مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت نوزدهم، اولین دوئل از گروه سدانهای بزرگ لوکس
آئودی A8 | لینکلن کانتیننتال |
؟ | |
مرسدس بنز S کلاس | مازراتی کواتروپورته |
؟ | |
بامو سری ۷ | کادیلاک CT6 |
؟ |
لینکلن کانتیننتال
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
نسل کنونی: دهم
پلتفرم: CD4 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲,۰۱۲ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴,۴۷۸ دستگاه
آئودی A8
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: MSB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳,۱۲۷ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۷۶ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
لینکلن کانتیننتال | آئودی A8 55 TFSI | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۸ ثانیه | ۱۴.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۷۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۷۲ لیتر |
وزن | ۲۱۳۵ کیلوگرم | ۱۹۵۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۱ متر | ۵.۱۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۳.۰۰ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۴۶,۱۵۵ دلار | ۸۴,۷۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۴,۵۰۰ دلار | ۸۴,۷۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10086164]
کیوان
۲ شهریور ۱۳۹۷سلام چند بار راجع به تعصب ایرانیها نسبت به المانی ها نوشتم اما پدرامون هم طرفدار المانی ها بودند با چه ولعی راجع به بی ام و ۲۰۰۲و۳۲۰و۵۱۸صحبت میکنند در صورتی که کادیلاک بیوک شورلت جیپ هم بودند چند روز پیش در پدال رقابت بین دو خودرو اقتصادی فوللکس و تویوتا بود فولکس برنده شد لینکلن کنتنیال گشتاور و قدرت وشتاب بیشتری به ایودی داره وقیمت ارزونتر یعنی بیشترین امتیازو داره پس باید برنده شه اما تعصب کاربران اجازه نمیده در ضمن علی اقا صاحب نظر و قابل احترامه مرسی
Farzad
۶ خرداد ۱۳۹۹فوق العاس این a8
Ali
۱۹ اسفند ۱۴۰۱آره واقعا امان از دست این تعصب ها
آخه یکی نیست بگه اصلا توی کل تاریخ خودروسازی آلمان کسی تونسته صندلی های ۳۰ حالته ی برقی درست کنه ، آخه این لینکلن صندلی های ۳۰ حالته داره ، شاید همه بگن آخه چه ربطی داره ، ربطش اینکه هر چه قدر حالت های صندلی بیشتر باشه اون صندلی خیلی راحت تر و احساس بهتری داره .