آئودی RS3 جدید بهتازگی با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۴۰.۷ ثانیه در نوربرگرینگ، رکورد سریعترین خودروی کامپکت این پیست را شکسته است. البته وقتی فکر میکنیم که پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت پرفورمنس منثی همین مسیر ۱۳ مایلی را بیش از یک دقیقه سریعتر طی کرده، دیوانه کننده خواهد بود اما بااینحال نمیتوان دستاورد RS3 را نادیده گرفت زیرا رکورد این ماشین در جهنم سبز از بسیاری از سوپرکارهای چند سال اخیر سریعتر بوده است. حال در این مطلب قصد داریم این سوپرکارها را معرفی کنیم. اینها تا همین چند سال پیش سریعترین خودروهای بازار بودند اما حالا در نوربرگرینگ از سدان کامپکت ۴۰۰ اسب بخاری آئودی کُندتر هستند.
فراری ۵۹۹ GTB
تایم: ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه
هرچند فراری خودروهای خود را در نوربرگرینگ آزمایش میکند اما هیچگاه نمیگوید این خودروها چقدر در جهنم سبز سریع هستند و به همین دلیل هیچ لپ تایم رسمی از ساختههای فراری در این پیست وجود ندارد. بااینحال، نشریه اسپرت اتو با فراری ۵۹۹ GTB تایم ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه را در نوربرگرینگ به ثبت رسانده که این یعنی فراری ۶۲۰ اسب بخاری ۷ ثانیه از آئودی کُندتر است.
لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا
تایم: ۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه
اولین گالاردوی جادهای که روی پیست تمرکز داشت، نسخهٔ سوپرلگرا پیش از فیسلیفت بود که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. صندلیهای اسپرت باریک و استفاده گسترده از فیبر کربن، ۱۰۰ کیلوگرم از وزن این نسخه را نسبت به گالاردوی معمولی کاهش داده و قدرت آنهم با ۱۰ اسب بخار افزایش به ۵۳۰ اسب بخار رسیده بود؛ اما با همه اینها، اگر گالاردو سوپرلگرا و آئودی RS3 همزمان در نوربرگرینگ حرکت کنند، سدان آئودی ۶ ثانیه زودتر یک دور این پیست را طی میکند.
آئودی R8 V10
تایم: ۷ دقیقه و ۴۴ ثانیه
آئودی R8 اولیه با پیشرانهٔ V8 خودروی جذابی بود اما با داشتن تنها ۴۲۰ اسب بخار قدرت بهاندازه کافی سریع نبود که بتواند در نوربرگرینگ تایم زیر ۸ ثانیه را ثبت کند. دو سال بعد اما نسخهٔ V10 این خودرو با پیشرانهٔ ۵۲۵ اسب بخاری لامبورگینی گالاردو با همان راننده تایم ۷ دقیقه و ۴۴ ثانیه را ثبت کرد که ۲۱ ثانیه نسبت به نسخهٔ V8 بهتر بود اما هنوز هم ۴ ثانیه از RS3 کُندتر است.
بوگاتی ویرون
تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه
همانطور که آئودی باافتخار اعلام کرده است، تایم RS3 در نوربرگرینگ با بوگاتی ویرون اولیه برابر است. البته هیچکس نمیگوید که پیست مسابقه زیستگاه معمول ویرون است اما همینکه یک سدان کامپکت با DNA مشترکی با سئات لئون ۹۰ اسب بخاری توانسته سریعترین و گرانترین خودروی چند سال پیش را مغلوب کند دستاورد بزرگی است.
لامبورگینی مورسیهلاگو LP640
تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه
گاو خشمگین سنت آگاتا با وجود ۳۶۰ اسب بخار قدرت کمتر، دقیقاً همزمان با ویرون یک دور نوربرگرینگ را طی کرده است. مورسیهلاگو LP640 به پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت مجهز بود درحالیکه مورسیهلاگوی اولیه از نسخهٔ ۶.۲ لیتری این موتور با ۵۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد.
پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۷.۲
تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه
پورشه ۹۱۱ GT3 کنونی یک دور جهنم سبز را زیر ۷ دقیقه طی میکند اما ۱۰ سال پیش GT3 نسل ۹۹۷.۲ که با ۴۳۵ اسب بخار قدرت یکی از اصلیترین سلاحها برای پیست محسوب میشد، در نوربرگرینگ تایمی مشابه آئودی RS3 جدید ثبت کرده بود.
مرسدس بنز SLR مکلارن
تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه
بله SLR حدود ۲۰ سال سن دارد اما این افسانه آلمانی همراه با پورشه کاررا GT و فراری انزو، برترین سوپرکارهای اوایل دههٔ ۲۰۰۰ بودند. نیروگاه V8 سوپرشارژ ۶۲۶ اسب بخاری این ماشین همراه با ترمزهای کربن سرامیکی و اسپویلر عقب که بهعنوان ترمز هوایی هم عمل میکرد، در سال ۲۰۰۴ تایم ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه را برای SLR مکلارن به ارمغان آوردند که در آن زمان تایم چشمگیری محسوب میشد.
مرسدس بنز SLS AMG
تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه
پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۵۷۰ اسب بخار قدرت، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ترنساکسل که توزیع وزن بهینهای را فراهم میکند و شاسی آلومینیومی، مرسدس SLS را به سوپراسپرت بسیار توانمندی تبدیل کرده بودند اما یک دهه بعد، این ماشین نمیتواند از یک سدان کامپکت سریعتر باشد.
پورشه کیمن GT4
تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه
پورشه کیمن GT4 یکی از لذتبخشترین خودروهای دنیا برای رانندگی در پیست است. بااینحال، نسل قبلی این خودرو با وجود برخورداری از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با ۳۸۵ اسب بخار قدرت، نمیتواند در نوربرگرینگ سریعتر از آئودی RS3 باشد.
محمد امین
۲۴ مرداد ۱۴۰۰من فکر میکنم ماشین هایی که رکوردشکن در اینجا ذکر شده میتونن سریع تر همبرن در این پیست ، مثلا 599 gtb با رکوردش در نوربرگ نزدیک به انزو باشه ، انزو به صورت غیر رسمی تایم ۷ و ۲۵ زده که قطعا اگر باید هماهنگی فراری بود و رانندگی بهتر سریع تر هم میشد، چون راننده چند جا اشتباه کرد در ویدیو ، به هر حال برای سال ۲۰۰۲ رکورد خوبی بوده و از کارارا gt سریع تر بوده ، و میبایستی 599 هم تقریبا همین حدود ها باشه حالا ۵ ثانیه کند تر نه ۲۲ ثانیه
ممد ژانگولر
۲۴ مرداد ۱۴۰۰دو سه تا ماشین آس تو این لیست میبینم که بدجوری دلبری میکنه
شما هم همونایی که من دیدمو دیدین؟
Philipp
۲۴ مرداد ۱۴۰۰من چهارتا میبینم:
SLR
SLS
Galardo
MurceiLago
ممد ژانگولر
۲۴ مرداد ۱۴۰۰افرین کاپیتان ولی خیلی بخوای فیلترش کنی گالاردو میره کنار همون سه تا گفتی میشه 👏
مهدی موتور
۲۴ مرداد ۱۴۰۰خدایی همه میگن بوگاتی هندلینگش افتضاحه.مثل بقیه تایم گرفته که😐
حالا قیمت رو کاری ندارم
جناب ایکس
۲۴ مرداد ۱۴۰۰شتابش در عوض بالاس 1000 اسب بوده اون موقع!!!
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۰من ۸ تا الماس میبینم
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۰از نظر من بهترین توازن طراحی در محصولات قدیمی لامبورگینی رو مورسیهلاگو داره. خصوصا نمای عقبش.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰من توی طراحی مورسیه لاگو ، بیشتر از همه از اون دوتا اسپویلر کنارش خوشم میاد که وقتی باز میشن شبیه بالچه های پشت هواپیمان
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۰منظورت دریچه ورودی هوا هستش دیگه ، به باله عقب میگن اسپویلر
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰منظرم همون بالس ، مورسیه لاگو sv دو تا بالچه پشت شیشه لچکی داره که توی سرعت بالا باز میشن
Reza Waffen SS
۲۵ مرداد ۱۴۰۰میدونم خوب اونا تو نسخه پایه اونتادور ۷۰۰ هم بودن که از نسخه SV اونتادور به بعد کلا حذف شدن و ثابت شدن
Philipp
۲۴ مرداد ۱۴۰۰نظر منم همینه
به قول یه بنده خدایی مونالیزای لامبورگینیه
جناب ایکس
۲۴ مرداد ۱۴۰۰اگه یه آدم فضایی از یه کهکشان دیگه هم مورسیه لاگو رو ببینه به زیباییش پی میبره حالا از هر گونه ای هم که باشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مرداد ۱۴۰۰اگه مارو نخورن حتما از مورسیه لگو هم خوششون میاد!😂😂
Philipp
۲۴ مرداد ۱۴۰۰این مقایسه ها اشتباهه
همین الان شما ماشین عتیقه ای مثل 300SLR رو بیاری توسط یه A250e تحقیر میشه
اما اون یکی لمانز برده در حالی که این برای مصارف شهریه
و مهم اینه که مال چه زمانین و تمرکزشون روی چی بوده
مثلا ویرون هدفش این بود که مثبت هزار اسب قدرت داشته باشه که بهش رسید
یا SLR حدودا 20 سال پیش ساخته شده! مال زمانیه که ما هنوز مجله ماشین دستمون میگرفتیم بجای اینکه بیایم اینجا
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰آدم باورش نمیشه SLR نزدیک ۲۰ سال سن داره.
Kf
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ما نفهمیدیم Rs3 یا Rs6
اولش زده Rs6 آخه
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰زمان باعث چه چیز ها که نمیشه 😔
England
۲۴ مرداد ۱۴۰۰اسطوره اس ال آر مکلارن رو ببین به به لذت میبری ساعت ها باید تماشاش کنی
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰واقعا دوران خودش عالی بود الانم عالیه فقط یه سوال در تولید SLR مکلارن بیشتر نقش داشت یا بنز ؟
PSR
۲۴ مرداد ۱۴۰۰بنز
Amin
۲۴ مرداد ۱۴۰۰مکلارن در نکات فنی شامل سیستم خنک کننده، سیستم تعلیق، و سیستم پاشش سوخت کار میکرد، و البته یه سری چیز های دیگه که جزئی تز هستن
و من همیشه از زخ این ماشین لذت میبدم ، حرف نداره ، اوج طراحی مرسدس در کنار مهندسی المانی _بریتانیای، واقعا مخوف هست
مازیار
۲۴ مرداد ۱۴۰۰و باز هم اهمیت ” به روز بودن ” در تایم گیری
و بیشتر از اون اهمیت تایم های چهار سال قبل سنا که هنوز بی رقیب هست😍
محمد ب
۲۴ مرداد ۱۴۰۰پوز خیلی ها رو به خاک مالیده بزرگتر از همه ویرونه
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۰داداش این اسطوره ها هر کدوم بالای ۱۰ _ ۲۰ سال سن دارن ها
England
۲۴ مرداد ۱۴۰۰حتما اطلاع نداره بنده خدا :))
GT
۲۴ مرداد ۱۴۰۰SLR و SLS دو شاهکار تکرار نشدنی از مرسدس 👑
SRT
۲۴ مرداد ۱۴۰۰حقیقتا دیدن ویرون تو لیست بد شوکه م کرد
حسین
۲۴ مرداد ۱۴۰۰از چه لحاظ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مرداد ۱۴۰۰اینکه پیشرفت تکنولوژی اگه کنترل نشه چه فاجعه هایی که به بار نمیاره، کی فکرشو میکرد توی قرن ۲۱ یه ماشین شهری بخواد سرور ماشینا یعنی ویرون رو شکست بده،واقعا درکش سخته…
علی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اینکه همه ماشین های لیست عالی هستن ولی هیچ کدوم هدف از تولیدشون عملکرد در پیست نبودن بخاطر همینه که از آئودی عقب تر هستن درحالی که یه کوچولو توی تعلیق و پرفورمنس همین slr یا مورسیه لاگو کار بشه اون موقع سوپر اسپرت های الان هم نمی تونن شکستشون بدن چه برسه سدان کامپکت
علی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰سری بلک SLS amg یا سری gt3 رو بیارن پیست اون موقع ورق برمیگرده
محمد مختاری آذر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰عجب چیزی ساخته آئودی
مهدی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰من که باورم نمیشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مرداد ۱۴۰۰اصلا باورم نمیشه همچین جواهرایی رو شکست داده باشه،اونم یه ماشین کامپکت، با دیدن ویرون و مورسیه لگو که دیگه خیلی جا خوردم،این مطلب به من یادآوری کرد که زمونه چیکارا که نمیکنه، کی باورش میشه ویرون ۱۰۰۱اسب بخاری که سرور ماشینا بود توسط یه ماشین کامپکت توی این پیست زمانش شکسته بشه، هی زمونه…
آریا ماشین
۲۷ مرداد ۱۴۰۰دوستان اینا همشون توسط اسپرت اتو تست شدن نه خود شرکت ها
شما این زمان ها رو منهای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کنین اون میشه زمان اصلی
ولی زمان عجیب زود میگذره
از گالاردو سوپرلگرا ۱۴ سال ، از ویرون ۱۶ سال ، از ۹۱۱ gt3 نسل ۹۹۷.۲ هم ۱۰ سال ، مرسدس slr هم ۱۷ سال میگذره
کی فکرشو میکرد اینها بشن خودروی کلاسیک
تا چند دهه دیگه سوپراسپرت های امروز مثل آونتادور ، ۷۲۰s ، فراری ۸۱۲ ، بوگاتی شیرون ، پاگانی هوایرا ، کونیگ زگ جسکو ، ای ام جی وان ، والکری ، ریماک نورا ، ونوم و تواتارا ، جی تی بلک سریز همه اینها کلاسیک و قدیمی میشن