آئودی

ده ویژگی جالب آئودی A4 جدید

کمپانی آئودی ادعا می‌کند که ۹۰ درصد از A4 مدل ۲۰۱۷ کاملاً جدید است ولی ابعاد خودرو و نسبت‌ها در آن در مقایسه با نسل قبل به‌ندرت تغییر کرده‌اند. در حقیقت آئودی به‌جای پیروی از روند رایج افزایش ابعاد در نسل جدید تلاش کرده است که با پرداختن به جزئیات کوچک و صرف انرژی خود بر روی این جزئیات با خودرویی بهتر از هر لحاظ پا به میدان بگذارد.

2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
برخی از این جزئیات خیلی جالب هستند مانند:
دستگیره‌های درب:
هنگامی‌که شما به A4 جدید نزدیک شوید ظاهر دستگیره‌ی درب‌های این خودرو این‌گونه به نظر می‌رسد که برای باز کردن درب باید آن‌ها را به سمت بیرون بکشید، اما در حقیقت شما باید آن‌ها را به سمت بالا بلند کنید. آئودی می‌گوید این تغییر پس از یک مطالعه و تحقیق داخلی صورت گرفت. مطالعه‌ای که نشان داد بالا کشیدن دستگیره‌ها به‌مراتب راحت‌تر و طبیعی‌تر است به‌ویژه برای افراد مبتلا به آرتروز و بیماری‌های مشابه آن.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
صفحه نمایش ناوبری ثابت:
یکی از ترفندهای کلیدی شرکت آئودی صفحه نمایش ناوبری جمع شونده آن بوده است که در زمانی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در داخل داشبورد پنهان می‌شود. با وجود این که صفحه نمایش A4 هم به نظر جمع شونده می‌رسد ولی این‌گونه نیست. درواقع آئودی پس از یک بررسی که نشان می‌داد تقریباً هیچ‌کس از این قابلیت صفحه نمایش آئودی‌اش استفاده نمی‌کند تصمیم گرفت که با ثابت کردن آن در وقت و هزینه‌اش صرفه‌جویی کند.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
چراغ‌های راهنمای پی‌درپی:
با روشن کردن راهنما در این خودرو به جای این که طبق معمول این چراغ با مکانیسمی ساده شروع به چشمک زدن کند چراغ‌های راهنما هم در جلو و هم در عقب به‌طور متناوب از سمت مرکز خودرو به سمت بیرون شروع به روشن و خاموش شدن می‌کند. این شیوه روشن شدن چراغ راهنما علاوه بر این که جذاب به نظر می‌رسد به گفته آئودی سریع‌تر از چشمک زدن ساده توجه دیگر رانندگان را جلب می‌کند.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
نورپردازی هوشمند محیط داخلی:
نه تنها شما می‌توانید یک دوجین رنگ مختلف برای نورپردازی محیط داخلی خودرو انتخاب کنید بلکه شما می‌توانید آن را به سیستم هشداردهنده نقاط کور متصل کنید. به این ترتیب هنگامی‌که شما قصد باز کردن درب خودرو را داشته باشید و ماشین یا دوچرخه سواری در حال عبور از کنار ماشین شما باشد نورپردازی داخل درب‌های خودرو به رنگ قرمز شروع به چشمک زدن می‌کند، بنابراین شما از خطر مطلع شده و از برخورد درب خودروی خود با سایر وسایل نقلیه جلوگیری می‌کنید.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
یک الگوی واحد برای همه‌ی سیستم‌های انتقال نیرو:
در نسل قبلی A4 در مدل‌های دیفرانسیل جلو (FWD) موتور خودرو به‌صورت عرضی و در مدل‌های دو دیفرانسیل (AWD) به‌صورت طولی قرار می‌گرفت. A4 جدید این قضیه را ساده کرده به‌طوری‌که در تمامی مدل‌ها پیشرانه به‌صورت طولی در خودرو نصب شده است. در مدل‌های دیفرانسیل جلو، آئودی تنها میل‌گاردان و دیفرانسیل عقب را نصب نمی‌کند و با برگرداندن شفت خروجی از انتهای گیربکس نیرو را به دیفرانسیل جلو انتقال می‌دهد. (مشابه کاری که الدزمبیل برای مدل دیفرانسیل جلوی تورنادو انجام داد، با این تفاوت که در آئودی به‌جای انتقال نیرو توسط زنجیر از چرخ‌دنده استفاده شده است.)
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
جابه‌جایی مخزن شیشه‌شور:
یک نفر در آئودی متوجه شده است که هنگامی‌که شما قصد پر کردن مخزن شیشه‌شور ماشین خود را دارید همیشه امکان این که با سرریز شدن مایع شیشه‌شور محفظه موتور خودرو کثیف شود وجود دارد.
برای کاهش این نگرانی در A4 جدید مخزن به نزدیکی گلگیر سرنشین جلو درست زیر گوشه‌ی عقب کاپوت در این سمت منتقل شده است. به این ترتیب اگر شما باعث سرریز شدن مایع شیشه‌شور شوید این مایع به سمت پایین زهکشی شده و از زیر خودرو خارج می‌شود.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
رادیاتور مشکی‌رنگ:
این ویژگی فقط مختص A4 نیست و آئودی در تمام مدل‌هایش رادیاتور را با رنگ سیاه رنگ‌آمیزی می‌کند. به این ترتیب شما هرگز یک رادیاتور فلزی براق که از پشت جلوپنجره‌ای غالباً سیاه‌رنگ سریعاً به چشم می‌آید را نمی‌بینید.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
تهویه‌ی مطبوع خودکار سه منطقه‌ای:
گاهی اوقات شما باید خوش‌شانس باشید که در خودروی‌تان دریچه‌های سامانه تهویه مطبوع برای صندلی عقب را در اختیار داشته باشید. در A4 جدید شما نه تنها این دریچه‌ها را در ردیف عقب در اختیار دارید بلکه علاوه بر آن شما می‌توانید درجه حرارت سیستم تهویه‌ی مطبوع در صندلی عقب را نیز کنترل کنید. دو منطقه‌ی دیگر برای سرنشینان ردیف جلو است که از کنترل‌های لمسی سیستم ایرکاندیشن که فقط با یک لمس جزئی منوهای مخفی آن به نمایش در می‌آیند بهره می‌برند. لاستیک یدکی اندازه کامل:
حذف لاستیک زاپاس و جایگزین کردن آن با یک قوطی fix-a-flat (قوطی محتوی موادی برای پر کردن و تعمیر موقت لاستیک پنچر) و لاستیک‌های run-flat (پنچر رو) یک راه آسان برای کاهش و صرفه‌جویی در وزن خودرو است. لاستیک‌های ران-فلت دارای دیواره‌هایی سخت هستند که به کیفیت رانندگی صدمه وارد می‌کنند. آئودی تصمیم گرفته است به‌جای فدا کردن کیفیت سواری وزن اضافی را بپذیرد و به شما یک لاستیک یدکی با اندازه کامل بدهد.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
رانندگی نیمه‌مستقل:
A4 تقریباً تمامی ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و کمک‌کننده به راننده که در Q7 جدید مورد استفاده قرار گرفته را با قیمتی بسیار کمتر در اختیار قرار می‌دهد. یعنی سیستم‌هایی نظیر کروز کنترل تطبیق شونده، سیستم کمکی حفظ خودرو در خط جاده (lane keeping assist) و یک ویژگی که از دور زدن شما هنگامی‌که خودرویی از مقابل به سمت شما می‌آید جلوگیری می‌کند. همه این‌ها را که در کنار هم قرار دهید شما یک رانندگی نیمه‌مستقل را در اتوبان خواهید داشت.
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
ترجمه: محسن عبدالملکی
منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محسن عبدالملکی

مهندس عمران، مترجم و علاقه مند دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    خدا وکیلی دیگه خسته شدیم ،
    فقط از خوندن مطالب مربوط به پیشرفت و تکنولوژی خودروها…..

  2. Lord Cezar

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خیلی عالیه .

  3. Farzam

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    حقیقتا خیلی خوشگل و خیلی عالی.
    تو فناوری چراغ ها و نوری هم هیچکیس رو دست آئودی نیست

  4. The Best Or Nothing

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    چه پیشرفتی داره آئودی این روزا

    1. ali2240

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (513 ديدگاه)

      و چه پسرفتی داره صنعت ایران این روزااااا….

      1. Xman

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        این پس رفت مربوط به زمان و مکان خاصی نیست همیشه بوده هست وخواهد بود!

  5. محمد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش عالیه اماکابینش به زیباییc کلاس نیست

  6. mehdi

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا همین ویژگی ها و امکانات به ظاهر کوچیکه که باعث تفاوت های بزرگ میشه.
    به همین دلیله که نمیشه هیچ ماشینی رو با مشخصات روی کاغذ مقاسه کرد .
    وراه درست مقایسه تست توسط شخص قضاوت کننده است.
    در ضمن A4 عالیه ورقابت با هاش سخت شده.

  7. نوید جهرمی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    همش خوبه مخصوصاً کولر سه نقطه ایش ب نظرم خیلی بدرد میخوره.
    تنها نکته ایش ک زد تو ذوقم دیفرانسیل جلو بودنشه که حیفه نسبت ب رقباش از این استفاده کنه.
    طراحیش قشنگه اما ب پای بنز و ب ام و نمیرسه.
    در کل از این محصول ارباب حلقه ها هم خوشم اومد.

