آئودیفولکس واگن

دوئل آئودی TT و فولکس‌واگن بیتل

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور دوم، قسمت هفدهم، دومین دوئل از گروه کوپه‌های کوچک

نتایج دوئل هوندا سیویک کوپه و مزدا MX-5

مجموع آراء: ۹۳۶

آراء هوندا سیویک کوپه: ۳۹۹

آراء مزدا MX-5: 537

پیروز دوئل: مزدا MX-5 با کسب ۵۸ درصد از کل آراء

 

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

مزدا MX-5

آئودی TT

فولکس‌واگن بیتل

؟

فولکس‌واگن شیراکو

نیسان 370Z

؟

 

آئودی TT

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶,۲۸۱ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۰۶۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲,۲۹۴ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹۴۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۱ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۲ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۴ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

فولکس‌واگن بیتل

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: A5 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۲,۳۶۰ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۳۶۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۵,۱۶۶ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷,۹۶۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۵۳ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی TT

فولکس‌واگن بیتل

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۳۰ اسب بخار ۲۲۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۲ ثانیه ۶.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۸ ثانیه ۱۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۸ لیتر (ترکیبی) ۸.۸ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۵۰ گرم/کیلومتر ۱۵۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۵۵ لیتر
طول ۴.۱۸ متر ۴.۲۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۱ متر ۲.۵۴ متر
وزن ۱۴۳۶ کیلوگرم ۱۴۲۷ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۰۵ لیتر ۳۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۴ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۶,۴۰۸ پوند ۱۷,۷۴۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۴۴,۹۲۵ دلار ۲۱,۱۱۵ دلار
قیمت موردبررسی ۴۴,۹۲۵ دلار ۳۳,۳۷۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10119348]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    عاشق جفتشونم نمیخوام بیتل حذف بشه. ولی آئودی ی چیز دیگس قیمتم ک هر چقدر پول بدی آش میخوری. رای من tt

    1. علی

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      پدال جان آخه درستشه این دوتا (((دسته گل رو )))با هم دوئل گذاشتی؟
      باور کن مال بابام نیست که بخوام بابتش حرص بخورم ولی نا عادلانه ترین دوئلی بود که دیدم . شاید این دوتا اسطوررو تو فینال میدیدیم زیباتر بود. حیف که جوونیم رفت تازه برگشتیم به عصر حجر . پراید برامون شده آرزو . بدبخت شدیم رفت
      با تچکر

      1. Ali.usa

        ۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (335 ديدگاه)

        بیتل با هر ماشینی میفتاد باوم شکست میخورد برو لیست رو ببین از کدوم اونا قشنگتر یا سریعتر
        من این ماشین از نزدیک دیدم بخدا خنده داره
        خجالت داره سوارش شدن

        1. مهدی

          ۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          کل تعریفتون از خودرو سریعتر رفتن و زیباییه؟ جدا از اون کدوم بیسوادی گفته بیتل زشته؟

    2. فورد

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (891 ديدگاه)

      می دونم ائودی درمیاد اما بیتل با اون قالپاق کلاسیکش کشته منو

      1. mahdy

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        دقیقا فولکس فقط دوست داشتنیه اما آئودی فوق العادس

    3. Aston martin

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      پدال جان خودتم قبول داری دیگه این دوتا واقا هیچ ربطی به هم ندارن گذاشتی تو یه نظر سنجی؟://

  2. Radin

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    واقعا چرا این کارو کردین؟ تی تی رو با 370z مقایسه میکردین شیروکو هم با بیتل
    آخه هیچ جوره با هم جور در نمیاد

  3. مهدی

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چقدر جذابه بیتل بااین رنگ وطرح رینگ هاش.کلاسیک ومدرن.انتخاب من آئودیtt. افسانه ای مثل پورشه۹۱۱توربوsحذف شد تواین دوئل ها حالا بیتل که دیگه پیش اون بحساب نمیاد

  4. امیر

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    مشخصات آئودی خیلی بهتره اما خدایی بیتل هم خیلی جذابه قیمتشو نگاه می کنم می خوام زار زار گریه کنم که چرا تو کشور خودمون نداریمش و با این وضعیت پول چرخ هاش هم نداریم که بدیم.نفرین آمون بر جبر جغرافیایی…

  5. علی رضا

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    یه نگاه به تعداد ستاره ایمنی و قیمت tt بندازید
    و بقیه چیز ها رو بزارید کنار
    واقعا حق بیتل افسانه ایه که برنده این دوئل بشه
    میدونم کیفیت رانندگی پایین تری نسب به آئودی داره اما تعداد ستاره ایمنی بیشتر ارزش رای دادن بهش رو داره

  6. Saeed

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    آئودی کلا سرتره اما خوب بیتل هم یه نوستالوژی خاصه و قابل احترام رای کل دنیا هر چند ظاهرا فولکس دیگه از چند وقت دیگه میخواد تولیدشو قطع کنه.دوئل قبلی هم نتیجش جالب بود.فکر میکردم مزدا ببره اما نه با این اختلاف.سیویک غولیه واسه خودش اما مزدا لهش کرده.تو این سایت و کلا ایران ،مزدا خیلی طرفدار داره .

  7. mehran911

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    اگر پولشو داشتم همین الان ی بیتل می خریدم

    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      سلام مهران جان
      کاملاً باهات موافقم ،
      واسه من نصف جذابیت بیتل به خاطر تاریخ بزرگ و نقش بسیار بسیار مهمی هست که در سرنوشت صنعت خودروسازی ایفا کرده – ماشینای مثل بیتل در تاریخ صنعت خودروسازی به تعداد انگشتای یک دست نیستن ، مثل فورد مدل T و بنز SL
      این بیتل ظاهرش هم خیلی کلاسیکه ، رینگ هاش دل آدمو میبرن ? ، واقعا موندم چطور این رینگ ها اینقدر واسه بیتل قشنگن

      1. mehran911

        ۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2118 ديدگاه)

        سلام رفیق گلم
        دقیقا حسی که داری رو درک میکنم مجید جان
        بیتل نوستالژیه خالصه
        خیلی دوستش دارم
        امیدوارم بعدا دوباره در خط تولید فولکس ببینمش

        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دقیقاً همینطوره دوست خوبم

          فکر کنم بیتل به زودی در قالب یه ماشین تمام الکتریکی با قیمتی مناسب تر از این نسخه ی بنزینی – که افراد بیشتری توان تهیش رو داشته باشند – برمی‌گرده.

          قیمت الان بیتل یه ذره زیاده که دلیل اصلیش وسواس فولکس روی ایمنی و کیفیتشه ، با یه نگاه به امتیازات ایمنی که تو همین مقاله ی پدال اومده به راحتی میشه فهمید چرا قیمت تمام شده ی بیتل بالاست و از «ماشین عوام» بودن فاصله گرفته

        2. emad1990

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          استثنان بیتل
          بخاطر قدمتش

  8. امیر

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    آئودی
    برند -فنی-طراحی بهتر
    فقط قیمتش بالاس ولی بازم ارزشش بیشتره

  9. حمیدرضا

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    بیتل به علت علاقه من به ظاهر این خودرو

  10. Mohammad

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    برنده این دسته
    نیسان زد ۳۷۰ ??

  11. حسین وی

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ای کاش میشد نظر سنجی ها فقط در سایت انجام بشه بالاخره بچه های پدال اطلاعات به مراتب بیشتری نسبت به افراد در تلگرام دارن

  12. Arman

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    همه جوره tt سرتره

  13. احمدرضا

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    بیتل همیشه یه خودروی افسانه ای بوده ولی اینجا آئودی بهتره

  14. UNAS

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    به tt رای دادم.
    اما در واقعیت با 44 هزار دلار کسی نیست کیمن یا باکستر موتور وسط با اون خواص نابشون را ول کنه و tt بخره …

    – از همین الان بگم :
    عاشق های سینه چاک آئودی ( tt ) یه نگاهی به آمار و اطلاعات tt و کیمن و باکستر بندازن !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا