با «رابی» آشنا شوید؛ رابی یک آئودی RS7 مدل ۲۰۱۶ است که میتواند خودش بهتنهایی و بهشدت رانندگی کند. «رابی» که درواقع جانشینی برای «بابی»، خودروی اولیه بدونراننده آئودی RS7 است، وزن بسیار کمتری دارد و ۴۰۰ کیلوگرم نسبت به «بابی» سبکتر است. درنتیجه میتواند بهراحتی سرعت بگیرد و رانندگی انسانی را با دقت کاملش شرمنده کند. رابی همچنین اولین خودروی بدونراننده مسابقهای آئودی خواهد بود که پس از نمونه بدونراننده TT در چند سال پیش، پای خود را به داخل یک پیست در امریکا (پیست سرعت سونوما در کالیفرنیا) میگذارد.
RS7 مدل ۲۰۱۶ در واقع یک نسخه ارتقا یافته از همان مدل پایهای است که اولین بار بهعنوان مدل ۲۰۱۴ به بازار امریکا وارد شده است. به این معنا که ۴۰۰ کیلوگرمی که «رابی» نسبت به «بابی» قدیمی، مدل با رانندگی خودکار که سال قبل در پیست «هوکنهایم» حضور پیدا کرد، کم کرده، ناشی از حذف تجهیزات رانندگی بوده است. آئودی برای سالهای بر روی نمونههای خودروهای بدونراننده کار کرده است و از زمان نمونههای اولیه خود بر اساس A6 و A7 تاکنون، تجهیزات سختافزاری را از یک مجموعه بزرگ از کامپیوترهای رومیزی و تجهیزات خنککننده در صندوق عقب به یک سری تراشه با ابعاد مناسب رسانده است. در مدل «رابی»، آئودی اعلام کرده که سهم زیادی از کاهش وزن این خودرو به حذف سیستمهای زائد ظاهری و مکانیکی برمیگردد. در واقع، حضور یک انسان در این وسیله نقلیه تنها برای کنترل سیستمهای اولیهای در آن است که نیاز به انجام این کار دارند؛ نه برای رانندگی. در حالی که استفاده از یک خودروی بدونراننده در یک پیست مسابقه ممکن است اندکی فریبکاری و تقلب به نظر برسد، ولی از جهاتی نیز میتواند هیجانانگیز باشد. ولی نکته مهمتر این است که با توجه به کاهش وزنی که «رابی» داشته، فرآیند آمادهسازی تکنولوژی «پایلوتد درایوینگ» برای مرحله تولید در آئودی ادامه یافته و در نسل بعدی سدان لوکس A8 باید منتظر آن باشیم. احتمالاً میتوانید تصور کنید که اگر قرار باشد صندوق عقب یک خودرو به مجموعهای از کامپیوترها و تجهیزات مربوطه اختصاص یابد، هیچکس به سراغ تکنولوژی رانندگی خودکار نخواهد رفت. بنابراین، توانایی آئودی در کاهش حجم این سیستمهای کنترل پیچیده امری حیاتی در توسعه تکنولوژی خواهد بود؛ همینطور قابلیت این سیستمها در رانندگی ایمن و مطمئن. وقتی A8 جدید روانه بازار شود، تکنولوژی «پایلوتد درایوینگ» در آن قادر خواهد بود تا بهصورت کاملاً اتوماتیک خودرو را در پارکینگ هدایت کند و همینطور تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در جاده حرکت کند. این سیستم برای حرکت در ترافیکهای شلوغ و مسیرهای بدون علائم راهنمایی و رانندگی توسعه داده شده و خودش در بین خودروهای دیگر میتواند ترمز بگیرد، فرمان را بچرخاند و بهموقع شتاب بگیرد. البته یک نکته را باید روشن کنید که در نمونه مسابقهای بدونراننده آئودی، هرگز نمیتواند هنگام دور زدن در پیست چرت بزنید.۱۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
Armin
۳۱ تیر ۱۳۹۴تمام لذت مسابقه به رانندگیه … چه فایده
M Power
۳۱ تیر ۱۳۹۴موافقم باهات
سیستم های بدون راننده بیشتر مناسب افراد سالمند یا کسانی هستش که از رانندگی لذت نمیبرن وگرنه من که تا خودم فرمون دست نگیرم و دنده عوض نکنم که روحیه نمیمونه واسم
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴دوستان دوستان! یه لحظه صبر کنید! این سیستم با تمام معایبش این خوبی رو داره که برای افرادی که رانندگی بلد نیستند مثله یه ماشین کنترلی باشه که بتونن با هاش حال کنن.یه ماشین کنترلی فقط در مقیاسی بزرگتر و واقعی . اگه بیاد تو ایران به عنوان اسباب بازیه بچه پولدارا میشناسنش! مطمئنم که این سیستم طرفدارای زیادی پیدا میکنه.
