آئودیهفته نامه

سوپرکارهایی که در نوربرگ‌رینگ نمی‌توانند حریف آئودی RS3 جدید شوند

آئودی RS3 جدید به‌تازگی با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۴۰.۷ ثانیه در نوربرگ‌رینگ، رکورد سریع‌ترین خودروی کامپکت این پیست را شکسته است. البته وقتی فکر می‌کنیم که پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت پرفورمنس منثی همین مسیر ۱۳ مایلی را بیش از یک دقیقه سریع‌تر طی کرده، دیوانه کننده خواهد بود اما بااین‌حال نمی‌توان دستاورد RS3 را نادیده گرفت زیرا رکورد این ماشین در جهنم سبز از بسیاری از سوپرکارهای چند سال اخیر سریع‌تر بوده است. حال در این مطلب قصد داریم این سوپرکارها را معرفی کنیم. این‌ها تا همین چند سال پیش سریع‌ترین خودروهای بازار بودند اما حالا در نوربرگ‌رینگ از سدان کامپکت ۴۰۰ اسب بخاری آئودی کُندتر هستند.

فراری ۵۹۹ GTB

تایم: ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه

هرچند فراری خودروهای خود را در نوربرگ‌رینگ آزمایش می‌کند اما هیچ‌گاه نمی‌گوید این خودروها چقدر در جهنم سبز سریع هستند و به همین دلیل هیچ لپ تایم رسمی از ساخته‌های فراری در این پیست وجود ندارد. بااین‌حال، نشریه اسپرت اتو با فراری ۵۹۹ GTB تایم ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه را در نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده که این یعنی فراری ۶۲۰ اسب بخاری ۷ ثانیه از آئودی کُندتر است.

لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا

تایم: ۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه

اولین گالاردوی جاده‌ای که روی پیست تمرکز داشت، نسخهٔ سوپرلگرا پیش از فیس‌لیفت بود که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. صندلی‌های اسپرت باریک و استفاده گسترده از فیبر کربن، ۱۰۰ کیلوگرم از وزن این نسخه را نسبت به گالاردوی معمولی کاهش داده و قدرت آن‌هم با ۱۰ اسب بخار افزایش به ۵۳۰ اسب بخار رسیده بود؛ اما با همه این‌ها، اگر گالاردو سوپرلگرا و آئودی RS3 هم‌زمان در نوربرگ‌رینگ حرکت کنند، سدان آئودی ۶ ثانیه زودتر یک دور این پیست را طی می‌کند.

آئودی R8 V10

تایم: ۷ دقیقه و ۴۴ ثانیه

آئودی R8 اولیه با پیشرانهٔ V8 خودروی جذابی بود اما با داشتن تنها ۴۲۰ اسب بخار قدرت به‌اندازه کافی سریع نبود که بتواند در نوربرگ‌رینگ تایم زیر ۸ ثانیه را ثبت کند. دو سال بعد اما نسخهٔ V10 این خودرو با پیشرانهٔ ۵۲۵ اسب بخاری لامبورگینی گالاردو با همان راننده تایم ۷ دقیقه و ۴۴ ثانیه را ثبت کرد که ۲۱ ثانیه نسبت به نسخهٔ V8 بهتر بود اما هنوز هم ۴ ثانیه از RS3 کُندتر است.

بوگاتی ویرون

تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه

همان‌طور که آئودی باافتخار اعلام کرده است، تایم RS3 در نوربرگ‌رینگ با بوگاتی ویرون اولیه برابر است. البته هیچ‌کس نمی‌گوید که پیست مسابقه زیستگاه معمول ویرون است اما همین‌که یک سدان کامپکت با DNA مشترکی با سئات لئون ۹۰ اسب بخاری توانسته سریع‌ترین و گران‌ترین خودروی چند سال پیش را مغلوب کند دستاورد بزرگی است.

لامبورگینی مورسیه‌لاگو LP640

تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه

گاو خشمگین سنت آگاتا با وجود ۳۶۰ اسب بخار قدرت کمتر، دقیقاً هم‌زمان با ویرون یک دور نوربرگ‌رینگ را طی کرده است. مورسیه‌لاگو LP640 به پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت مجهز بود درحالی‌که مورسیه‌لاگوی اولیه از نسخهٔ ۶.۲ لیتری این موتور با ۵۸۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد.

پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۷.۲

تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه

پورشه ۹۱۱ GT3 کنونی یک دور جهنم سبز را زیر ۷ دقیقه طی می‌کند اما ۱۰ سال پیش GT3 نسل ۹۹۷.۲ که با ۴۳۵ اسب بخار قدرت یکی از اصلی‌ترین سلاح‌ها برای پیست محسوب می‌شد، در نوربرگ‌رینگ تایمی مشابه آئودی RS3 جدید ثبت کرده بود.

