در ماه مارس بود که گفته شد فولکسواگن به دنبال تملک کامل سهام آئودی بوده و میخواهد سهامداران کوچک را کنار بزند.
تاکنون گروه فولکسواگن مالکیت ۹۹.۶۴ درصد آئودی را در دست داشته و سهم بقیه تنها ۰.۳۶ درصد بوده است. ظاهراً فولکسواگن با پرداخت مبلغ ۲۶۷ میلیون دلاری بقیه این سهام را خریده و آئودی را بهصورت کامل مال خود کرده است.
این خودروساز گفته است:
فولکسواگن اعلام میدارد به توافقی با سهامداران خرد برای در دست گرفتن سهام آئودی دست یافته است.
گفته میشود طی این معامله در کل ۱۵۲۷۴۹ سهم آئودی با مبلغ ۲۶۷ میلیون دلار توسط ژرمنها خریداری شده است. انتظار میرود این نقلوانتقال سهام در جلسه سالانه آتی رخ دهد. این جلسه قرار بود ۱۴ می ۲۰۲۰ برگزار شود اما ظاهراً تاریخ جدید آن به ماه جولای یا آگوست موکول شده است.
رئیس شورای کار عمومی آئودی گفته است:
به عنوان سخنگوی کارکنان آئودی ما همچنان برای رسیدن به هدف خود که سازگاری با بازار سرمایه است ادامه خواهیم داد. به همین خاطر این برند همچنان در داخل گروه فولکس بهصورت مستقل عمل خواهد کرد.
آئودی یکی از مهمترین برندهای گروه فولکسواگن بوده و در برخی بخشها همچون تحقیق و توسعه یکی از پیشروهای این غول خودروسازی است.
Farzad
۳۰ خرداد ۱۳۹۹هر برندی که زیر مجموعه ی این امپراطوری باشه خودبه خود قدرت پیدا میکنه …
مهرآیین
۳۰ خرداد ۱۳۹۹اگر دولت جلوی واردات خودرو را نگیرد هیچ کس خودروهای داخلی را نمی خرد که با یک تصادف کوچک خودش و خانواده اش گوشت چرخ کرده شوند . اگر اجازه بدهند حداقل خودروهای خارجی دست دوم و کار کرده مدل 2015 تا 2020 وارد کشور شود آن وقت خواهیم دید که هیچ کس پراید را حتی با قیمت پنج میلیون تومان هم نخواهد خرید .
سینا BMW
۳۰ خرداد ۱۳۹۹وقتی ارزش پول اینقدر پایینه که سامسونگ زد فلیپ بیست و خورده ای میلیون قیمتشه پراید پنج میلیون نمیشه،
نمی دونم چرا فکر می کنن بهترین راه از بین بردن بیکاری تولیده؟؟
در حالی که با ساخت شرکت های واردات میتونن کلی شغل ایجاد کنن،
چرا باید همه چیز رو ما تولید کنیم،الان همه اقتصاد های دنیا با ممنوع کردن واردات موفق شدن؟ آیا مردم همه کشور های موفق فقط اجناس کشور خودشونو رو خریدن که موفق شدن؟
اگه اینطوری بود داخل آمریکا نباید بامو X5 رو تولید میکرد و فولکس واگن هیچ وقت به چین نمی رفت.
مهرآیین
۳۰ خرداد ۱۳۹۹@سینا BMW
دوست بزرگوار در چند سطر اول کامنتتان به قیمت گوشی سامسونگ و پراید اشاره کردید ، شما اگر به کامنت من دقت کنید متوجه می شوید که من در مورد هزینه ها و قیمت تمام شده پراید نگفتم بلکه گفتم اگر واردات با تعرفه پایین آزاد شود دیگر کسی حاضر نمی شود خودروهای داخلی را حتی با قیمت پنج میلیون تومان هم بخرد . در ادامه کامنتتان در مورد بسته شدن واردات خودرو و اصرار مسئولین بر تمرکز روی تولیدات داخل و اجبار مردم به استفاده از تولیدات داخل گفتید که با حرفتان موافقم ، چون اصرار به ادامه تولید خودرو با شرایط فعلی در ایران بیشتر به نفع سرمایه داران فاسد و برخی مسئولین غیر قابل اعتماد و فاسد دولتی است نه به نفع مردم ، همانهایی که گاهی اوقات اسمشان در رسانه ها به عنوان مفسد و اختلاس گر منتشر می شود .
سینا BMW
۳۰ خرداد ۱۳۹۹نه تنها خودرو بلکه هر چیز دیگه ای
یه زمانی اومدن گوشی بسازن،
نیاز نیست که همه چیز خودمون رو خودمون تامین کنیم.
وقتی که هیچ تجربه ای کسب نکردیم در بخش خودرو درحالی که کره با همون تاریخچه کلی از ما موفق تر شده.
اینا نشون میده که بدون کمک دیگران ما هیچ قدرتی در تولید خودرو نداریم و نخواهیم داشت.
خلاصه این حرفا اینه:
ما مثل دانش آموزی هستیم که میخوایم بدون معلم دانشمند بشیم.و آخرش دیپلم هم نمی گیریم
حميد
۳۰ خرداد ۱۳۹۹أ او دی خیلی خوبه ولی مرسیدس و بی ام دبلیو یک حس دیگه دارند
Kurtz
۳۰ خرداد ۱۳۹۹تاریخ درخشانی داره آئودی. یه زمان تمام تجهیزات و حتی کارگر هاش در محدوده ی متصرفات ارتش سرخ به عنوان غرامت جنگی به شوروی منتقل شدن و هیچ چی ازش نموند، حالا دوباره بر قله ی صنعت خودروسازی ایستاده
نامجو
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ظاهرا ارزش ذاتی آئودی بالاتر از ارزش فعلی شرکت هست.
Nikzad
۳۰ خرداد ۱۳۹۹آئودی واقعا زیباست و با اینکه زبان طراحیش زیاد عوض نشده در این سالها ولی هنوز جذابه و مثل بقیه المانی ها مثل بنز و بی ام و تو این سالها هی زبان طراحیشو عوض نکرده که با مخالفت های زیادی همراه شه و این که هیچ کس از طراحی آئودی اشکال نمیگیره