درحالیکه اخباری درباره احتمال فعالیت بخش اسپورت آئودی روی نسل جدید A1 اسپورت بک وجود داشت، سرانجام بهصورت رسمی اعلام شد خبری از نسخه اسپورت این خانواده با نام RS1 نخواهد بود.
در حقیقت ارباب حلقهها محصول اسپورت کوچکتری نسبت به RS3 اسپورت بک نخواهند ساخت و این هاچبک جمعوجور ارزانترین خودروی آئودی اسپورت در بازار باقی خواهد ماند. این را جولیوس سیباخ مدیر آئودی در مصاحبه با اتوکار گفته است.
بنابراین تولید خودروهای ۴ سیلندر RS با سدی محکم مواجه شده و افرادی که به دنبال A1 قویتر هستند باید به خرید مدل ۴۰ TFSI راضی شوند. این سوپرمینی از پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۲۰۰ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعتی دارد.
البته در حرکتی مثبتتر، پیشرانه ۵ سیلندر بکار رفته در RS3 اسپورت بک و سدان و همچنین RS Q3 و RS Q3 اسپورت بک حفظ شده و در نسل بعدی با بهروزرسانی روی این مدلها نصب خواهند شد. هاچبک داغ و جمعوجور آئودی نیازمند چیزی بهتر برای جنگ با خودروهایی همچون مرسدس-ای ام جی A45 S میباشد بنابراین احتمال دارد محصول ارباب حلقهها قدرت بیشتر از ۴۰۰ اسب بخاری داشته باشد.
این پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری در حال حاضر قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید میکند و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی میشود. برخی افراد معتقدند فولکسواگن گلف R جدید شاید از همین پیشرانه استفاده کند اما احتمال چنین کاری بالا نیست.
Ahmadreza 2002
۱۴ بهمن ۱۳۹۸یه سوال چرا وقتی میشه با ۷۰ درصد همین قیمت یه فلوکس خرید که عملا همینه یکی باید اینو بخره؟ بنظرم این چند ساله آئودی هویتش خیلی با فلوکس ادغام شده و تو ساختن شخصیت متمایز خصوصا تو محصولات ارزان تر موفق نبوده کسی که از برند لوکس میخره چیزی بیشتر از یه گلف بزک شده میخاد
همین مشکل قبلا برای محصولات لکسس هم وجود داشت که الان تا حدی مرتفع شده
به نظر من در حال حاضر تیپ های فول از محصولات فلوکس کاملا می تونه جای آئودی مدل پایه رو پر کنه ولی محصولات فول آئودی به هیچ وجه نمیتوان جای پوشه های نخسه پایه رو پر کنه یا مثلا یه سری هفت فول به هیچ وجه حتی نمیتوان به یه گوست نزدیک هم بشه چون این دو برند به رغم عالی بودنشان توانستند هویت منحصر به فرد خودشان رو بسازند
Hamid...Audi
۱۴ بهمن ۱۳۹۸البته آئودی A1 بزک شده فولکس واگن پولو هستش نه گلف.
فروش این مدل ها هم به نظر من بر این اساسه که هر چی پول بدی آش میخوری. توی اروپا این مدل هاچبک های کوچیک خیلی کاربردی و پرطرفدار هستن و کسی که بخواد یه خورده ماشین لوکس تری داشته باشه این ماشین کاملا واسش کافیه.
Ahmadreza 2002
۱۴ بهمن ۱۳۹۸مگه من گفتم a1 بزک شده گلف هست؟
رامتین
۱۴ بهمن ۱۳۹۸البته آئودی هیچ انگیزه ای برای ساخت خودروهای پایه نداره و شاید اجبار موجب شده کمی به این سمت کشیده بشه وگرنه بهترین محصول فولکس، آرتئون هست که شاید با مدل پایه A6 یا A7مقایسه کرد. حال مدلهای بالاتر A6 که موتور 6 سیلندر دارند و یا S6 یا در اینده RS6 صد لول بهتر هستند. بهرحال حس میکنم شرکتها مجبورند همه مدلها را از پایه تا لوکس دنیال کنند، وگرنه خود بنز سری A را زیر 40هزار دلار تولید کرد که بتونه بفروشه اما میشه با این پول، خودروی بهتر در این لول از پرفورمنس خرید.
Ahmadreza 2002
۱۴ بهمن ۱۳۹۸بحث من آینه که کسی که میره و از برند لوکس محصولی رو میخره علاوه بر چند تا اکشن بیشتر دنبال یه پرستیژ بالا تر هم هست چیزی توی بنز میبینیم اما تو آئودی از نظر من نه