مرسدس بنز SLR مک‌لارن

تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه

بله SLR حدود ۲۰ سال سن دارد اما این افسانه آلمانی همراه با پورشه کاررا GT و فراری انزو، برترین سوپرکارهای اوایل دههٔ ۲۰۰۰ بودند. نیروگاه V8 سوپرشارژ ۶۲۶ اسب بخاری این ماشین همراه با ترمزهای کربن سرامیکی و اسپویلر عقب که به‌عنوان ترمز هوایی هم عمل می‌کرد، در سال ۲۰۰۴ تایم ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه را برای SLR مک‌لارن به ارمغان آوردند که در آن زمان تایم چشمگیری محسوب می‌شد.

مرسدس بنز SLS AMG

تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه

پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۵۷۰ اسب بخار قدرت، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ترنس‌اکسل که توزیع وزن بهینه‌ای را فراهم می‌کند و شاسی آلومینیومی، مرسدس SLS را به سوپراسپرت بسیار توانمندی تبدیل کرده بودند اما یک دهه بعد، این ماشین نمی‌تواند از یک سدان کامپکت سریع‌تر باشد.

پورشه کیمن GT4

تایم: ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه

پورشه کیمن GT4 یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروهای دنیا برای رانندگی در پیست است. بااین‌حال، نسل قبلی این خودرو با وجود برخورداری از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با ۳۸۵ اسب بخار قدرت، نمی‌تواند در نوربرگ‌رینگ سریع‌تر از آئودی RS3 باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    من فکر میکنم ماشین هایی که رکوردشکن در اینجا ذکر شده میتونن سریع تر هم‌برن در این پیست ، مثلا 599 gtb با رکوردش در نوربرگ نزدیک به انزو باشه ، انزو به صورت غیر رسمی تایم ۷ و ۲۵ زده که قطعا اگر باید هماهنگی فراری بود و رانندگی بهتر سریع تر هم می‌شد، چون راننده چند جا اشتباه کرد در ویدیو ، به هر حال برای سال ۲۰۰۲ رکورد خوبی بوده و از کارارا gt سریع تر بوده ، و میبایستی 599 هم تقریبا همین حدود ها باشه حالا ۵ ثانیه کند تر نه ۲۲ ثانیه

    1. ممد ژانگولر

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4128 ديدگاه)

      دو سه تا ماشین آس تو این لیست میبینم که بدجوری دلبری میکنه
      شما هم همونایی که من دیدمو‌ دیدین؟

      1. Philipp

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        من چهارتا میبینم:
        SLR
        SLS
        Galardo
        MurceiLago

        1. ممد ژانگولر

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4128 ديدگاه)

          افرین کاپیتان ولی خیلی بخوای فیلترش کنی گالاردو میره کنار همون سه تا گفتی میشه 👏

    2. مهدی موتور

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1229 ديدگاه)

      خدایی همه میگن بوگاتی هندلینگش افتضاحه.مثل بقیه تایم گرفته که😐
      حالا قیمت رو کاری ندارم

      1. جناب ایکس

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        شتابش در عوض بالاس 1000 اسب بوده اون موقع!!!

    3. Reza Waffen SS

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      من ۸ تا الماس می‌بینم

  2. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    از نظر من بهترین توازن طراحی در محصولات قدیمی لامبورگینی رو مورسیه‌لاگو داره. خصوصا نمای عقبش.

    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      من توی طراحی مورسیه لاگو ، بیشتر از همه از اون دوتا اسپویلر کنارش خوشم میاد که وقتی باز میشن شبیه بالچه های پشت هواپیمان

      1. Reza Waffen SS

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        منظورت دریچه ورودی هوا هستش دیگه ، به باله عقب میگن اسپویلر

        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          منظرم همون بالس ، مورسیه لاگو sv دو تا بالچه پشت شیشه لچکی داره که توی سرعت بالا باز میشن

      2. Reza Waffen SS

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        می‌دونم خوب اونا تو نسخه پایه اونتادور ۷۰۰ هم بودن که از نسخه SV اونتادور به بعد کلا حذف شدن و ثابت شدن

    2. Philipp

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      نظر منم همینه
      به قول یه بنده خدایی مونالیزای لامبورگینیه

    3. جناب ایکس

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اگه یه آدم فضایی از یه کهکشان دیگه هم مورسیه لاگو رو ببینه به زیباییش پی میبره حالا از هر گونه ای هم که باشه.

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        اگه مارو نخورن حتما از مورسیه لگو هم خوششون میاد!😂😂

  3. Philipp

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    این مقایسه ها اشتباهه
    همین الان شما ماشین عتیقه ای مثل 300SLR رو بیاری توسط یه A250e تحقیر میشه
    اما اون یکی لمانز برده در حالی که این برای مصارف شهریه
    و مهم اینه که مال چه زمانین و تمرکزشون روی چی بوده
    مثلا ویرون هدفش این بود که مثبت هزار اسب قدرت داشته باشه که بهش رسید
    یا SLR حدودا 20 سال پیش ساخته شده! مال زمانیه که ما هنوز مجله ماشین دستمون میگرفتیم بجای اینکه بیایم اینجا

    1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      آدم باورش نمیشه SLR نزدیک ۲۰ سال سن داره.

  4. Kf

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (524 ديدگاه)

    ما نفهمیدیم Rs3 یا Rs6
    اولش زده Rs6 آخه

  5. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    زمان باعث چه چیز ها که نمیشه 😔

  6. England

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    اسطوره اس ال آر مکلارن رو ببین به به لذت میبری ساعت ها باید تماشاش کنی

    1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      واقعا دوران خودش عالی بود الانم عالیه فقط یه سوال در تولید SLR مکلارن بیشتر نقش داشت یا بنز ؟

      1. PSR

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        بنز

        1. Amin

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          مکلارن در نکات فنی شامل سیستم خنک کننده، سیستم تعلیق، و سیستم پاشش سوخت کار می‌کرد، و البته یه سری چیز های دیگه که جزئی تز هستن
          و من همیشه از زخ این ماشین لذت میبدم ، حرف نداره ، اوج طراحی مرسدس در کنار مهندسی المانی _بریتانیای، واقعا مخوف هست

  7. مازیار

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3292 ديدگاه)

    و باز هم اهمیت ” به روز بودن ” در تایم گیری

    و بیشتر از اون اهمیت تایم های چهار سال قبل سنا که هنوز بی رقیب هست😍

  8. محمد ب

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    پوز خیلی ها رو به خاک مالیده بزرگتر از همه ویرونه

    1. Reza Waffen SS

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      داداش این اسطوره ها هر کدوم بالای ۱۰ _ ۲۰ سال سن دارن ها

      1. England

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        حتما اطلاع نداره بنده خدا :))

  9. GT

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    SLR و SLS دو شاهکار تکرار نشدنی از مرسدس 👑

  10. SRT

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (621 ديدگاه)

    حقیقتا دیدن ویرون تو لیست بد شوکه م کرد

    1. حسین

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (785 ديدگاه)

      از چه لحاظ؟

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        اینکه پیشرفت تکنولوژی اگه کنترل نشه چه فاجعه هایی که به بار نمیاره، کی فکرشو میکرد توی قرن ۲۱ یه ماشین شهری بخواد سرور ماشینا یعنی ویرون رو شکست بده،واقعا درکش سخته…

  11. علی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (797 ديدگاه)

    اینکه همه ماشین های لیست عالی هستن ولی هیچ کدوم هدف از تولیدشون عملکرد در پیست نبودن بخاطر همینه که از آئودی عقب تر هستن درحالی که یه کوچولو توی تعلیق و پرفورمنس همین slr یا مورسیه لاگو کار بشه اون موقع سوپر اسپرت های الان هم نمی تونن شکستشون بدن چه برسه سدان کامپکت

  12. علی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (797 ديدگاه)

    سری بلک SLS amg یا سری gt3 رو بیارن پیست اون موقع ورق برمیگرده

  13. محمد مختاری آذر

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب چیزی ساخته آئودی

  14. مهدی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من که باورم نمیشه

  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اصلا باورم نمیشه همچین جواهرایی رو شکست داده باشه،اونم یه ماشین کامپکت، با دیدن ویرون و مورسیه لگو که دیگه خیلی جا خوردم،این مطلب به من یادآوری کرد که زمونه چیکارا که نمیکنه، کی باورش میشه ویرون ۱۰۰۱اسب بخاری که سرور ماشینا بود توسط یه ماشین کامپکت توی این پیست زمانش شکسته بشه، هی زمونه…

  16. آریا ماشین

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    دوستان اینا همشون توسط اسپرت اتو تست شدن نه خود شرکت ها
    شما این زمان ها رو منهای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کنین اون میشه زمان اصلی
    ولی زمان عجیب زود میگذره
    از گالاردو سوپرلگرا ۱۴ سال ، از ویرون ۱۶ سال ، از ۹۱۱ gt3 نسل ۹۹۷.۲ هم ۱۰ سال ، مرسدس slr هم ۱۷ سال میگذره
    کی فکرشو میکرد اینها بشن خودروی کلاسیک
    تا چند دهه دیگه سوپراسپرت های امروز مثل آونتادور ، ۷۲۰s ، فراری ۸۱۲ ، بوگاتی شیرون ، پاگانی هوایرا ، کونیگ زگ جسکو ، ای ام جی وان ، والکری ، ریماک نورا ، ونوم و تواتارا ، جی تی بلک سریز همه اینها کلاسیک و قدیمی میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا