هرچند مدت زیادی از معرفی نسل جدید پورشه ۹۱۱ نمیگذرد اما در حال حاضر این ماشین وارد بازار شده و بنابراین زمان آن رسیده که ببینیم در برابر رقبا چگونه عمل میکند. بدین منظور، وبسایت بریتانیایی CarWow نسل جدید این اسپرت افسانهای آلمانی را طی یک مسابقهٔ درگ در برابر رقبای سرسختی شامل آئودی R8 پرفورمنس، بامو M850i و نیسان GT-R نیسمو قرار داده است. پیش از آنکه سراغ تماشای این درگ جذاب برویم بهتر است بر مشخصات فنی شرکتکنندگان مروری داشته باشیم.
نسل جدید ۹۱۱ فعلاً فقط در دو نسخهٔ کاررا S و کاررا ۴S به بازار عرضه میشود که در این درگ مدل کاررا ۴S شرکت کرده است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری H6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چهارچرخ خودرو منتقل میشود. کاررا ۴S طبق اعلام رسمی پورشه ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.
R8 پرفورمنس جدیدترین نسخهٔ این سوپراسپرت آلمانی است و تنها شرکتکنندهٔ تنفس طبیعی این درگ محسوب میشود. در سینهٔ این ماشین قلب ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی اوراکان قرار دارد که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. R8 پرفورمنس برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به ۳.۱ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در سمت دیگر میدان، گودزیلای ژاپنی یعنی نیسان GT-R ایستاده که با سلاح نیسمو به این نبرد آمده است. در زیر کاپوت این اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این پیشرانه نیروی خود را توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ میرساند. GT-R نیسمو ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که سریعترین شتاب در بین شرکتکنندگان این درگ بهحساب میآید.
و نهایتاً آخرین شرکتکنندهٔ این رقابت نیز بامو M850i است. البته این خودرو یک کوپهٔ لوکس چهارنفره است که با ۲۰۱۵ کیلوگرم وزن، سنگینترین خودروی این جمع محسوب میشود. به همین دلیل شاید M850i برای دیگر شرکتکنندگان حریف و شکار آسانی به نظر برسد اما نباید فراموش کرده که زیر کاپوت این ماشین یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر قرار گرفته است. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهارچرخ منتقل شده و ماشین را ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
بنابراین نسل جدید ۹۱۱ کاررا ۴S ضعیفترین شرکتکنندهٔ این درگ است اما آیا با وجود قدرت کمتر میتواند در مسافت ۴۰۰ متر با رقبای قدرتمندتر به رقابت بپردازد یا برای این کار باید منتظر معرفی مدلهای قویتری مثل توربو یا GT3 باشیم؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را مشاهده کنید.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ کاررا ۴S | آئودی R8 پرفورمنس | نیسان GT-R نیسمو | بامو M850i | |
پیشرانه | ۳ لیتری H6 | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۸ لیتری V6 | ۴.۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر | ۶۵۲ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۴ ثانیه | ۳.۱ ثانیه | ۲.۸ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۳۰ کیلومتر/ساعت | ۳۱۵ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۵۶۵ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم | ۱۷۲۵ کیلوگرم | ۲۰۱۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۱,۶۵۰ دلار | ۱۹۵,۶۵۰ دلار | ۱۷۷,۱۳۵ دلار | ۱۱۲,۸۹۵ دلار |
[دانلود ویدئو]
ابوالفضل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط گودزیلا?
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط ارباب حلقه ها
Just bentley continental
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸گودزیلا پیر شده ولی بازم گودزیلاست
تو درگ رولینگم که ائودی رو لوله کرد سن این دوتا ماشینم مقایسه کنیم می فهمیم.
از طرفی پورشه ۹۱۱فوق العادست وقتی کرراش این باشه توربو وgt3 ش چی میشن خدا می دونه.
فريد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط پورشه ?
Nissan..Japan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸باز دم gtr گرم که بالای ده سال از عمرش میگذره اما همچنان جزو پنج شش تا سوپر اسپرت سریعه جهانه…واقعا زمان معرفیش چی بوده!!!
احمد
۷ فروردین ۱۴۰۱حالا بوگاتی ویرون رو بگو که برای سال ۲۰۰۵ هستش ولی ۱۰۰۱ اسب بخار داره و فراری لافراری رو شکست میده
احمدرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸مطمئن بودم آئودی اول میشه اما انتظار ۱۱.۱ از پورشه رو نداشتم!
این مدلش اینجوریه توربو اسش چه رکوردی بزنه امسال
ارش
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸پورشه فوق العاده بود با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ اسب بخار کمتر به خوبی رقابت کرد بی ام و هم عالی بود و بعد از پورشه کم قدرت ترینشان بود با ۵۳۰ اسب بخار لحظاتی از نیسان جی تی ار جلو بود و احتمالا با نسخه m8 در رقابت با جی تی ار برنده بشه.
حمید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸عشق است بی ام و.. با اینکه از همه سنگین تر و تو کلاس بقیه نبود ولی پا به پای همه اومد.. m8 بیاد میترکونه
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سلامتی آر8 که تنفس طبیعی
Gtr
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ده سیلندره میخای تنفس طبیعی نباشه
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸بوگاتی با 16 سیلندر درست هایپر کار ولی4 تا توربو داره
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ببین هوراکان اوو چیه پس
از روی همین آئودی میشه عملکرد هوراکان توی درگ هم پیش بینی کرد با یکم اختلاف جزئی
مهدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸این سومین درگ bmw سری ۸ هستش در مجلهCARWOW.
درگ اول مدل ب ام و 840 d در مقابل مرسدس E400 کوپه وآیودی A8 بود که پیروز درگ و رولینگ ب ام و 840 میشه.
درگ دوم بازم مدل ۸۴۰D بود درمقابل M5مدلE60 وهمینطور M140 هستش که اونم درگ جذابیه.
الانم که مدلM850 هستش.اما به نظر من نتیجه پورشه ۹۱۱ اینجا عالی بود با وجود قدرت خیلی کم
جواد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸خدای زیبایی! خدای شتاب! خدای جذابیت!
آئودی r8
ZXEN
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸مهندسی نیسان اثبات شده هست . بارهاخودروهای عجیب و غریب ساخته . پاترول ، تایتان ، گودزیلا ، سری Z ، و غیره . آلمانی ها هم خیلی شیک طراحی شدن .
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸از آئودی انتظار نداشتم خدایی خوب بود حرفی درش نیست
انتخاب من پورشس بخاطر پرفورمنسی که با اون قیمت تحویل میده
نیسان هم پیر شده باید دست از فیس لیفت دادن های جزئی بردارن و پلتفرم جدیدشو بسازن