Kasra.AMG
۳۱ تیر ۱۳۹۴خوبی این تکنولوژی اینه که اگه یه روز به کار گرفته بشه میتونه برای ثبت زمان دقیق رکورد همه اتومبیل ها استفاده شه که ممکنه خیلی دقیق تر عمل کنه .همینطور یه رقابت بین انسان و کامپیوتر به وجود میاره که میتونه خیلی جالب و هیجان انگیز باشه.آءودی کار مفید خوبی انجام داده در کل.آفرین بهش.
نوید جهرمی
۳۱ تیر ۱۳۹۴خودروهای آینده
قیافه فضایی ، بدون موتورهای خوش صدا،دیگه خودران هم بشن چیش باقی میمونه.
من یکی ک حالم گرفته میشه ازشون.
AHMADREZA
۳۱ تیر ۱۳۹۴دم آوودی گرم
راستی پدال ب ام و دایلمر و آوودی می خوان نقشه here نوکیا رو بخرن لطفا مطلبش رو بزار
kaveh
۳۱ تیر ۱۳۹۴خوبیش به اینه که اگه بشه با دستور صوتی بهش آدرس بدی و… برا افراد نا بینا عالیه
یا برای مسافرت های طولانی یا سفرهای کاری خوبه
برا پیست مگه قراره نید فور اسپید بازی کنیم که خودش بره و ما نگاه کنیم
مسابقه باید با توانایی فرد انجام بشه نه کامپیوتر
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ مرداد ۱۳۹۴بسیار عالیه، آئودی روز به روز داره تو ابن زمینه پیشرفت میکنه اما هدفشون از ساخت این ماشین چی بوده؟؟!؟!
ماشین مسابقهای بدون راننده!!!
اخه مسابقه بدون راننده به چه دردی میخوره؟؟
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴شاهین جان ! مصلما اگه تصادفی رخ داد جون هیچ کش به خطر نمی افته! این بزرگ ترین مزیتی هست که میشه براش در نظر گرفت.این نشون میده اوودی چقدر به فکر جون ادم هاست!
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ مرداد ۱۳۹۴چه جالبه ماشینا خودشون برن مسابقه بدن ما بشینیم نگاه کنیم بعد تصادف کنن خوردشن ما هم بخندیم هههههه!!!
luis
۲ مرداد ۱۳۹۴بهترین مزیتی که میتونه این گونه خودرو ها داشته باشه تست منصفانست و میتونه دقیق ترین زمان دور ماشین در پیست سرعت ترمز شتاب و…. رو بده . دم ائودی گرم.
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴پیشرفت چشم گیره اوودی روز به روز بیشتر و پر رنگ تر میشه. شاید اگه بگم اوودی فعال ترین شرکت دنیاست گزافه نیست! تو هر زمینه ای که بری اوودی تو 10 تای اوله. دمش گرم با این همه فعالیت!
شهرام قوامی
۲۰ شهریور ۱۳۹۴دوستان گلم این خودرو فقط برا نشان دادن قابلیت ها و یه جورایی به رخ کشیدن توانایی ها ساخته شده
شهرام قوامی
۲۰ شهریور ۱۳۹۴البته با توجه به اشتباهات انسانی و رخ دادن تصادفات این نوع خودروها در صورت تکامل
میتونه باعث امنیت بیشتر انسانها بشه