آئودی SQ8 از بهار سال جاری میلادی وارد بازار آمریکا میشود و قیمت آن نیز از ۸۹ هزار دلار شروع خواهد شد.
این خودرو که در جایگاهی بین Q8 استاندارد و RS Q8 قرار میگیرد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۹ نیوتون متر استفاده میکند.
پیشرانه یاد شده همکار یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو است. به این ترتیب کراس اوور اسپورت آئودی قادر به ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیهای میباشد.
خب صحبت از پرفورمنس شد و باید گفت SQ8 با سیستم فرمان پذیری چهار چرخ عرضه شده و میتوان پکیج سفارشی اسپورت را نیز برای آن انتخاب نمود. این پکیج شامل میلههای پایدارکننده فعال، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و دیفرانسیل اسپورت کواترو است.
از نظر استایل و طراحی نیز باید خاطرنشان ساخت کراس اوور جذاب ارباب حلقهها گیراتر از همیشه بوده و به دیفیوزر اسپورت، سیستم اگزوز با چهار خروجی اگزوز و رینگهای ۲۱ اینچی مجهز است.
مشتریانی که به دنبال ظاهر خاصتری هستند میتوانند پکیج مشکی را سفارش دهند که باعث اضافه شدن عناصر تیرهرنگ به جلوپنجره، پوشش آینهها، ریلهای سقف و رینگهای ۲۲ اینچی میشود.
با ورود به داخل کابین شاهد فرمان گرم شونده D شکل و صندلیهای اسپورت چرمی با دوخت الماسی خواهید بود. این صندلیها دارای عملکرد گرمکن و سردکن هستند.
از دیگر تجهیزات برجسته SQ8 میتوان سانروف پانورامیک، نورپردازی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیهای، شارژر بیسیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، صفحه لمسی ۱۰.۱ اینچی و صفحهنمایش ۸.۶ اینچی پایینی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و سایر ویژگیهای رفاهی اشاره کرد.
طیف گستردهای از آپشن ها نیز در دسترس قرار دارد که از جمله آنها میتوان صندلیهای ماساژوردار، صندلیهای عقب گرم شونده و پوشش چرم بیشتر را نام برد. این خودرو را همچنین میتوان به هد آپ دیسپلی رنگی، وای فای هات اسپات و سیستم صوتی سهبعدی بنگ اند اولوفسن با ۱۹ بلندگو مجهز نمود.
از نظر ایمنی هم آئودی چیزی کم نگذاشته به گونهای که SQ8 به سیستم تشخیص خودروها، عابران پیاده و موتورسواران مجهز است. SQ8 همچنین از دستیار کناری، دستیار ترافیک پشتی، هشدار خروج خودرو و سیستم دید محیطی سود میبرد. مشتریان همچنین میتوانند آپشن های دستیار کروز تطبیقی، دستیار گردش و تشخیص علائم ترافیکی را نیز سفارش دهند.
جدای از مدل پایه نسخهای با نام پرستیژ هم وجود دارد که بهای آن ۹۴۵۰۰ دلار میباشد. آئودی مشخصات این مدل را منتشر نکرده اما گفته که SQ8 پرستیژ از تجهیزات بیشتری همچون هدآپ دیسپلی یاد شده برخوردار است.
ممد ژانگولر
۱۹ اسفند ۱۳۹۸به نظرم قیمتش ۱۵٪ بیاد پایین فروشش ۲۰٪ افزایش داشته باشه
همایون
۱۹ اسفند ۱۳۹۸حتی تو تخیلاتمم نمیتونم 100 تا پول ماشین بدم
محمدرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸طراحیش به نظرم خاص تر از رقیب هاشه
با این که اصلا نمیشه بین آلمانی ها یکیشونو انتخاب کرد
Hadi
۱۹ اسفند ۱۳۹۸خیلی عالیه..
ولی تواین کلاس x6 انتخاب منه
Zonda R
۲۰ اسفند ۱۳۹۸تنها آلمانیی که طراحیش رو به پیشرفت هست و نتحیر کنندس در عین سادگی
Q8 از نظر. طراحی داخلی و بیرونی واقعا مدرن هست و پرفورمنس عالیی داره
اون عکسی که از چراغ و گوشه ای جلو پنجرس اوج توجه به جزعیات رو نشون
از قدیم سلطان گرافیک چراغ بوده
Milad AMG
۲۰ اسفند ۱۳۹۸با اینکه آئودی همیشه توی طراحی و تکنولوژی پا به پای بنز و بی ام و اومده
ولی نمیدونم چرا تو تعداد فروش همیشه کم میاره
Ali Mehri
۲۰ اسفند ۱۳۹۸توی این سگمنت اوروس حرف اول رو میزنه ، ایکس ۶ ام ، اس ۸ و در اخر جی ال ای. الباقی مقل رنو و … اصن رقیب هم محسوب نمیشن نه برای این غولها که حتی برای X4, GLC, Q3.
با این حال انتخاب من ایکس ۶ هست .
مهدی
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ببین وقتی عاشق ائودی هستی دیگه رقابتی وجود نداره همیشه برات ائودی برندس