آئودی R8 سوپر اسپورتی است که الهامبخش خودروهای زیادی در سبد محصولات ارباب حلقهها شده است. این خودرو که در ابتدا از همان شاسی و پیشرانهی لامبورگینی گالاردو استفاده میکرد علیرغم وجود زیرساختی مشترک با سوپرکار ایتالیایی یک محصول منحصربهفرد تلقی میشد.
بیش از ۱۲ سال از عرضهی نسل اول این خودرو گذاشته و حالا شاهد جولان نسل دوم آن در خیابانها هستیم و جدیدترین فیس لیفت آن نیز همین چند ماه پیش معرفی شده است؛ اما فاصلهی بین دو نسل R8 چقدر است؟ به عبارت دیگر در این بازهی زمانی R8 چه پیشرفتهایی داشته است؟
CarWow نسل اول این سوپرکار را در برابر نسخههای جدیدتر آن قرار داده که شامل مدلهای GT اسپایدر و V10 پرفورمنس هم میباشد. به منظور ایجاد رقابتی منصفانه و برابر، آنها چندین دستگاه از هر خودرو را در خط درگ آماده کردهاند.
نسل اول R8 از پیشرانهی ۸ سیلندر تمام آلومینیومی با قدرت ۴۱۴ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری استفاده کرده است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل میشود.
اما مدل R8 GT اسپایدر که نسخهی تولید محدود از مدل GT با سقف تولید ۳۳۳ دستگاه بوده دارای قلب آهنین ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با خروجی ۵۵۲ اسب و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متر است. گیربکس این خودرو از نوع ۶ سرعته تک کلاچه اتوماتیک میباشد.
دیگر خودروی سفارشی نسل اول R8 با نام LMX شناخته میشود. این خودرو که در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز معرفی شده بود از همان پیشرانهی ۱۰ سیلندر استفاده کرده اما قدرت ۵۶۲ اسبی و همان میزان گشتاور قبلی را دارد. البته گیربکس به نمونهی ۷ سرعته دوکلاچه تغییر یافته است.
البته که جدیدترین نمونهی این سوپرکار از نوع R8 فیس لیفت نسل دوم میباشد. جدای از بدنهای بازنگری شده، این خودرو دارای پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با حداکثر قدرت ۶۰۲ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متر است که آن را به قویترین نسخهی تاریخ R8 تبدیل میکند.
خب کدام خودرو برندهی درگ خواهد بود؟ قطعاً میدانیم که شما برنده را حدس زده اید اما برای اینکه بدانید فاصلهی دو نسل این خودرو چقدر است تماشای زیر را تماشا بفرمایید.
علی
۲۷ خرداد ۱۳۹۸وقتی تولید آر8 متوقف بشه اون روز روزآخر زمان
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۸پدال جان من این سوال برام پیش اومده.
که این سایت که تمام درگ های مجله CARWOW رو میزاره کرا درگ ب ام و سری8 مدل 840 ومرسدسE400 کوپه و آیودی A8 رو نزاشتید؟؟؟
نکنه جذاب نیست؟؟ یعنی به اندازه درگ های بین هاچبک های ارزون قیمت جذابیت نداشت!؟؟
یا شایدم چون سری پیروز کامل اون رقابت شداون درگ رو نذاشتید.واقعا بهم حق بدید که برام سوال بشه.چون تمام درگ های این مجله گذاشته میشه هربار اما درگ سری 8 اونم دوبارش گذاشته نشد. چون یک باره دیگه درگ 840 اینبار مقابل M5 دونسل قبل وM140 رو این مجله انجام داد که متاسفانه نذاشتید.من خودم الان میذارم واسه دوستان
arash66
۲۷ خرداد ۱۳۹۸خداییش متوسط سنی فکر کنم زیر 18 ساله اینجا با این کامنتهایی که میزارن!
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/408mz
درگ مرسدس E400 کوپه وب ام و سری8 مدل 840 و آیودی A8 از مجله CARWOW
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/MDeEa
درگ ب ام و 840 و مرسدس E400 و آیودی A8 از مجله CARWOW
https://www.aparat.com/v/wlJqD
درگ ب ام و840 و ب ام و M140 و ب ام و M5 مدل E60 از مجله CARWOW
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۸تودرگ سری8 مدل 840d و مرسدس E400d و آیودی A8 نکته جالب اینه که قدرت موتور ب ام و و مرسدس کاملا یک اندازه است وآیودی فقط کمی ضعیف تره.اما 840d وزن بیشتری نسبت به E400 داره که با این حال نه تنها در مسابقه درگ پیروز شدبلکه در مسابقه رولینگ بافاصله خیلی بیشتری اول میشه باوجود قدرت یکسان و وزن بیشتر که احتمالا گیربگس BMW بخاطر عملکرد عالیش باعث این نتیجه شد.
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۸بزرگ ترین ضعف طراحی Sکلاس کوپه نه در طراحیش!!!! بلکه در استایل و شباهت بسیار زیاد این ماشین بامدل های ارزان قیمت تره Cکلاس کوپه وEکلاس کوپه هستش که باعث میشه مثل سری 8 وبنتلی کنتیننتال GT خاص دیده نشه!!!!!!!
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۸اینقدر خنده ام گرفت که این کامنت خودم رو دیدم. چون به اشتباه تواین پست نوشتمش بجای اینکه تو قسمت مطلب M8 وS63 بذارم
مهراد
۲۷ خرداد ۱۳۹۸آئودی آر هشت در تمام نسل ها ماشین بینظیریه ، خیلی زیبا و معقول طراحی شده و کلاس و پرفورمنس بالایی داره . ولی سوال اینجاس که اگر شما ثروتمند بودید تو این رنج قیمتی آیا مرسدس ای ام جی جی تی آر رو انتخاب نمیکردید ؟؟
آئودی لایک ?
مرسدس دیسلایک ?
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۸هیچکدوم!!!!
چون پورشه 911 توربوs یامدل 911GT3 رو میخریدم که سنگ محک این کلاسه.اونم نسل جدید که بزودی معرفی میشه…