    1. نوید جهرمی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      تا حالا اینهمه منفی رو برای خودم ندیده بودم :)

    2. حمیدرضا فقط آلمان فقط آئودی

      ۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (713 ديدگاه)

      منفیا واسه اینه که طراحی یه چیز سلیقه ای و شخصیه…
      خیلیلا مثل من هستن که طراحی اینو خیلی زیبا تر بنز و بی ام دبلیو میدونن با احترام به طرفداران بقیه برند ها

  8. سبحان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آئودی همیشه خوب و دوست داشتنیه.
    این مدل هم که عالی!
    چقدر آدم دلش می خوادش! خدا برسونه یکی بخرم بعدا :)))
    باد کولر و بوی اتاقشو حس می کنم =)))

  9. میثم

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    همه تغییراتش خوب بود ولی راجع به دستگیره، بنظر من درسته که راحت تره، ولی عادت مردم یه چیز دیگست. شما ناخودآگاه دستگیره رو بسمت بیرون میکشی. شاید راننده بعد یه مدت عادت کنه ولی بقیه دچار اشتباه میشن.

  10. AHMADREZA

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    لامصب عجب رقیب شایسته ای برای c کلاسه

  11. M Power

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    فقط میتونم سر تعظیم فرود بیارم بگم Perfect!!!!!!

  12. رضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادست
    خیلی هوشمند و خیلی منظم

  13. m.reza

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یه لحظه یاد اون آپشنهایی که شورای رقابت واسه دنا اعلام کرده بود که بعد از تعیین قیمت یه وقت حذف نشن.مثل درب های جلو عقب و چراغ سقف و… همین چیزای های تک
    hi tech )دیگه.چقدر در دنیا مظلوم واقع شدیم

  14. شاسی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    آئودی رو خیلی دوست دارم به حدی که بین بی ام و و آئودی و فولکس واگن صددرصد آئودی رو انتخاب می کنم… ولی یه چیزی که به نظرم افراطیه و تنها از نظر بنده جالب نمیاد مونیتور وسط داشبورد هست که مثل خودرو های بنز و بی ام و و… بصورت صفحه ای بیرون میاد و شاید در تصادفات اولین چیزی که از جاش در میاد همین مونیتور باشه…البته نمای جالب و کار کردن باهاش بسیار راحت تره..از این بگذریم طراحی ساده ولی فوق العاده جذاب این خودرو خیلی دلنشینه

  15. Nissan...Japan

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    شما طراحی این خودرو رو مقایسه کنید با بی ام دبلیو و بگین خداییش کدوم جذابتره و قدیمی نیست و چشماتونو خیره میکنه.خودم زیاد طرفدار المان نیستم ولی خیلی طراحیای آئودی رو سطح بالاتر میبینم.و جوون پسندتر.

    1. شایان

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1352 ديدگاه)

      بی ام و بی ام و بی ام و بابا به چه زبونی بگم بی ام و هست نه بی ام دبلیو

  16. علی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عالیه عالیه فقط حیف که اگه بیاد داخل کشور چه با نمایندگی چه بدون نمایندگی توانایی خریدش رو هر کسی نداره…????????

  17. مجید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وقتی کنار ارمش زده QUATTRO پس دو دیفرانسیل هستش

  18. Mercedes-Benza

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا عالیه!!!
    طراحیش که فوق العادست و تکنولوژی هم که بی نظیر و درجه یک!
    از لحاظ فنی هم که صد در صد بهترینه!
    فقط آئودی!!!

  19. علی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    آئودی A4 لایک
    مرسدس c-class دیس لایک

  20. carnoter.com

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    توجه کردن به جزئیات، چیزی که خودروسازان داخلی هیچ توجهی به آن ندارند!
    موارد جالبی بود ولی این سیستم راهنما روی یک ب ام و سری سه به صورت نمایشی قبلا قرار داده شده بود ولی حالا آئودی با این مدل آن را به صورت تولید انبوه تولید میکند.

  21. ali

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما توی ایران ماشین که میخریم خدا خدا میکنیم چیزیش کنده نشه حالا اینا به نقطه ای رسیدن که دیگه واسه تم نوری ماشیناشون بسته به شرایط تغییر میکنه عطار هفت شهر عشق را گشتو ما هنوز اندر خم این پرایدیم

  22. هیوا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در جواب شایان بگم بی ام دبلیو تلفظانگلیسی هست و ب ام و تلفظ المانی نه بی ام و.

  23. امین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (821 ديدگاه)

    آئودی با این A4 رقبا رو به یه نبرد حرفه ای دعوت کرده

    1. Xman

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      یه نبرد سخت برای سی کلاس وBMW! کمتر ماشینی اینقدر به خصوصه!

  24. شهاب

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    رقیب شایسته ایی برای سری سه و کلاس سی هست اما اگر وارد ایران بشه بدلیل تازگی برند احتمالا از هر دو گران تر خواهد بود متاسفانه

  25. Xman

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    این اگه بیاد تو ایرن نصف ایران میخرنش!

    1. Xman

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      البته اگه قدرت خریدشو داشته باشن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا