مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت نهم، سومین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن پولو و فورد فییستا
مجموع آراء: ۸۷۷
آراء فولکسواگن پولو: ۵۸۹
آراء فورد فییستا: ۲۸۸
پیروز دوئل: فولکسواگن پولو با کسب ۶۷ درصد از کل آراء
سیتروئن C3 | کیا ریو |
سیتروئن C3 | |
فولکسواگن پولو | فورد فییستا |
فولکسواگن پولو | |
آئودی A1 | مزدا ۲ |
؟ |
آئودی A1
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰
نسل کنونی: اول
پلتفرم: PQ25 فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۴,۰۷۰ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۱,۸۳۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۴۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مزدا ۲
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۴
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: DJ مزدا
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۱,۷۰۳ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۸,۵۴۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۴ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
آئودی A1 | مزدا ۲ | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۲۵ اسب بخار | ۱۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۱۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۹ ثانیه | ۸.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۲ لیتر (ترکیبی) | ۴.۲ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۲۳ گرم/کیلومتر | ۱۱۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۴ لیتر |
وزن | ۱۱۸۰ کیلوگرم | ۹۷۵ کیلوگرم |
طول | ۳.۹۷ متر | ۴.۰۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۷ متر | ۲.۵۷ متر |
حجم صندوق بار | ۲۷۰ لیتر | ۲۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۴,۹۰۴ پوند | ۱۳,۲۲۷ پوند |
قیمت موردبررسی | ۱۷,۴۵۲ پوند | ۱۶,۹۲۲ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10144575]
حسن
۱ آبان ۱۳۹۷مشخص مزدا
مزدا شرکتى کاردرسته
mahdy
۱ آبان ۱۳۹۷نه که آئودی عقب موندس آئودی هم کار درسته
اینو موقعی میگن که شرکت حریف خیلی ضعیف تر باشه
مزدا
۱ آبان ۱۳۹۷با اینکه آئودی A1 از لحاظ قدرت و جذابیت نسبت به مزدا برتری داره ولی چیکار کنم دله دیگه عاشق عشقش(مزدا ) هست???
اقا پدال یه مقاله با موضوع”سه پیشنهاد برای سفرهای ارزان در پاییز ۹۷”گذاشته بود یه لحظه فکردم اشتباه اومدم سایت دیگ!!
Achtung
۱ آبان ۱۳۹۷عشقت لیاقت نداره فراموشش کن
مزدا
۲ آبان ۱۳۹۷داداش ادم باید همین موقع ها وفاداریشو به عشقش ثابت کنه مزدا ۲ تو نسل بعد انشالله میترکونه و دلبری خواهد کرد
MaZi Zo0M Z0oM
۱ آبان ۱۳۹۷خدایی نگاه کن مزدا هم قدرتش کمتره و هم گشتاورش کمتره،در عوض شتابش بهتره،مصرفش با وجود تنفس طبیعی بودن مزدا در برابر موتور توربو آئودی،کمتره و الایندگیش هم همینطور.قیمتشم اندکی کمتره.فضای صندوق هم اندکی مزدا بیشتره.
همه خودروسازا از توربو استفاده میکنند که وزن موتور و وزن نهایی خودرو بیاد پایین،اما آئودی ۲۰۰ کیلو از مزدا سنگینتره.
جالبه که تو بخش حفاظت از ایمنی عابر پیاده آئودی با ۴۹ درصد در برابر ۸۴ درصد مزدا کمتره اما بخاطر ۲۲ درصد بیشتر در سیستم های ایمنی آئودی حتی ۱ ستاره هم بیشتر گرفته!
Nissan...Japan
۱ آبان ۱۳۹۷با وجود همه اینا باز متاسفانه بخاطر تعصبات بی مورد ائودی بیشتر رای میاره!
ارش
۱ آبان ۱۳۹۷?آئوووددییی????
رضا
۱ آبان ۱۳۹۷دلیلی برای خرید آیودی نیست
سروش
۱ آبان ۱۳۹۷تو این دوئل آئودی جز برندش برتری خاصی نداره. رأی من مزدا
مهدی
۱ آبان ۱۳۹۷انصافاآیودیA1فراتر ازکلاس مزدا هستش.چه کیفیت کابین که چندسروگردن بالاتره وچه مهندسیش.یه لحظه هم به مزدافکرنمیشه کردوقتی ایودی هست.
مهدی
۱ آبان ۱۳۹۷مزدا۲ یه هاچبک اقتصادی هستش اماآئودیA1یه هاچبک باکلاس بالذت رانندگی فراتر ازاین کلاس.حتی اگه بجای مزدا لکسوس بود بازم انتخابم آئودی بودش.
مجتبی
۱ آبان ۱۳۹۷اصلا تا حالا تو عمرت سوار ائودی شدی؟
اخه ائودی لذت سواریش کجا بود.
A1 فراتر از این کلاس؟!!! ?
تو هر مقاله بالای ۱۰ تا نظر میدی همشون هم با تعصب بالا و بدون اطلاعات.
مطمئنم حتی گواهینامه هم نداری.
پدال شده مثل این دورهمی ها که بعضی از این کسایی که پراید دارن و بعد روش یه سیستم صوتی ۵۰ میلیونی میزارن صداشو تا اخر زیاد میکنند و خودشونو ماشین باز میدونن.
MaZi Zo0M Z0oM
۱ آبان ۱۳۹۷جالبه تو جدول نوشته ظرفیت سرنشین آئودی ۵ نفر ولی تو عکس از ردیف عقب صندلی وسطی عملا به عنوان کاپ هولدر هست و جای نشیمنگاه نداره،پشت سری هم برای سرنشین وسط نیست.از طرفی مزدا هداپ دیسپلی هم داره و تریم داخلی دو رنگ
فرهاد
۱ آبان ۱۳۹۷چون دو نوع تریم داره یکیش با کاپ هولدره که تو عکس هست یکیشم صندلی وسط که میشه انتخاب کرد
amin
۱ آبان ۱۳۹۷واقعا رو چه حسابی به آئودی رای میدین ؟
صرفنظر از بحث فنی که مزدا با موتور تنفس طبیعی و آلایندگی کمتر و مصرف کمتر و شتاب بیشتر کاملا سر هست ، حتی تو عکس هم معلومه کیفیت کابین مزدا از آئودی بیشتره . فقط یه نگاه به دوخت چرم روی داشبرد مزدا بکنید .
مهدی
۱ آبان ۱۳۹۷این ازاون حرفابود.کیفیت کابین مزدا۲ازآئودیa1بالاتره.منظورت اون پلاستیکه.اول یه تحقیق بکن درمورد کابین های آیودی وبنز وbmw وبعد قضاوت کن.کیفیت مونتاژدر کابین آلمانی ها به شکل عجیبی بالاست.کابینa1کیفیتش قابل قیاس بامزدا۲نیست.اگه منظورت ازاون خط دوخت پلاستیکیه که درخیلی ازچینی هاهم وجود داره.این دلیل کیفیت نیست
ارش
۱ آبان ۱۳۹۷عجب کیفیتی داره کابین آئودی.یه نگاه به صندلی عقب مزدا بندازید معلومه راحت نیست و مقایسه کنید با صندلی آئودی.
sina
۱ آبان ۱۳۹۷از موتور توربو استفاده کنی بعدش هم سوختت بیشتر باشه و هم شتابت کمتر :/
به قول میرسلیم : ” عین بی هنری است ” :دی
مزدا
رضا
۱ آبان ۱۳۹۷نسل جدید A1 به تازگی معرفی شده و از این مدل A1 که در دوئل استفاده شده هشت سال میگذره ولی مزدا مال چهار سال پیشه قطعا تکنولوژی آئودی نه فقط نسبت به مزدا بلکه به همه رقباش تو این دوئل ها قدیمی تره
این کلاس مورد علاقه من نیست در کل ولی اگه بخوام بین این دوتا انتخاب کنم آئودی رو انتخاب میکنم چون آئودیه
sina
۱ آبان ۱۳۹۷حرفت درسته رضا جان و انتخابت هم قابل احترام قطعا
ولی خب من با این دیدگاه که “آیودی رو انتخاب میکنم چون آیودیه” کلا مشکل دارم .
من واقعا دلیلی به برتری این ایودی به مزدا نتونستم پیدا کنم.
مزدا ارزون تر، سریع تر، کم مصرف تر و جادارتر هست.
رضا
۱ آبان ۱۳۹۷سینا جان حرفت کاملا درسته قبول دارم اگر مثلا تو یه کلاس بالاتر بود ولی همونطور که گفتم من کلا این سگمنتو خیلی دوس ندارم پس قیمت و مصرف و ایناشم واسم مهم نیس چون عملا هیچ کدومو خیلی نمیپسندم فقط بین این دوتا آئودیو به خاطر برندش بیشتر دوست دارم چون بالاخره نسبت به مزدا که یه برند اقتصادیه یه لول بالاتر قرار میگیره
حمیدرضا
۱ آبان ۱۳۹۷خیلی دو دل بودم ولی اخر سر برا اولین بار در کل این دوئل ها مزدا رو انتخاب کردمتو این کلاس گزینه منطقی ترب از نظر من بود شاید اروپایی ها چیز دیگه ای بگن
مهدی
۱ آبان ۱۳۹۷یه نگاه به صندوق مزدا وآئودی بندازیدتوی عکس هم تفاوت کیفیت مونتاژکاملا مشخصه.ظاهرآئودی بااینکه خیلی ازمعرفیش گذشته بازم خیلی خیلی جذاب تره
Hamid...Audi
۱ آبان ۱۳۹۷آقای دهقان تمام دوئل های قبلی نسل جدیدشون شرکت داده شده بودن(حتی اگه هنوز عرضه جهانی هم نداشتن) ولی آئودی A1 همون نسل قبلش شرکت داده شده…
امیر دهقان
۱ آبان ۱۳۹۷حرف شما درسته دوست عزیز و در این دوئل هم قصد داشتیم نسل جدید آئودی A1 رو شرکت بدیم اما چون هنوز اطلاعات و مشخصات کافی مثل امتیاز از نشریات معتبر، قیمت و نتایج آزمونهای ایمنی از اون منتشر نشده ناچاراً دوئل رو با نسل قبلی برگزار کردیم
مهدی
۱ آبان ۱۳۹۷https://cdn.motor1.com/images/mgl/PRRAX/s3/a1-vs-a1.jpg
https://www.asphalte.ch/news/wp-content/uploads/2018/06/Audi-A1-Sportback-02-750.jpg?x81893
https://www.carmag.co.za/wp-content/uploads/2018/06/audi-3-1.jpg
https://www.arpem.com/imagenes/ficha/3/8/7/0/audi-a1-2018-3.2773870.jpg
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/new-audi-a1-configurator-launched-only-has-1-liter-engine_6.jpg
مهدی
۱ آبان ۱۳۹۷اینم عکس های نسل جدیدآئودی a1که فوق العاده جذابه
میثم
۱ آبان ۱۳۹۷مزدا بد شانسی آورده،به بد کسی خورده! نظرم آئودی با اینکه دلم با مزداست!
حسن
۱ آبان ۱۳۹۷اومدم نخونده به آئودی رای بدم، ولی از روی کنجکاوی متن و مشخصات رو خوندم. با اینکه هنوزم از نظر من آئودی با پرستیژ تر هست، ولی چون تو این کلاس مصرف سوخت و آلایندگی هر اول رو می زنه به مزدا رای دادم!
ارش
۱ آبان ۱۳۹۷متاسفانه بازهم ژاپنی ها دارن در طراحی هاشون از اروپاییها تقلید میکنند زبان طراحی جدید مزدا خیلی شبیه ایتالیایها شده مخصوصا آلفارومئو البنه خیلی هم قشنگه ولی خوب اصالت یه چیزه دیگست چیزی که در آئودی موج میزنه و شبیه هیچ ماشینی نیست.
شاهين
۲ آبان ۱۳۹۷شما یه عکس از آلفا و یک عکس از مزدا بزار کنار هم، دقیقا واسه ما مشخص کن چیش کپیه! اتفاقا زبان طراحی مزدا ۴ سال پیش این سبکی شد در حالی که اونموقع هنوز آلفا داشت با اتاق قبلیش تولید میکرد.مزدا ۱۰۰ سال سابقه خودروسازی داره و عمرا تو اصالت از هیشکی کم نمیاره
امیر
۱ آبان ۱۳۹۷اول ک طراحی ائودیو دیدم خواستم انتخابش کنم اما از نظر فنی مزدا خیلی معقول تره
با وجود تنفس طبیعی بودنش و قدرت کمترش،شتابش بیشتره و تاپ اسپیدشم زیاد فرقی نمیکنه با ائودی
مصرف سوختشم کمتره جادار هم هس قیمتشم ارزونتره
ازهمه مهمتر استهلاک خیلی کمتری داره نسبت به ائودی
مزدا …!
EVO III
۲ آبان ۱۳۹۷داداش درسته که قدرت موتور یک مولفه ی مستقیم برای شتابه ولی وزن ماشین هم تاثیری به همان اندازه در شتابگیری داره که اینجا احتمالا آوودی کابین و اتاق محکمتر و در نتیجه سنگین تری رو انتخاب کرده
حسین وی
۱ آبان ۱۳۹۷داره به مزدا کم لطفی میشه
هم جادار تره
هم موتورش تنفس طبیعیه
هم شتاب بهتر
الایندگی کمتر
خرج کمتر
مزدا تو لذت رانندگی هیچ وقت کم نمیاره
رای من مزدا
(Saeed(peugeot
۱ آبان ۱۳۹۷دوستان من خودمم تعصبی ام رو یه برند خاص….
ولی مزدا تو خیلی از پارامترها سره به آئودی و کسایی هم که به آئودی رای میدن از رو علاقه هستش…
چون مشخصات فنی گویای همه چیز هستش…
فنی و زیبایی و حتی کاربایر هم به طرف مزدا هستش و سرتر بودنش و نشون میده
رای من مزدا…?
شاهين
۱ آبان ۱۳۹۷یه جورایی این نبرد تبدیل شده به جنگ برند ها، خب معلومه آعودی یه لوکسه آلمانیه و مزدا اقتصادی ژاپنی، ولی واقعا وقتی راجبه همین دو تا ماشین صحبت کنیم من مزدا رو بر میدارم، شتاب بهتر، اصطلاک موتور کمتر، قطعات ارزانتر،هزینه نگه داری بهتر،مصرف کمتر،قیمت کمتر،چهره زیبایی هم داره که باعث میشه چیزی کمتر نداشته باشه
Mercede kaviani
۲ آبان ۱۳۹۷مزدا بخاطر اررنتر بودن
sina7
۲ آبان ۱۳۹۷آقا زور نکردن که حتما بریم آئودی بخریم به خاطر برندش
هرجور حساب میکنم A1 برگ برنده ای جلو مزدا نداره
فکر کن موتور توربو باشه قدرتش کمتر باشه مصرفشم بیشتر باشه!!!
تازه ابعاد مزدا بزرگ تر هم هس
Rosita Berghammer
۲ آبان ۱۳۹۷به دلیل مهندسی برتر
مزدا