آئودی

آئودی رقابت با تسلا را استارت زده است!

دکتر هربرت دایس رئیس فولکس‌واگن از کنفرانس سالانه این کمپانی برای ارائه برخی جزئیات درباره آینده آئودی استفاده کرده است.

اولین و مهم‌ترین نکته اینکه دایس تائید نموده آئودی هنوز هم به توسعه e-tron GT فکر می‌کند و قرار است این خودرو از اواخر سال جاری میلادی وارد خط تولید شود.

دایس تأکید کرده خودروهای Q4 e-Tron و Q4 اسپورت e-Tron در سال آینده و با شعاع حرکتی فراتر از ۴۵۰ کیلومتر روانه بازار خواهند شد. او همچنین اعلام کرده این خودروها دارای سیستم چهار چرخ محرک کواترو بوده و از پلتفرم MEB فولکس‌واگن استفاده خواهند کرد.

آئودی E-Tron GT

دایس همچنین به پروژه آرتمیس این کمپانی اشاره کرده و گفته که این پروژه به معنی این است که آئودی مسابقه رسیدن به تسلا و پشت سر گذاشتن آن را استارت زده زیرا تیمی کوچک از متخصصان ارباب حلقه‌ها در حال کار روی نسل بعدی خودرویی الکتریکی هستند. آئودی قبلاً گفته بود چنین خودرویی می‌تواند در سال ۲۰۲۴ از راه برسد.

آئودی E-Tron GT

مدیر ارشد فولکس‌واگن می‌گوید گروه نرم‌افزار خودرویی این شرکت وظیفه توسعه نرم‌افزار جدیدی برای این خودرو را بر عهده گرفته است.

آئودی E-Tron GT

دایس می‌افزاید این خودرو از سیستم‌عامل کاملاً جدید VW.OS سود خواهد برد و اولین خودروی گروه فولکس خواهد بود که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند. البته سیستم‌عامل یاد شده به برخی دیگر از محصولات این شرکت نیز راه خواهد یافت. دایس گفته است:

ما می‌خواهیم سهم خودمان از تولید نرم‌افزار خودروهایمان را از زیر ۱۰ درصد کنونی به ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۵ برسانیم.

این موضوع بسیار مهمی است زیرا دایس می‌گوید:

این حقیقت که خودروها در ۱۰ سال آینده به یک دستگاه حمل‌ونقل کاملاً شبکه‌ای تبدیل خواهند شد بسیار سخت‌تر از تبدیل پیشرانه‌های درون‌سوز به الکتریکی خواهد بود.

دایس همچنین به ویروس کرونا نیز اشاره کرده و گفته که گروه فولکس‌واگن اثرات همه‌گیری کرونا را کاملاً حس کرده است. اگرچه او گفته تجارت فولکس‌واگن در نیمه دوم سال بهبود یافته اما فروش جهانی این غول خودروسازی با کاهش ۲۱.۵ درصدی به ۵.۶ میلیون دستگاه در هشت ماه اول سال ۲۰۲۰ رسیده است. علیرغم این کاهش فروش، سهم فولکس از بازار جهانی رشد چهار دهم درصدی نسبت به سال پیش داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشق این ماشین های الکتریکی شدم از چین گرفته تا امریکا ???

    موافقم 30
    مخالفم 6
  2. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ایشالا هر چه سریعتر نسل این ماشینای الکتریکی از روی زمین برداشته بشه

    موافقم 13
    مخالفم 37
    1. Netcar

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      همه اولش همینو میگن ولی بعد از چند سال به خودشون میخندن و میگن طرف چی رو میگرفتیم مثل سالهای گذشته که همینطور بود زمان اسب و درشکه رو میگم

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. M.A.S

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (848 ديدگاه)

    ای لعنت به تسلا که هرچی میکشیم از اینه و ادعاهای چرت و پرتش
    هر چی میکشیم از اینه و ادعاهایی که همین روزاس تو گلوش گیر کنه و خفش کنه
    هرجا میریم یه ذره اروم باشیم تسلا همونجا ظاهر میشه و یه ادعای دیگه میکنه و ماشین پیشفروش میکنه نمیدونم روز باتری روز باتری نیم قلم روز باتری تمام قلم روز باتری قوه یا یه درگ زیر 9 زیر8 زیر7 ولمون کن
    اخه ائودی رو بگو تورو چه به تسلا و این حرفا تو کار خودتو بکن اینا چین دیگه
    کی برسه همه این برندا بفهمن میلیون ها دلار پولو فرستادن به جهنم
    من واقعا دوس ندارم توهین کنم به علایق بقیه ولی
    کی برسه این برند تسلا معدوم شه همه ما راحت شیم

    موافقم 10
    مخالفم 35
    1. مهرداد كمال

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1963 ديدگاه)

      متاسفانه بایس قبول کرد موتورهای درونسوز بایست جای خودشونو به الکتریکی ها بدن، الان غول های بزرگ همگی پروژه های الکتریکی سازی رو با هزینه های زیاد متقبل شدن که از قافله جا نمونن. ماهم بایس کم کم عادت کنیم

      موافقم 23
      1. Hamidreza

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        GT350 رو هم کشتن :(

  4. Hadi

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    امیدوارم e Tron GT تا اخر امثال به بازار بیاد و شتاب و پرفورمنس در حد تایکان یا حتی بهتر داشته باشه…
    پشت سر گذاشتن تسلا واسه آلمانیا و ژاپنیا هیچ کاری نداره…
    همینجوری که تایکان اینو ثابت کرد……

    موافقم 27
    مخالفم 19
    1. AMIR / ARMI

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      هنوز جای اثباتش درد میکنه ?

