مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت چهارم، اولین دوئل از گروه هاچبکهای کامپکت لوکس
آئودی A3
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶۳,۹۲۸ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۲۱,۸۹۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۳,۶۱۰ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۶,۷۰۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طیف گستردهٔ پیشرانهها، کیفیت داخلی بالا، کابین جادار
نقاط منفی: سواری کمی خشک، ظرفیت صندوق متوسط، قیمت کمی بالا
بامو سری ۱
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۳۷,۹۵۹ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۷,۵۷۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: هفت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کیفیت داخلی بالا، پیشرانههای قدرتمند و کممصرف، رانندگی عالی
نقاط منفی: قیمت بالاتر از رقبا، فضای ناامیدکنندهٔ صندلیهای عقب، هزینههای نگهداری بالا
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی A3 30 TFSI | بامو 116i | |
پیشرانه | ۱ لیتری I3 | ۱.۵ لیتری I3 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۱۵ اسب بخار | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۱۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۹.۹ ثانیه | ۱۰.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۱ لیتر (ترکیبی) | ۵.۲ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۱۶ گرم/کیلومتر | ۱۲۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۲ لیتر |
وزن | ۱۱۹۰ کیلوگرم | ۱۳۰۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۱ متر | ۴.۳۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۳ متر | ۲.۶۹ متر |
حجم صندوق بار | ۳۸۰ لیتر | ۳۶۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۲,۹۲۵ دلار | – |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۰,۷۵۰ پوند | ۲۰,۷۸۷ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۰,۷۵۰ پوند | ۲۰,۷۸۷ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10193695]
(Saeed(peugeot
۲۷ آذر ۱۳۹۷Audi
ارش
۲۷ آذر ۱۳۹۷BMW ???????
M
۲۷ آذر ۱۳۹۷شاید بشه گفت که سری یک در حال حاضر ضعیفترین کلاس بی ام و هست و بی ام و باید یه فکری به حالش بکنه
البته در خوب بودنش شکی نیست اما نسبت به بقیه محصولات بیمر که یا برترین کلاس خودشونن یا برترین هارو به مبارزه میطلبن سری یک ضعیف تر عمل کرده
فرامرز
۲۷ آذر ۱۳۹۷بله. سری ۱ شدیدا به تغییر نسل احتیاج داره مخصوصا اینکه نسل کنونی هنوز از پلتفرم نسل اول یعنی تکنولوژی ۲۰۰۵ بهره میبره. نسل بعدی سری ۱ با توجه به دیفرانسیل جلو بودن سبک تر و جادارتره و حداقل روی کاغذ پیشرفت محسوسی رو نشون میده. از نظر طراحی هم نسل کنونی طراحی قبل فیس لیفتش دلنشین نیست و به همین خاطر حتی بعد فیس لیفت هم عالی نشده
Amir
۲۷ آذر ۱۳۹۷آئودی انتخاب بهتریه هر چند در این گروه برنده ی اصلی مرسدس A کلاس تازه نفسه
محمدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۷آئودی ایمنیش بیشتره بی ام و به دلیل سنگین بودنش شتابش ۱ ثانیه کم تره مصرفشم ۰.۱ لیتر بیشترن البته هردوتا ماشینای پیری هستن هیچ کدوم شانس قهرمانی ندارن
شاهين
۲۷ آذر ۱۳۹۷داخل کابین bmw هیچ حرفی برای گفتن در مقابل بنز a کلاس و آعودی نداره،پشت آمپر،مانیتور،چیدمان دکمه های کنسول…همش یجوریه انگار تو سال ۲۰۱۰ گیر کرده
محمدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۷خب معرفیش ۲۰۱۱ بوده با ۲۰۱۰ تفاوتی نداره
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۷درسته طراحی کابین سری1 ساده هستش ولی از نظرکیفیت در اولین رقابت سری1 وبنزaکلاس جدید وهمین آیودی انجام شده بود توسط مجلهcarwoow که پدال هم فیلم این رقابت رو آورد.طرف میگفت کیفیت کابین سری1 عالی هستش وکیفیت بالاتری داره متریال استفاده شده در کابین نسبت به مرسدس aکلاس.درضمن سری1 بیشترین لذت رو بین تمام هاچبک ها داره چون تنها دیفرانسیل عقب هستش در این کلاس.نسل جدید هم توراهه
Amir Machine
۲۷ آذر ۱۳۹۷سری 1 علاوه بر اینکه تنها هاچبک دیفرانسیل عقب بازاره، تنها هاچبکی هم هست که با موتور 6 سیلندر عرضه میشه (تو مدل اسپرت M140i) اما حیف که تو نسل آینده دیفرانسیل جلو میشه، اصلاً از این حرکت بامو خوشم نمیاد.
کاش این نسل هیچ وقت کنار نمیرفت یا نسل بعدی هم دیفرانسیل عقب بود
سری 1 باید دیفرانسل عقب بمونه
ahmad
۲۷ آذر ۱۳۹۷با توجه به جدول مشخصات فنی و امتیازات ائودی بهتره
Chevo
۲۷ آذر ۱۳۹۷با تمام احترامی که برای آئودی قائل هستم ، رای من فقط خود آئودی هست??
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۷چقدر فروش هر دوشون بالا بوده خصوصاتو اروپا
همینجوری آئودی به نظرم هیچ برتری خاصی نسبت به هم دیگه ندارن فقط یکم تکنولوژی آئودی بیشتره که اونم به خاطر اون طراحی پشت آمپرش معلومه