آئودی بهصورت رسمی اعلام کرد نسخه RS از E-Tron GT را تولید خواهد کرد. این خبر را مارکوس دوزمن مدیرعامل ارباب حلقهها اعلام کرد و گفت که خودروی موردبحث سال بعد از راه خواهد رسید.
تا به اینجا که خبرها خوب بوده اما چه خبر از جزئیات فنی این خودرو؟ ما میدانیم که E-Tron GT نسخه RS همانند مدلهای دیگر از پلتفرم مشابه پورشه تایکان استفاده خواهد کرد هرچند دارای طراحی تیزتر، شاسی سفت تر و ترمزهای ارتقا یافته خواهد بود.
نسخه پرچمدار تایکان توربو S از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۷۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
آئودی اسپورت به قوای محرکه E-Tron GT RS اشاره نکرده اما گفته میشود این خودرو از سه پیشرانه استفاده خواهد کرد که یکی از آنها در اکسل جلو و دو تای دیگری در اکسل عقب قرار خواهند داشت. البته این امر به معنی قویتر بودن محصول آئودی نسبت به تایکان توربو S نیست زیرا انتظار میرود E-Tron GT RS قدرت حدود ۷۰۰ اسبی و شتاب تخمینی حدود ۳ ثانیهای داشته باشد.
ظاهراً این سه پیشرانه الکتریکی را یک باتری ۹۵ کیلووات ساعتی تغذیه خواهد کرد و بازه حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری را به ارمغان خواهد آورد.
آئودی قیمت E-Tron GT RS را اندکی پس از معرفی آن اعلام خواهد کرد اما احتمالاً بهای آن در بریتانیا از حدود ۱۲۰ هزار پوند شروع خواهد شد و حدود ۱۹ هزار پوند ارزانتر از تایکان توربو S خواهد بود. سریعترین پورشهی پاک جهان قیمت پایه ۱۸۵ هزار دلاری در آمریکا دارد و بنابراین نسخه پرچمدار E-Tron GT اندکی ارزانتر از پسرعموی خود خواهد بود.
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۹سرعتش بده ولی قدرت و شتاب خیلی خوبه طراحی زیبایی هم داره
Amin-mc20
۲۹ مهر ۱۳۹۹سرعت موتور برقی کلا کمه و تو درگ طولانی هم بشدت عقب میمونن
Sina
۲۹ مهر ۱۳۹۹مشکلشون همینه.
مقدار گشتاور همون اول بسیار زیاد میشه و بصورت آنی هست ولی بعد مدتی دیگه بیشتر نمیشه و فکر کنم کمتر هم میشه (البته این دومی رو مطمئن نیستم که حتما کمتر میشه) ولی میدونم که برقیا نمیتونن زیاد سریع برن که اگر هم برن آسیب های خیلی خلی جدی به موتور برقی وارد میشه که به موتور بنزینی هم وارد میشه ولی خیلی خیلی کمتر از برقیا
Audi s8
۲۹ مهر ۱۳۹۹آره ماشین های برقی شتاب خیلی خوبی دارن
Hadi
۲۹ مهر ۱۳۹۹۳ ثانیه یکم ضعیفه ولی خوبه…
مدل معمولی هم احتمالاً برد بیشتری داره
ندید میگم خیلی خوشگل میشه…
R@min
۲۹ مهر ۱۳۹۹چه انتخاب سختیه بین اینو تایکان توربو s
ارشیاSVJ
۲۹ مهر ۱۳۹۹با این مشخصات جلو بقیه جاروبرقی ها کم میاره.
AMG_73///
۲۹ مهر ۱۳۹۹بازم شروع کرد??♂️??♂️??♂️
بگی الکتریکی بهتر نیست؟؟
ارشیاSVJ
۲۹ مهر ۱۳۹۹نچ!??
AMG_73///
۲۹ مهر ۱۳۹۹ارباب حلقه ها ??????
رامتین
۲۹ مهر ۱۳۹۹عملکردشو زیاد کاری ندارم اما طراحیش واقعا سیال و جذابه.