تقریباً همه خودروسازان تراز اول جهانی در حال کار روی رانندگی خودکار هستند. آئودی یکی از معدود برندهایی است که قبلاً اقدام به توسعه سیستم خودران خاص خود کرده و نشانههای پررنگ آن را در نسل جدید A8 دیدهایم. این سدان بزرگ دارای سیستم خودران سطح ۳ بوده و میتواند وظایف زیادی را در سرعتهای پایین انجام دهد. اگرچه آئودی در کار روی سیستم و تکنولوژی خودران است اما در عین حال میخواهد به ما یادآوری کند راندن خودرو هنوز هم تجربه هیجانانگیز و لذت بخشی میباشد.
علیرغم حوادثی که اخیراً رخ داده، انتظار میرود خودروهای خودران امنتر از خودروهایی با رانندگان باشند و البته ترافیک جادهای را کاهش دهند. اگرچه صحت چنین امری در هاله از ابهام و شک و تردیدها قرار دارد اما قطعاً یک موستانگ خودران هیجان بسیار کمتری برای ماشین بازها خواهد داشت!
یکی از بزرگترین نقاط ضعف خودروهای خودران این است که طرفداران سفتوسخت خودروها قادر نخواهند بود لذت پشت فرمان نشستن را تجربه کنند؛ و برای برخی افراد، هیچچیزی بهتر از راندن یک خودروی خوب در جادهای پر پیچ و خم وجود ندارد.
جدیدترین فیلم تبلیغاتی آئودی به کارگردانی کریگ گیلسپی که کارگردان “من تونیا” است منتشر شده و قطعاً میزان لذتبخش بودن راندن یک خودروی اسپورت را به ما یادآوری میکند. این تبلیغ زیبا با نمایی از شهرهای آینده و سوار شدن دیوید به خودرویی خودران کلید میخورد. دستیار دیجیتال و شخصی او که کلارا نام دارد دستورات و علائق او را میپرسد.
پس از آن دیوید به یاد روزهای جوانی خود و زمانی که پشت فرمان یک اسپورت کواترو مینشست میافتد. او زمانی که اولین نسل آئودی TT کوپه را میراند به یاد میآورد. همچنین یک R8 اسپایدر قدیمی نیز در این تبلیغ به چشم میخورد.
پس از رسیدن به خانه، آئودی خودران دیوید ناپدید شده و دستیار دیجیتالی او متوجه چیزی میشود. کلارا میگوید: “دیوید خواهش میکنم، باید ریلکس باشی.” اما به دلایلی او نمیتواند آرام باشد؛ بنابراین همان کاری را میکند که ماشین بازهای دیگر در زمان فرار انجام میدهند!
دیوید مالک یک آئودی R8 اسپایدر ۲۰۱۸ است. او یک جاده مناسب یافته و نهایتاً آرام میشود!
اگرچه این یک فیلم تبلیغاتی است اما زمانی که به عمق آن فکر کنید شاید کمی ناراحت شوید. R8 اسپایدر خودرویی است که بسیاری از ما آرزوی راندن آن را داریم. شاید R8 در برابر برخی خودروهای سوپر اسپورت کنونی خیلی به چشم نیاید اما زمانی که به ۲۰ یا ۳۰ سال بعد فکر کنیم آن را یک خودروی فوقالعاده خواهیم یافت. راهی برای فرار از آینده و رانندگی خودکار نیست اما…
[دانلود ویدئو]
F۲۲RAPTOR
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷یادم میاد زمانی که
هیچ خبری از سیستم خودران نبود
کلی کیلیپ از a8نسل پیش بود که خودش خودشو پارک میکرد،میرف پارکینگ
از دیدن این ویدیوها از آ۸ کلی شگفت زده بودیم
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷زندگی داره کلاً آدمهارو به سمت خشکی روح ، تنهایی و بینیازی از همنوع پیش میبره .
بنظر من که خیلی مسخره میشه بری بشینی تو ماشین و از نقطه A بری به نقطه B.
البته اینقدر سرگرمی میزان داخل ماشین که سرگرم بشین . ولی ماشین به لذت رانندگیش بود که دیگه اونم داره یواش یواش کنار میره.
میترسم ۱۰ سال آینده بگیم یادتون میاد پشت فرمون چه لذتی میبردیم .
البته شما ایران رو ۱۰۰ سال آینده حسابش بکن تازه اونم با پراید خودران راحتر میری تَهِ دَره
Sajjad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا
هر چقدر پیشرفت بیشتر
جمعیت بیشتر
نیاز به کارگر کمتر
امیدوارم با حجم انبوهی از بی کاری در کل جهان مواجه نشیم
حسام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷خودران شدن ماشین ها فقط از یک جنبه خوب نیست و اونم حس لذت راندن و لمس کردن روح ماشین رو از انسان می گیره …ولی چه بخواهیم چه نخواهیم جهان به سمت عصر اینترنت و
ارتباطات پیش میره و دیگه قرار نیست راننده پشت فرمون تلفن صحبت بکنه یا پیام بده و… ولی یک نکته ای که به نظر من هست این که شاید این ایده از حدود 100 سال پیش با آمدن اولین ماشین ها تو ذهن انسان بوده ولی به وقوع پیوستن اون نیاز به گذشت زمان و ایجاد تکامل و جهش داشته درست مثل تکامل انسان.
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اون آلمانی یا ایتالیایی میگه خودران نه من میگم خودران اره چون راندن پراید زجر اور است
محمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷کسی پنج روز هفته هر روز صبح با ماشین با گیربکس دستی نیم ساعت-یک ساعت تو ترافیک وقتش هدر میره که برسه سرکارش و بعدازظهرش هم همینقدر وقت صرف می کنه که برسه خونه قطعا به بی روح بودن ماشین و تجربش کاری نداره،اون ادم که از قضا اکثریت رو تشکیل میده،ماشین خودران میخواد یا حتی از ایده ی اشتراکی بودن ماشین حمایت می کنه.کاربرای این سایت اینجورین اکثرا عاشق تویوتا هستن که ماشین فوق العاده بی روح و بی لذت رانندگی هستن(بحث قابل اعتماد بودن و باکیفیت بودنش به کنار) ولی بحث ماشین خودران میشه همه طرفدار لذت رانندگی میشن! با این وضع جمعیت و شهرها و ترافیک و وضعیت تعداد بالای افرادی که نیاز دارن صرفا از نقطه ی A به B برن،خودران شدن و اشتراکی شدن خودروها اجتناب ناپذیره و به نظر من هیچ اشکالی هم نداره.پورشه ها و آلفارومئو ها و میاتا ها و گیربکس های دستی بازهم وجود خواهد داشت.