آئودیدوکاتی

سریع‌ترین محصولات آئودی در مسابقه‌ای خانوادگی

مدل‌های سطح بالای RS کمپانی آئودی اعتبار و شهرت خود را به خاطر سرعت زیادی دارند و می‌توانند تقریباً هر خودرویی را پس از سبز شدن چراغ راهنمایی شکست دهند. این کارایی به لطف سیستم چهارچرخ محرک کواترو و پیشرانه‌های هیولا محقق شده است.

carwow-audi-rs-drag-race-hero-image
مدل‌های بسیار بسیار سریع کنونی آئودی از هاچبک RS3 39 هزار پوندی شروع شده و با عبور از RS6 استیت ۷۹ هزار پوندی به سوپرکار سطح بالای R8 با قیمت ۱۳۵ هزار پوندی می‌رسد.

مسابقه‌ی درگ مدل‌های RS آئودی

خودرو

پیشرانه قدرت (اسب بخار) شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

آئودی R8

۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۶۱۰ ۳.۲

۳۳۰

آئودی RS6

۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو ۶۰۵ ۳.۷

۲۵۰

آئودی RS3

۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو ۳۶۷ ۴.۳

۲۵۰

آئودی RS2

۵ سیلندر ۲.۲ لیتری توربو ۳۱۵ ۴.۸

۲۶۲

آئودی S1

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۲۳۱ ۵.۸

۲۵۰

دوکاتی ۹۵۹ پانیگیل

دو سیلندر ۹۵۵ سی‌سی ۱۵۷ ۳.۲

۲۶۵

ما این خودروها را در پیست به خط کرده‌ایم تا ببینیم که با پرداخت بهای بیشتر چقدر پرفورمنس افزایش می‌یابد. خب بله شاید کمی خنده‌دار باشد. برای اینکه مقایسه‌ی ما همه‌ی جهات را در بربگیرد خودروی نسبتاً سطح پایه و کارای S1 را نیز با قیمت معقول ۲۵ هزار پوند در این رقابت شرکت داده‌ایم.

ما خوش‌شانس بودیم که آئودی از مسابقه‌ی درگ ما خوشش آمد بنابراین این کمپانی فوراً اولین مدل تولیدی RS خود را نیز برای ما مهیا کرد. خودروی مورد اشاره یک آئودی RS2 1996 است که دارای کالیپرهای ترمز پورشه، رنگ آبی Nogaro کلاسیک و کارکرد تنها ۲۷۰۰ کیلومتری است.

audi-rs2-details
مسابقه‌ی اول: RS2 در برابر S1

برای گفتن این جمله که آئودی ارزش ویژه‌ای برای این RS2 زیبا قائل بوده ما مسابقه‌ی درگی بین این خودرو و S1 را ترتیب دادیم. دور موتور در دنده‌ی اول روی ۳۵۰۰ قرار دارد بنابراین توربو درگیر شده و خودرو آماده‌ی شلیک است.

در روی کاغذ، RS2 باید پیروز شود چون پیشرانه‌ی ۳۱۱ اسب بخاری داشته و به شکست دادن رقبای خود شهره است. در واقعیت،S1 نیز طوفانی برای خودش برپا می‌کند. این خودرو دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۳۰ اسبی است. می‌توانید از تکنولوژی پیشرفته‌ی توربو که باعث شده تا شتاب گیری عالی S1 را در دورهای پایین شاهد باشیم تشکر کنید. از طرف دیگر وزن ۱۶۰۰ کیلویی RS2 نیز این خودرو را عقب‌تر از S1 1300 کیلوگرمی قرار می‌دهد.

در پایان،S1 با فاصله‌ی تقریباً دو خودرو پیروز مسابقه شد و بله خودروی پرفورمنس سطح پایه‌ی ۲۰۱۶ آئودی سریع‌تر از نسخه‌ی داغ سال ۱۹۹۴ است. زمان آن است تا RS2 را به خانه‌ی خود فرستاده و آزمایش را با فلزاتی مدرن‌تر پیگیری کنیم.

audi-rs2-drag-race-side-by-side
مسابقه‌ی دوم: S1 در برابر RS3 اسپورت بک و RS6 پرفورمنس و R8 V10 پلاس

این مسابقه‌ی بزرگ است. علیرغم اینکه آئودی به روشنی سلسله‌مراتب مدل‌ها را توضیح داده اما چند شگفتی وجود دارد. ما انتظار داشتیم که RS3 360 اسب بخاری با استفاده از مزیت وزن خود، حداقل در مرحله‌ی اول مسافت ۴۰۰ متر بر RS6 فائق آید اما در واقعیت،S1 نزدیک‌ترین رقیب این خودرو بود و تقریباً دوسوم مسیر مانده به آخر را شانه‌به‌شانه‌ی RS3 حرکت نمود.

شوک بزرگ دیگر عبور نزدیک از خط پایان بین RS6 پرفورمنس ۶۱۰ اسب بخاری و R8 بود که تقریباً قدرتی برابر دارند هرچند که R8 فاقد دو توربوشارژر RS6 بوده و وزن خیلی کمتری دارد. RS6 به لطف گیربکس اتوماتیک بردار گشتاوری ساده‌ی خود سریع‌تر است. گیربکس دوکلاچه ی R8 دارای لانچ کنترل است اما تا زمانی که بالانس خوبی بین پدال ترمز پیدا نکنید، این سیستم کند عمل کرده و همین زمان کافی به RS6 می دهد تا دست بالاتر را بگیرد و چندین متر جلوتر بیفتد.

زمانی که خصیصه‌های ذاتی این سیستم لانچ کنترل را آموختیم،R8 به هیولای واقعی تبدیل شد و ساختار سبک‌وزن آن کمک نمود تا در مسافت ۴۰۰ متر پرواز کنیم. پس از R8،RS6 پرفورمنس با یک ثانیه اختلاف در رده‌ی دوم قرار گرفت و رده‌های بعدی نیز به ترتیب از آنِ RS3 و S1 گردید.

درسی که اینجا آموختیم این است که اگر شما ۱۳۵ هزار پوند برای سوپرکار R8 پرداخت کنید، تنها از مزیت حرکت سریع‌تر نسبت به برخی خودروها نظیر RS6 پرفورمنس لذت خواهید برد و آن‌ها قادر خواهند بود تا کل خانواده را در همان زمان مرعوب کنند. با حرکت در مسافت طولانی‌تر،R8 می‌تواند به سرعت‌های بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد درحالی‌که بسته به پکیج خریداری شده توسط شما، حداکثر سرعت RS6 بین ۲۵۰ تا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

carwow-audi-lineup
مسابقه‌ی سوم: آئودی R8 در برابر دوکاتی ۹۵۹ پانیگیل

خب این مسابقه کمی متفاوت است. ما R8 را در برابر سوپربایک عزیز دوکاتی ۹۵۹ پانیگیل قرار داده‌ایم.

چرا؟!

خب، آئودی مالک دوکاتی است و بهای ۱۳ هزار پوندی این دوکاتی نیز یک‌دهم R8 می‌باشد اما دارای پیشرانه‌ی دو سیلندر ۱۵۷ اسبی است. در بحث مسافت ۴۰۰ متر ادعایی، این سوپربایک بسیار نزدیک R8 بوده اما تجربه‌ی دنیای واقعی کمی متفاوت است.

درحالی‌که R8 لانچ آسانی دارد ۹۵۹ فاقد سیستم لانچ کنترل بوده و این معنی را دارد که فاکتوری محدودکننده هنگام لانچ در انتظار این سوپربایک خواهد بود و آن مهارت راننده و فقدان موانع است. علیرغم تلاش‌های قهرمانانه، راننده‌ی ما همیشه به طول ۳ خودرو عقب‌تر از آئودی R8 بود اما نسبت قدرت به وزن سوپربایک، فاصله‌ی بین دو وسیله را کمتر کرد.

شاید جای تعجبی ندارد که یک سوپرکار اتوماتیک لانچ خیلی آسان‌تری در خط مستقیم نسبت به سوپربایک دستی دارد.

جای تعجبی ندارد که R8 در مجموع برنده‌ی نهایی است. شاسی سبک‌وزن عجیب‌وغریب، پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر با صدای بلند و سیستم چهارچرخ محرک این خودرو باعث می‌شوند تا در انتهای مسافت ۴۰۰ متر این خودرو سرعت ۱۹۴ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

R8-DUCATI
در حقیقت، ما هر خودرو را بارها و بارها در هوای گرم تست کردیم و هیچ گله و شکایتی را از گیربکس، کلاچ و پیشرانه ندیدیم.

در بحث نتیجه‌گیری، آنچه که ما ثابت کردیم این است که سریع‌ترین خودروی چهارچرخ محرک آئودی در واقع بسیار سریع است و شما مجبور نیستید تا بهای زیادی را برای شتاب گیری وحشتناک بپردازید. اما اگر می‌توانید یک R8 بخرید، فوراً باید یکی را بخرید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. elemento

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از همون اول معلوم بود وقتی غولی مثل آر ۸ هست هیچ بچه غولی جرئت نعره کشیدن نداره.
    مثل این میمونه که بین cayman و 911 و 918 درگ بذارن.
    خداییش r8 خیلی زیباست. همون هوراکانه که وقار آلمانی بهش اضافه شده.

  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ائودی واقعا خودروهای شیک و باکلاسی تولید میکنه و هم درتولید اسپرت موفق

  3. moein

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    نمی دونم چرا وقتی r8 رو می بینم ناخوداگاه یاد tt می افتم

  4. king 918

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کاش یه 911 توربو میذاشتن کنارشون حال کل کمپانی ائودی رو میگرفت ….

    شوخی کردم ائودی واقعا دوست داشتنیه …….

    1. مجید.فقط مرسدس بنز.فقط آ ام گ

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چه ربطی داره؟؟؟ اگه اینطوره کاش یک شیرون هم بذارن حال کل خودروسازان جهان رو بگیره. مگه همه چی 0 تا 100 هستش؟

  5. احسان

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    لطفا یکی از این به به ها بدین ،رنگشان سیاه باشه

  6. احمد باقری

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جالب بود.

  7. احسان

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    یه نیسان GTR حال همشون رو میگیره

    1. elemento

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      حرفت مثل این میمونه بگی یه اونتادور حال کل BMW ها رو میگیره.

    2. ali911

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      نسل جدید r8 درگ 400 متر رو توی 11.1 ثانیه میره و فکر نکنم رکورد نیسان جی تی آر فعلی(نه نسخه 2017) سریعتر از این باشه.

    3. حمید

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (47 ديدگاه)

      Gtrکه با 6سیلندر لامبورگینی 12 سیلندرو نابود میکنه چه برسه به آئودی که هیچ حرفی جلوی نیسان جی تی ار باشتاب 2.7ثانیه برای گفتن نداره

      1. elemento

        ۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        خدایا خودت به این ملت بفهمون تعداد سیلندر ربطی به شتاب نداره وقتی پای توربو بیاد وسط.

  8. سینا

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    خب موتور هورکان رو داره دیگه
    ولی من فکر می کنم هوراکان باید ازش سریع تر باشه

  9. ferrari

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    ببن المانی ها فقط ائودی رو دوست دارم. بقیه هم خیلی خوبن اما ائودی یه چیز دیگس. بخصوص R8 و A8

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مرسدس بنز مایباخ S600 هم شاخ

  10. USA & JAPAN

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    دوکاتی رو عشقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا