آئودی RS4 آوانت یکی از غلطاندازترین ظاهرها را در بین خودروهای گوناگون داشته و اگرچه ظاهر آن خبر نمیدهد از سِر درون! ظاهر خودرو سریع نیست و در واقع شبیه بچههای سوسول پس از یک بازی فوتبال میباشد. البته زیر کاپوت آن چیزی وجود دارد که میتواند در برابر بامو M3 CS به خوبی قد علم کند.
با این تفاسیر، دستاندرکاران CarWow این دو خودرو را در سه تست درگ از سکون، درگ در حال حرکت (رولینگ) و تست ترمز شرکت دادهاند. اگر فعلاً ویدئو را ندیدهاید پس دست نگه دارید! بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم.
همانگونه که گفتیم این دو خودرو اساساً از نظر پیشرانهها در یک دسته قرار میگیرند. بامو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۶۰ اسب بخار سود میبرد. این پیشرانه با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ شده و نیرو را به چرخهای عقب میفرستد.
از طرف دیگر آئودی را داریم که تقریباً همان قدرت رقیب (۴۵۰ اسب بخار) را داشته و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو به چرخها انتقال میدهد. البته این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه فرستاده میشود که در درگ ۴۰۰ متر از سکون شاید یک مزیت باشد.
در این تست RS4 آوانت برنده میشود. البته برتری ارباب حلقهها در درگ ۴۰۰ متر از سکون تنها یکدهم ثانیه بوده است. موضوع جالب اینکه M3 CS در زمان لانچ کمی تعلل کرده و حتی با تلاشهای مت واتسون برای خنثی کردن این تأخیر، مسافت ۴۰۰ متر برای سبقت بامو از آئودی کافی نبوده است.
اما در تست رولینگ این بامو است که کاملاً دست برتر را داشته و این هم به لطف گیربکس دوکلاچه فوقالعاده باواریایی ها میباشد. M3 CS در تست ترمز هم برنده شده اما این بار فاصله کمتری بین دو خودرو وجود داشته است.
ویدئوی پیش رو را تا آخر نگاه کنید زیرا واتسون دو خودرو را بهصورت اجمالی در پیست هم بررسی کرده است. اگر نمیخواهید ویدئو را تا آخر ببینید پس بدانید که M3 CS یک خودروی فوقالعاده در پیست بوده اما اگر چیزی میخواهید که مناسب رانندگی روزمره باشد و تقریباً سرعت و تندی بامو را نیز داشته باشد RS4 آوانت یک جایگزین عالی محسوب میشود.
KING918
۳۰ مرداد ۱۳۹۷پرتقال و سیب! :o
مانی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷اون شتاب رولینگ خیلی مهمتره
کف خیابون هم کسی از صفر کل کل نمیکنه
البته همه میدونیم خیابون جای این کارها نیست
ایمان
۳۰ مرداد ۱۳۹۷M3 رو عشقه با اون جذبه نگاهش ????
datsun
۳۰ مرداد ۱۳۹۷https://youtu.be/Sz9YsY3n710
PARTHIAN
۳۰ مرداد ۱۳۹۷rs4اوانت خیلی قلدره
omid622
۳۰ مرداد ۱۳۹۷بهترین ماشین کاربردی دنیا واسه لذت M3cs دنده دستی
اگه تمام ماشین های دنیا یه جا جمع بشن و
BMW M3 CS طرف مقابله آنها باشه قید تمام ماشین های دنیا رو میزنم و فقط M3CS رو برمیدارم
عاشق یعنی این همه عشق های قبل تو سوتفام بود
بچه ها دیونشم
مهدی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷m3cs محشره.جذاب ترین سدان جمع وجوردنیاست.بهترین m3تاریخه ازنظر من.پادشاه پرفومنس ولذت رانندگیm3cs
مهدی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷نسل آینده m3 باسیستم۴چرخ محرک شتاب وحشتناکی خواهد داشت.البته آیودی هم خیلی جذابه
shirko
۳۰ مرداد ۱۳۹۷طراحی ب ام و چقد وحشتناک و خفنه لامصب ، نسل جدیدش چه شود ؟!؟!؟!؟!
shirko
۳۰ مرداد ۱۳۹۷چراغای عقب ائودی تو عکس اول با چراغای عقب سوناتا ۲۰۱۶ یکیه ، کسی نمی دونه کدومشون اول طراحی شدن ؟؟؟؟
akrh78
۳۰ مرداد ۱۳۹۷رنگ بدنه مات تو بعضی ماشینا جذابیتشون رو 1000 برابر میکنه
چه خوبه که بی ام و توی m3/4 cs و 760li این حرکتو میزنه
همچنین اون نسخه ابتدایی m5 که قرمز رنگ بود و تو تریلر نید فور اسپید پی بک بود