ پادشاه _اسپرت _ سازی
      در ضمن یادت رفته سدان خانوادگی ب ام و (M5)چطور R35غول کش شما رو لوله کرد؟

      1. JANGI

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        زیاد پادشاه پادشاه نکن الکی جو گیر هم نشو
        این هشتگ هارو هم برای خودت نگه دار
        نمی‌خواستم اول جوابتو بدم
        R35 کاملا استوک ده سال پیش دقت کن چی میگم ده سال پیش تایم 10.8 میزد
        https://youtu.be/ilYkIC1oJ4o
        اون موقع بهترین تایم m5 هم نسلش چند بود؟دیگه نگم خودت خوب می‌دونی دیگه؟؟!!!!
        ده سال پیش r35 با 911 و 458 زمان خودش رقابت میکرد اونم با اون قیمت فوق العاده پایینش
        دقیقا کی چه زمانی و چه نسلی m5 با 911 زمان خودش رقابت کرده؟؟؟؟؟؟؟
        m5 نسل جدیدو با یه ماشین با پلتفرم و موتور گیربکس 12 سال پیش مقایسه میکنی بعد خوشحالی؟؟؟؟
        بحث کاستوم و تیون هم بیاد وسط در حال حاضر رکورد خودروهای چهارچرخ دنیا دست r35 هست با ۴۰۰ متر ۶.۵ ثانیه البته خبر ندارم رکوردش شکسته شده یا نه
        https://youtu.be/d_oktkaKBlc
        تایم نیسمو توی نوربرگ رینگ هم هر از چند گاهی بهش یه سر بزن یه وقت یادت نره
        گرچه من هیچوقت یه سوپر اسپرت هر چند پیر و سالخورده رو با یه سدان خانوادگی مقایسه نمیکنم ولی چون گفتی لوله می‌کنه و فلان … اره داداش این به اون در

  12. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    پانامرا توربو اس عجب ماشینیه
    از یه سوپر اسپرت برد البته نباید فراموش کرد که دیگه جیتی ار قدیمی شده ولی هنوز جذاب هست و همه دوسش دارن

  13. Amirreza

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    این آر اس ۶ تو تمام درگای کارواو هست ، فکر کنم ماشینه مال خود عوامل ساخته بعد میگن حالا که درگ هست اینم بیارین ، فقط کم مونده درگ بزاره بین اویجا و شیرون و والکایری و پروجکت وان بعد اینم تو درگ باشه 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا