نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴: عضو دیگری از خانواده TT در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. آئودی TT که زمانی به یک رودستر دو نفره محدود میشد، اکنون یک خانواده از خودروهای اسپرت را شامل میشود. اسپرت بک TT با داشتن ۵ درب و فرم سدان فست بک برای چهار سرنشین طراحی شده است.
اندازه TT Sportback تقریباً مشابه سدان A3 میباشد. طول آن ۴.۴۷، عرض آن ۱.۸۹ و ارتفاعش ۱.۳۸ متر است. فاصله بین دو محور نیز به ۲.۶۳ متر میرسد. بنابراین در مقایسه با کوپه جدید TT به اندازه ۲۹ سانتیمتر کشیدهتر و ۶ سانتیمتر عریضتر است. فاصله بین دو محور آن نیز ۱۲ سانتیمتر بیشتر است اما عجیب اینجاست که ارتفاع آن ۳ سانتیمتر نسبت به مدل کوپه پایینتر است. در داخل TT Sportback نیز همان طراحی آشنا و جدید سایر مدلهای TT را مییابید. یک طراحی مدرن و مینی مالیستی با نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی داشبورد که عملکردی بسیار جامع دارد. تنها تفاوت در اینجا، افزوده شدن دو صندلی برای سرنشینان عقب میباشد. آئودی TT Sportback از پلتفرم پایه MQB فولکسواگن سود میبرد که یک دوجین خودرو از گلف گرفته تا انواع آئودی روی آن ساخته میشوند.۴۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
زیگما
۱۰ مهر ۱۳۹۳پشتش شبیه کرایسلر 200 نسل جدید شده
پدال توی کارانددرایور نوشته کانسپته ولی شما ذکر نکردی کانسپته
درسته که کانسپته؟
saeed.shariati
۱۰ مهر ۱۳۹۳موتورش منو کشته
بچه ها فصل بیستم تخت گاز تو بی بی سی فارسی داره پخش میشه شایدم قبلا زبان اصلیش دیده باشین ولی دوبله اش یه چیز دیگ اس مخصوصا کاراکتر جرمی کلاکسون که با دوبله خدایی میشه واسه خودش
چهارشنبه ها ساعت ۹ شایدم پدال کامنتم نزاره بگه تبلیغ از شبکه بیگانه ممنوعه خخخخخخخخخخ
حامد
۱۰ مهر ۱۳۹۳واقعا شماها به این میگین ماشین
اگه اینا ماشینه اینا که ما تو ایران سوار میشیم چیه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳اینا از نوادگان گاری محسوب میشن برادر!!!!!!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳راستی بچه ها دقت کردین جلو پنجره محصولات آئودی با پلاک قشنگتره؟؟؟!!!
DRAGONBORN
۱۱ مهر ۱۳۹۳خیلی باحاله
"Amir"
۱۱ مهر ۱۳۹۳حال نکردم
ماسل کار
۱۰ مهر ۱۳۹۳دم آئودی گرم
فنی عالیی داره!!
ظاهرش هم با این که کانسپته ولی با این حال واقعا قشنگه
Just Muscle Cars
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳چقدر شبیه A3 شده!!
ASTON MARTin
۱۰ مهر ۱۳۹۳اقا یکی به من بگه جریان این تی تی چیه
یه جا شنیدم طراحیش مال ی جای دیگست” لهستان ، چک …!؟ یه همچین چیزی “
زیگما
۱۰ مهر ۱۳۹۳طراح ظاهرش از یه آقای ایتالیایی هست
طراحی بقیه چیزاشو نمیدونم عزیز
اگرم منظورت محل ساختشه که در مجارستان سر هم میشه البته موتور و اتاقش تو خود المان ساخته میشه
Zonda R
۱۱ مهر ۱۳۹۳@.F
واژه فوق العادرو برای این ماشین ساختن
بی نظیره
فقط یه اشکال داره
اشکالش اینه که بی اشکاله
گرافیکه چراغهاش چه در عقب
چه جلو
موتوره عالی
طراحیه بی نظیر
TT رو یه بار audi توسط قلم شرایر
خلق کرد
بار دیگه بنظره من اینه یه ابداع جدیده
DRAGONBORN
۱۱ مهر ۱۳۹۳آئودی برترین مهندسی رو در بین خودروسازان داره
ASTON MARTin
۱۱ مهر ۱۳۹۳زیگما چرا توی مجارستان باید منتاژ بشه؟
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳چون هزینه تولید در مجارستان پایین هست
چون حقوق کارگران مجارستانی به نسبت بقیه کشورای هم جوارش پایین تر هست و به همون نسبت قیمت تی تی کمتر میشه و آئودی راحت تر میتونه با رقباش رقابت کنه
چون مالیات کمتری تولید کننده ها در مجارستان نسبت به آلمان می پردازن
و…
کارسون
۱۱ مهر ۱۳۹۳wow
از کجا میاری این اطلاعات رو؟
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳کارسون جون
چون آدم کنجکاوی هستم و دوست دارم از همه چیز سر دربیارم وقت زیادی رو به مطالعه میگذرونم
این اطلاعات هم از ویکی پدیای انگلیسی، فارسی، سایت های خبری مثل فوربز و …. بدست میارم
کارسون میبینم که این دیدگاه اولته
ازت میخوام بیشتر نظر بذاری در پدال تا ما هم از اطلاعاتت بهره مند بشیم
امیرحسین
۱۰ مهر ۱۳۹۳ماشین فقط چهار در.
ولی اگه بنز بود یدونه در هم داشت مشکلی نیست اصلا در هم نداشت باشه فقط بنز باشه . . .
وحید
۱۰ مهر ۱۳۹۳نزدیک به 400 اسب از یه موتور دولیتری وااای چه رقمی یه چی تو مایه های 328i
وحید
۱۰ مهر ۱۳۹۳ولی با این تفاوت که bmw 250 اسب تولید میکنه خودشم 4چرخ محرک به به چه میکنه
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳عالیه قدرتش
عملکرد موتورش فوق العاده ست
فقط کاش همون 5 سیلندر بود
مصطفی
۱۰ مهر ۱۳۹۳موتور 2000 ، 395 اسب بخار ، واقعا معرکست
قابل توجه مهندسین ایران خودرو و سایپا ، سمند 25% اینم قدرت نداره
وحید
۱۰ مهر ۱۳۹۳من لایک کردم البته این توربوشارژ داره ولی در کل بله حرف شما درسته
مصطفی
۱۰ مهر ۱۳۹۳منفی چرا اخه ، از سمند خوشت میاد یا باورت نمیشه 25% این قدرت داره
تا کی مردم ایران باید زیر پرچم این دوتا به اصطلاح تولید کننده باشن
امید برتر
۱۰ مهر ۱۳۹۳جلوش بد نیست.
ولی یکم ضایه هست!!
:-D
خاوری
۱۰ مهر ۱۳۹۳واقعا معرکه س…چی ساخته آئودی…همیشه وقتی یاد آئودی می افتم به نظم و انضباط آلمانها حسودیم میشه…
احمدرضا
۱۰ مهر ۱۳۹۳ماشین آلمانی فقط آوودی و ب ام و
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ مهر ۱۳۹۳درود .
به نوعی میتوان گفت که فولکس برای مدل CLA مرسدس بنز ، دوتا رقیب ساخته .
1 – همین ائودی تی تی اسپورت بک که در کلاس CLA هست .
2 – مدل A3 که در سایز CLA ولی با طراحیه یک سدان معمولی است .
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳نه آئودی تی تی اسپرت بک در کلاس cla قرار نمیگیره میلاد
به نوع باز شدن درب صندوق عقب این ماشین دقت کن
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Audi-TT-Sportback-15.jpg
همون جور که میبینی درب صندوق عقب با شیشه عقب یک جا بلند میشه
درست مثل پورشه پانامرا یا ائودی آ7
یا مثلا همین پراید 141 خودمون
به این ماشینا لیفت بک میگن
و ائودی تی تی یه لیفت بک شهری و کامپکته
عکس زیر مال پانامراس
http://autoya.info/img/content_cache/1227/porsche_panamera_trunk.jpg
و اینم مال ائودی آ7
http://www.reviews66.com/wp-content/uploads/2011/08/audi-a7-sportback-2012-trunk.jpg
حالا به در صندوق عقب cla دقت کن
http://media.ed.edmunds-media.com/mercedes-benz/cla-class/2014/lt/2014_mercedes-benz_cla-class_crg_lt_11714_600.jpg
همون جور که میبینی cla در صندوقش مثل یه سدان باز میشه و اصلا ربطی به تی تی اسپرت بک نداره و همون ائودی آ3 رقیب cla هست
تی تی اسپرت بک یه ماشینی هست که یه کلاس خاص به وجود اورده
خاوری
۱۱ مهر ۱۳۹۳زیگماجان این گفته شما شامل مدلهای GTبی ام و هم میشه؟؟ منظورم لیفت بک بودنه
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳سلام خاوری عزیز
بله سری جی تی ب ام و هم در صندوق عقبش با شیشه عقبش یک تکه هست و لیفت بک هست.
خاوری
۱۱ مهر ۱۳۹۳سلام عزیزم
به نظرت چقد ارجحیت داره برا خریدار..اینکه صندوقش چه جوری باز شه؟
چرا لوکس سازا رفتن به این سمت که لیفت بک بسازن..بنظرت به دلیل ظاهر کلاسیکشه یا ؟؟؟
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳خاوری عزیز
یه قسمتی از موضوع همون جور که گفتی به خاطر شکل کلاسیک و کشیده ماشینه که میتونه جذابیت بیشتری برای مشتری داشته باشه
ولی اون چیزی که به عنوان دلیل اصلی شناخته میشه، بحث مالیات هست
همون جور که میدونی در اروپا و خیلی از کشورای دنیا مالیات سنگینی بر سدان ها هست
ولی این مالیات برای لیفت بک ها خیلی کمتره(چون جزئی از هاچ بک ها حساب میشن!!)
خودروسازا هم اومدن لیفت بک هایی رو ساختن که شبیه سدان هست و به همون اندازه صندوق عقبش جا داره و در ظاهر تفاوت خیلی کمی با مدل های سدان دارن
ولی در عوض مالیات خیلی خیلی کمتری روی لیفت بک ها میکشن
چند تا مثال میزنم
فورد فیوژن که در امریکا فروخته میشه یه سدان هست
ولی فورد موندئو که در اروپا فروخته میشه لیفت بک هست
تنها تفاوت این 2 تا ماشین در اینه که موندئو در صندوق عقب با شیشه عقبش یکپارچس و یه برفپاککن روی شیشه عقبشه!
همه چیزاشون یکسانه
فورد فیوژن
http://image.motortrend.com/f/roadtests/sedans/1201_2013_ford_fusion_first_look/39721500/2013-ford-fusion-rear-three-quarters.jpg
فورد موندئو جدید
http://www.2015bestnewcars.com/wp-content/uploads/2014/04/2015-Ford-Mondeo-rear.jpg
مثال دیگه اوپل Insignia هست
این مدل سدانشه
http://www.vauxhall.co.uk/content/dam/Vauxhall/Europe/united_kingdom/nscwebsite/uk/Home/Vehicles/Cars/New%20Insignia/4-door/colourizer/exterior/1_GAZ_SummitWhite/04_perspective_img_4.jpg
اینم مدل لیفت بک
http://www.vauxhall.co.uk/content/dam/Vauxhall/Europe/united_kingdom/nscwebsite/uk/Home/Vehicles/Cars/New%20Insignia/5-door/colourizer/exterior/1_GAZ_SummitWhite/04_perspective_img_4.jpg
تنها تفاوتاشون همین هایی بود که گفتم! ولی مثلا همین اوپله نسبت به مدل سدانش 3000 دلار ارزون تره!!!
البته همه ماشینای سدان، مدل لیفت بک ندارن
و همه لیفت بک ها هم مدل سدان ندارن
مثلا پورشه پانامرا همه مدلاش لیفت بکه
یا آئودی آ7 همه مدلاش لیفت بکه
یه پسر
۱۱ مهر ۱۳۹۳آی جون می ده تو پستی که اقا میلاد زیگما جان هست کامنت گذاشت
این ائودی هم باید کانسبت باشه
طراحی عقبش خیلی باحاله
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳لطف داری عزیز
ارادت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مهر ۱۳۹۳درود .
ممنون از شما . راستی اسم قبلیت خیلی بهتر بود .
MASOOUD
۱۱ مهر ۱۳۹۳خدایی عجب چیزیه ولی یه عیب داره که 5 دره، که آئودی در این کلاس ماشینای دیگه ای هم داره مث A4, S4, RS4 وقتی میگن TT باس کوپه دو در باشه.
4MATIC
۱۱ مهر ۱۳۹۳درود میلادجان باهات موافقم ولیttدودرش حال می ده ولی این ماشینو اگهabtتیون کنه بهترهم می شه هرچند که این ماشین شبیه کانسپته ولی هرچی باشه به پایclaنمی رسه راستی میلاد اثودیA3درحد بنز C CLASSهست نه درحدCLA
حالا چرایه مدت نبودی ازبچه هاسراغتوگرفتم
Arash66
۱۱ مهر ۱۳۹۳کلاس بندیهارو برو یاد بگیر بعد بیا اینجوری نظر بده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مهر ۱۳۹۳درود .
نه فورماتیک جان CLAدر کلاس A3 هست .
C کلاس هم در کلاس A4 .
این دادامون هم اقای ارش 66 خدای ائودیه . حرفشو گوش کن .
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳حالا شد یه TT درست و حسابی
TT به خودی خود کوچیک بود باز اومدن تو نسل جدید 2014 کوچیکترش کردن
اما این اسپرت بک واقعاً عالی شده
همه چیزش فوق العادهست، طراحی، ابعاد، قدرت، شتاب، واقعاً لذت بردم
4MATIC
۱۱ مهر ۱۳۹۳اقای ارش66 من کلاس هاروخوب بلدم شما هم که تازه واردی مواظب حرف زدنتون باشید لطفا
Arash66
۱۲ مهر ۱۳۹۳اینجا چت روم نیست، حواست باشه
بد نیست به جای کامنت زدن کمی تامل کنید.
4MATIC
۱۲ مهر ۱۳۹۳میلاد جان البته شما صاحب نظری ومن حرفتو قبول دارم ولی مجله ماشین بنزcکلاس رودرحد ایودیrs5می دونه
وطبق نظرgdpowerبنز claدرحد ایودی A3هست من اشتباه کردم
e36
۱۲ مهر ۱۳۹۳همچیش خوبه خصوصا شتابش
reza
۱۲ مهر ۱۳۹۳ماشین 4 نفره با موتور 2 لیتری با این قدرت
و شتاب و مصرف خوب اونم آئودی
چه شود :)