مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت هفدهم، دومین دوئل از گروه کوپههای کوچک
نتایج دوئل هوندا سیویک کوپه و مزدا MX-5
مجموع آراء: ۹۳۶
آراء هوندا سیویک کوپه: ۳۹۹
آراء مزدا MX-5: 537
پیروز دوئل: مزدا MX-5 با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
هوندا سیویک کوپه | مزدا MX-5 |
مزدا MX-5 | |
آئودی TT | فولکسواگن بیتل |
؟ | |
فولکسواگن شیراکو | نیسان 370Z |
؟ |
آئودی TT
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶,۲۸۱ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۰۶۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲,۲۹۴ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹۴۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۴ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
فولکسواگن بیتل
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: A5 گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۲,۳۶۰ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۳۶۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۵,۱۶۶ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷,۹۶۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی TT | فولکسواگن بیتل | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۳۰ اسب بخار | ۲۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه | ۶.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۸ ثانیه | ۱۵.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۸ لیتر (ترکیبی) | ۸.۸ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۵۰ گرم/کیلومتر | ۱۵۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۵ لیتر |
طول | ۴.۱۸ متر | ۴.۲۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۱ متر | ۲.۵۴ متر |
وزن | ۱۴۳۶ کیلوگرم | ۱۴۲۷ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۳۰۵ لیتر | ۳۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۶,۴۰۸ پوند | ۱۷,۷۴۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۴۴,۹۲۵ دلار | ۲۱,۱۱۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۴۴,۹۲۵ دلار | ۳۳,۳۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10119348]
Radin
۵ مهر ۱۳۹۷عاشق جفتشونم نمیخوام بیتل حذف بشه. ولی آئودی ی چیز دیگس قیمتم ک هر چقدر پول بدی آش میخوری. رای من tt
علی
۵ مهر ۱۳۹۷پدال جان آخه درستشه این دوتا (((دسته گل رو )))با هم دوئل گذاشتی؟
باور کن مال بابام نیست که بخوام بابتش حرص بخورم ولی نا عادلانه ترین دوئلی بود که دیدم . شاید این دوتا اسطوررو تو فینال میدیدیم زیباتر بود. حیف که جوونیم رفت تازه برگشتیم به عصر حجر . پراید برامون شده آرزو . بدبخت شدیم رفت
با تچکر
Ali.usa
۵ مهر ۱۳۹۷بیتل با هر ماشینی میفتاد باوم شکست میخورد برو لیست رو ببین از کدوم اونا قشنگتر یا سریعتر
من این ماشین از نزدیک دیدم بخدا خنده داره
خجالت داره سوارش شدن
مهدی
۵ مهر ۱۳۹۷کل تعریفتون از خودرو سریعتر رفتن و زیباییه؟ جدا از اون کدوم بیسوادی گفته بیتل زشته؟
فورد
۵ مهر ۱۳۹۷می دونم ائودی درمیاد اما بیتل با اون قالپاق کلاسیکش کشته منو
mahdy
۶ مهر ۱۳۹۷دقیقا فولکس فقط دوست داشتنیه اما آئودی فوق العادس
Aston martin
۶ مهر ۱۳۹۷پدال جان خودتم قبول داری دیگه این دوتا واقا هیچ ربطی به هم ندارن گذاشتی تو یه نظر سنجی؟://
Radin
۵ مهر ۱۳۹۷واقعا چرا این کارو کردین؟ تی تی رو با 370z مقایسه میکردین شیروکو هم با بیتل
آخه هیچ جوره با هم جور در نمیاد
مهدی
۵ مهر ۱۳۹۷چقدر جذابه بیتل بااین رنگ وطرح رینگ هاش.کلاسیک ومدرن.انتخاب من آئودیtt. افسانه ای مثل پورشه۹۱۱توربوsحذف شد تواین دوئل ها حالا بیتل که دیگه پیش اون بحساب نمیاد
امیر
۵ مهر ۱۳۹۷مشخصات آئودی خیلی بهتره اما خدایی بیتل هم خیلی جذابه قیمتشو نگاه می کنم می خوام زار زار گریه کنم که چرا تو کشور خودمون نداریمش و با این وضعیت پول چرخ هاش هم نداریم که بدیم.نفرین آمون بر جبر جغرافیایی…
علی رضا
۵ مهر ۱۳۹۷یه نگاه به تعداد ستاره ایمنی و قیمت tt بندازید
و بقیه چیز ها رو بزارید کنار
واقعا حق بیتل افسانه ایه که برنده این دوئل بشه
میدونم کیفیت رانندگی پایین تری نسب به آئودی داره اما تعداد ستاره ایمنی بیشتر ارزش رای دادن بهش رو داره
Saeed
۵ مهر ۱۳۹۷آئودی کلا سرتره اما خوب بیتل هم یه نوستالوژی خاصه و قابل احترام رای کل دنیا هر چند ظاهرا فولکس دیگه از چند وقت دیگه میخواد تولیدشو قطع کنه.دوئل قبلی هم نتیجش جالب بود.فکر میکردم مزدا ببره اما نه با این اختلاف.سیویک غولیه واسه خودش اما مزدا لهش کرده.تو این سایت و کلا ایران ،مزدا خیلی طرفدار داره .
mehran911
۵ مهر ۱۳۹۷اگر پولشو داشتم همین الان ی بیتل می خریدم
..::Majidio Lamborghini::..
۵ مهر ۱۳۹۷سلام مهران جان
کاملاً باهات موافقم ،
واسه من نصف جذابیت بیتل به خاطر تاریخ بزرگ و نقش بسیار بسیار مهمی هست که در سرنوشت صنعت خودروسازی ایفا کرده – ماشینای مثل بیتل در تاریخ صنعت خودروسازی به تعداد انگشتای یک دست نیستن ، مثل فورد مدل T و بنز SL
این بیتل ظاهرش هم خیلی کلاسیکه ، رینگ هاش دل آدمو میبرن ? ، واقعا موندم چطور این رینگ ها اینقدر واسه بیتل قشنگن
mehran911
۵ مهر ۱۳۹۷سلام رفیق گلم
دقیقا حسی که داری رو درک میکنم مجید جان
بیتل نوستالژیه خالصه
خیلی دوستش دارم
امیدوارم بعدا دوباره در خط تولید فولکس ببینمش
..::Majidio Lamborghini::..
۵ مهر ۱۳۹۷دقیقاً همینطوره دوست خوبم
فکر کنم بیتل به زودی در قالب یه ماشین تمام الکتریکی با قیمتی مناسب تر از این نسخه ی بنزینی – که افراد بیشتری توان تهیش رو داشته باشند – برمیگرده.
قیمت الان بیتل یه ذره زیاده که دلیل اصلیش وسواس فولکس روی ایمنی و کیفیتشه ، با یه نگاه به امتیازات ایمنی که تو همین مقاله ی پدال اومده به راحتی میشه فهمید چرا قیمت تمام شده ی بیتل بالاست و از «ماشین عوام» بودن فاصله گرفته
emad1990
۶ مهر ۱۳۹۷استثنان بیتل
بخاطر قدمتش
امیر
۵ مهر ۱۳۹۷آئودی
برند -فنی-طراحی بهتر
فقط قیمتش بالاس ولی بازم ارزشش بیشتره
حمیدرضا
۵ مهر ۱۳۹۷بیتل به علت علاقه من به ظاهر این خودرو
Mohammad
۵ مهر ۱۳۹۷برنده این دسته
نیسان زد ۳۷۰ ??
حسین وی
۵ مهر ۱۳۹۷ای کاش میشد نظر سنجی ها فقط در سایت انجام بشه بالاخره بچه های پدال اطلاعات به مراتب بیشتری نسبت به افراد در تلگرام دارن
Arman
۵ مهر ۱۳۹۷همه جوره tt سرتره
احمدرضا
۵ مهر ۱۳۹۷بیتل همیشه یه خودروی افسانه ای بوده ولی اینجا آئودی بهتره
UNAS
۷ مهر ۱۳۹۷به tt رای دادم.
اما در واقعیت با 44 هزار دلار کسی نیست کیمن یا باکستر موتور وسط با اون خواص نابشون را ول کنه و tt بخره …
– از همین الان بگم :
عاشق های سینه چاک آئودی ( tt ) یه نگاهی به آمار و اطلاعات tt و کیمن و باکستر بندازن !!!