آئودی SQ2 جدید هماکنون در اروپا قابل سفارش بوده و تمامی جزئیات مربوط به این شاسیبلند جمعوجور پرفورمنس منتشر شده است.
نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۲ لیتری ارتقا یافتهای است که قدرت ۲۹۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری بین دورهای ۲ هزار تا ۵۲۰۰ پیشرانه دارد. این قلب آهنین به یک گیربکس ۷ سرعته S ترونیک دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک متصل شده و باعث میشود SQ2 جدید تنها در عرض ۴.۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
ظاهر این خودرو از جلوپنجره خاص با هشت میله، سپرهای گیراتر، اسپلیتر جلو، اسپویلر سقف و دیفیوزر عقب با چهار خروجی اگزوز بهره میبرد.
آئودی دو پکیج ظاهری برای این خودرو در نظر گرفته است. پکیج استایل مشکی که باعث اضافه شدن جزئیات مشکی براق به خودرو میشود. پکیج ظاهری SQ2 نیز شامل جزئیات مشکی بیشتر و اسپویلر سقفی ویژه به همراه لوگوهای کواترو مخصوص در دربها میباشد.
آئودی SQ2 جدید بهصورت استاندارد از رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی و لاستیکهای ۲۳۵/۴۵ استفاده میکند. البته با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان رینگهای ۱۹ اینچی و لاستیکهای ۲۳۵/۴۰ را انتخاب نمود. ترمزها نیز در جلو قطر ۳۴۰ میلیمتری و در عقب قطر ۳۱۰ میلیمتری دارند. شاسی این شاسیبلند اسپورت ۲۰ میلیمتر پایینتر از مدل استاندارد قرار گرفته و فرمان تطبیقی نیز بهطور ویژه برای SQ2 توسعه یافته است.
کابین نیز دارای تریم S عادی آئودی بوده به این معنی که صندلیها و غربیلک فرمان اسپورت، عناصر رنگی قاب توجه تر و متریالی با ظاهر اسپورت همچون آلومینیوم مات برس خورده و پشت آمپرهای سفارشی ۱۲.۳ اینچی به چشم میخورند. این خودرو همچنین از سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۸.۳ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل صوتی، LTE و وای فای هات اسپات سود میبرد.
پیشرانهی بهروز شدهی این خودرو از سیستم والو لیفت دومرحلهای استفاده میکند که باعث بهبود جریان بهینه گازهای ورودی به توربو مخصوصاً در دورهای پایین میشود. این امر نه تنها باعث بهبود گشتاور میشود بلکه پیشرانه را پاسخگوتر میکند.
دیگر ویژگی برجستهی پیشرانه توانایی مدیریت آن در غیرفعال سازی تزریق مستقیم سوخت در برخی شرایط است که باعث میشود سوخت بهصورت غیرمستقیم به منیفولد جذب اسپری شود. این کار باعث کاهش آلایندگی ذرات میشود.
سیستم چهار چرخ محرک نیز دارای کلاچ چندصفحهای هیدرولیکی است که بیوقفه گشتاور را بین اکسلها توزیع کرده و میتواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را در عرض چند میلیثانیه به چرخهای عقب بفرستد.
انتظار میرود اولین نمونههای این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۹ به مشتریان تحویل داده شود.
Just bentley continental
۲۴ آذر ۱۳۹۷یه دونه از اینا داشته باشی
دیگه چی می خوای.
ماشین قشنگیه فنی خوب مصرف خوب خانوادگی جمع و جور و قیمت نسبتا پایین برای عموم.
چرا ما باید تو ایران زجر بکشیم.
نوید جهرمی
۲۵ آذر ۱۳۹۷جلال آل احمد : هر چه اروپایی ها کتاب دست میگیرند و تلاش میکنند، ما نی قلیان دست میگیریم و استراحت میکنیم.
آن ها نان لیاقتشان را میخورند و ما چوب حماقتمان را میخوریم.
M
۲۴ آذر ۱۳۹۷با نمای پشتی اصلا ارتباط برقرار نمیکنم
حیف این ماشین به این خبی و جذابیت که نمای پشتی انقدر ضعیف تره از بقیه زوایا
کلا تو این چند وقته نمیدونم چرا به نمای پشتی شاسی بلند و کراس اوور و اس یو وی و پیکاپ و کلا ماشینای قد بلند خیلی کمتر از بقیه نما ها اهمیت داده میشه
فرامرز
۲۴ آذر ۱۳۹۷دقیقا. چراغ های پشتیش کپی نسل قبل فولکس پولو هست. کابینش که کپی آ۳ هست و خب ایرادی نداره. نمای جلوش هم جذابه
net
۲۴ آذر ۱۳۹۷این مدل ال سی دی روی داشبورد مستطیلی با ضخامت کم و حاشیه کم قشنگه و لکسوس هم همچین ال سی دی روی داشبورد قشنگی داره=رینگ استیلش و چراغ بزرگ عقبش و رنگ قرمز طراحی داخلی و دریچه کولر جالب نیست
مهزیار
۲۴ آذر ۱۳۹۷ماشین یعنی این
نوید جهرمی
۲۵ آذر ۱۳۹۷جمع و جور و تند و تیز. پکیج کاملی که برای بازار اروپا کامله. از GLA بهتره. ولی شخصا X1 رو بیشتر دوس دارم. دی اس هم جلو اینا چیز خاصی نداره.
Москвич
۲۶ آذر ۱۳۹۷یا ۲۹۰ اسب بخار شتابش ۴/۸ هست؟؟؟؟! خیلی شتابش عالیه