آئودی بهصورت رسمی مدل RS5 2017 کوپه را در اروپا عرضه کرده است. این خودرو هماکنون از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی جدیدی که به همکاری پورشه توسعه یافته استفاده میکند.
دومین نسل RS5 بنا به گفتهی آئودی یک گرن توریسمو در طیف محصولات RS بوده و استفاده روزمره را با ظرافت و قدرت زیاد ترکیب کرده است.
بدنه این خودرو دارای جلوپنجره پهنتر نسبت به مدلهای استاندارد بوده و ورودیهای اضافی هوا در نمای جلو به چشم میخورند. سپرهای خودرو که از آئودی ۹۰ کواترو IMSA الهام گرفتهاند ۱۵ میلیمتر پهنتر شدهاند. این خودرو بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۹ اینچی عرضه شده و نسخهی ۲۰ اینچی نیز با پرداخت مبلغی اضافی در دسترس است.
زیر کاپوت خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی کاملاً جدیدی وجود دارد که قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد. گشتاور این پیشرانه ۱۷۰ نیوتون متر بیشتر از مدل قبلی بوده و از دور ۱۹۰۰ پیشرانه در دسترس است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۳.۷ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود است. البته با سفارش پکیج RS دینامیک میتوان حداکثر سرعت را به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت رساند.
یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مسئول انتقال قدرت به هر چهار چرخ بوده و سیستم کواتروی آئودی نیز دارای دیفرانسیل قبل مرکزی است. البته دیفرانسیل اسپورت عقب نیز بهصورت سفارشی به چشم میخورد.
هماکنون شاسی آئودی RS5 بازنگری شده و شاهد تنظیمات ۵ اتصالی بازنگری شده در اکسل جلو و تنظیمات ۵ اتصالی جدید در عقب هستیم. در نسخه قبلی سیستم تعلیق ذوزنقهای استفاده شده بود. زمانی که این خودرو با سیستم تعلیق RS استاندارد سفارش داده شود ارتفاع آن ۷ میلیمتر پایینتر مدل پایه خواهد بود. این خودرو دارای سیستم تعلیق اسپورت RS با کنترل سواری دینامیک، ترمزهای سرامیکی و فرمان دینامیک با تنظیمات مخصوص RS است.
اولین نمونههای این خودرو در ماه جاری وارد نمایندگیهای آئودی در آلمان و سایر کشورهای اروپایی خواهند شد و بهای آن از ۸۰۹۰۰ یورو آغاز خواهد شد.
فرشاد سجادیان
۶ تیر ۱۳۹۶یکی از پر طرفدارترین محصولات آئودیه، طراحیش و پرفورمنسش خوبه، قیمتشم هر چند بالاست اما اگر با بقیه محصولات بازار مقایسه کنین، میبینین که منطقیه.
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۶ تیر ۱۳۹۶فوق العادس.
اصلا آدم زبونش بند میاد.
آدم نمیدونه اون جی دی پاور احمق چطوری آئودی رو تو رتبه بندی اون آخرا گذاشته بود.
من که میدونم از کجا آب میخوره.
احتمالا به خاطر اینه آمریکایی ها(دولتشون) پیش کره ای ها خوش رقصی کنن.
که مثلا بگن ما هواتون رو داریم و بزارید راحت تو کشورتون سامانه موشکی و پایگاه داشته باشیم.
آخه چطور میشه (کیا) و جنسیس اول و دوم.
بعد رتبه ی آئودی …………….
اینا که از همین مهندسی آلمانی آئودی استفاده میکنن.
شاید فکر من درست نباشه ولی من همیشه اون طرف قضیه هم نگا میکنم.
آخه کی آئودی رو ول میکنه بره کیا بخره؟؟؟؟!!!???
شایان
۶ تیر ۱۳۹۶آره جی دی پاور به درد نخوره چون چند وقت دیگه باید آمار کلی رو بده و اونجا باید شما حرفی برای گفتن داشته باشی خیلی ببخشید ولی این بازی ها نه تنها کهنه و عقب موندست بلکه کمی داره چندش آور میشه دیگه تقریبا هرکسی که در پدال میاد میدونه شما چقدر از آلمان و آلمانی ها نفرت و کینه داری لازم نیست اینقدر ازشون تعریف کنی چون چه بخواید چه نه فرقی به حال طرفداران ماشین های آلمانی یا انگلیسی نمیکنه زحمت بیخود میکشی
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۶ تیر ۱۳۹۶شایان جان اون نفرت و کینه ای که شما میگی بیشتر به خاطر خودت بود.
من وقتی سایت پدال اومدم تقریبا 20 سالم بود(البته از قبلتر دنبال میکردم ولی کامنت نمیزاشتم).و از آلمان هم خیلی خوشم میومد.
الان 23 سالمه(چند روز دیگه) و تاکید میکنم هیچ دشمنی با آلمانی ها ندارم.
هیچ بازی هم در کار نیست.
توهم توطئه اصلا طرز تفکر جالبی نیست که شما داری.(و اون دوستتون خسته شده با یه اسمه دیگه)
اون اوایل با جو آشنا نبودم(جو وحشتناکی که شما را انداخته بودی) و ناپخته تر بودم خب طبیعی هم بود که اون کامنت ها رو اون اوایل از من ببینی.
———————————————————-
امیدوارم شما هم تفکرت و این کینه ی چندین سالتو درست کنی.
من کامنت هام مشخصه از هر خودرویی بخوام انتقاد میکنم.
حتی از خودروهای انگلیسی(بعضی دوستان میدونن) و هر کشوره دیگه.
از هر خودروسازی هم بخوام تعریف میکنم.
اگه من نفرت و کینه داشتم مدام میتونستی کامنت های منو تو پست هایی که پدال از مسائلی مثل دیزل گیت و از این دست درباره ی خودورسازی آلمان ببینی.
شما و دوستانتون حتی یک مورد هم شاید یادت نیاد که من تو این پست ها کامنت های تمسخر آمیز گذاشتم.
همه ی دوستان کامنت های شما رو یادشونه.
ما با آلمانی ها از یک نژادیم?
به من گفتی خانوادت از دست چی میکشن برو روانپزشک
و بعضی هاش اینقدر زننده بود که روم نمیشه بگم.
وفقط مسخره میکردی همین…
آره همه کامنت های منو دیدن مال شما رو هم دیدن.
———————————————————–
اگه از من خوشت نمیاد میتونی کامنت هامو نخونی و نهایتش یه دیسلایک بدی و رد شی.
این که من از چه خودروسازهایی تعریف یا انتقاد میکنم به کسی ربطی نداره.
لابد پیش خودت فکر کردی من مامور مخفی ملکه انگلیسیم و میخوام بیام اینجا و اهدافم رو پیاده کنم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!?
اگه کسی درباره ی من اینطور فکر میکنه بهتره یه سر به روانپزشک بزنه.?
واقعا که. چه کسایی دورمون زندگی میکنن و با چه فکرهایی!!!!!!!
———————————————————–
از پدال خواهش میکنم این کامنتمو برای امثال این اشخاص هر چه سریع تر چاپ کنه.
شایان
۷ تیر ۱۳۹۶من اگر میدونستم تو اون زمان بیست ساله بودی و الان بیست و سه ساله هیچوقت به کامنت ها نگاه هم نمیکردم خب پسر خوب زودتر میگفتی هم خودتو و هم خیلی هارو و خلاص میکردی!(شوخی) بذار بیست و شش ساله بشی سی ساله بشی اونقدر عوض میشی که حد نداره من نه این فکرهایی که میگی رو میکنم نه زیاد میام اینجا تموم کامنتهامم از اولی تا هزار و سیصد و انمی من باب شوخی و سرگرمیه من شاید پنج شش ماه پیش اومدم پدال الان دو سه روزیه میام و بازم کامنتهام شوخیه تو واقعا فکر میکنی من کشته مرده آلمان یا از انگلیس نفرت دارم نه پسر خوب من فقط من باب شوخی و مزاح با یه شخصی به اسم اس ال آر مک لارن میومدم و چون اون انگلیس دوست بود منم سر به سرش میذاشتم اون رفت بعدشم باهم کم و بیش در ارتباط بودم تو جاش اومدی گفتم کی بهتر از شما هم شور انقلابی! داشتی هم من کشته مرده اینجور افرادم تا باهاشون شوخی کنم این حرفارم برای اولین بار میزنم جای هم نگفتم بهتره تو هم تعصب نداشته باشی چون تموم این چیزها اونقدر مسخره و خنده داره که حتی نمیشه وصفش کرد من روانشناس خوبی هم هستم و میفهمم کیا دارن شوخی میکنن یا یا تعصب دارن کاربری داشتیم به اسم علی همیشه میاد و با انگلیسی ها شوخی میکرد خب این شخص و من میشناسم هربار کامنتشو و میخونم فقط میخندم اگر یکی پیدا بشه اینجوری با آلمانی ها شوخی کنه بازم همون قدر میخندم شایدم بیشتر نه من عصبانی میشم مثل شما نه تعصب دارم نه میخواد اعصاب کسی رو بهم بریزم این سایت سایت در اصل اطلاع رسانی و سرگرمیه کسی که بخواد متعصب باشه به نظرم جز دسته های… قرار میگره منظور شخص خاصی نیست نظر من اینطوریه
امیر
۶ تیر ۱۳۹۶میگم این سانتافه جدیدا که اومده سربالایی رو میتونه بره بالا یا هنوز این آپشن بهش اضافه نشده ؟ :D
Giulia
۶ تیر ۱۳۹۶با احترام به سدان های آلمانی ،جولیا Quadrofoglio از همه ی اینا بهتره. (نظر شخصی )
رامتین
۶ تیر ۱۳۹۶نگو برادر. آلفا کیفیت کابینش داغونه. شما R8 را ببین و لذت ببر. حداقل مازراتی را از ایتالیا مثال میزدی. بهرحال برترین شرکت خودروسازی دنیا آلمانیها هستن. بنز نمونش. که در دنیای فرمول1 چهار ساله با اختلاف داره یکه تازی میکنه. در نهایت قیمت یه الفا جولیای پایه حدود 20هزار پونده. فقط آیینه سمت راننده خودروی بنز هامیلتون 20هزار پونده!
Shady Four Rings
۶ تیر ۱۳۹۶دو تا سایت گفتن آلفا بهتره باز اینا شروع کردن! :) تو فروش کجای کار بوده آلفا تو 6 سال اخیر آئودی کجا بوده؟ تو خود ایتالیا هم حتی آئودی بیشتر از آلفا فروخته حاجی؛ لاکچری بودن یا نبودن پیشکش!:)
ali ayat
۶ تیر ۱۳۹۶یادمه سال قبل بود که audi ttسوار شدم و یه چیز کلی از این برند فهمیدم اونم تو نحوه محاسبات مربوط به رانندگی از فرمان تا چرخ که کاری به موتور ندارم اونم حرکت مثل یه ربات هوشمند که احساس ترس و هیجان به آدم میده دیفرانسیل ماشین قوی و بدون خطایی کار میکرد که تو هیچ برندی نیست که حتما تو این مدل هم این چنین هست البته این یه جور حسن هست