      موافقم 26
      مخالفم 23
    2. Elmiraj

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3187 ديدگاه)

      اما دو روز پیش در پیست ۴‌.۷ کیلومتری NCM اتفاق جالبی افتاده و پورشه تایکان turbo s با راننده حرفه ای پیست Andy pilgrim تونسته یک دور این پیست را در ۲:۱۵:۳ دقیقه طی کنه…. یک مالک model 3 performance هم با بنام rex raikkonen با ماشینش اتفاقی آنجا حضور داشته و بعد از تایم زنی تایکان این آقا هم با تسلای خودش تایم زده و تونسته یک دور پیست را در ۲:۱۵:۸ دقیقه طی کنه…!!!!
      .
      یعنی ماشینی که ۱۸۵ هزار دلار قیمت داره با راننده حرفه‌ای تنها ۰.۵ ثانیه سریعتر از ماشینی بوده که ۵۷ هزار دلار قیمت داره و راننده عادی هم پشتش بوده….
      https://www.teslarati.com/tesla-model-3-chases-porsche-taycan-turbo-s-track-video/
      .
      .
      در ضمن e-tron GT یه پله پایین تر از تایکانه و قدرت ، قیمت و پرفورمنس کمتری خواهد داشت .

      موافقم 11
      مخالفم 7
  5. ماکان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . می خواستم بگویم که به اضافه ی برخی موارد دیگر این را هم باید بدانیم که داشتن سلامتی جسمانی ی مان و تا جایی که امکان دارد پاک نگه داشتن هوای محیط زیست مهمتر از لذت بردن از صدای اگزوز و موتور خودروها است .

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. ماکان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم اگر که تمام برند های خودروسازی دنیا تمام مدل هایشان را مخصوصاً آنهایی که فول سایز و سایز متوسط هستند را کم و زیاد الکتریکی سازی یا الکتریکی شده کنند .

  7. بهراد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    بنزینی ها دو راه دارن1. بکشن کنار 2. حجم و تعداد سیلندرو کم کنن (4.3.2 سیلندر) و برای بهبود راندمان کلی هزینه کنن و تکنولوژی ماشینای مسابقه ای مثل فرمولا وان رو بیارن و چیزایی مثل انژکتور و شمع و سیستم پرخوران و وزن ماشینو بهبود بدن و همه ی اینا به همراه چاشنی الکتریکی باشه.که آلایندگی و مصرف سوخت بیاد پایین.
    این وسط از تکنولوژی های دیگه هم استفاده کنن مثلا از ستون پلاستیکی برای بلندگو استفاده کنن.آیرو دینامیک ماشینو بهبود بدن.وزن باتری و الکترو موتورو کمترش کنن ، سوخت پاک تر با استاندارد جدید درست کنن.سلول خورشیدی بازده بالا نصب کنن لاستیک و رینگ های سبک با مقاومت غلتشی کم استفاده کنن کاتالیزور با فیلتر ذرات بیشتر استفاده کنن ، جنس آلیاژ اگزوز و داون پایپ رو تغییر بدن سبک تر شه ووو
    به نظرم کمتر کمپانی ای برای زنده نگه داشتن بنزینی ها ریسکشو به جون میخره

    موافقم 10
  8. Elmiraj

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    فعلاً اینو داشته باشن رقبا …..
    رکورد فروش بی سابقه ۱۳۹,۳۰۰ دستگاهی تسلا در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ : ( اعلام امروز )

    ۴۳.۳ درصد رشد نسبت به فروش ۹۷,۱۸۶ دستگاهی سه ماه سوم ۲۰۱۹…
    ۵۳.۶ درصد رشد نسبت به فروش ۹۰,۶۵۰ دستگاهی سه ماهه دوم ۲۰۲۰…( سه ماهه قبل )
    و ۲۴.۲ درصد رشد نسبت به فروش ۱۱۲,۰۹۵ دستگاهی سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ که رکورد قبلی بود…
    .
    .
    با وجود پاندمی کرونا تسلا موفق شده در ۹ ماه سپری شده سال جاری ۳۱۸,۴۱۹ دستگاه بفروشه که نسبت به فروش ۲۵۵,۵۶۱ دستگاهی ۹ ماه اول سال گذشته ۲۴.۵ درصد رشد را نشون میده که هیچ خودروسازی به خواب هم نمی‌بینه…

    موافقم 18
    مخالفم 18
  9. حمید

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    الکتریکها جلو پنجره نمیخواد برا همین میشه یکجور لا حال طراحی کرد

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا