در یک نشست سالیانه سهامداران که به تازگی برگزار شد، آئودی برای کراساورهای آیندهاش، یعنی مدل کامپکت Q1، مدل الکتریکی Q6 و مدل Q8 بر پایه Q7، زمانهایی را در تقویم مشخص کرده است. به عنوان بخشی از برنامه سرمایهگذاری طراحی و توسعه ۱۸/۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹، آئودی تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۸ مدل و تریم جدید روانه بازار خواهد کرد. این مدلها شامل نسخه اسپایدر مدل جدید R8، و همینطور نیز مدلهای S و RS برای Q8 و احتمالاً Q1 نیز میشوند.
مدل کامپکت Q1 در سال ۲۰۱۶ از راه خواهد رسید و زمان درنظر گرفته برای رونمایی مدل Q6 در سال ۲۰۱۸ و مدل قدرتمند Q8 در سال ۲۰۱۹ است. بهعلاوه، مدل بعد آئودی A4 در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی میشود. بنابراین، سهامداران آئودی نباید چندان نگران آینده باشند. آئودی در سال گذشته ۱/۷۴ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده که سود خالصی برابر ۵/۷ میلیارد نصیب این کمپانی کرده است. با وجود اضافه کردن بیش از ۵۷۰۰ کارمند جدید و استفاده از «سفیران آئودی» مانند «هیو جکمن» و «تام برَدی»، باز هم این سود تنها به اندازه ۱۰ درصد فروش کل کمپانی بوده است. در همین حال، این کمپانی برنامه دارد تا در پایان سال جاری میلادی تعداد ۶۰۰۰ نفر دیگر به کارمندان خود اضافه کند. با این وجود، باز هم بسته به شرایط اقتصادی، رشد درآمد برای آئودی پیشبینی شده است. آئودی به عنوان بخشی از گروه فولکسواگن که متشکل از ۸ برند گوناگون است، این گروه را در برابر ضررهای هنگفت بیمه کرده است.۱۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴ائودی خوب دار ه جلو میره و طبق امار 70%این موفقیتی که ائودی داشته به خاطر زیر مجموعه بودن فولکس واگنه.ار8 جدید هم من عکساشو دیدم خیلی قشنگه
احمدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۴عزیزم آوودی زیر مجموعه ی گروه فولکس واگنه
نه فولکس واگن گروه فولکس واگن هم یک شرکت سرمایه گذاری که این ماشین هارو خریده وگرنه الان
اگر فولکس واگن مالک بود مثل ب ام و و جنرال موتورز شرکت ها تحت کنترلش بودند
مثلا آوودی رو واسه لوکس سازی پورشه رو برای اسپرت سازی و … میبینی که پورشه اصلا با آوودی رقابت میکنه .
احمدرضا
۸ خرداد ۱۳۹۴دوستان من من حرف پسر عمه ام که در آلمانه و توی دانشگاه زیر نظر یکی از طراح های فولکس واگنه رو میگم
اگر از واقعیت بدتون میاد منفی بدید
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴عزیز دلم من چی گفتم؟
شما منظور من رو متوجه نشدی
نوشتم:
این موفقیتی که ائودی داشته به خاطر زیر مجموعه بودن فولکس واگنه.
به بودن ه اخر ربط اضافه میکنند کلاس اولی عزیزم
احمدرضا
۸ خرداد ۱۳۹۴عزیزم صفحه کلید موبایلم اینطوریه پرو فسور کلاس دومی
امیر مرادی
۷ خرداد ۱۳۹۴آئودی به معنای واقعی کلمه ماشینه
رضا
۷ خرداد ۱۳۹۴حیف که آیودی تو ایران حضور فعالی نداره.کسی دلیلشو میدونه؟؟
علی
۷ خرداد ۱۳۹۴آقا رضا بهش اجازه نمیدن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ خرداد ۱۳۹۴درود . تا جاییکه من مطلع هستم ، شرکت کولاک موتور داره نمایندگی ائودی رو میگیره .
علی
۷ خرداد ۱۳۹۴به گزارش سایپا سرچ متخصصان بازار خودرو معتقدند کار کردن با شرکتهایی نظیر فولکسواگن و به طور کلی (آلمانیها و ژاپنیها) نسبت به فرانسویها بسیار متفاوت است. در نبود آلمانیها و ژاپنیها، شرکتهای فرانسوی توانستهاند به شرکای قدیمی صنعت خودروسازی کشور تبدیل شوند، چرا که آلمانیها بسیار متعصب بر روی برند خود و ارتقاء زیرمجموعههای خود هستند و گویی اعتبار خود را در پیشرفت و بالا بردن زیرمجموعههای خود که با آنان کار میکنند میدانند و امروزه محصولات اشکودا و سئات که کیفیتی مشابه محصولات فولکسواگن دارند خود گواهیدهنده این ادعا میباشند.
آلمانیها برخلاف فرانسویها، قوانین و استانداردهای بسیار سختگیرانهای در زمینه تولید و خدمات پس از فروش دارند که گاهی این استانداردها خود انصراف بسیاری از مونتاژکنندگان و یا واردکنندگان از همکاری با آنها آنها را باعث میشود. آلمانیها بر سر کیفیت محصولاتشان شوخی ندارند و بر عکسِ فرانسویها حاضر به همکاری که منجر به لطمه زدن به برند آنها شود نیستند حتی اگر بدانند فروش بالایی خواهند داشت.
آلمانیها در ازای این سختگیریها زیرمجموعهها و شرکای خود را حمایتهای مالی و فنی میکنند که حاصل آن را در ارتقاء برندهای زیرمجموعه آنان میتوان دید. فولکس واگن به دنبال شرکایی میگردد که ارزشها و خواستههای آنان را به درستی درک نموده و جامه عمل بپوشانند و مفهوم درست از تولید و تجارت داشته باشند و نه صرفاً سودگرا و تاجر باشند.شرکایی علمی که نگاه درست به بازار و مشتری داشته باشند و ارزش اصلی آنان ارتقاء و پیشرفت با دید طولانیمدت باشد.
به خاطر نبود چنین شرکایی در ایران شرکت فولکس واگن و در نتیجه آئودی در ایران فعالیت ندارند
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۴حرف حساب همینه که علی گفت بالاخره یه فرقی باید بین ماشین آلمانی با فرانسوی باشه دیگه
فردید
۷ خرداد ۱۳۹۴داره وارد میشه با کولاک موتور.. جذابن
MOHEZA
۸ خرداد ۱۳۹۴چون اکثر ماشیناش حجم موتور بالا داره :D
علي رضا
۷ خرداد ۱۳۹۴آئودی قراره به زودی به ایران بیاد..امیدوارم بیاد
احمد باقری
۷ خرداد ۱۳۹۴احسنت به آئودی.
نخود آش
۸ خرداد ۱۳۹۴حق ایرانخودرو داره پایمال میشه. آقا رسیدگی کنین. چراغهای Q1 تو عکس اول رو از روی دنا کپی کردن.
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴خخخخخ
دنا خودش کپی رایته :)
BMW4ever
۸ خرداد ۱۳۹۴Q3 اندازه X1 که میدونین چه قدر کوچیکه حالا Q1 میخواد در چه اندازه ای کوچیک باشه خدا میدونه