آئودیمرسدس بنز

دوئل آئودی A7 و مرسدس بنز CLS

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وششم، اولین دوئل از گروه سدان‌های کوپه

دوئل‌های گروه سدان‌های کوپه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

آئودی A7

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MLBevo گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶,۱۱۱ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۳۱۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۸۱۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۸۵۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی عالی و زیبا، تکنولوژی‌های استاندارد سطح بالا، عملکرد درجه‌یک، کابین جادار

نقاط منفی: تغییرات نه‌چندان کلی نسبت به نسل قبل، فاقد هیجان مرسدس بنز CLS، سواری خشک

 

مرسدس بنز CLS

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۱۱۶ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۲۹۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۸۳۹ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹۴۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ دوست‌داشتنی، چسبندگی و تعادل عالی، کابین باشکوه

نقاط منفی: هنوز کارایی را قربانی کرده است، هزینه‌های نگهداری بالا، فضای تنگ عقب

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی A7 55 TFSI مرسدس بنز CLS450
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری I6
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۳۶۵ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۷ ثانیه ۴.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۳ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۵۸ گرم/کیلومتر ۱۸۱ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۳ لیتر ۶۶ لیتر
وزن ۲۰۱۹ کیلوگرم ۱۹۹۸ کیلوگرم
طول ۴.۹۷ متر ۴.۹۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۲ متر ۲.۹۴ متر
حجم صندوق بار ۵۳۵ لیتر ۳۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۴۱,۸۲۱ پوند ۴۹,۹۸۸ پوند
قیمت موردبررسی ۴۸,۹۵۰ پوند ۵۴,۷۲۱ پوند
قیمت پایه آمریکا ۶۸,۹۹۵ دلار ۷۶,۱۴۵ دلار
قیمت موردبررسی ۶۸,۹۹۵ دلار ۷۶,۱۴۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10209991]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظرم آئودی بهتره طراحیش شاهکاره خصوصا داخلش فوق العادست.نویسنده محترم سواری خشک رو جزو نقاط منفی آئودی ذکر کرده اما خدمتتون بگم در بررسی مجله carwow بین a7 و cls و بی ام و سری 6 GT آئودی با تعلیق بادی راحت ترین و بهترین سواری رو داشت.
    رای من ارباب حلقه ها…

    1. احمد

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (124 ديدگاه)

      واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره
      جفتشون فوق العادن
      اگه به من بگن یکی از این 2تارو انتخاب باید کنم، خود کشی رو ترجیح میدم:))))))

      1. Ali.usa

        ۲۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (335 ديدگاه)

        جفتشون خوبن
        ولی کاش cls همون فیس میموند اون وقت این حرفو نمیزدین
        خیلی خوب بود چرا اخه

        1. majid

          ۲۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          نمیدونم چرا چند ساله ماشینا دارن زشت میشن. متنفرم از این قیافه ی بنز. اصلا ب عظمت بنز نمیخوره این طراحی. بیشتر شبیه دنا و برلیانس هست تا بنز. نسل قبلی بهتر بود. حتی سانتافه و آزرا 2019 هم قیافشون مسخره شده نسل قبل آزرا بخدا عالی بود.

    2. آریا

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      با وجود اینکه عاشق بنز و مخصوصا s کلاسم ولی خداییش این‌چراغای برلیانس h220 خیلی مسخرن…

    3. Car Lover

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      1-ستاره سه پر پرچمش بالاعه
      2-عکس برلیانسو اگه کنار عکس بنز بزارید واقعا برلیانس تو ذوق میزنه پس تو واقعیت خیلیم بد نیس بنز
      3-فروش این مدل ائودی تو امریکا چرا انقد از سی ال اس بیشتره؟؟!! تازه امریکاییا بنزو بیشتر میپسندن..
      فک کنم این مدل بنز دیرتر وارد نمایندگیا شده درسته؟؟!

  2. حسین

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (131 ديدگاه)

    بازم رسیدیم به طراحی ناامید کننده بنز ، قیمت طراحی داخلی طراحی خارجی سیستم کواترو جا دار بودن همگی از سر تر بودن آئودی خبر میده ، متاسفانه اینجاس که عاشقان بنز الان میریزن سر ما که اینجوری نیست ولی من خودمم طرفدار بنزم ولی منطقی نه لج و لجبازی

    1. جی کلاس مرسدس

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      طرفدار که نیستی وقتی مسی طرفدار چیزی هست که به همه بدشو اگرم واقعا باشه نمیگه این تزهای روشن فکری هم پدر مارو دارورده تعصب اتفاقا خوبه ولی تعصب زیاد بده

    2. محمد

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      دقیقا نسل قبلی بنز cls که توی خیابونهای همینجا هم هست هنوز هم نگاه ها رو برمیگردونه
      اما این نسل اونقدر هیجان انگیز نیست وقتی توی کلاسی خاص هست که مشتری خاص داره و میزان فروش کل خودروهای این کلاس شاید به ۵۰.۰۰۰ هم در همه دنیا نرسه!!!
      طراحی عقب که واقعا پخته نیست
      قوس عقب بیش از اندازه زیاده
      طراحی کابین بسیار زیباتر از این داره بنز روی خودروهای دیگه اش که نقطه قوتشونه و تقریبا بهترین طراحی داخلی هر کلاس اما اینجا نه
      جلو هم که فقط طراحی جلو پنجره ستاره ای بنز جذابه، اما گرافیک چراغها هنوز با امضای بنز ناپخته است که این مورد رو توی رونمایی خودروهای جدیدش همین چند روز قبل به نقطه قوت تبدیل کرده
      اما اینجا هنوز جذاب نیست
      و اینکه در عالم واقع هم اختلاف قیمت حدود ۱۰.۰۰۰ دلار برای انتخاب بین ۲ رقیب آلمانی با کیفیت با قدرت فنی پایاپای قطعا زیاده

  3. cfz

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    هردو عالی
    ولی من cls رو ترجیح میدم خصوصا نسخه amg 53
    از طراحی داخلی تمام کامپیوتری اعودی زیاد خوشم نمیاد نمای بصری جذابی نداره برعکس سی ال اس که کابینش فوق العادست

  4. Cadillac

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    صد درصد به طور قطع به یقین آئودی

  5. The notorious critic

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    معلومه بنز.آدم بایه نگاه می فهمه که تراهیه بنز شکیل تر و آیرودینامیک تره.موتورش هم که بهتره وطراحیه داخلش هم لوکس تره ولی تراحی داخلی آئودی رو خیلی دوست دارم چون واقعا زیبا وپیشرفته است.

    1. Ahmad

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      طراحی درسته دوست عزیز

  6. ..Hossein

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (157 ديدگاه)

    چه گروه جذابی
    چشم بسته هم یکیشو انتخاب کنی ضرر نکردی

    اما باز جالبه که سردبیر محترم گفت تو گروههایی که دوتا خودرو از یک برند موجود باشه با هم رقابت میکنن اما باز اینجا این اتفاق نیوفتاده.
    اگر فرم بدنه فرق میکنه که خب نباید تو یک گروه قرار میگرفتن چون ممکنه هر دو برسن فینال اگر که قرار گرفتن باید امکان رقابت رو در رو براشون وجود داشته باشه

  7. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (84 ديدگاه)

    طراحی جدید مرسدس مسخره ست…
    یه کلام

  8. علیرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام ؛ من به آئودی رای ندادم صرفا به خاطر نمای خیلی زشت عقب cls و فرم گرافیک چراغ های عقب بنز که منو یاد اولین نسخه های need for speed میندازه.

  9. حسام

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    خدایی تا حالا یه آئودی دیدین که طراحی داخل کابین خشگل و تکنولوژیک نباشه

  10. بهنام

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    قبلأ بین cls و E کلاس اگه مردد بودین میتونستین بخاطر طراحی جذاب و زیبا و اون خیز زیبای خطوط، cls رو انتخاب کنی تا در مقابل فضای محدودتر ردیف عقب در ناحیه ی سر و گردن حداقل از مزیت زیبایی و خاص بودن در خانواده ی مرسدس برخوردار باشی ولی در نسل جدید اون مزیت بطور کامل از بین رفت و بنظرم دیگه دلیلی برای انتخاب سی ال اس در بین رقبا وجود ندارد در حالی که رقبا در مقابل راحتی و تکنولوژی همرده با مرسدس از مزیت طراحی زیبا نیز برخوردارن. انتخاب من A7

  11. Infinite

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (451 ديدگاه)

    پدال عزیز
    شما مگر مد نظر نداشتید تا در هر کلاسی اگر هر برند دارای دو نماینده بود، هر دو نمایند رو در مقابل هم قرار بدید تا یک نماینده بیاد بالا؟
    طبق این قاعده باید CLS و AMG GT 4Door در مقابل هم قرار میگرفتند.

