هنوز با تولید یک خودروی اسپورت هیجانانگیز و الهامبخش از سوی آئودی اسپورت فاصله داریم. این را رئیس شرکت آقای استفان وینکلمن میگوید.
رئیس آئودی اسپورت میگوید این بخش نیازمند مدلهای جدید بیشتر قبل از تمرکز روی خودرویی سوپر اسپورت میباشد.
وینکلمن بهتر از هر فرد دیگری درباره خودروهای جذاب تعداد محدود اطلاعات دارد و از مزیتهایی که آنها برای برند به ارمغان میآورند آگاه است.
وینکلمن گفت:
من به توسعه چنین خودرویی در آینده بسیار علاقهمند هستم. من فکر میکنم برندمان نه تنها سزاوار چنین خودرویی است بلکه تقاضا برای آن وجود دارد.
البته علیرغم وجود چنین تقاضایی، وینکلمن و تیمش مشغول آمادهسازی برای گسترش زیربرند RS از جمله تولید حداقل دو کراس اوور جدید هستند. اگرچه وینکلمن اشارهای به نامهای این مدل ها نداشته اما انتظار میرود مدل RS Q5 سال جاری وارد بازار شود درحالیکه مدل RS Q8 پرچمدار نیز احتمالاً تولید خواهد شد.
در همین زمان بخش آئودی اسپورت باید نسل جدید RS4 و RS6 و همچنین نسخه جدید و اسپورت R8 را ارائه کند. بخش پرفورمنس کمپانی همچنین روی نسخه مخصوص خود از مدل الکتریکی E-tron کار میکند. شاسیبلند E-tron کواترو در سال ۲۰۱۸ و مدل اسپورت بک آن در سال ۲۰۱۹ عرضه میشود.
مدلهای الکتریکی جدید آئودی اسپورت توازنی مناسب بین مدلهای پرفورمنس و عادی ایجاد خواهند کرد زیرا مشتریان آئودی اسپورت از آنها به عنوان خودروهای روزمره استفاده میکنند. وینکلمن میگوید:
شما نیازمند محصولات عادی هستند و در عین حال فاکتور هیجان و جذابیت را نیز میخواهید.
پس از اتمام این کارهاست که آئودی اسپورت میتواند روی تولید یک خودروی کاملاً هیجانانگیز تمرکز کند. این خودرو میتواند جایگاهی بالاتر از R8 داشته و پرچمدار اصلی شرکت باشد. وینکلمن در نهایت میگوید:
اگر میخواهید چنین خودرویی بسازید باید همیشه چیزی عالی داشته باشید.
حسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۶آئودی کارش درسته
فقط یک بار تو منطقه آزاد سوار به مدت ۱۰ دیقه سوار Q5 شدم و به شدت از سواریش لذت بردم .
ی مثال بزنم .
آئودی مثل گوشی نوت ۸ هست . تو کیفیت و نوآوری و امکانات خیلی خوببه و از آیفون بهرته ولی در آخر به خاطر کلاس و برند اپل باز میره زیره سایه آیفون
آئودی مثل نوت ۸ میمونه و آیفون هم مثل بی ام و و بنز
arash66
۱۴ شهریور ۱۳۹۶برای خریدار عام درسته ولی کسی که ماشین باز باشه و سلیقه خاص داشته باشه اتفاقا آئودی مثل اپل گوشی هاس … واضحه که بنز بیشتر روی فاکتور لوکس بودن کار میکنه ولی آئودی و ب ام و اسپرت تر
رامتین
۱۴ شهریور ۱۳۹۶اما در کل این مرسدس هست که برتره. مهندسین مرسدس واقعا قویترن و کسی که میتونه در فرمول1 عالی ظاهر بشه اگه بخواد براحتی میتونه خودروی اسپرت کاملا برتر از آئودی و بی ام و بسازه، اما این کار در اولویتهای استراتژیک شرکتش نیست.
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
فرمول ۱ مساوی با برتری مهندسی نیست.
مسیح
۱۴ شهریور ۱۳۹۶پلاک ماشین خیلی به چهره جلویی ائودی اسیب زده.
mehran911
۱۴ شهریور ۱۳۹۶آئودی پتانسیل این رو داره که در هر بخش بهترین باشه
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
Audi Sport کارش حرف نداره. همین الان هم داره بهترین ماشین های اسپورت رو میسازه.
R8 V10
S8
S8 plus
RS6 AVANT
RS7 SPORTSBACK
RS5
SQ7
اینا همین الان بهترین ماشین ها در کلاس خودشون هستن.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۴ شهریور ۱۳۹۶آئودی رو دوست دارم.
ولی خیلی ظلمه که نگیم پیشرفت های اسپرت سازی آئودی تا حد زیادی به لامبورگینی و البته پورشه بر میگرده.
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
من نمیدونم چرا در مورد چیزی که اطلاع نداریم اینقدر بد جهت گیری میکنیم
دوست عزیز آئودی یک خودروساز بی ریشه نیست که موفقیتش رو مدیون کسی باشه ،
آئودی سال ۱۹۶۹ از ادغام اتویونیون و NSU ساخته شد ، هر کدوم از شرکت هایی که آئودی رو تشکیل دادن الان حدود ۱۲۰ سال قدمت دارن و در مجموع آئودی الان ۵۸۸ سال سابقه ی فعالیت در خودروسازی داره !
یکی از خودروهای مسابقه ای اتویونیون Type D بود که الان در موزه ی آئودی در اینگولشتات نگهداری میشه و در صورت قرار گرفتن در لیست مزایده چند ده میلیون دلار قیمت خواهد داشت.
این ماشین در سال ۱۹۳۸ با موتور وی۱۲ سوپرشارژ ۳ لیتری ، حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت ، سقف سرعتش به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت ( ۲۱۱ مایل ) میرسید و بار ها در بالاترین سطح مسابقات اتومبیل رانی آن زمان به قهرمانی رسید ( با شعله ور شدن آتش جنگجهانی اول این مسابقات موسوم به « گرند پری های اروپایی » برای همیشه تعطیل شدن و سال ۱۹۵۰ فرمول ۱ رو جایگزین کردن ، خودروسازان آلمانی هم به دلیل اینکه فقط ۶ سال از پایان جنگ جهانی گذشته بود نمیتونستند در فرمول ۱ حضور داشته باشند ) ، تا چند دهه بعد از جنگجهانی صنعت آلمان مشغول ترمیم خودش و برخاستن از بستر بیماری بود.
آئودی این جور تاریخچه ای داره
هیچ بخشی از افتخارات آئودی به لامبورگینی و پورشه برنمیگرده.
زمانی که اتویونیون داشت بر سر قهرمانی جهان با بنز ، مزراتی ، و آلفا رومئو رقابت میکرد نه فراری وجود داشت و نه مکلارن و نه لوتوسی ، فقط اتویونیون ، بنز ، آلفا و مزراتی توان رقابت با هم دیگه رو داشتن وگاهی رنو هم موفقیت هایی کسب میکرد . BMW داشت صنعت هواپیمایی رو دنبال میکرد و شرکت پورشه هنوز تاسیس نشده بود.
آئودی ، پورشه و لامبورگینی جزو یک خانواده هستند ، بحث اشتراک پلتفرم و گاهی موتور به خاطر کاهش هزینه ها و بازیابی دوباره ی قدرت فولوکسه.
arash66
۱۴ شهریور ۱۳۹۶SERIAL WINNER عزیز ترکوندی با این توضیح فوق العاده دقیق و درستت.
آئودی خودش تیم اتومبیل رانی داره و کسب تجربه میکنه.
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ممنون
یاشار اسدی
۱۴ شهریور ۱۳۹۶هر چقدر که حساب کردم 588 نشد بوالله
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
من نمیدونم چرا در مورد چیزی که اطلاع نداریم اینقدر بد جهت گیری میکنیم
دوست عزیز آئودی یک خودروساز بی ریشه نیست که موفقیتش رو مدیون کسی باشه ،
آئودی سال ۱۹۶۹ از ادغام اتویونیون و NSU ساخته شد ، هر کدوم از شرکت هایی که آئودی رو تشکیل دادن الان حدود ۱۲۰ سال قدمت دارن و در مجموع آئودی الان ۵۸۸ سال سابقه ی فعالیت در خودروسازی داره !
یکی از خودروهای مسابقه ای اتویونیون Type D بود که الان در موزه ی آئودی در اینگولشتات نگهداری میشه و در صورت قرار گرفتن در لیست مزایده چند ده میلیون دلار قیمت خواهد داشت.
این ماشین در سال ۱۹۳۸ با موتور وی۱۲ سوپرشارژ ۳ لیتری ، حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت ، سقف سرعتش به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت ( ۲۱۱ مایل ) میرسید و بار ها در بالاترین سطح مسابقات اتومبیل رانی آن زمان به قهرمانی رسید ( با شعله ور شدن آتش جنگجهانی اول این مسابقات موسوم به « گرند پری های اروپایی » برای همیشه تعطیل شدن و سال ۱۹۵۰ فرمول ۱ رو جایگزین کردن ، خودروسازان آلمانی هم به دلیل اینکه فقط ۶ سال از پایان جنگ جهانی گذشته بود نمیتونستند در فرمول ۱ حضور داشته باشند ) ، تا چند دهه بعد از جنگجهانی صنعت آلمان مشغول ترمیم خودش و برخاستن از بستر بیماری بود.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۴ شهریور ۱۳۹۶حالا چون طی یک سال هایی مثلا یک ماشین ساخته 500 اسب قدرت داشته پس معلومه تا ابد میتونه همچنین باشکوه باشه.
تی وی آر هم یه زمانی خیلی شاخ بود ولی الان هر قطعه ی ماشین جدیدشون رو یکی میسازه.
مشکل ما اینه که همه چی رو تو یک دوره و نه دوره های متوالی میسنجیم.
چون مثلا تو اون سال یه چیزه خفن ساخته پس الانم میتونه!!!!
پورشه از اول تا الان یک روندی رو طی کرده و کاملا ثابت بوده.
لامبورگینی و مک لارن. و فراری همینطور.
یک زمانی هم ب ام و موتورهای درجه یک برای هواپیماها میساخت و با رولز رویس رقابت تنگاتنگی داشتن،ولی بعد از جنگ جهانی بیشتر در حوزه ی خودرو فعالیت کردن و صنعت جت سازیشون دیگه حرفی برای گفتن نداره.
برعکس رولز رویس که هم روی خودرو کار میکردن هم صنعت هوافضا ولی بخش خودروسازیش مثل هوافضاش اونقدر بهش توجه نشد و میبینی که افتاد دست ب ام و.
وقتی به یک بخشی کمتر توجه بشه طبیعیه که عقب بیوفته و برای جبران عقب ماندگی یا مثل بخش خودروسازی رولز رویس واگذار بشه یا مثل بخش اسپرت سازی آئودی مجبور به استفاده از تجربیات لامبو و پورشه در این حوزه بشه.
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
اصلا درکت نمیکنم، مگه میشه گذشته رو ندید ؟ این همه خودروساز در رده های مختلف موتوراسپورت از فرمول 1 تا مسابقات درگ دارن میلیارد ها دلار هزینه میکنن تا همین افتخارات رو به دست بیارن.
نمیشه یک پاککن برداشت و گذشته ی پرافتخار یک شرکت رو پاک کرد.
هیچ کدام از شرکت هایی که نام بردی یک روند ” کاملا ثابت” رو طی نکردن.
روند ثابت اصلا معنا نداره. هر شرکت در طول تاریخش بحران هایی رو تجربه میکنه و اتفاقا آئودی در مقایسه با رقبا اصلا تاریخ پرفراز و نشیبی نداره و بحران های کمی رو تجربه کرده.
فراری 20 سال هیچ قهرمانی در فرمول 1 نداشت ، مکلارن چند ساله داره در قعر جدول فرمول 1 دست و پا میزنه ، در زمینه ی ماشین اسپورت هم که مکلارن هنوز 8 ساله به طور جدی کارش رو شروع کرده و هنوز نمیشه براش ” روند ثابت ” رو در نظر گرفت ، پورشه یک زمان تا مرز ورشکستگی رفت ، لامبورگینی در عرض 26 سال بین 6 مالک دست به دست شد و اوضاعش اصلا خوب نبود ، BMW رو یک زمان میخواستن به بنز بفروشن ، بنز خودش یک دهه اصلا اوضاع خوبی نداشت.
این سختی هاست که بنز ، BMW ، پورشه و کلا هر موجودی رو آبدیده کرده و باعث شده به بالاترین سطح برسن.
تاریخ یک شرکت رو نمیشه ندید گرفت ،
((( چون مثلا تو اون سال یه چیزه خفن ساخته پس الانم میتونه!!!! )))
قطعا همین طوره.
دوست عزیز ، احتمالا شما فکر میکنی فولکس واگن یک حساب بانکی با موجودی بی نهایت داره که هر چی ازش خرج کنه تموم نمیشه !
فکر میکنی بازار برای ماشین سوپراسپرت چه قدر کشش داره که هم پورشه سوپراسپرت بسازه هم لامبورگینی هم بوگاتی هم آئودی هم بنتلی ؟؟؟!!! هر 5 تا هم سود کنن !!!
آئودی R8 با قیمت نسبتا ارزونش در کشور استرالیا که 25 میلیون نفر جمعیت داره امسال فقط 21 تا فروش داشته. میفهمی یعنی چی ؟ بعد انتظار داری هایپرکار چند میلیون دلاری آئودی چقدر فروش بره ؟ منطقیه شرکتی که 16 میلیارد دلار جریمه شده همچین کاری انجام بده و پولی رو که میتونه باهاش خط تولید خودش رو گسترش بده صرف ساخت 1 مدل ماشین بکنه ؟ با کدوم عقلی جور در میاد؟
کسایی که 2 میلیون دلار واسه یک هایپرکار میدن و بعد توان هزینه ی نگهداری کمر شکنش رو دارن در کل 7/5 میلیارد جمعیت دنیا 1000 تا 1500 نفر بیشتر نیستن .
ارزش داره آئودی بیاد میلیون ها دلار صرف طراحی موتور و پلتفرمی بکنه کنه که در زیر دست خودش حاضر و آمادست ( لامبورگینی ) ، یا پورشه شاید بهترشو داره میسازه؟
این همکاری هایی که بین پورشه و آئودی و لامبورگینی هست برای کاهش هزینه و بقای این شرکت هاست.وگرنه خودروسازان آلمانی هم به سرنوشت جگوار ، لوتوس ، رولزرویس کارز ، بنتلی ، TVR و … دچار میشدن.
فولکس که روی چاه نفت ننشسته که هر جور بخواد خرج کنه. بایدسرمایشو مدیریت کنه
آلمانی ها فکر اقتصادیشون خیلی قویه و راه های حفظ سرمایه و زیاد کردنش رو خیلی خوب بلدن.
.
وقتی NIO سال 2014 تاسیس شد و تک وتنها سال 2016 هایپرکار EP9 رو ساخت که از تمام جهات یک شاهکار حساب میشه ، آئودی هم اگر بخواد و براش سود اقتصادی داشته باشه حتما میتونه بهترین هایپرکار و سوپراسپرت ها رو بسازه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۴ شهریور ۱۳۹۶اول جواب آخرت رو بدم.
اون nio که میگی تو انگلستان ساخته شده.
و اگه اشتباه نکنم به جز انگلستان ،آلمان و آمریکا هم تو کار مهندسیش دست داشتن.
و مطمئن باش اگه همچین مهندسی قوی پشتش نبود همچین ماشینی ساخته نمیشد.
……..
بعد هم منظور منو متوجه نشدی.
من نگفتم افتخارات رو پاک کنیم یا فراموش کنیم،فقط گفتم اگه یک کاری رو ازش دوری کنیم یا کمتر بهش توجه کنیم
مهارت اون کار رو از دست میدیم.
برای مثال یک کسی که برای 10 سال میره کلاس تکواندو،اگه رهاش کنه و به مدت طولانی انجامش نده ،طبیعیه که از یک کسی که مدام در حال تمرین بوده شکست بخوره.
……..
شما انتظار نداشته باش که مثلا تی وی آر الان بتونه یک ماشین بسازه برای رقابت با 720s چون نه بودجه ی لازم رو داره و نه اون تجربه لازم رو داره برای رقابت عصر جدید.
پس مجبوره برای جبران از شرکت های دیگه((مثل کاسورث برای انجین)) و گوردن موری برای پلتفرم و…. استفاده کنه.
چون دور بوده از رقابت.
…….
نمیدونم تونستم منظورمو بفهمونم یا نه.
گاهی اوقات فن بیانم ته میکشه.?
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
آره منظورت رو فهمیدم ولی مشکل اینجاست که منظورت غلطه .
یاشار اسدی
۱۴ شهریور ۱۳۹۶عزیز دلم …..اون خودرویی که میگی auto union type c هستش که موتورش 6 لیتری 16 سیلندر 550 اسب بخاره هستش…در ضمن سرعتش حداکثر به 160 کیلومتر بر ساعت میرسیده…type D …موتورش 5 لیتری 12 سیلندر 420 اسب بخاره بوده که سرعتش حدودا به 130یا140 کیلومتر بر ساعت میرسیده…نه دیگه340….اغراق در حد لالیگا?????
serial winner
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
مشخصات تایپ دی در ویکی پدیا هست
در اینترنت سرچکنی
auto union type D
اولین پیشنهاد از ویکی پدیا برات میاد
خودت برو نگاه کن
آخه با کدوم منطقی ماشین مسابقه با 550 اسب بخار 130 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعتشه ؟؟؟???????
پراید با 60 اسب بخار 120 تا میتونه بره .????
اطلاعات خودرویی بسیار ضعیف
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
دوست عزیز وقتی در مورد چیزی اطلاع نداری مجبوری اینقدر بد جهت گیری کنی ؟
آخه این چه حرفیه تو میزنی ؟
یاشار اسدی
۱۴ شهریور ۱۳۹۶یکیشم پورشه رو خیلی دست کم گرفتی ها….سر مهندس پروژه type c یکی از شاگرد های فرانس پورشه بود …زمانی که هیتلر فرانس پورشه رو مجبور کرده بود تا برا ارتش آلمانی ها تانگ tigger رو تولید کنه …یه فرد دیگه ای با فرانس برای تولید تانک در رقابت بودکه بعدا به
با فرانس دوست شد و تو اکثر کار هاش با هم بودن….که بعدا سر مهندس پروژه type c شد
serial winner
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
شما اول برای من توضیح بدید سقف سرعت ماشین مسابقه ی 550 اسب بخاری چطور 130 کیلومتر میشه در مورد پورشه و اینا بعدا صحبت میکنیم !
mehran911
۱۴ شهریور ۱۳۹۶اطلاعاتت شما از پایه اشتباه میباشد فردیناند پورشه مستقیما در ساخت اتویونین ها دست داشت اتویونین ازش درخواست کرد تا در این پروژه شرکت کنه …
.
سر مهندس اصلی و طراح تایگر تانک های هیبریدی و تانک ماوس که قابلیت عبور در زیر آب رو داشت خود فردیناند بود
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶???
مهران چطور فهمیدی منظور دوستمون چیه؟
از کامنت ایشون فقط فرانس و type C رو فهمیدم !
mehran911
۱۴ شهریور ۱۳۹۶???
راستش منم اولش گفتم فرانس دیگه کیه که یاشار عزیز نوشته
arash66
۱۴ شهریور ۱۳۹۶خوشم میاد آلمانی بازا همشون حرفه ای و منطقی هستن … !
SERIAL WINNER عزیز بازم بابات اطلاعات کاملا درست و د قیقت تشکر میکنم.
آئودی و کلا برند های آلمانی باید به یه همچین طرفدارایی افتخار کنن …
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
بازم ممنون از شما ، انشاالله به ماشین مورد علاقت برسی.
alirezaasg5
۱۵ شهریور ۱۳۹۶واقعا لذت بردم از اطلاعات اقا مجید و اقا مهران گل واقعا برام جذاب بود مرسی از دوتاتون
یاشار اسدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۶تو وقتی که میگی برو به ویکی نگاه کن….دیگه جای بحث با تو نیست
..فردی که داره از ویکی کپی پیست میکنه دیگه چه انتظاری ازش هست؟
#ali.m#
۱۵ شهریور ۱۳۹۶از 27تا کامنت 22تاش کل کل های مسخره هست .که اینو کی ساخته اونو کی ساخته .
خوبه والا .
SERIAL WINNER
۱۵ شهریور ۱۳۹۶.
کل کل مسخره نیست. شما نخون ، کسی مجبورت نکرده. همون اول که دیدی کلکل مسخرست سریع صقحه رو ببند.
برای نوشتن اون کامنت تاریخچه ی آئودی بالای 45 دقیقه وقت کذاشتم ،کلی به ذهنم فشار آوردم تا چیزایی که چند سال پیش خوندم یادم بیاد، چند سایت اینترنت و مجله ی ماشین رو زیر و رو کردم .
این که میگی کلکل مسخره اصلا به نظرم جالب نیست.
دوست نداری نخون ،
یاشار اسدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۶واللا عزیزم هر جا که رفتم …این رو نوشته بود(auto nuion type c has been reached 100mph witch was the world record between 1933 – 1939
alirezaasg5
۱۵ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم والا شما کجای اونهمه اطلاعاتو مسخره میبینی شما هم بیا و نظر بده ما استفاده کنیم اصن