آئودی تقریباً آمادهی بازنشسته کردن نسل سوم سدان پرچمدار A8 خود است. این خودرو حدود ۷ سال است که در بازار حضور داشته و با کنار رفتن آن فضا برای عرضهی نسل کاملاً جدید باز خواهد شد. این سدان فول سایز در زمان ورود به بازار به اندازهای هوشمند خواهد بود که بتواند رانندگی خودکار سطح ۳ را ارائه کند. به منظور تحقق چنین امری باید قوانین تغییر کنند تا این خودرو بتواند بهطور کامل قابلیتهای خود را نشان دهد.
از آنجایی که احتمال تغییر قوانین در آیندهای نزدیک کم است پس بدین ترتیب A8 2018 از اولین روز عرضه با رانندگی خودکار سطح ۳ در دسترس نخواهد بود. انجمن مهندسان خودرو میگوید که سطح ۳ رانندگی خودکار به “اتوماسیون مشروط” اشاره دارد و به این معنی است که خودرویی که این احتیاجات را برآورده کند خواهد توانست بهصورت خودکار فرمان، شتاب گیری و ترمز را کنترل کند.
به علاوه سطح وسیعی از کامپیوترها، دوربینها و حسگرها باهم کار خواهند کرد تا سیستم رانندگی خودکار آئودی به خوبی کار کند. انجمن مهندسان خودرو دربارهی این وظایف میگوید:
جنبههای عملیاتی (فرمان پذیری، ترمز، شتاب گیری، پایش خودرو و جاده) و تاکتیکی (پاسخ دادن به رویدادها، تخمین زمان تغییر لاین، دور زدن، استفاده از علائم و…) وظایف رانندگی در این بازه قرار میگیرند اما جنبههای استراتژیک (تشخیص مقصد و نقاط معین) وظایف رانندگی بر عهدهی این سیستمها نیست.
انتظار میرود راننده کنترل خودرو را در زمانی که شرایط ایجاب کند بر عهده بگیرد. در رانندگی خودکار سطح ۴ حتی اگر راننده به علائم واکنش نشان ندهد هم سیستم وظایف را انجام خواهد داد.
طبق طبقهبندی انجمن مهندسان خودرو، ۶ سطح از اتوماسیون وجود دارد: ۰ (بدون هیچگونه اتوماسیون) تا ۵ (رانندگی خودکار کامل). در این سطح آخری خودرو نیازی به فرمان ندارد زیرا خود سیستم تمامی کارها را انجام میدهد.
این سیستم در A8 جدید با نام Traffic Jam Pilot شناخته میشود و تا سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت و در شرایط معینی به انجاموظیفه خواهد پرداخت و به رانندهها این امکان را خواهد داد تا عملکردهای فرمان، پدال گاز و ترمز را به خودرو بسپارند.
مدیرعامل آئودی در کنفرانس خبری سالانهی شرکت گفته که این ویژگی زمانی در خودرو بکار خواهد رفت که از نظر قانونی مشکلی وجود نداشته باشد. مقامات آلمانی در حال حاضر جنبههای بهروزرسانی کنوانسیون ژنو در حوزهی ترافیک را تحلیل میکنند تا زمینهی حضور خودروهایی با قابلیت رانندگی خودکار سطح ۳ و ۴ را فراهم کنند.
یکی از رقبای اصلی آئودی A8 یعنی مرسدس S کلاس فیس لیفت از سیستم سطح ۲ بسیار بسیار راضیکنندهای سود میبرد. دیگر رقیب اصلی آئودی یعنی بامو نیز اعلام کرده که iNext 2021 شرکت از قابلیت سطح ۳ رانندگی خودکار سود خواهد برد.
آئودی A8 جدید در یازدهم جولای و در بارسلونای اسپانیا رونمایی خواهد شد.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶شعار ائودی همینه دیگه
پیشرفت از طریق تکنولوژی برتر
تا انجا که من میدونم در تحقق شعارش کم نذاشته و موفق بوده
بیشترین آئودی که دوست دارم R8 هست بعدشA4
PD
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶افرین به شما چون اولین امریکایی بازی هستی که یه ماشین آلمانی رو تعریف وتمجید میکنه چیزی که قبلا ندیده بودیم.راستش همیشه برام مطرح بود که مثلا خیلی از آلمانی بازا و بچه های دیگه پدال تو پست ماشینای آمریکایی ازون ماشینا تعریف میکنن ولی آمریکایی بازا برعکس اینکارو نمیکنن ولی خب شما از ماشینی که شایسته ی ستایشه تعریف کردی و این رفتار خیلی خوبیه و منطقتونو میرسونه امیدوارم بقیه دوستان اللخصوص آمریکایی بازا از آقا مهدی یاد بگیرن
(ali(CHEVY NOVA
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶PD
اگه من منظورت هستم لازم بگم اخلاق من و مهدى با هم خىلى تفاوت داره
بعدش هم از قدىم گفتن( ما را به خىر تو امىد نىست شر مرسان) بعضى ها کارى به جمع دوستانه امرىکاىى بازها نداشته باشن و تو قسمت مربوط به ماشىن امرىکاىى دعوا راه ندازن نىازى به تعرىفشون نىست از ماشىنهاى امرىکاىى
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶علی جان ناراحت نشو
باید گذشته رو کنار بزاریم و از نو شروع کنیم
Madjid911 GT2
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶.
علی آقا شما هیچ کدوم از صفحات پدال رو نخریدی و نمیتونی بگی ما چی بگیم و چی نگیم.
هر کسی که از این سایت استفاده میکنه مجازه و این حق رو داره که به تمام صفحاتش سر بزنه.
تو صفحه ی آئودی کامنت گذاشتی ؛ خوش آمدی ؛ احترامت همیشه سر جاشه …
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶راستش باید تمام بچه های پدال با هم اتحاد داشته باشیم
تازه این اتحاد شکل گرفته و من با خیال راحت میتونم حرف دلمو بزنم
امریکایی باز بودن به معنی دشمن ماشینای المانی بودن نیست قبلا شرایط این گونه بود ولی داریم عوضش میکنیم
Madjid911 GT2
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶.
خیلی ممنون که به فکر بهبود فضای این سایتی.
تا جایی که بتونم و در توانم باشه کمکت میکنم.
آریا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶آئودی A4 ماشین مورد علاقه منه( بین سدان های کامپکت لوکس)
#ali.m#
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶تکنولوژی با 4چرخ .
ار بقیه رقبای المانیش دوست داشتنی تره .
پرهام
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶آئودی واقعا ماشین هاش دوس داشتنیه
البته اول R8 😁
خدایی از بهترین کوپه های دنیاس👌
بعد الباقی ماشین هاش✌
Madjid911 GT2
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶.
گروه آئودی رو از تمام ابرخودروسازان جهان بیشتر دوست دارم.
خودش که عشقه.
لامبورگینی و دوکاتی هم که دیگه نگو.
ایتال دیزاین هم که میراث جیوجیاروست.
amin
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶بنز و بی ام و 50 سال دیگه هم به تکنولوژی ائودی نمیرسن.الکی با اونا مقایسه نکنین.
شهاب
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا همینه
Bmw و بنز هرگز در حد آئودی نیستن