    1. امیر دهقان

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (751 ديدگاه)

      بله حرف شما کاملاً درسته اما در این گروه در مرحلۀ مقدماتی، آئودی و ب‌ام‌و روبروی هم قرار گرفته بودن که ب‌ام‌و شکست خورد اما چون تعداد راه‌یافتگان به مرحلۀ بعدی فرد بود، ب‌ام‌و طبق قانون شکست با کمترین اختلاف، به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.
      به همین دلیل اگه در این مرحله مرسدس‌ها روبروی هم قرار میگرفتن، دوباره باید آئودی در برابر ب‌ام‌و قرار میگرفت و دوئل تکراری میشد.

  12. ak_oo7

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (560 ديدگاه)

    من نسل قبل جفتشونو ترجیح میدم

  13. Amir Machine

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1287 ديدگاه)

    صدردصد آئودی
    تقریباً در همۀ مقایسه‌های بین این دو ماشین، آئودی برنده شده و تو بررسی‌ها هم امتیاز بیشتری گرفته
    این نسل از CLS کاملاً ناامیدکننده‌س، حیف نام بزرگ CLS و اون الهۀ زیبایی نسل اول که حالا به این روز افتاده

  14. ahmad

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    با اینکه ائودی رو خیلی دوست دارم ولی به بنز رای دادم .

  15. مهدی

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    http://gearopen.com/rides/new-audi-a7-sportback-mercedes-benz-cls-vs-bmw-6-series-gt-comparison-79716/

    https://www.autoexpress.co.uk/mercedes/cls/103982/mercedes-cls-vs-audi-a7-sportback

    این دوتا مقایسه ورقابت بین این دوخودروهستش که دریکیش بی ام و۶gt هم حضور داره.البته مجلهcarwoow هم یه رقابت بینشون انجام داده که کلیپ تصویری هستش

    1. مهدی

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      اولین رقابت بین cls جدید وآئودیa7جدید وهمینطور بی ام و سری۶ gt که دراصل عضواین کلاس نیست وفقط یه خودروی کاربردی هستش این نتایج رو در آخر به دست آوردن.
      جایگاه اول:بی ام و سریgt6
      جایگاه دوم: آئودیa7
      جایگاه سوم:مرسدسcls

      رقابت دوم بین مرسدسcls هستش باآئودیa7 که نتیجه اینطور میشه.
      جایگاه اول:آئودیa7
      جایگاه دوم:مرسدسcls

  16. Khosrow

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    کابین ائودی زیباست ولی به هم ریخته ست / بدنه CLS خیلی زیباتر از ائودی هست / در کل ندید مرسدس ..

  17. علی رضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    برنده نهایی : مرسدس AMG GT 4 door
    و من در این دوئل با احترام خیلی زیاد به A۷ ، مرسدس cls رو انتخاب میکنم تنها به خاطر هیجان رانندگی بیشتر .

  18. امیر

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    مشخصات فنی ک تقریبا در یه حده
    میمونه طراحی و قیمت ک طراحی کابین جفتشون زیباس اما ائودی یکم لوکس تره و طراحی خارجی هم ائودی دست برترو داره تقریبا و تو بحث قیمتم ک معقولتره ائودی رو انتخاب کنم!

  19. پنبه صورتی

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به ائودی رای میدم
    ولی بخوام واقعا یه ماشین کوپه یا کوپه سدان بخرم اول از همه کوپه میخرم و دوما یه تویوتا GT86 میخرم یا نهایتش لکسوس RC

  20. Mآsكvيch

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    دوئل الکی هست چون خیلی مشخصه ی برنده این کلاس Amg gt 4door هست ✌?
    اینجا هم هر دو عالییی

  21. ALIREZA034

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با سلام خدمت نویسندگان محترم سایت پدال.لطفا بفرمایید تاپ اسپید هر ماشینی رو بر اساس کدوم منبع ذکر میکنید؟آخه ۲۰۰ کیلومتر برای این ماشین ها یکم کم نیست؟!!!این سرعتو ۲۰۶ هم میره

  22. Abbas

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (873 ديدگاه)

    هر دو فوق العاده عالین،دیه مجبوری ب یکیش رای دادم ولی چرا امتیازات cls انقد کمه؟

  23. پارسا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    عشق است و بنز
    نه کجای این ماشین زشته آخه
    هر کی میگه زشته یکی دو سال دیگه چشماش عادت می کنه
    بعد می گه چه اصالتی و ابهتی

  24. صدرا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    از نظر من مرسدس خیلی بهتره انتخاب من cls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا