همه میدانیم که خودروسازان آلمانی دربارهی انتشار مشخصات عملکردی محصولات خود کمی مرموزانه عمل میکنند و آئودی هم از این قضیه مستثنا نیست. این بار دربارهی آئودی RS7 اسپورت بک جدید صحبت میکنیم که طبق گفتههای سازنده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای دارد اما در شرایط واقعی میبینیم که کاکپیت دیجیتالی خود آئودی عدد ۳.۴ ثانیه را نشان میدهد.
خودرویی که مشاهده خواهید کرد دارای دستگاه Vbox در داخل خود بوده و بهطور دقیق اعداد پرفورمنس RS7 اسپورت بک را ثبت میکند. محصول جدید ارباب حلقهها توانسته شتاب ۳.۴ ثانیهی را با فعال بودن لانچ کنترل ثبت کند. موضوع جالب اینکه خودروی آئودی در بهترین وضعیت خود شتاب ۳.۳۸ ثانیه را نیز به دست آورده که با R8 V10 پلاس قبلی قابل مقایسه است. همچنین شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هم در ۱۱.۹ ثانیه ثبت شده که یکدهم ثانیه سریعتر از گفتههای آئودی میباشد.
وقتیکه نفر دوم در کابین نشسته و باک هم کاملاً پر باشد، مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱.۸ ثانیه طی میشود که احتمالاً با حذف نفر دوم و کم کردن از میزان سوخت داخل باک این رقم به حدود ۱۱ ثانیه نزدیکتر خواهد شد. البته که عملکرد این خودرو خوب است چراکه RS7 اسپورت بک خودروی سبکی نبوده و وزن ۲۰۶۵ کیلوگرمی (بدون راننده) دارد.
خب صحبت از وزن شد و باید گفت تست کنندهی این خودرو واقعاً حس نکرده که با محصول سنگینوزنی طرف است چراکه فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم تعلیق بادی و تطبیقپذیر احساس خاصی را ایجاد کردهاند. به این موارد باید تعویضهای دندهی سریع و هندلینگ تیز را هم اضافه کنیم که باعث میشود بزرگترین اسپورت بک آئودی از نظر چابکی در کلاس خود حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. البته همهچیز عالی نیست زیرا استانداردهای آلایندگی سختتر در اروپا باعث شدهاند آئودی فیلتر ذرات بنزین را روی خودرو نصب کند که روی صدای تولیدی پیشرانه تأثیر گذاشته است.
L-H-P-TT
۵ مهر ۱۳۹۸لامصب چه رخی داره ….
فک کن موتور V10 لامبور رو بندازی روش با دو تا توربو اما بوست کم …..
و یه چیزی تو مایه های 800 تا 1000 اسب ازش بکشی بیرون ….
به به …..
واقعا به به ….
سروش
۵ مهر ۱۳۹۸لامصب چقدر لوکس سازای آلمانی تنوع دارن. از هر خودرویی انقدر با نسخه های مختلف ارائه می کنند که خدا رو شکر در مقام انتخاب نیستم … گیجه بگیرم. شکرگزاری تلخ
سیاوش
۵ مهر ۱۳۹۸این موتوروش بنزینیه ؟
Hamid...Audi
۵ مهر ۱۳۹۸بله ۴ لیتری هشت سیلندر بنزینی با ۶۰۰ اسب بخار قدرت.
ایمان
۵ مهر ۱۳۹۸فقط کافیه بخش پرفورمنس آئودی ( RS ) وارد عمل بشه
اون موقع دیگه با یک هیولای دوست داشتنی طرفیم
paghini
۵ مهر ۱۳۹۸جلو پنجره و اون فاصله کاپوت تا ورودی های هوارو از روی ایرانخودرو و ماشین دنا کپی کردن
جایی که ائودی داره میره سال ها پیش ایران خودرو رفته
رامتین
۵ مهر ۱۳۹۸واقعا عالیه اما من BMW آن هم M8 و آنهم در ورژن گرن کوپه را چیز دیگری میدونم.
علی
۵ مهر ۱۳۹۸خشن و زیبا
ایلیا
۶ مهر ۱۳۹۸عکس اول حسی شبیه سوناتا جدید داره.
ماشین مورد علاقه ی منه این ماشین، چه این نسل چه نسل قبلش، کاش میشد نمونه rs رو از نزدیک ببینم
حسین
۶ مهر ۱۳۹۸هم جذابیت طراحی داخلی و خارجی هم تکنولوژی هم سیستم کواترو آئودی یک سر و گردن از بنز و بی ام و بالاتره بدون تعصب و اقرار و دقیقا طبق گزارش ها و تست های مجله های معتبر دنیا
محمدهادی
۶ مهر ۱۳۹۸آلمانیا همشون کارشون درسته
ولی من Bmw بازم…
Ferrari
۶ مهر ۱۳۹۸فوق العادست.